Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Insektdækken
Forfatter: 
Dato:  28-07-2016 09:55

Hej,

 

Min dame HADER dækkener! Men jeg har nu alligevel bestemt, at jeg hellere må anskaffe et insektdækken, da hun har noget gigt og helst ikke skal storme rundt på folden for at slippe væk fra de bidende bæster.

 

Min udfordring er at finde et dækken, der passer til en bredskuldret og bredmåset dame, som sidder godt uden at gnave nogen steder og giver god bevægelsesfrihed. Samtidig vil jeg måske gerne have et dækken, der også beskytter mod mitter, da hun har en lille snert af sommereksem. Dog er disse ofte meget tætte, og jeg er derfor lidt splittet.

 

Har I nogle gode bud på mærker til den type hest - både almindelige insektdækkener og dækkener mod mitter? Og gerne bud på hvilket prisleje jeg kan finde dem i

 

Og også gerne med beskrivelse af, om de er små eller store i størrelserne. Min dame er normalt str. 135, men nogle dækkener "dækker" måsen bedre end andre, har jeg opdaget...

 

Glæder mig til at høre fra jer og høre jeres erfaringer!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horseware eller WB
Forfatter: 
Dato:  28-07-2016 12:27

Jeg har gode erfaringer med Horseware dækkener Amigo og Rambo samt WB til både brede og smalle heste. De har super pasform og ligger perfekt på hesten. Ens for begge er at de er lidt store i str. Min bruger normalt 145 cm, i disse mærker bruger han 140 cm. Men han er også en smal model.

 

Tjek evt. Stald direkte og nethesten.dk

De har mange forskellige på lager og super gode priser på god kvalitet. Og hurtig levering som regel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 14:17

Nu ved jeg ikke om du allerede har købt et insektdækken, men jeg skriver alligevel.

 

Da jeg har en eksemhest har jeg lidt erfaring. Allerførst, skal dækkenet beskytte mod mitter er det et eksemdækken og ikke et insektdækken du skal have fat i.

 

Jeg har haft div billige eksemdækkener og de holdt ikke så godt da min hest klør sig meget hvis hun først er blevet bidt af mitterne og det er næsten umuligt at undgå, men kan begrænses ved at tage den på stald inden solnedgang og ud i øbet af formiddagen da mitterne er værst ved solopg og solnedgang. Jeg tager dækkenet af hvis det blæser og regner meget men når det så stopper så kan man risikere at insekterne når at bide.

 

Jeg har haft et eksemdækken fra rambo i 2 år nu og det holder rigtig godt. Der er et antiinsektmiddel vævet ind i trådene som skulle have en afskrækkende effekt på insekter.

 

Det er stort i str, og jeg fik det prøvet først af hende der ejede forretningen, hun kom ud med forskellige str og så købte jeg det der passede. Det er ikke et billigt dækken, men det har tjent sig selv hjem ved at det holder meget bedre end de billige, og det sidder hvor det skal. Det er også lidt tungt, men det er kun godt at det bliver siddenede. Jeg har ikke skulle ud rette det på noget tidspunkt, og det skulle jeg med de andre jeg har haft.

 

Jeg har set at equisana også har lavet nogle nye dækkener med antiinsekt vævet ind i stoffet. Jeg var nede og tjekke det ud, det er tyndere i matrialet end rambos, så jeg tvivler på at det er noget for min hest, men det kan jo være fint nok til din afhængig af hvor hård din hest er ved det og om flokken kan finde på at bide i det, for det fra rambo er ikke sådan lige at bide hul i, men det tror jeg det andet er.

 

Her er et tilfældigt link på det dækken jeg har

 

www.bot-shop.dk/rambo-sweetitch- vamoose.html

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 11:35

Hej og tak for svar til jer begge.

 

Jeg har ikke købt endnu - var så heldig at falde over en foræring af et brugt eksemdækken, der kun lige skal repareres en smule, før det kan bruges. Det må så holde for indtil videre. I næste sæson overvejer jeg at investere i en mere luksuriøs udgave. Normalt bruger jeg Weatherbeeta, men det kunne lyde, som om Rambo også kunne være et godt bud, hvis jeg vil have sikring mod mitter også. Jeg skal bare lige høre en ting: Hvor godt ventilerer dækkenet - altså hvor varme bliver hestene under det?

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bruger Rambo
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 11:42

min hest sveder ikké under sit rambo insekt dækken- det er et gl et meget tætvævet med hel hals der ikke kan tages af.

har det på 24-7 dvs også på stald hvor døre/vinduer står åbne på denne årstid. (foldtid er ca 8 timer)

 

købte iår et amigo med aftagelige hals- det holdt i 8 dage. øv.

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 12:44

Hvis det er 25 grader så sveder min ja, men det gjorde hun også i de billige dækkener. Rambos hals går ikke ud i et med dækkenet, det deler sig ved bringen så der er udluftning foran.

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for info
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 12:52

Hej,

 

Mange tak for info - det er rart at vide, hvad mulighederne er og hvordan tingene fungerer (og holder) i virkeligheden

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider