Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hesteforsikringer
Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 14:13
Hør lige her.

Jeg har en god ven hvis hest kom alvorligt til skade på folden, vred hoften af led og så helt elendig ud. Dyrlægerne opgav ham, men foreslog dog en kiropraktor. Efter behandlinger kom krydset på plads og der er en god chance for at han kommer sig med en lang genoptræning. Min ven har Tryg som forsikringsselskab, de vil ikke betale de 2.700 kr kiropraktoren har kostet selvom alternativet var at de skulle betale den fulde forsikring hvis hesten skulle have været aflivet, er det normalt? Og hvis er det så ikke lidt sygt !!!

Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer
Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 15:17
Goddav

Jeg har også tryg som forsikring på min hest. Min har også lige været alvorligt skadet og er lige blevet færdig med sit genoptræning. Men jeg kunne heller ikke få noget, men det var fordi JEG havde forsikret den forkért. Jeg har ´nemmmelig dø og uanvendelig på ham. De to dækker jo kun hvis hesten dør eller bliver erklæret uanvendelig. Og før den kan blive erklæret uanvendelig, skal dyrelægen havde gjort alt hvad han kan. Det vil sige at, hvis regningen bliver 15.000 og hesten er forsikret til 20.000. Får man faktisk kun 5000 kr for resten er gået til dyrelæge. Dette ved jeg fra vores specilist dyrelæge, som fortalt mig det. Så en uanvendligheds forsikring er vel egentlig ikke så meget v´ærd i for hold til en sygeforsikring.

Knus og Kram Puk

PS Held og lykke med hesten. Håber at I kan læse det, det gik lidt hurtigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer
Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 15:27
Det er korrekt at sygeforsikringen ikke dækker kiropraktisk behandling, selvom det naturligvis synes uretfærdigt.

Men den dækker altså kun dyrlægeregninger og en kiropraktor er ikke at betragte som dyrlæge.

BeritH
B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer
Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 22:56

Hm... Det fik mig lige til at tænke på hvad de mon så vil sige til en dyrlæge der OGSÅ udfører kiropraktikbehandlinger på heste...??

For nylig havde vi en dyrlæge ude til en hest i vores stald, og han gav hesten en zoneterapibehandling.
Gad vide om forsikringen æder den, når det er en dyrlæge der udfører behandlingen..???

Der er vist en gråzone......
Med Venlig Hilsen
Scarface

Den der kun ta'r sjov for sjov, og alvor kun alvorligt, -Han har fattet begge dele lige dårligt.
-Piet Hein.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer- nopgen dækker altså.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2001 07:32
Jeg har mine heste sygeforsikret i kongeriget og bruger Charlotte Frigast (dyrlæge + alternativ behanling i form af akupunktut, kiropraktik, kinesiologi)

hendes regninger dækker de med de 75 % som de skal.

Så jeg er en tilfreds kunde hos dem.

Karina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer- nopgen dækker altså.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2001 15:09
Hej Karina.

Hvor kommer Charlotte Frigast fra? Jeg spørger fordi jeg selv går meget ind for alternativbehandling!

mvh ulla
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer- nopgen dækker altså.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2001 10:19
De fleste forsikringsselskaber (hvis ikke alle) dækker IKKE omkostninger i forbindelse med alternativ behandling, med mindre behandlingen bliver udført af en dyrlæge.
Der er efterhånden en del dyrlæger som også udfører alternativ behandling, så man skal måske overveje at bruge dem hvis hesten har brug for alternativ behandling i forbindelse med skader etc.
Så dækker sygeforsikringen nemlig omkostningerne ved en sådan behandling også.
Så læs lige forsikringsbetingelserne inden du går igang med alternativ behandling af din hest med en behandler der ikke er dyrlæge, det kan spare dig for mange kr. og hesten kan få sin behandling alligevel.

Mvh.

Pia H.
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"



"The soul that beholds beauty becomes beautiful"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer- nopgen dækker altså.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 12:32
Hejsa Ulla!
Jeg svare lige for Karina, Charlotte Frigast kommer fra Ringstedområdet.

Selvom hun behandler alternativ, havde vi en hest hun dødsdømte fordi hun ikke kunne finde ud af hvad der var galt med den. Ejeren ville imidletidid prøve en sidste ting, hun fik Anita Bakkegård ud, som også er kinesolog og desuden udføre teleparti. Hun fandt maveproblemer, iform af en svamp ned i maven, derfor havde hesten prosterede imod at få sadel på. Anita behandlede den med homøpartiske midler og efter to måneder var det en helt anden hest.


En helt anden ting er at jeg har forsikret min hest i kongeriget DK og de dækker udgifter til kiropraktor på sygeforsikringen hvis dyrlægen siger at det er det og intet at der SKAL til. (= henvisning til kiropraktoren).

Desværre fik jeg det først at vide efter min hest var færdig behandlet hos kiropraktoren, men jeg tror da godt at min dyrlæge ville have henvis min hest. Det er vel rytteren der bedst kender sin hest!!!

Bettina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer- nopgen dækker altså.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 12:51
Hej

Som andre har nævnt, så vil de fleste forsikringer ikke dække regning fra en alternativ behandler. Med mindre at behandleren også er uddannet dyrlæge, hvilket jeg har brugt.

Men ens dyrlæge kan, hvis det har deres interesse, samarbejde med en alternativ behandler, og udskrive én regning for behandlingen (dyrlægen), så er man også dækket.

mvh en tilfreds Tryg/Baltica kunde igennem 6 år - der har fået refunderet mange dyrlæge regninger.

Lene G. Iversen
Viborg
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hesteforsikringer- nopgen dækker altså.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 15:50
Hej Bettina.

Tusind tak for dit svar. Desværre kommer jeg helt over fra Vestkysten - nærmere betegnet Fanø, ligger ud for Esbjerg. Er der evt. nogen, som ved, om der er nogle alternative dyrlæger omkring dette område. Jeg kender Tove Due, men hun kommer ikke tættere på end Viborg, har hun sagt. Tove Nielsen har jeg haft besøg af, men hun er meget svær at lokke helt til Fanø. Men er der andre???

Mvh Ulla
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider