Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sporer til sensitiv hest?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 22:48

Hvilke kan i anbefale?

 

Evt nogle erfaringer med HS sporen med 0,5 kugle?

 

Hesten er meget sensitiv og behøver næsten ikke sporen som sådan. Overvejede også at kæbe nogle billige og slibe dornen helt af. Men vil gerne have nogle små også til at kunne veksle lidt i mellem alt efter behov :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 08:30

Jeg har ingen erfaringer med HS sporen - jeg rider med ponysorer, hvis hesten er meget sensitiv

Men jeg vil bare lige advare dig mod selv at begynde at slibe på et par sporer: du må IKKE bruge dem i stævneøjemed. Det er meget forbudt selv at file/slibe - sandsynligvis for at forhindre, at en grat kan rive hesten, eller at man bliver lidt for fantasifuld med udformningen...

Du kan derimod købe sporer uden dorn.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 08:44

At jeg sliber selv giver præcist samme resultat som at købe en uden dorn ;) Det er der faktisk ret mange der gør.

 

Man skærer dornen af, sliber til og filer med sandpapir til sidst. Bare rolig, der er ingen små dutter eller andet der kan skade hesten eller som kan stikke hesten. Ellers rider jeg ikke med dem (selvfølgelig)

 

Og jo, du må gerne ride med det til stævner. Der er ingen regler om at du ikke selv må file dornen af. Hvis blot man gør det korrekt så ligner det præcist dem du køber uden dorn.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 09:11

Kan man ikke længere købe sporer helt uden dorn? Det kunne man tidligere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 21:04

De fåes ikke i DK, men i England.

 

Dog skal mig og ejer bestille noget udstyr fra Tyskland her en af dagene. Så der prøver jeg lige og se om de har nogle :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sporer
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 11:14

jeg har en meget sensitiv hoppe, hvor jeg har brugt nogle kuglesporer fra BR med god effekt.

selve kuglen er lavet af plastisk og den ruller modsat vej af hjulsporer.

De virker meget bløde, men kan give et bedre signal, hvis man lige har brug for lidt ekstra pres til at få flyttet hesten lidt.

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider