Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Bomløs sadel uden manketryk
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 12:23

Jeg går lidt og overvejer et alternativ til min bomsadel. Jeg har været glad for den i mange år, men har nu haft et par undervisere, der uafhængigt at hinanden har sagt den trykker hesten. Den er ellers lige blevet omstoppet.

 

Da jeg primært rider skovture og hyggedressur, har jeg egentlig ikke noget krav til, at jeg skal have en decideret dressursadel. Jeg skal bare have noget, der giver mig en god støtte, så jeg også kan galoppere.

 

Jeg rider ofte uden sadel, men det bliver til minimalt galop, hvor jeg holder fast i manen, fordi balancen ikke er til mere. Selvfølgelig er det et træningsspørgsmål, men jeg vil nu helst have en sadel af en slags til de lange ture.

 

Jeg har prøvet en Contact sadel, men den trykkede meget på manken. Det siger producenten er ok, men det kan jeg altså ikke helt leve med, så jeg vil gerne prøve noget andet.

 

Hesten er en connemarapony på 25 år med markeret manke men ellers ok sadelleje. Dog bliver han jo nok ikke mindre markeret med tiden, selv om jeg træner ham, da han er oppe i alderen.


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomløs
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 08:05

jeg kan klart anbefale en ghost, jeg rider selv i en roma på min meget markerede araber. de fås via en side i sverige

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-08-2016 10:38

Tak for tippet. Dem har jeg aldrig hørt om, men vil da lige undersøge det :-)


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baloun sadel
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 22:28

Når du ønsker en bomløs med manke frihed så skulle du prøve at kigge på en baloun fra Flexisadler der er et par stykker på HN markedsplads.

 

På hjemmesiden står der følgende: "Sadlen er skåret, så der er god plads over hestens manke, det er dog ikke meningen, at sadlen skal ligge med de velkendte 3 fingerbredder over manken. Kan man få fingrene i kammeret uden at blive klemt, når man står i bøjlerne, er det fuldt tilstrækkeligt."

 

Jeg prøve at sidde i en på Flexisadlers stand i Herning og den var rigtig dejlig.


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baloun
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 13:16

Jeg kan anbefale Baloun sadlerne, de ligner ikke de typiske bomløse sadler, men har mere den traditionelle sadels udtryk. Det betyder at du får støtten fra en alm dressursadel samtidig med at din hest får langt mere frihed til dens rygmuskler osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghost sadler
Forfatter: 
Dato:  18-11-2016 11:51

Hej Sarah

 

jeg er meget interesseret i at høre mere, om dine erfaringer med ghost sadlen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider