Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sølvmosegård?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:12

Er der andre herinde der har god erfaring med hestekøb på sølvmosegård ved rønnede?

Skal derned snart og kigge på hest, men er lidt usikker ved hestekøb fra en hestehandler, da jeg har hørt mange negative ting om dem.


Spring hest købes, skal stå på sjælland, og minimum være 155 cm.

I rather be hated for being me than be loved for somethin im not!

Masser af ting sælges, kig under præs.!


FCK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:33

Prøv at se længere nede på siden. Eller søg på Torben Andersen. Der er rigtig mange indlæg om ham og hans forretning.

Mit råd er: kør derud og se med dine egne øjne og lad være med at lade dig påvirke af hvad der er skrevet.

Han har mange heste, og personligt ville jeg gerne købe af ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sølvmosegård
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 23:13

Det er typisk en blandet landhandel af gode, ok, brugbare, mindre brugbare samt ubrugelige heste og ponyer man kan finde på Sølvmosegård, lige som hos de fleste andre der lever af at handle med heste.

Altså der er noget for (næsten) enhvet behov samt pengepung - meget afhængig af hvornår man kommer da der er STOR gennemgang af heste hos Torben og derfor er hestene også af forskellig kvalitet afhængig af hvad han har på stald når man kommer.

Har han ikke lige hesten til dig når du kommer så kan han have den dagen efter.

Torben køber og sælger virkelig mange heste og ponyer og i nogle perioder går det hurtigere end i andre.

Personligt ville jeg ALDRIG købe en hest sådan et sted/hos en hestehandler uden at få den handelsundersøgt af egen dyrlæge. Der kan være skavanker hos hesten som hestehandleren ikke engang kender til eller er helt ærlig omkring.

Her kan det være klogt at have i baghovedet, at det er det daglige levebrød der handles om og der er ikke et gram af følelserne for hesten indblandet.

De gange vi har handlet heste (private steder samt hos handels mænd) har vi typisk aftalt med sælger, at går hesten gennem handelsundersøgelsen betaler vi (som køber) går den ikke igennem betaler ejer (sælger). Vi har (desværre) oplevet, at det af og til får nogle til at melde klart ud vedr. hestens evt. skavanker. Det er ikke spec. spændende for så har man typisk brugt tid og "kræfter" på hesten, men det er trods alt rart at finde ud af disse forhold mens tid er så man kan finde noget mere egnet..

Har du prøvet at lægge en annonce ud på hest søges?? Det giver af og til positiv respons da nogle hesteejere ikke sætter deres heste til salg men venter på, at det rette hjem byder sig..

Held og lykke i jagten på drømme hesten..

0
0
Svar på denne tråd
 
 har 2 stk fra torben
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 10:31

hej...


jeg har været mange gange ned hos torben og se på heste, hver gang har jeg fået god service jeg købte en tinker hoppe for

4 år siden og har hende stadig og har været glad for hende lige

siden

fik af vide da jeg så på hende at han ikke kendte hende så godt for hun var lige kommet fra ireland (staves???) for et par måneder side var jeg ned hos torben igen for at kigge på en dartmoor pony til mine børn og ham har jeg gående i min baghave ( fold) og jeg er meget glad for ham et rigtig nusse hovede,

da jeg var ned og se på ham havde han kun været hos torben i en

uge,

ja nogle gange har han noget skravel gående men han har også nogle fine dyr gående...


så jeg har kun haft gode erfaringer hos torben.


mange hilsen søs

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider