Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Equsana spåner
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 18:35

Jeg plejer at bruge blå agroline/DLG grovspån. Sidst prøvede jeg Equsana Bedding, da de var på tilbud og derfor kostede det samme som blå agroline. Jeg synes dog næsten de er FOR grove/suger for lidt. Nu ser der ud til at være et nyt produkt, nemlig Equsana Bedding Bacis. Nogle der har prøvet dem?


0
0
Svar på denne tråd
 
 spåner
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 11:32

da jeg er ansat i DLG har jeg prøvet dem alle af:-)

 

og er faktisk mest blevet glad for den nye basic, spånerne er lidt mere af forskellige str, suger utrolig godt meeeeeen, den er træls at banke ud i boksen hvor de andre er noget lettere at strø ud!


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 he he...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 14:42

Tak for svar. Ja det giver jo mere mening, at de hedder basic, ikke bacis som de kaldes på Land&Fritids hjemmeside .

Vil du mene, de er de 25 øre mere værd pr kg sammenlignet med blå agroline/grovspån? Ærgerligt der ikke er mængderabat på basic.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 21:30
Jeg har afprøvet equsana bedding og basic, men da jeg hentede spåner i sidste uge, valgte jeg de gode gamle blå. Jeg synes stadig at de er bedst, selvom at der ikke er en hest udenpå posen...

Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blå....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 10:25

Ja det ender nok med 3 paller (=mængderabat) af de gode gamle blå. Så prøver jeg måske basic næste gang, hvis de er på tilbud.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 10:38

jeg synes sjovt nok ikke de spåner Equsana tilbyder er prismæssige interesante i forhold til hvad andre tilbyder.

 

jeg køber 3-4 paller af gangen. Foretrækker Vida spåner og leveret kan jeg få dem billigere end feks blå.

 

jeg plejer at give 68-72 kr pr pakke alt efter årstid da prisen kan svinge lidt- leveret på min bopæl.

 

Synes i feks blå er bedre at bruge end Vida ? er det bare mig der ikke har set lyset da jeg afprøvede dem for nogle år siden?

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har præcis
Forfatter: 
Dato:  15-07-2016 09:08

samme erfaring, som karinae beskriver.

 

Jeg har dog ikke prøvet bacis, men de blå ad flere omgange. De virkede døde og stive, og prisen var heller imponerende selvom vi selv kunne hente hos Spanvall v. Svebølle.

 

Grå Vida (fra Biosalg.dk) er jeg rigtig glad for. De har mere "elastik", og suger godt. Prisen er som karinae beskriver.

 

Til "grisebasser" har jeg dog suppleret med træpillesmuld på de våde pletter for drøje lidt på det, men kun nederst pga. støv.

 

Vi har ellers selv masser af halm, men jeg kan ikke muge ud i halm pga. gigt, og så er der også bonus på fluekontoen med spåner, da de gør det lettere at holde boksen tør.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris/kvalitet
Forfatter: 
Dato:  15-07-2016 13:14

De blå fra DLG var de billigste, jeg kunne finde leveret, da jeg begyndte at købe hele paller for 5-6(?)år siden, og så har jeg nok forsømt at lede efter bedre priser siden. Bortset fra et enkelt dårligt parti for et par år siden, synes jeg ikke, jeg har oplevet nævneværdig forskel på dem og Vida. Synes måske kvaliteten er forbedret lidt nu, hvor de slet ikke er i blå indpakning mere, men hedder Grovspån. Jeg regnede på prisen for ca et år siden, da en nabo gerne ville købe en pakke. Da kom jeg så vidt jeg husker frem til, at jeg havde givet godt 60, eller måske 62kr pr pakke, men jeg kan da godt se, prisen langtfra er så god nu . Det kommer så også an på, hvad en europalle står i? Den er med i prisen, hvor det ser ud til, at Biosalg vil have byttepaller.

Det endte med, at jeg via min far har bestilt to paller (36*25kg) ved Danish Agro til 2300kr. Så bliver det spændende, om det er Vida Stallströ, som de sælger i butikken, eller nogle andre, der bliver leveret. Så håber jeg, den pris han har fået oplyst er incl moms . Jeg har lige fået to paller træpillesmuld i fødselsdagsgave, og dem siger han, han gav 1080 stykket for. Og der kan jeg næsten ikke forestille mig andet end, at det er excl moms, da de står til 1599 på nettet.


0
0
Svar på denne tråd
 
 paller
Forfatter: 
Dato:  18-07-2016 08:10

paller plejer at koste ca 150 hvis man ikekgiver bytte paller med retur- eller nogen leverer på engangspaller så har de ingen " bytte værdi".

 

2 paller for 2300 dkk lyder osm en god deal hvis det er inkl moms & levering. Vida står til 1899 pr palle på deres web idag.

 

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har købt..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2016 18:11

Jeg har købt spåner ude i Osted, da jeg har en hest der er begyndt at hoste en del af halm. . Afhentet koster en helt palle med 18 stk 1170 kr. Hvis man købe pr stk er prisen 75 kr.

Jeg er lidt forundret over hvor godt de fylder i boksen. Før i tiden da jeg bruget spåner, skulle der bruges 3 stk til opstart, denne gang har jeg kun brugt 2 pakker ved opstart og en til opfyldning efter en uge.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 spanvall.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 15:16

Pt. er jeg nu også ganske godt tilfreds med Spanvalls spåner.

De fylder også fint i boksen og er ikke for grove syntes jeg.

 

Henter til 60kr pr balle, når jeg henter enkelte baller og billigere ved paller. Afhentet på Spanvall ved Tissø.


Wrap af struktur hestegræs i mini og delta baller sælges, fra 2016.

0
0
Svar på denne tråd
 
 billigt.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 20:21

det er da billigt med 60 kr pr pakke. hvad giver du når du henter en hel palle.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 spanvall..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2016 08:10

Ja, syntes også det er billigt og udemærkede spåner.

Kan ikke huske prisen på en hel palle, men kig selv på http://www.spanvall.dk under afhentning i menyen øverst.

 


Wrap af struktur hestegræs i mini og delta baller sælges, fra 2016.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider