Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Albion dressursadel
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 23:01

Hej med jer


Jeg havde min hest til sadelmager igår, og fik bla. anbefalet en Albion (SL eller SLK).


Er der så nogle der kan fortælle mig navnene på alle modellerne inden for dressursadlerne fra Albion?


Jeg har selv været inde på Albions hjemmeside, og de modeller jeg kan finde under dressursadler dér, er SLK Ultima, SLK, SL og K2.


Men hvad er en Albion Lux så?


Er der flere dressurmodeller, end der lige er vist på hjemmesiden?






Hilsen LouiseN



0
0
Svar på denne tråd
 
 Laves luxén
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 07:39

Mere ??


Troede jeg ikke, jeg har en af ældre dato, super super sadel.


Men ring til fx. Tanja Lange, hun forhandler dem og jeg ved at nu er der kommet en med udskiftelig kopfjern....


Sl og SLK har noget hvor dyb sadlen er , mener jeg



Illum


Hvis en mands person en dag siger til dig at det giver et klip i kørekortet, at køre uden skillerum, så lyver han....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion sadel
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 23:47

Hej


Jeg har lige købt en Albion SLK Platinum (den nye med udskifteligt kopfjern) - eller rettere sagt, jeg afventer den fra fabrikken


Hilsen Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 07:23

Albion Comfort. Jeg har aldrig siddet i en bedre sadel. Selvom om den var helt ny, har den været så blød at sidde i.


Jeg købte hos Ole fra Lendum i Nordjylland. Han tilpassede det sidste hos mig.


En fantasktisk sadel.


Jeg oplevede dog at jeg var nødt til at købe længere gjorde. Hvorfor ved jeg ikke. Men havde til den gamle sadel brugt længde 75cm og nu skal jeg bruge en længde 85. Nu har sadlen lagt sig så meget at jeg kan gå ud og købe en på 80 cm. Jeg fatter faktisk ikke rigtig hvorfor. Hesten er jo ikke blevet bredere, men sadlen er åbenbart så meget anderledes udformet end en Kieffer.


Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 12:00

Og hvad skal du så give for den?


Jeg kan nok regne ud at den ikke er HELT billig




Hilsen LouiseN



0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 13:40

Jeg har en Albion K2 Legend, som jeg fik anbefalet af kiropraktor/dyrlæge pga. hestens ryg- og skulderproblemer.

Jeg er super glad for den sadel



hilsen Jane


*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min den....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 14:02

gamle har en K2 Legend den ligger super på hende, selvom hun ligner fløjtetønden Victoria


Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin


Hilsen Lene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 18:03

Hej


Jeg har både en Prestige og en Albion, og de er begge rigtig dejlige sadler fordi der er stor plads imellem sadelpuderne så hesten får lov at bruge sin ryg uden at blive trykket, både på min Prestige og Albion er der 7 cm imellem puderne, min Albion er en model SL som ikke har så dybt sæde som SLK ellers er de 2 identiske, det er bare en smagssag om man vil have et meget dybt sæde eller et alm. dybt sæde personlig kan jeg ikke have at sidde for låst. K2 legend modellen er billigere af ny end SL og SLK.

Du vil ikke fortryde hvis du køber en Albion, og heller ikke din hest, det var pga. af mine heste jeg skiftede til Prestige og Albion i sin tid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bliver...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 18:53

... da heldigvis ikke i tvivl om hvor vidt det skal være en Albion, ved at læse de her indlæg. :)


Hvad er det der gør at K2'en er billigere end SL og SLK?






Hilsen LouiseN



0
0
Svar på denne tråd
 
 Der ligger
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 09:27

en anden bom i K2 Legend moddellen og læderet er vist også noget andet. Mener det var sådan Tanja Lange forklarede mig det


Det er en billig udgave men ikke derved sagt at det er en dårlig sadel.... men man får mange gange hvad man betaler for


Endelig til hest igen efter 5 mdr. skadespause


BR Jos Lansink Springsadel mellembomstr. 17" sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små i størrelsen?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 09:31

Nu har jeg blandt andet skrevet lidt frem og tilbage over beskedcentret med Maren, som siger, at godt nok forlyder det, at Albion er små i størrelsen, men det er ikke rigtigt iflg hendes oplevelse.


Jeg har så snakket med min sadelmager her til morgen, som netop sagde at de var lidt mindre end normalt (det må jo være noget med at en Albion 17,5 ville svare til en alm. 17 tommer tænker jeg).


Så nu er jeg jo lidt forvirret.


Hvad har I andre af opfattelser omkring størrelsen?




Hilsen LouiseN



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er en lille
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 09:35

36-38 i buks, ingen popo at tale om og jeg kunne godt ride i en 16-16½,


Men nu var den Albion jeg købte en 17½ og der fik jeg at vide at den svare til 17", til seriøs skovtur betyder det intet.


Men jo jeg fik også det med str. at vide.



Illum


Forårs tilbud :-)


Nej jeg tror ikke på fjern eller nær healing, men det ved Smukke Ganger vist ikke...Heldigvis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Louise N
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 10:35

Nej, min sadel er ikke helt billig: 18.000 kr


Nu bliver jeg lidt nervøs, for jeg har ikke hørt noget om, at Albion sadler er mindre, og jeg har bestilt en "17" - nu håber jeg da, at min popo kan være i den.


Hilsen Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 de er mindre
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 12:14

Hej


Albion er mindre i str. hvis man normalt bruger 17" så skal man op i en 17 1/2" i Albion, min Prestige er 17" og min Albion 17 1/2" hvis det havde været en 17" i den så havde den været for lille.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 12:14

jeg har redet en hest i en kort periode som gik med en Albion SLK, jeg synes sadlen var super lækker. men det var en 17" og jeg kunne godt have brugt en 17½ .. er normalt ALTID og uden undtagelser en 17"

0
0
Svar på denne tråd
 
 17 vs 17,5"
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 12:32

Jeg har heller ikke hørt at Albion sadler er mindre i størrelsen. Jeg skiftede fra en Kieffer Lech DL 17" til Albion K2 Legend 17,5" og der er da bedre plads til min bagdel i Albion´en end i Kieffer´en...


hilsen Jane


*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 13:22

skrevet til LouiseN over besked senter så har jeg før haft 17" i dressursadler.

Jeg startede med en Kieffer Master i 17" til ponyen jeg havde, den sad jeg bare godt i. Da den ikke kunne ligge på hesten købte jeg en Isabell Werth i 17½" vidste på det tidspunkt ikke så meget om " men fandt mig aldrig helt til rette i sadlen, men det gik dog i og med at knæstøtterne var justerbare.

Så købte jeg en Albion SLK 17½" virkelig lækker sadel, men jeg kom til at sidde i stolesæde og måtte have min bøjler lidt kortere for at få støtten til knæene.

Jeg lånte min venindes Albion Style 17" og den sad jeg bare i uden at skulle kæmpe med at lave nedsidning.


Min Albion 17½" er nu solgt og jeg var heldig og finde en ny-brungt Albion SLK 17" og sikke da en forskel havde ikke troet ½" kunne gøre så meget. Nu sidder jeg der bare igen, støtten er der hvor de bør være og bøjlerne er nu dressurbøjler og intet stolesæde. Om min Albion 17½" bare var ekstremt stor ved jeg ikke, men jeg svømmede rundt i den det var der ingen tvivl om. Jeg er en str. 38 i bukser.


Min Albion springsadel er også en 17" men med springsadler kan man ikke helt regne med det da de er bygget op anderledes.


Men nej jeg mener bestemt ikke at de er små i str. Jeg mener at de svarer til det der står i dem.... 17"=17" og 17½"=17½"


Tine ♥Lyrique♥: du prøvede vel at ride i en før du besluttede dig. Så du får vel den str. du red i og godkendte, ellers ville jeg da nok brokke mig.




Endelig til hest igen efter 5 mdr. skadespause


BR Jos Lansink Springsadel mellembomstr. 17" sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:45

Albion er lidt mindre end andre sadler. En 17" svarer til 16,5". Det er ihvertfald hvad min sadelmager og Hubertushuset har fortalt mig.


Mvh Kit


Sort Albion dressursadel sælges. Model K2 17" Bom M/W Se billeder på præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 22:03

Og nu er forvirringen da total omkring Albions størrelser


Der er vidst ikke andet for end at jeg så vidt muligt får prøvet både en 17 og 17,5.




Hilsen LouiseN



0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion og str..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 21:15

Albion er som flere andre herinde nævner lidt mindre i str. end de fleste andre sadler.


Min første sadel var en Kieffer Wien i 17" som jeg passede perfekt i, men sadlen passede desværre ikke hesten.


Efterfølgende fik jeg så en Albion Legend K2 i 17". Det var en super sadel som lå perfekt på min lille fine araber, men jeg skulle nok have haft den i 17½" i sædet for at det havde været helt optimalt til min popo, men det gik og det vigtigste var at hesten var tilfreds..


Idag har jeg en 17" Windsor sadel, som faktisk måske endda nok er til den store side i sædet (eller også var det fordi min bagdel havde vænnet sig til Albion sadlen), men igen den ligger godt på dyret, og det er for mig det vigtigste...


Men ja min sadelmager forklarede mig også i sin tid at Albion sadlen var en smule mindre i sædet og at jeg skulle tage højde for det, men da en 17" lå perfekt på min korte araber og jeg også befandt mig ganske godt i den (selvom sædet lige var det mindste), så blev det den i stedte for den 17½" som det nok skulle have været til min bagdel



Pia


Villalejlighed i Roskilde sælges
Se min præsentation.
...................
Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 albion og størrelser
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 20:55

hej


jeg har haft sadelmager i dag, og skal anskaffe mig en albion slk 17½" og wide bom str.


fik at vide det kom an på bom størrelsen om det var sl (alm sæde) eller slk (dybt sæde). man skal have en ½" større hvis man skal have en slk pga det dybe sæde.


håber ikke forvirringen er komplet ;)


der udover håber jeg der er en der har en sådan sadel til salg til mig, eller gode råd til hvordan man kan finde dem billigt ;)



Mia (=

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider