Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 dækken til Frederiksborger
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 08:47

Hejsa,

 

Jeg har brug for lidt vejledning

 

Jeg har en kraftig frederiksborgdreng på 160 cm, og han skal have nye dækkener i år.

Det er jo som bekendt en hel jungle og komme igennem, og især og finde det rette.

Jeg har sidste sæson brugt amigodækken til ham, som er et dækken jeg har været glad for altid.

Dog er det et dækken jeg ikke kan få til og passe ham.

Han har haft størrelse 155 på, både i regn og overgang. begge dækkener har det med og glide skævt på ham (Mest overgangsdækkenet),samt de er lige en tand for lange, og halsåbningen slutter ikke helt tæt på ham, så de passer ham ikke. Jeg har forsøgt ham i en str 145 i samme dækkenmærke, men de er for korte. Str. 150 findes ikke.......

 

Måske er det frederiksborgfolket der skal på banen her??? Hvad bruger i, som passer perfekt til en kraftig basse???

 

På forhånd tak for hjælpen.

 

Hilsner Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 quater rug???
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 09:57

rambo laver dækner specielt til kraftige heste- mener de hedder quater rug- har du evt tjekket dem ?

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Masta måske?
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 10:53

Ja det er svært :-) Har også prøvet mange forskellige på min frederiksborger, inden jeg købte et Masta. Har brugt dem siden, da de ligger perfekt på min (som dog er lidt højere end din og ikke vildt kraftig).

 

/Kirsten

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt nok en oldenborg
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 23:19

ab-rideudstyrs egne dækner er rimelig store i str.

har to oldenbasser på str med din, og de passer fint dæknerne fra ab. de bruger en mellemting imellem 145 og 155. endelig nok også str 150

men fra ab hedder det en 145

 

og så er det billige dækner



0
0
Svar på denne tråd
 
 ab rideudstyr.
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 05:46

Jeg bruger også abrideudstyrs dækner. De ligger betydeligt bedre end amigo dæknerene på mine heste.

Jeg har købt dette i flere forskellige tykkelser. www.abrideudstyr.dk/shop/ab- overgangsdaekken-high-12339p.html


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er gode bud.
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 09:00

Tak for gode bud.

 

Det er ihvertfald værd og kigge videre på, alt sammen :-)

 

De dækkener fra AB, er billige (dejligt), men de må gerne kunne holde længere end 1 sæson, kan de det???

 

Hilsner Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo Optimo
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 09:51

Rambo laver en model specielt til brede heste. Jeg er ikke klar over om den før i tiden hed Quarter. Men modellen til de brede udgaver hedder Optimo, og kan kun anbefales.

Har part på en bred hest, der også gik med Rambo/Amigo, der lå okay.

Men hold da op, hvor så det gamle dækken dog forkert ud, når man så lagde Optimo´en på, og så hvordan et godt dækken kan ligge på en bred hest. Han gik fra 155, der lå lidt "hmmmm-agtigt" og lidt lignede et telt til en 145, der lige pludselig lå helt perfekt og ser meget mere figursyet ud.

Det fåes med linere i forskellig tykkelse.

Er ikke et billigt dækken, men det er Rambo jo som udgangspunkt ikke ;-)

 

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horze....
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 10:05

Vi har en varmblodshoppe, som er forholdsvis kraftig og som fra sin far især har fået en kraftig og rejst hals. Til hende bruger vi Avalanche Pro fra Horze, som vi synes ligger rigtigt godt og også er til at betale. Pro-udgaven er en del stærkere i stoffet end den oprindelige Avalanche.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  02-09-2016 19:34

ab-rideudstyrs økonomi dækner har jeg både i vinter og i overgang

 

vinterdækner er nu klar til 3. vinter



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken
Forfatter: 
Dato:  03-09-2016 21:53

Jeg kender en del med brede heste, særligt frisere. De er alle glade for weatherbeta og Bucas. Så måske der er modeller blandt de mærker, der også kan passe din.

 

Jeg prøvede et Rambo Optimo til min DV i størrelse 160 cm. Hvilket er hans normale størrelse i Rambo. Han kunne helt seriøst have været i det dækken to gange eller bare delt det med en ven i samme størrelse. Det er så absolut til brede hest, det var både for bredt og langt til min.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amigo xl
Forfatter: 
Dato:  04-09-2016 08:21

Hvis du er glad for amigo dækkenerne, så laves de faktisk i en bred model der hedder xl, amigo xl, disse bruger jeg til mine brede knabstruppere, som nok minder om din frederiksborg i bygning.

 

Dog vil jeg sige at jeg er gået fra 155 i almindelige dækkener til 145cm i amigo xl.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider