Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Meroth læderbid?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2016 16:40
Heii.
Er der nogen der har erfaring med meroth læderbid? Jeg har nemlig overvejet at købe et men har aldrig prøvet at ride med et og kender heller ingen der har.Jeg syntes det er virkelig flot og jeg tænker også at det må give hesten en vis frihed til hesten.
Skriv gerne hvis i har prøvet et eller selv rider med det. Vil selv bruge det til springning. 😊
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nix ikke her!
Forfatter: 
Dato:  21-09-2016 15:11

 

Men prøv at kikke det her link:

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1139705/1139705/

 

Jeps, det er virkelig flot at se på.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 13:11

Jeg synes af princip ikke, man skal købe bid efter om man synes det ser smart ud...

 

Beslutter du dig for at købe det alligevel, så vil jeg på det kraftigste advare mod at købe hos Pegasus Rideudstyr. Magen til uprofessionelt foretagende skal man lede længe efter!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Meroth læderbid
Forfatter: 
Dato:  27-09-2016 16:05

Jeg kan kun anbefale Meroth læderbid.

Jeg har en hest, som er følsom og har tendens til at spooke. Især hvis han møder nye ting, kan han have svært ved at kapere det oppe i sit hovede. Han kan også have svært ved at falde til ro igen, hvis først han er blevet bange for noget når man rider.
Jeg mistænkte derfor at han måske var ekstra sensitiv omkring nervebanerne i hovedet.

Første gang red jeg selvfølgelig med Meroth læderbid med alm. trense dog uden næsebånd.
Efter 30 min tog jeg trensen af, så der kun var bid og tøjler, og aldrig har jeg haft så behagelig en hest at ride på. De ting han havde spooket over for bare 2 min siden, var han pludselig fuldstændig ligeglad med.
Jeg har efterhånden redet en del med det og jeg bliver kun gladere og gladere for det. Når han spooker på tur, falder han hurtigt til ro igen og kan uden problemer gå forbi det han lige er blevet bange for.
Derudover er han generelt bare mere afslappet, både på tur og i dressuren. Selv på marken når vi træner dressur, kan jeg ride ham rundt i alle gangarter uden problemer, hvor han tidligere godt kunne spænde op og se spøgelser alle vegne.
Han er tidligere væddeløber og har generelt mere tænding, men med det her bid finder han bare meget mere ro. :)

Tidligere har jeg redet med 2-delt muffebid, som jeg egentlig synes han gik rigtig godt på, men nu rider jeg primært med Meroth læderbid. :)

Jeg har købt mit hos Pegasus Rideudstyr, og der synes jeg nu at servicen er ganske fin. Der blev taget sig god tid til mine spørgsmål og hun fortalte og forklarede.


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider