Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Smed i Sønderjylland
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 09:11

Hej,


Er der nogen, der kender en god smed i Sønderjylland (Tønder)? Min smed er stoppet med at køre i vores område, så jeg er lidt på spanden.


VH Lone



Super 2 års hoppe efter Midt-West Ibi-Light/Don Schufro sælges - se billeder på præsentation. Yderligere information om moren på www.lonerytter.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 09:55
hej jeppe`s beslags smedie køre i sønderjylland, prøv og søg ham på googel

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd
 
 smed...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 10:32

hej.

mangler osse en smed i snderjylland, men prøv at søg på google, så kommer der nogle frem.

ved / kender vi en der er stille og rolig til en lidt tændt hest..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeppe er stoppet
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 11:40

Hej,


Det er netop Jeppes Beslagsmedie jeg tidligere har haft, men han vil ikke køre vestpå længere, da han har nok at lave østpå.


Er der ikke andre, der kender smede, der kører i Tønder-området?


VH Lone



Super 2 års hoppe efter Midt-West Ibi-Light/Don Schufro sælges - se billeder på præsentation. Yderligere information om moren på www.lonerytter.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan Krogh...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:20

Jan Krogh har ret travlt, men prøv at forhør dig ved ham - kan varmt anbefale ham! Han har lavet et super stykke arbejde med Victors hove og fået rettet tidligere smedes skidte arbejde op, så han i dag går korrekt på benene uden at slå sig selv :-)


Hans hjemmeside er www.beslagsmeden.dk :-)


Chris & Klumpedumpen (aka Koldmosens Victor)
0
0
Svar på denne tråd
 
 han vil heller ikke
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 13:37

Hej,


ham har jeg prøvet, men han har heller ikke tid - ØV



Super 2 års hoppe efter Midt-West Ibi-Light/Don Schufro sælges - se billeder på præsentation. Yderligere information om moren på www.lonerytter.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 smede i sdr. jylland..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:17
jeg er en skovl til geografi, men jeg har hørt om en smed ved navn paw som vist nok kommer fra ribe området.. ved ikke om han er god. jeg ved ikke hvilken smed jeg bruger, jeg hænger bare på når danielle bestiller :-) ellers så brug da en tysker?



mvh. Gitte & Julie & Tyran.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:58

Jeg skiftede fra Jan Korgh til Paws Beslagsmedie, et skift jeg bestemt ikke har fortrudt.


Paw er fra Bredebro, kører i hele Sønderjylland.


Min varmeste anbefaling til ham! Selvom hesten kan være vanskelig at sko, og har meget svært ved at stå bundet foregår det hele stille og roligt.


Send en PB for et nr.




Ridetøj sælges!

Se præsentation for mere info


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk bare
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 16:34

At Paw og Jan ikke er reg. hvis det er det, man vil have..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Reg. smed
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 18:24

Silas - Selv om de ikke er med i sammenslutningen af danske beslagsmede (eller hvad den hedder) kan de vel godt være registrerede, kan de ikke? Det er nemlig det, jeg har hørt.

Jan er godt nok ikke registreret i DK, men i både Sverige, USA og Australien (hvis man kan bruge det til noget?!).




Ridetøj sælges!

Se præsentation for mere info


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 jan krogh
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 22:54

Jeg bruger selv Jan Krogh og kunne ikke være mere tilfreds


Men ved at én fra stalden har ringet til ham for nylig og han tager ikke nye kunder ind.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lister
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 10:26


DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, de kan
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 11:19

Godt være reg. andre steder, men ikke i DS uden en dansk aflagt svendeprøve..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan Krogh
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 12:48
Jeg har selv Jan Krogh - og han er medlem af

Sammenslutningen af Danske Beslagsmede

Citeret fra hjemmesiden:

Sammenslutningen af danske Beslagsmede blev stiftet i 1997. Medlemsskaren er meget forskellig, men alle har et til fælles, erhvervet at sko heste.

Nogle uddannet i udlandet nogle uddannet i Danmark og andre har bestået den standardiserede prøve i Sammenslutningen. Ellers kan et medlemskab ikke opnås.


DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd
 
 og så skal man i øvrigt
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 15:39

Også være opmærksom på, om ens hesteforsikring påbyder, at man bruger en reg. smed, så man ikke kommer i knibe med udbetaling, hvis der sker noget uforudset en dag, som kan føres tilbage til smeden.




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 16:14
er den samme Paw som min veninde har brugt er han ikk vanvittig dygtig... men er ikke sikker...

*** Midnight Summer Madness ***

7/5 2007

www.123hjemmeside.dk/Maddy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helena...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 16:46

Hvor i Australien er Jan Krogh registreret???

Det kunne også være interesant at vide hvor i USA.


Hilsen Den Gamle Smed NSW

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 08:26

Jeg har heller ikke hørt godt om Paw, tværtimod... Han har vist nok lige pt to sager kørende om heste, han har fejlbeskåret. Og så har jeg set hans arbejde med egne øjne, sikke en gang #%&{!

Han fik helt sikkert ikke lov til at røre min hest!

Men før jeg råber alt for højt her, er jeg jo nødt til at ndrømme, at min egen smed heller ikke er registreret, dog har dyrlægen sagt god for hans arbejde med min hest, der har heller aldrig været nogle problemer. Han tager så bare ikke flere kunder ind.


Hvis jeg skulle anbefale en dygtig smed, må det bestemt blive Westergaard (ikke firmaet med de to brødre, men den anden) Det er et virkelig godt stykke arbejde, der bliver udført hver gang. Og ellers er Keld Jørgensen altså efterhånden også et godt bud, jeg kan også se, at han er registreret samme sted som Jan Krogh.


Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd
 
 også mig
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 09:46

paw har også været hos min hest og en simpel beskærring resulterede i at min ganger stod med 2 ømme hove og det enda mens han stadig var der. det var en hovbyld var kommentaren. og den sad så højt at den ikke kunne skærres ud

jeg måtte have en anden smed ud for at rette skaden og lægge sko på før hesten kunne gå. han havde fået knusninger, pga forkert beskæring. skod...


så han får ikke et ben i min stald mere.


hverken jan krogh eller stig olsen er reg i ds men de fortæller så heller ikke at de er det men oplyser om at de netop ikke er det i modsætning til en vis anden.


stig polsen er også et bud. eller som andre næner westergård men spørgsmåålet er om de har plads til flere kunder.


der er også en tysk smed ved navn buchard der skulle være i orden. har hans nr hvis nogen skulle ønske det.





mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.



SØGER Super låne pony til min datter, skal være begynder venlig
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang smeden paw
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 11:46

nu kan jeg som hans kæreste kun sige at han IKKE har to sager kørende ang noget ang heste. men pgr af oget andet som ikke kommer nogen ved.

jeg bruger ham selv og kender mange der gør og kan kun sige at jeg og de andre er meget tilfredse.


og husk nu lige at alle kan begå fejl man er jo kun et menneske. og er altid nogen der skal snakke ondt om andre. tror sku alle smede har lavet fejl. slv dem der er rgistret. som paw er.


mvh

0
0
Svar på denne tråd
 
 plines.
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 12:26

Jeg er helt enig med dig, selv de bedste smede kan lave fejl... Jeg har heller ikke selv brugt Paw, men kander til flere, der har, og hvor de ikke har været tilfredse.


Men ja, du har ret, alle kan begå fejl, det er så bare graden af dem, der kan være afgørende for, hvordan de fejl bliver opfattet af omverdenen...


-Og for en god ordens skyld, vil jeg så lige nævne, at jeg ikke ønsker at smide med mudder efter nogen her, heller ikke smedene, men blot oplyser, hvilke erfaringer, jeg el. min omverden har...


Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd
 
 laver man en fejl
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 13:50

så erkender man den og retter den... om ikke andet tilbyder man i det mindste at se på skaden.især når hesten ikke kunne gå da han var færdig...

det er ganske gratis at stå på listen hos hestens værn og der er han ikke at finde.




mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.



SØGER Super låne pony til min datter, skal være begynder venlig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Paw...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 13:52

Vil egentligt bare sige, at jeg igennem nogle år efterhånden, har brugt Paw, og har absolut INGENTING at sætte en finger på. Han er der ALTID hurtigt hvis jeg har været på den. Enten mht til hovbyller ( selvfølgelig aftener:-(), og hvis min hest har smidt en sko.!!! Desuden gør han altid et pænt stykke arbejde.


MEN, er det ikke bare sådan??? Jeg haar også en anden smed jeg ikke ville have rørte ved min hest, efter en dårlig oplevelse:-( Han er ligeledes registreret og har firma med folk ansatte.


Heldigvis er det jo vores eget valg hvem vi vil have til at ordne vores heste.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorthe75
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 16:39

Brdr. Westergaard er bestemt lige så dygtige som Kurt.

Jeg har hørt, at Kurt er helt booket ud, men om brdr. Westergaard er det, det skal jeg ikke kunne sige..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 16:56

Det er rigtigt, at alle blot er mennesker, og alle kan lave fejl, også de smede som er reg. med en dansk aflagt svendeprøve i DS.


Desværre er Paw ikke, som du skriver, reg i DS, men sandsynligvis i Sammenslutningen af Danske beslagsmede, og det er slet ikke det samme.




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 DenGamleSmed
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 20:02

Om han virkelig er registreret i Australien og USA ved jeg ikke 100%, det er bare noget jeg har fået at vide af nogle af hans meget trofaste (og gamle) kunder. Jeg har aldrig selv set noget bevis (eller spurgt efter det), så du må ikke hænge mig op på det.


Mht. hvilken smed man vælger at bruge... Der vil altid være gode som dårlige meninger om alle smede.

At jeg har skiftet smed et par gange har aldrig været pga. smedenes faglige dygtighed, men pga. andre årsager.




Ridetøj sælges!

Se præsentation for mere info


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 Silas.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:14
Det er så der, vi to nok aldrig bliver enige... Jeg har set begge parter arbejde, og jeg bliver nødt til at sige, at jeg har aldrig set smede være så hårde ved hestene som de to brødre... Det færdige resultat har der til gengæld aldrig været problemer med, nej, men for mig er den måde, de behandler hesten på og meget vigtig! Og ja, Kurt er vist noget booket ud pt, men det kan aldrig skade at ringe til ham og spørge, det kan jo være, han har en anden hest i nærheden, så plejer problemet ikke at være så stort.

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan Krogh
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 08:11

bruger jeg, og jeg er yderst tilfreds. Han har en god fornemmelse for hestene og arbejdet er altid i orden.


Det er så individuelt hvilken beslagsmed man synes om, så jeg tror det gælder om at prøve sig frem. dermed ikke ment at man bare skal tage dem fra en ende af, men vælg en af dem du har hørt godt om, og se hvad du selv synes.

for du kan nok ikke finde en beslagsmed som alle synes om. der vil altid være nogen som har noget imod vedkommende, vi er jo så forskellige.



En hest uden en rytter vil altid være en hest,
Men en rytter uden en hest vil altid bare være et menneske
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang paw..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 00:01

jeg mener at paw er hold op med at være selvstændig...

det eneste jeg har at sætte på paw er at han ikke er særlig god til at holde sine aftaler, men hans arbejde har jeg aldrig kunne sætte noget på


savner dig Rose May og også dejlige Amanda...
Søger med lys og lygte efter Zenta og Surprice.
:{-( savner dem.
Min elskede Joe Boy
Officielt medlem af DÅHM i det sydjyske.
*Panik*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 15:10

Tjekket hjemmesiden for Sammenslutningen af danske beslagsmede, og der står Paw heller ikke..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan så fortælle
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 20:13

at Paw har taget sin eksamen, som beslagsmed. Han er udlært hos en der hedder Kurt, jeg kan ikke hans efternavn.


Han står også inde på hestens værn´s liste, under Paw´s beslagsmedie. Hans nummer er hemmeligt og der er resten af hans data også. Grunden til at det er at, han ikke vil betale for at stå på deres liste. Så jo det koster at at står på listen.


Jeg bruger selv Paw, og jeg har aldrig haft en smed, som er så tålmodig, og laver et godt stykke arbejde samtidig.


Min store vallak Topaze, som ellers er meget bange for mænd. Gik til ham på en måde, som gjorde at 20 min efter, var han færdig med at beskære ham.


Han har ikke på noget tidspunkt, lavet noget her, som har gjordt at jeg ikke vil anbefale ham til andre.


Paw har lukket Paw´s beslagsmedie ned.


Mvh. Lotte.






Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.


FORZA BRØNDBY.



FORHANDLER AF PAVO.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Smede ...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 21:11

Jeg har mine heste stående i Hammelev, hvor Vojens Beslagsmedie (Kurt Westergaard) kommer fast hver tirsdag. Så det er dejlig let - bare lige skrive hestene på listen, når der er brug for det.


Men de har RIGTIG travlt, og nu holder Niels (eneste ansatte) ferie i 3 uger, så det bliver det jo ikke lige bedre af. De tager IKKE nye kunder ind.

Der flyttede et par ponyer fra rideskolen, som også brugte Kurt, men han ville ikke køre ud at tage dem det nye sted. Så de måtte komme ind på rideskolen med dem.


Tidligere har jeg brugt Keld Jørgensen (som også er på listen over medlemmer i "sammenslutningen...") Ham var jeg rigtig glad for til min gamle hoppe. Ville også kunne bruge ham til min unge hoppe, da hun ikke har noget særligt med sin benstilling. Men til den store af min søsters foretrækker jeg nu at bruge Kurt/Niels, da jeg har en fornemmelse af, at de ved noget mere end Keld om, hvad der er bedst at gøre ved ham, og hvordan vi bedst kan forsøge at rette op på hans manglende dragter! Han har nemlig stort set ingen på bagbenene. :-(


Min veninde har været glad for Stig Olsen fra Rødekro. Han er også med på Sammenslutningens liste.




Hilsen
Tina










0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm.. i Ribe??
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 15:26

hej..


faldt lige over denne tråd og vil da lige rette et par misforståelser.. (især påstanden fra Stald Topaze om at det skulle være hendes kæreste der er nævnt på listen fra hestens værn..)


Den Paw der står på listen her:

www.hestens-vaern.dk/data/images/ smedeliste31.pdf


bor bestemt ikke i Ribe!!!


Han er en af mine venner og bor ikke i Sønderjylland..

For god ordens skyld, så prøv lige at se den rækkefølge postnumrene er sat i, inde på den føromtalte liste.. Så er der da ingen tvivl om at det ikke er Paw fra Ribe, men en der bor i postnummer mellem 4780 og 4800 og altså ikke i nærheden af postnummer 6760


Jeg kander ikke Paw fra Ribe og har aldrig hørt om ham, men ret skal være ret!!


:0) Palle


ps. havde i øvrigt Paws læremester på besøg i går og nej, han hedder ikke Kurt! ;)




HesteFotografering tilbydes

Dine øjeblikke taget af www.ctfoto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups... sku da ikk..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 16:02

Hej igen..


Byttede lige lidt rundt på kæresterne.. Paw er ikke kæreste med Stald Topaze. det var kun Stald Topaze's indlæg jeg referede til..

Den smuttede lige i farten.. Sorry..


:0) Palle



HesteFotografering tilbydes

Dine øjeblikke taget af www.ctfoto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har ret...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 18:59

Den paw der er på listen er vores gamle smed fra Guldborgsund... Rigtig god smed.. altid så venlig...





0
0
Svar på denne tråd
 
 CTfoto.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 23:23

Nej, jeg vil sgu ikke være kæreste med Paw. Det er der heldigvis andre til at tage sig af.


Mvh. Lotte.






Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.


FORZA BRØNDBY.



FORHANDLER AF PAVO.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 07:36

Lige sige igen, at det ikke koster noget, at stå på Hestens værns liste, eller listen som man finder på Hovpleje.dk..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 08:46

Jeg trækker mine ord om Paw i mig igen. Ked af jeg ikke lyttede.


Efter hvad min udforskning har fundet frem til, så er han ikke udlært, eller har bestået nogen eksamen overhovedet.


Han er ikke reg. nogen steder, på trods af, han har fortalt mig stolpe op og ned om hans læretid hos Kurt.


Da jeg konfronterede ham, med at oplysningerne på Hesten´s værn side var gjordt hemmelige. Var hans svar, at han ikke gad at betale til det. Det vil sige at han har brugt, en anden mands firma, til at bekræfte sit eget virke.


Jeg vil så sige, at han har stadig lavet et stykke flot arbejde. Men at jeg aldrig nogensinde ville have brugt ham, hvis jeg vidste at han ikke var reg.


Jeg har flere ikke så heldige oplevelser med ham. Men dem kan jeg ikke skrive her, da det vil være for personligt for mig. Men er der nogen som gerne vil vide det, da det kan komme til at ske for dem også. Vil jeg meget gerne svare over PB.


Mvh. Lotte.


Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.


FORZA BRØNDBY.



FORHANDLER AF PAVO.




0
0
Svar på denne tråd
 
 for f... da også
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 08:38

man skulle måske til at tage udd. som smed.. har ringet til samplige smede i midt og sønderjylland, og de er alle booked helt op !! , hvad f... gør man så...


har foreslået kærsten at tage udd. ... men nå må ringe rundt og tigge vidre om at få mine heste beskåret!


Nu mor til den dejlige lille Sebatian

Virkelig smuk Hingsteplag sælges BH Leredo/Michellino

www.123hjemmeside.dk/Nymarksgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 paw smed
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 12:14

Heii,,, så lige der var noget om paw.

i vinteres ville han ikke lægge sko på min gamle hest som ikke kunne tåle at gå uden. Så der havde jeg en smed ude og lægge sko på, når paw nu ikke ville. men da paw så kom ud og skulle lægge sko på i april månede lavede han ikk andet end at krititeret den aden smed's arbejde. han udsatte tiderne med mindste en uge:(

Han sagde grunden til at han ikke ville lægge sko på var fordi at hesten åbenbart havde dårlige hove og da min fars smed var nede at kigge på hesten, fordi han skulle se om den havde det godt. (det skal lige siges at min fars smed er meget knyttet til vores heste og vil vide om den har det godt). der sagde han det var løgn med at den havde dårlige hove!

Synes bare i sku vide!!!

Så jeg bruger ham ikke mere.


Lev mens du ka det, elsk mens du tør det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smede...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 18:11

Jeg har fået den samme historie af Paw, som Stald Topaze - så jeg undskylder hvad jeg tidligere har skrevet.


Men jeg kan nu alligevel ikke komme uden om, at han klarer min halvbesværlige hest godt.


Men hvordan i alverden finder man så en reg. smed, der tager nye kunder ind - når hesten IKKE står på rideskole?



Lækkert rideudstyr sælges

- se præsentation



"Gitte"-bøgerne af Ruby Ferguson søges!


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helena (Lakaj)
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 18:25

Hej ja jeg står i sammen siutation , har ringet rundt.. mangler dog Gert fra Egtved, som jeg prøver i morgen.. men ved ikke om han køre helt til skærbæk?


Havde også paw


Nu mor til den dejlige lille Sebatian

Virkelig smuk Hingsteplag sælges BH Leredo/Michellino

www.123hjemmeside.dk/Nymarksgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 10:31

At Gert køreer helt til Skærbæk, men måske du kan komme et af de steder, hvor han har en slags samling..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor mange af
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:23

Paw´s kunder, har fået fortalt af ham, at han skulle til Randers og arbejde for jysk beslagsmedie?


Mvh. Lotte.


Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.


FORZA BRØNDBY.



FORHANDLER AF PAVO.




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:43

Jeg har brugt Keld Jørgensen i 12 år nu, og har ALDRIG oplevet at han har lavet nogle fejl på mine heste. Dog kan man jo ikke udelukke at han kan lave fejl, da han jo som alle andre er et menneske. Men ham har jeg rigtig gode erfaringer med. Dog kommer han næsten aldrig til den aftalte tid, så man skal bestille ham i god tid. Han sagde til mig sidst han var her, at han ikke tog nye kunder ind, for han havde ALT ALT for mange i forvejen..


Jeg kan komme med mange navne på smede som jeg har hørt dårligt om og har set noget værre @!#$ blevet lavet på mange heste.. Men jeg gider ikke udlevere nogle folk herinde, for det kommer der kun ballade ud af...


Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Kom med et bud!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 15:47

Topaze: Det har jeg så ikke hørt fra ham, kun det omkring hans læretid osv.


Solstrejf3: Sidste udvej må så være en reg. smed fra Tyskland? Synes bare ikke det kan være rigtigt - jeg snakker nemlig ganske elendigt tysk. Men hvis jeg ikke kan finde en ordentlig (og reg. smed) inden kamelen kommer hjem igen, må jeg til at kigge længere sydpå



Lækkert rideudstyr sælges

- se præsentation



"Gitte"-bøgerne af Ruby Ferguson søges!


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haha...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 18:15

Ja ham Paw, er da ikke rigtig klog. Nu har jeg boet hos StaldTopaze, i knap 8 mdr, mens vi har brugt Paw. -og Sikke meget @!#$ man skal tage fra ham! Tænk at kunne lyve så meget så længe, samtidig med at han agere ens bedste ven ...


Plines - jeg kan så fortælle dig at han har adskillige sager hængende over hovedet omkring fejlbeskæring, samt heste-tyveri. Men det er jo en helt anden side af sagen.

Iøvrigt. Du skriver du er kærester med Paw???, der er et billede på din præsentation hvor du viser 'manden i dit liv', og det er bestemt ikke den Paw vi her taler om!


LONE - håber du finder dig en god smed, ved hvor svært det kan være i Sønderjylland.


Mvh

Anette Vildal



0
0
Svar på denne tråd
 
 jysk beslagsmedie
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:22

Historien om Jysk Beslagsmedie har vi også fået fortalt i vores stald... Jeg antager, det ikke er korrekt ud fra dit spørgsmål...

Tja, jeg bliver bare mere og mere glad for min egen (uautoriserede) smed... -Og så vil jeg lige give Mette ret, jeg brugte Keld til en anden hest før, jeg har heller aldrig haft problemer med ham, ikke engang med at blive brændt af! (Dertil kan jeg ikke videregive opskriften, aner ikke hvorfor han altid har passet tiderne hos mig... Måske min uimodståelige charme?)


Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:15

Jysk Beslagsmedie drives også af en ikke-reg. smed, så vidt jeg ved.


Anette: Paw er skam kæreste med Plines..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:17

Billedet på Plines' præs. er gammelt, og det er hendes eks, skulle jeg mene..




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Judith
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:10

Mit spørgsmål komme af at Paw har fortalt til gud og hver mand, at han skal ansættes af Jysk beslagsmedie, og at han skulle have 60000 kr om måneden, samt fri telefon, fri bolig og fri person/firmabil.


Jeg har så efterfølgende snakket med jysk beslagsmedie, og de kender ham ikke. Om de er reg. eller ej, det aner jeg ikke.


Han har også sagt til folk at Bergers beslagsmedie, har kimet (staves)ham ned for at få lov til at ansætte ham. Men han sagde nej, for lønnen var ikke god nok. De ville ifølge ham, også give fri firmabil, samt fri telefon/bærbar computer.


Dem har jeg også snakket med, de kender ham heller ikke.


Så det er vist ikke andet end @!#$, der kommer ud af hans mund.


Anette ved godt at Paw er kæreste med Pia. Tror det skal læses med en stor gang ironi.


Mvh. Lotte.





Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.


FORZA BRØNDBY.



FORHANDLER AF PAVO.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er der sku
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:36

Da slet ikke nogen ansatte i den brance, som får.. Ja ja, går den, så går den


Har du i øvrigt lyst til, at få besøg snart?




Humor er, når man trods alt ler.


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


hammelev.com/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg more mig...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 21:31

Noget så gevaldigt over denne tråd. Man må sige at Paw har gjort det godt... Glæder mig sådan til jeg skal have mig en lille snak med ham.


Judith - ja ved godt at det sikkert er rigtig nok. Undre mig bare over at man har et billede af sin eks på sin præsentation, når man har fået en ny kæreste .


Mvh

Anette Vildal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Keld Jørgensen
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 23:26

Som tidligere skrevet har jeg også brugt Keld Jørgensen.


Ved ikke om man helt kan sige, at han overholdt aftalte tider, for der er godt nok mange gange jeg har været lidt bekymret for, om min lille hyp nu fik ordnet fusserne inden vi skulle til stævne.


En gang lovede han mig at han nok skulle komme inden jul. Havde den aftale med ham, at han bare selv tog hesten.

Juleaftensdag havde han endnu ikke været og hesten bliver lukket ud på fold, og jeg kører hjem igen. Et par timer efter - i øsende pøsende regnvejr - kommer jeg ud på rideskolen igen. Så var Keld kommet! Havde hentet hesten ude på folden (hun ville meget gerne med ind ) og var næsten færdig med at sko hende!

Så jo, hesten fik smed inden jul


En anden gang skulle jeg til stævne i Kr. Himmelfart. Hun skulle have nye sko med huller til mordax. Kl. 20 torsdag aften var han stadig ikke kommet (havde vidst ventet hele ugen), og jeg var klar til at melde fra, da det også her var regnvejr. Lidt efter får jeg en besked om, at nu var der kommet smed til min hest Så der klarede vi den også.


Vil sige, det kan være svært at få lavet en fast aftale med ham, det er lettere hvis han bare selv tager hesten når det passer ham. Jeg var også super tilfreds med det arbejde, som han lavede på hoppen.




Hilsen
Tina










0
0
Svar på denne tråd
 
 læs dette
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 11:34

Heii alle mennesker.

Læs dette... Alt det stald topaze fortælle om Paw passer.

som i det andet indlæg jeg har skrevet, har jeg jo haft ham som smed. han fortalte mig at han sku til randers og alt det der. men 2 måneder efter skrev jeg for at hører om han kunne sko den gamle jeg havde på det tidspunkt. det kunne han godt, så han kom på en hverdag. og han havde sagt til mig at det kun var weekenderne han kunne tag dem hernede i sønderjylland. men det gi'r jo ingen mening at han så kommer en hverdag, hvis han ikke havde tid.


Han er tæt på at hav en sag hængende over hovedet for noget heste-svindle som både stald topaze og mig er indblandet ind da jeg har købt en hest i god tro af ham, hvor det viser sig at det er lotte's hest.


Og smeden hjemme ved min forældre ved hvem paw er og kender hans baggrund. han fortalte at han ikke blev færdig med uddannelsen som beslagsmed (det var vist noget med at han blev smidt der hvor han var i lære). paw havde sagt til lotte for et halv år siden at hans far havde fundt sig en ny kone og han skulle giftes, men det viser sig SKU at manden har været død i 30 år. der er også nogle andre ting, men dem gider jeg ikke skrive her.


Bette


Lev mens du ka det, elsk mens du tør det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en masse historier....
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 09:52

.... den kære Paw Smed kan fortælle!!!!!

Jeg har brugt ham i efterhånden 3 år nu og har været rigtig glad for ham. Han brænder ikke en af og kommer altid til tiden. OG han er den eneste smed, der uden problemer kan sko min hoppe... I forbindelse med handelsundersøgelser, har dyrlæge Niels Guss Andersen rost min smed for godt udført arbejde .

Jeg må dog indrømme, at jeg for længst har gennemskuet Paws historier om nyt arbejde og dit og dat - jeg har bare ladet ham snakke.

Rikke.



www.supersportspony.webbyen.dk

- NÆSTEN ALTID SUPER DSP PONYER TIL SALG!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Paw, Esbjerg?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 19:25

Heej


Den Paw i alle snakker om, kan det passe at han bor i Esbjerg?

Kone og 3 børn?


Grunden til at jeg spørger er fordi at jeg skal ud og kigge på en hest han har tilsalg, og hvis det som Evita skriver er rigtig, angående svindel, så er jeg da lidt nervøs for at evt. købe den hest som han har tilsalg?


Mvh Angelika Christiansen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skiftede
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 07:43

Fra Berger (utålmodige smede med crappy attitude), til en "sort" smed (dårlig og forkert beskæring flere gange) og til Paw...og ham beholder vi...

Ikke nok med at han er super til heste der har det dårligt med smede og med at stå bundet...hans arbejde på mine muler har været til UG med fnidderfnadder OG så har han altid tid til snak og er i et forrygende humør hver gang han kommer...håber bare han fortsat vil køre efter mine muler selvom de er blevet flyttet...ellers må jeg jo køre med dem...

Kan kun anbefale ham -


"en hest skal passes mindst lige så godt på som du passer på dig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angelika
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 08:00

Det er i hvert fald den Paw jeg snakker om - han har altid konen med og har sommetider et eller flere af børnene med også - sidst han var her kom han ved ni tiden og aftenen og den var over 11 inden han var færdig med de 4 han skulle ordne - INGEN af dem jeg ved der bruger han har haft noget at udsætte på hans arbejde - jeg har IKKE hørt noget om at Randers eller Bergers skulle ha kontaktet ham, så rent faktisk er jeg temmelig overbevist om at det er to (eller flere??) forskellige Paw'er der snakkes om???


"en hest skal passes mindst lige så godt på som du passer på dig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 15:36

Jeg bruger en tysk smed, der har den tyske uddannelse, Thomas Jung, tlf. 00491723524886. Han er dygtig, overholder sine aftaler (aftaler ny dato fra gang til gang) og kører også i Tønder. Kræver kontant betaling. Varmeskoer.



Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk


Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rune D. ...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 21:59

Du kunne også vælge Rune D.

Han er dygtig, uddannet, og kommer ALTID til tiden.

Har hesten tabt en sko er han der kort tid efter, inden hoven bliver for ødelagt.


www.alsbeslagsmed.dk hvis du vil have hans nr er det der på hans side





Line

- der venter føl efter Cortado april 2010


0
0
Svar på denne tråd
 
 smede...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 20:12

pjevsen ☻Tjigalo☻ : hvad mener du med crappy ?


Bruger selv bergers og har gjort i rigtig mange år efterhånden, har altid været rigtig godt tilfreds med deres opførsel over for heste og mennesker. Jeg har dog mine foretrukne smede mht deres arbejde, men ingen har jeg haft noget rigtigt at udsætte på, det har bare været 'det sidste'.



Har haft nogle heste stående der fik beskåret af en Keld fra esbjerg (mener jeg), og ikke om han nogensinde kommer til at røre mine heste - kan nok gøre det bedre selv, hvis det kommer så langt...


Beklager taste og stavefejl


Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145


Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-12-2009 22:30

Hold da op en ordentlig smøre at komme igennem.. Og er overbevist om der er tale om en 3-4-5 forskellige Paw'er herinde..


Jeg er hvertfald glad for min smed - Paw Willumsen!


Han har stort set altid kone og børn med, dejlig snaksalig og så tar han sig tid om hestene.. Har aldrig haft en finger at sætte på hans arbejde, og han overholder altid sine aftaler, ellers får man en sms et godt stykke tid i forvejen.. Selv da han lige var blevet opereret kom han ud og ordnede mine heste


"Min" Paw, er ikke denne Pia er kæreste med, og kan slet ikke finde rundt i alle de Paw'er, så om andre har dårlige erfaringer med ham aner jeg ikke, men jeg bytter ham ikke - heller om jeg så fik penge for det





RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09



Uden Bellami, men med Stensgårdens Mistral <3

Hest sælges!!



www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=343728


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 19:39

Jeg har efterhånden brugt et par smede i sdr. Jylland.


Jeg startede med Niels, som jeg varmt kan anbefale, jeg måtte dog skifte fra ham da jeg flyttede min hest og han ikke kom der hvor jeg nu står.

Derefter fik jeg en enkelt gang en der hedder Rasmus Grøn ud og aldrig om han skal have min hest igen. Min hest som altid har været ordentlog ved smed kan siden da ikke have smed mere.


Derefter fik jeg så westergård og søn, de lagde ud med et godt stykke arbejde og jeg var glad for dem, men jo mere travlt de fik jo dårligere blev det og sidste gang var det min mand der var der og da jeg så mine heste troede jeg ikke på at de havde været der.


Herefter er jeg nu ved Keld Jørgensen og har været rigtig glad for det. Han kommer dog aldrig til tiden, men han kommer. Han endte med at komme juleaften til os, da han grundet vejret måtte brænde os af dagene inden ;O) Men han kom selvom det var juleaften og han gjorde det flot.


Jeg har lige fået et pony hjem som har været fast ved Kurt Westergård og hans hove var elendige passet og han stod helt forkert, men om det skyldes at det er længe siden eller at beskæringen ved jeg ikke.


Hyggehejsa

Renana


Part søges til stor 1´er pony/ lille hest fra 1. september i Haderslev

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider