Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Ang trailer.. Hvilken??
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 13:11

Jeg skal ha en ny trailer, men hvad dælen skal man vælge???


Kunne godt tænke mig at høre hvad I har af erfaringer, både gode og dårlige...:-)


Welsh føl/plag købes. Dun eller palominofarvet
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsan
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 21:43

Hej

Det er ikke særligt lang tid siden der var en tråd om lige præcist det samme. Så prøv at søge efter kl. 23.


Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henra...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 22:18

hvis jeg var dig ville jeg helt klart vælge en Henra...Kig evt. på www.henra.dk


og du kan se billeder af min på min profil


VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 vælg ikke
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 09:16
brenderup... Købte i juli sidste år en Brenderup Royal Exclusive med sadelrum og der har har kun været ballade med håndtagene. Begge håndtag, både til sadelrummet og til hesten, gik i stykker en af de første gange jeg brugte dem, de brækkede simpelthen inde i åbnemekanismen. Det var ligesom om at de var lavet af alt for skrøbeligt materiale. Da jeg så reklamerede over det, sagde de at jeg havde brugt vold, men jeg mener bare at det er jo ikke nødvendigt hvis de virker? Nå, men så måtte jeg selv betale for at få lavet de 2 håndtag. Øv. Og så troede man jo at alt var i orden med de håndtag, men da jeg skulle til at bruge min trailer igen efter at den har stået stille i et par måneder, så virker det ene dælme ikke igen. Nu kan jeg ikke åbne døren ind til hesten udefra, men godt indefra.. Skide irriterende . Og for ikke det skal være løgn, så har åbne håndtagene bag på rampen været bøjet fordi at materialet ikke kan tåle at hesten træder på den(er den ikke lavet til heste da). Man kan heller ikke skubbe dem helt ind under rampen så de kan undgå at træde på den.. Og så til det mest åndsvage, så kan man ikke holde bare en lille smule skævt, for så ryger midterbommen over til den side man holder skævt til. Der er ikke noget der stopper den, så jeg har måtte tage en cykel elastik med til at holde bommen til side når jeg læsser... Gud ske tak og lov for at jeg har en flink hest, som er god at læsse ellers kunne det godt være lidt af et problem.. SÅ ALDIG MERE BRNEDERUP...






Dressur undervisning tilbydes af voksen underviser. 8 års undervisningserfaring på forskellige niveauer. Underviser op til ca.LA2-3. 80,- pr.undervisningstime(30min.) + kørsel(1,- pr.km.)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Humbauer
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 23:05

Jeg har en Humbauer Trailer fra 2000 model Blacky. Den er super solid med ekstra tyk bund, og iøvrigt virkeligt gedigen med super solide vægge med polstring, og forbomme der kan panikudløses ude fra. Her er et godt sadelrum, og alle døre er tætte og solide.


Da jeg skulle vælge trailer kiggede jeg på virkeligt mange inkl. Brenderup og Henra - men valget faldt på denne pgra sikkerheden og gedigeniteten over det hele. De andre vi har set på, virkede ikke solide i kassen, og bunden var for tynd eller underlaget for glat. Flere havde vi set på både nye og brugte, og det var påfaldende så dårlige mange var i bunden ( specielt Variant ) efter ganske få år på bagen, og i siderne plus døre ( Variant og Brenderup ) - hvilket var det mærke udover Böckmann og Henra, som vi var intereserede i. Henra var med god bund med 15 års garanti - men ustabil i kassen.


Det eneste mærke jeg ville have købt, udover den Humbauer valget faldt på, var Böckmann.











Hilsen May-Britt.









0
0
Svar på denne tråd
 
 da vi for
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 00:05

4 år siden skulle have trailer faldt valget på en variant den med sparkeplader og gummiskillerum og vinduer bommene kan også panik udløses udefra for bommen er justerbar i højden og bagbommene i dybden, gummimåtten kan tages ud hvilket er en fordel når der skal vaskes så den kan gennemtørre ved en støbt gummibund risikere man huller og derved vand eller tis der ligger i små lommer.

vi har aldrig haft bøvl med den hverken i døre eller sider den ligger godt på vejen og er behagelig at køre med, afstivningen var ifølge vores gamle dyrelæge perfekt han gav den et tjek*G*


brenderup ja vi måtte engang samle en pony op og køre den hjem efter at trækstangen var knækket og så syntes vi begge at de altid har være forbandet træelse at køre med.


men generelt tror jeg at de fleste trailere i dag er tilsvarende hinanden, man betaler bare lidt mere for nogle.


jeg vil sige se efter at der ikke er skarpe kanter og mærkeligt ud formede hængsler og låse mekanismer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 10:37

købt en spritny brenderup royal exclusive...og er meget tilfredse med den.

Kan slet ikke genkende noget af det dorthe skriver...

Vi synes absolut den er kanongod... ...


vh Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Star trailer
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 15:46

Jeg er helt sikkert til startrailer. Jeg har en som er 6 år gammel og som der ALDRIG har været problemer med vi køre 8 måneder om året min. 5 gange om ugen til undervisning og daglig træning mindst en gang om dagen, og ud over det er vi afsted 25 weekender om året, så som du kan regne ud er det en trailer der kan holde.


De laver nogle super fede trailere, som er meget bredere end eks. brenderup og de fleste andre mærker. Se mere på www.startrailer.nu de har et rigtig bred udvalg, til de rigtige priser.


Hilsen gitte


Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd
 
 star traileren
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 17:50

må ikke laste ret meget den der må laste mest er safir modellen 1500 kg ellers hedder det 1150 - 850 og 650 kg så man skal lige være obs på dette.




0
0
Svar på denne tråd
 
 startraileren
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 11:11

jeg har en model Diamant totalvægt 2000 kg, last vægt 1250... det er da ok med 2 store DVére, så det finder jeg ikke lille mht lastevægt.


jeg kan ikke sige noget dårligt om denne trailer, min er fra 2000, dvs 6 års..


Før havde jeg en Brenderup favorit 2, den var også helt uden fejl+mangler. Faktisk har jeg ikke før end at have læst denne tråd hørt om en der var utilfreds med sin brenderup. Har du klaget over den??


Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Smag og behag
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 11:34

Vi har lige købt em brugt westfalia. Den er fra 98 og ligger som en drøm bag bilen. Den har dør i fuld højde hvilket er så lækkert når man skal ind i traileren og sadelrummet sidder i miden foran og sidder dermed ikke i vejen inde i traileren. Den er affjedret på alle 4 hjul uafhængig (stav) af hinanden, så den kører perfekt.


Køb ikke en brenderup, har også dårlige erfaringer med dem.


Humbauer og henra var også på vores ønskeliste, men westfaliaen blev vinder. :-)


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfhgæogthåosithge
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 12:29
jeg har som sagt klaget over det, men det var min egen fejl da de påstod at jeg havde øvet vold mod låsen... Som om!!! Jeg havde før en lille variant trailer og den var der aldrig noget i vejen med.. Men jeg ville jo gerne have en med sadelrum og man har jo altid hørt at brenderup skulle være et godt mærke, men jeg har måske bare været uheldig..






Dressur undervisning tilbydes af voksen underviser. 8 års undervisningserfaring på forskellige niveauer. Underviser op til ca.LA2-3. 80,- pr.undervisningstime(30min.) + kørsel(1,- pr.km.)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Star trailer
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 19:01

Er der nogen, der ved, hvor man kan finde priserne på Star trailerne???


Venlig hilsen

Gitte.




"Mennesket er et guddommeligt eksperiment" Grundtvig :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 BOJ trailere
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 18:22

er nu dem jeg synes bedst om, og nu har jeg kigget på en del. I denne måned tager jeg ned og investerer i en sådan trailer.


Jeg har kigget på en Henra, og fik endda et rigtig godt tilbud på en spritny, men BOJ traileren blev ved med at være i mit hoved, så ja, nu skal jeg altså købe sådan en.

0
0
Svar på denne tråd
 
 priser?
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 18:29

Hvilket prisniveau starter Boj-trailere på - synes nemlig også at de ser enormt indbydende ud, og hvis køreegenskaberne er bare halvt så gode, så...





Hilsen Sussanne

Besøg Den Bette Western Klub - vi holder til ved Sindal. Vægt på hygge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forbommen
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 19:12

Da vi købte trailer for 1½ år siden, var det vigtigste at forbommen var gennemgående, da vi oftest kører med hoppe + føl, og derfor kun vil køre uden skillerum. Desuden foretrækker de fleste heste at køre uden skillerum hvis muligheden er der.


De eneste der kunne opfylde det krav var Brenderup og Variant. Jeg havde egentligt fravalgt Variant, da jeg kun kendte de gamle modeller, men blev overbevist da jeg så de nyere. Oveni fik vi så et særdeles godt Nytårs-tilbud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Böckmann
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 01:19

Så mangle du bare at få anbefalet Böckmann traileren, og det vil jeg så gøre.

Da jeg for 3 års siden skulle købe trailer, ventede jeg til der skulle være hingstekåring i Herning, fordi man her har en unik mulighed for at se stort set alle trailere der er på markedet, samlet, og man derfor i ro og mag kan gå rundt og sammenligne.


Som udgangspunkt ville jeg have en glasfibertrailer, pga den mindre vedligeholdelse, og så ville jeg at der skulle være sadelrum - herefter gik jagten igang, og til sidst stod jeg med et valg mellem Boy og Böckmann, valget faldt på Böckmann, pga dårlig vejledning fra Boyforhandleren da de glemte at oplyse at den evt. ønskede trailere kunne fåes i 2400 og ikke kun som 2000 hvilket ville medføre at jeg ville køre ulovligt med 2 store heste, en fejl Böckmann ikke begik.


Jeg er meget tilfreds med Böckmann'en som er at BigMaster modellen, den har pt fungeret upåklageligt, og den ligger godt på vejen. Som Charlotte kører vi også ofte med følhopper og derfor købte vi en ekstra gennemgående bom med.


Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sussanne
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 09:59

BOJ Bravo koster fra 48.700,- 2 hestes totalvægt 2 ton. Derefter kan du så vælge ting til eller fra. Kan kun anbefale at du ringer til Karsten og tager en snak med ham.


Jeg har aldrig hørt noget dårligt om BOJ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har der..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 11:05

hvor jeg passer heste en Humbauer Trailer, modellen Pegasus.. Vi er fuldt ud tilfredse og den virker upåklageligt..


Rampen kan lukkes op "omvendt" så der kan sættes en kasse med ex. gulerødder ind bagi..


Når vi kører med hoppe og føl er det på hver sin side af skillevæggen, det mener vi er bedst..





Krone og bølge - En selvfølge


Springstøvler sælges


Frieserhopper på 3,4 og 11 år sælges




0
0
Svar på denne tråd
 
 Grete hvad
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 17:05
er en Boy trailer? Spørger altså bare fordi jeg aldrig er stødt på det navn, men det kan jo være det ikke er så kendt. Anede heller ikke der fandtes en trailer der hed Weijer indtil jeg så den i Herning
0
0
Svar på denne tråd
 
 boJ ikke BOy
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 07:33

den trailer der omtales hedder BOJ ikke BOY, så google og du vil finde den



Det er jo med trailere som med biler, vi har hver vores mening...og heldigvis derfor er der jo en del at vælge imellem.


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cheval Liberté med uafhængig afjedring ved hvert
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 10:17

Vi hentede vores nye hestetrailer ved færgen i sidste uge.


Før har vi haft Brenderup og Randers hestetrailere; men de er ikke fulgt med udviklingen.


Vor nye Cheval Liberté er ikke med faste aksler, som de andre hestetrailere men med de ultimative enkeltophængte Pullmann-aksler!


Man mærker slet ikke, at man kører med en trailer! - Slut med stød op gennem bilen og velkommen til komfort for både chauffør og hest - for hesten slipper jo også for at få alle de hårde stød op gennem benene.


Derudover er den med to-vejs rampe, så du kan læsse traileren med truck eller frontlæsser og vælge at lade hesten træde direkte op i traileren - nogle heste bryder sig ikke om at gå op af rampen.


Udover al standardudstyret er der sadelrum på dør, reservehjul, ekstra lang bom til hvis man kører med en hest.

Standardudstyr: Pullmann hjulophæng, glasfiberbund, 2-vejs rampe, sidepolstring, oplukkelige ventilationsvinduer, skridsikker belægning, kraftige hjælpegasfjedre på rampe, bremselys i tag, ventilation i tag, automatisk rullegardin over rampe, sparkeplader, indvendigt lys, beslag til hønet, udvendig bomudløser, indstillelige bomme, hovedskillerum, gummiskillerum, fuldautomatisk næsehjul.

Den findes også i glasfiber udgave; men vi kan nu bedst lide denne model - smag og behag.

mvh

Bente


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har fulgt denne tråd
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 10:48

på sidelinien da jeg osse er ved at købe trailer og er ved at beslutte mig nu efter mange timers søgen på nettet, kigget rundt hos flere forskellige forhandlere...

Jeg har fundet en Humbaur Pegasus fra 2001 i helstøbt glasfiber og venter nu på besked fra forhandleren og nogle flere billeder. Desværre står traileren i Holstebro så det bliver noget af en lang tur hvis den skal hentes men har da fundet ud af at det godt kan betale sig at købe i Jylland frem for Sjælland.

Mine krav var også en god affjedring, helstøbt glasfiber, sadelkammer, helst støbt gummigulv og totalvægt på minimum 2000 kg.

Så nu må vi jo se om jeg snart skal ud på en dagsrejse for at hente min nye trailer...




Rigtige mænd rider western


" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd
 
 selandia
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 08:58

Jeg har en Selandia trailer, den er jeg meget glad for...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Böckmann
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 09:31



Har været vores bedste trailer indtil nu.




Tina Hansen

www.team-stald-hestehaven.dk

Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * løsdrift.

Udendørs springtræning starter op igen fra 1 maj.Alle er velkommen. Tina 22457320

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Silden
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 15:43

Vil du beskrive Selandia hestetraileren noget mere, både gode og dårlige ting ved den flotte trailer??


Jeg tror mit valg af hestetrailer, bliver en Selandia (Big star) En rigtig fin trailer!!!


Men jeg kan nu også godt lide Humbauer Atis hestetraileren, men den er ca. 10.000,-kr. dyre end Selandia hestetraileren.


Kom endelig med flere gode og dårlig ting, om alle de forskellige hestetrailere, det er jo ret svært at vælge!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej, hmm..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 15:03

Silden : Vil også MEGET gerne høre mere...


Lene : det er også Big Star vi har fat i lige nu :)




Brenderup synes jeg helelr ikke har fulgt godt med i udviklingen og synes generelt tit der er problemer..


Boeckmann har jeg altid godt kunnet lide og vde har virkelig holdt godt! Derfor faldt valget på den da min veninde skulle købe den for 1½ - 2 år siden,. og ikke ret lang tid efter kom problemerne. Håndtagene gik i st6ykker til sadelrumemt og ind til hesten og er fortsat enorm stramme, og de har ærlig talt ikke været tilfreds.

Det der tit sker -synes jeg- at når et mærke bliver populært og de sælger godt begynder de at spare lidt på matrialerne og så sker de uheldige ting.


-Humbaur har vi kun haft gode erfaringer med, og vi låner naboens 2-3 gange om ugen, og der er INTET ;) Derfor ville vlaget nok lnde på den, hvis ikke vi fik et rigtig godt tilbud på at købe den der selandia.


-Cheval Liberté Synes jeg selv er en mega lækker trailer og er tip top mht designet.. Men ved ikke vhordan den er at køre med ;)


-Mustang er jo en rolls royce indenfor ehstetrailere.. Men dener jo ret dyr :o) hehe, og vi må nok heller ikke trække den med en DV i.. :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 15:24
Jeg har i foråret købt en ældre(`99) Brenderup Imperial. Den er jeg super glad for!

Det vigtigste for mig var sadelrum, og så ville jeg helst have god plads foran hestene, hvilket stortset alle glasfiber trailere med sadelrum mangler.

Så jeg kiggede på Mustang, BOJ og brenderup (imperial og princess). Mustang og BOJ er dog møgdyre brugte og svære at finde, så valget faldt på brenderuppen.

Jeg gav 35.000,- for min, og den gik lige igennem syn. Bunden var 1 år gammel, der fulgte hingstegitter med og påmonteret nyt næsehjul

Jeg super glad for min trailer! Den er stor og dejlig lys. Og masser af plads i sadelrum og gaderobe rummet :)



Mvh. Line

Fotografering tilbydes:
LineFoto.dk
Med Darling og Capzeda XX
Flere ting købes og sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 11:08

Jeg har pt 2 brenderup trailere holdene.


En brenderup Apollo fra 98 med frontudlastning, udløselige bomme for og bag, ekstra højt midterskillerum og styrtbøjler. For mig var sikkerheden og frontudlastningen det vigtigeste efter en ulykke hvor hesten måtte aflives i traileren.


Den anden købte jeg igår da jeg fik den billigt på auktion. Den er fra 88 og har også det indbyggede sadelrum foran. Der skal byttes nogle plader i den da den ikke er blevet passet så godt. Men ellers en superfin trailer der ligger godt på vejen.


Så jeg har kun godt at sige om brenderup indtil videre, og har ikke før denne tråd hørt om dårlige erfaringer om den.


Men når man skal købe synes jeg klart at man skal vægte sikkerheden ALLER højest..


Held og lykke med det


Mvh Kit


Heste udlånes læs nærmere på min præs...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 15:04

Dette er jo efterhånden en gammel tråd denne her...


-Jeg har imellem tiden købt mig en Selandia Big Star hestetrailer


Jeg slog til da Selandia trailers i Silkeborg havde kanon tilbud på deres Selandia Big Star glasfiber hestetrailer til kun 44.900,-kr. (inkl. moms.) Det var i uge 32/33.

Jeg er super tilfreds med min nye Selandia hestetrailer, ligger rigtig godt på vejen. Skøn at køre med...



Mvh.
Lene J. Grønby
Stald
Vestervang
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider