Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Nytårsaften
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 11:03

Hvad gør i nytårsaften, er jeres heste alene...også hvis det er store steder med mange heste i kbh kvarter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helvedsaften
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 14:59

 

Jeg bor lige midt i en lille landsby, hvor jeg har mine 2 ponyer hjemme. Selvom det er en lille by, hvor mange har heste, så bliver der alligevel fyret en del krudt af nytårsaften og loven med de 100 meters afstand til husdyr bliver IKKE overholdt.

Som en lille trøst, så bliver der kun fyret af fra ved 20.00 tiden og frem til ved 02.00 tiden, intet hverken i dagene før eller dagen efter.

 

Mine to ponyer er rædselsslagne på trods af, at vi tager alle de forholdsregler, vi synes, vi kan. Vi har prøvet med Zylkene og baldrian dråber i rå mængder, der er tændt lys og radioen kører for at prøve at dæmpe/sløre bragene. Døren til stalden er lukket og i år sætter vi plader for vinduerne.

Det er vores 3. nytårsaften her og de 2 foregående, har jeg tilbragt i stalden fra ca kl 23.30 til kl 03.00. Røvsygt og pisse koldt for at sige det pænt, men min shetlandspony hopper over boksen af skræk, så jeg tør simpelt hen ikke at tage nogen steder.

I år har vi lånt et overvågningskamera, som bliver sat op i stalden og så håber jeg, at jeg kan sidde inde i min varme stue og kigge på computeren, at den gamle pony går en marathondistance i sin boks og at shetlandsponyen hopper rundt og så kun gå derud, hvis sidstnævnte hopper over boksen.

 

Sådan her så det ud sidste år

 

Video

 

Inden vi flyttede på landet, havde jeg kun den store pony og hun var opstaldet ude. Jeg har aldrig tænkt over, at hun reagerer sådan her på fyrværkeri udover at staldmutter har sagt til mig, at Chanell var lidt urolig. Havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det her

 

Jeg har nu omdøbt Nytårsaften til Helvedsaften


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 15:33

... lige i udkanten af en mellemstor by - og der fyres af i vildsakb hele aftenen og natten.

VI har i de 6-7 år jeg har boet der haft EN hest der reagerede - resten er ligeglade.

Vi lader lyset være tændt i stalden og lukker døre og vinduer - og har en radio tændt. Løsdriftshestene vil normalt helst blive ude på foldene hvor de kan se hvad der sker - så dem fodrer vi tidligt, så de får deres "aftensmad" - wrap har de på foldene. Et enkelt år prøvede vi at få dem ind ved 21 tiden til aftensmad - men de ville ikke være i stalden.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nytår...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 16:10

 

Vi har heste hjemme. Tænder radio, lukker døren og holder øje med dem.

 

Men jeg læste et blogindlæg af Ditte Young som er lidt aaahhhhh, ja, selvfølgelig, agtigt, eller kort sagt logik for ... hesteejere! :)

 

Dyr er ikke dumme, men krudt og fyrværkeri er ofte svært for vores kæledyr at forstå, så fortæl dem hvad der foregår, hvorfor, hvor længe osv. men prøv at læse indlægget selv. :)

ditteyoung.dk/hvorfor-heste-er- bange-for-fyrvaerkeri/

 

Sidestil det med noget (ubehageligt) du skal som hospitals undersøgelse, tandlæge (!) eller lign. Det gør dig tryg at vide hvad der skal foregå, i hvilke rækkefølge, hvorfor der gøres dit eller dat, hvor lang tid indgrebet forventes at vare og lign. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

1
0
Svar på denne tråd
 
 Karina chanel
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 22:22

ej en forfærdelig video...stakkels jer og heste, håber at det bliver roligere iår

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helvedsaften
Forfatter: 
Dato:  30-12-2016 23:35

Tak Admiral, men jeg er ikke for optimistisk

 

Jeg har læst i flere indlæg på Facebook fra diverse dyrlæger og hestehospitaler, at det er en god idé at give en omgang mash lige ved midnat, når det er værst. Jo tak siger jeg bare, de er sgu så stressede, at jeg ikke kan få dem til at spise noget som helst. Chanell er stadig så stresset om morgenen den 1. januar at morgenmaden ikke bliver rørt.

Og ved gud, jeg hader at muge hendes boks den 1. januar

Alt stressmave-splatlort er trampet rundt i hele boksen og det ligner en pløjemark efter den nyligt afholdte krudt-skræks-marathon

 

Nå men kamera, radio og plader for vinduerne er gjort klar og de sidste par dage, er der blevet givet både Zylkene og Baldriandråber nok til 6 store heste, så jeg håber vi er så forberedte som muligt


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frygteligt døgn
Forfatter: 
Dato:  31-12-2016 12:05

 

Karina/ Jeg kan godt se at det er et frygteligt sted du bor, målt på nytårs krudt.

Hvad hjælper det, at der er en fyrkerilovgivning, hvis den ikke bliver overholdt, kontroleret eller med mulighed for at anmelde?

 

Som jeg har fundet ud af så:

 

- Fyrværkeri må ikke bruges nærmere end 100 meter fra en landbrugsejendom med dyrehold, en hundekennel eller et område med udegående dyr. (Her burde Karinas heste være hjulpet??)

 

- Fyrværkeri må ikke anvendes nærmere end 100 meter fra en bygning med let antændeligt tag, for eksempel stråtag. Samme afstandskrav gælder i forhold til halmstakke, brændebunker og anden opbevaring af let antændeligt materiale. 100 meter-grænsen gælder også ved nåletræsbevoksninger, lyngheder og andre typer af brændbar bevoksning. (Tjaaa nogle læser regler som fanden læser biblen! Vi har en nabo med hus med stråtag og nåletræer omkring og han er virkelig besat af at skyde fyrværkeri af... )

 

- Ved affyring af raketter er afstandskravet 200 meter til bygninger med let antændeligt tag, brændbare oplag og brændbar vegetation. Desuden må raketter ikke anvendes nærmere end 10 meter fra en bygningsåbning, for eksempel vinduer eller døre.

 

I blæsevejr fordobles afstandene i vindretningen, både for fyrværkeri generelt og for raketter.

 

Det er desuden værd at bemærke at forsikringen dækker IKKE fyrværkeri relaterede skader, men undersøg din egen forsikring for en sikkerheds skyld!

 

 

Men vi har et år haft en pony opstaldet da den bor et sted som er mindst lige så slemt som det videoen viser. Den var opmærksom men, meget rolig her og selvom den kunne høre noget brag i det fjerne så var det en hjælp for ejer at have den her i et par dage.

Hvis du på nogen måde har muligheden for at flytte dem så ville jeg gøre det, om ikke andet så undersøg muligheden til næste nytår. :)

Der stod noget om at det var brugt i Kbh.'s området.

www.tv2lorry.dk/artikel/dyr-tager- paa-pension-til-nytaar-heste-har- det-vaerst

 

Godt nytår :)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ørepropper
Forfatter: 
Dato:  31-12-2016 13:05

Måske kunne du forsøge dig med at putte vat i ørerne på dem, for at tage toppen af lyden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 16:10

Vi har ikke gjort noget anderledes ifht. nytårsaften, end alle andre dage. Jeg tror det ville stresse vores 6 heste mere, hvis vi begyndte at blænde vinduerne og putte vat i ørene osv. På den måde skærper man jo bare, at der skal til at ske noget farligt.

 

Både lyset har været slukket som det plejer(kører på sensor), radioen slukket og døren på haspe. Vinduerne har vi heller ikke sat noget for. Det eneste anderledes jeg har gjort er at give et par kilo wrap ekstra i et slowfeeder net.

 

De står på Amager så der er godt gang i den til nytår. Men der er meldt om rolige heste i stalden i nat og de er blevet lukket på fold som de plejer, her til morgen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider