Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Brugt trailer -men hvilken?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 19:01

Hej.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med lidt ældre trailere. Jeg vil anskaffe en, mener meget i tvivl km hvad der kan betale sig.

Den skal køre med en stor DV og lejlighedsvis med 2, altså have en tilladt totalvægt på omkring de 1200.

Jeg vil i virkeligheden gerne købe en så villigt som muligt, men da jeg ikke selv har mulighed for at reparere på den, skal den jo heller ikke være så brugt at den kræver en masse vedligehold. Sadelrum eller ikke, betyder ikke det helt store.

 

Jeg vil blive glad hvis I vil dele jeres erfaringer.

 

mvh. Tenna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julenand
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 08:39

Jeg har en iFor Williams fra 1999. Den skulle lige have et nyt næsehjul, men ellers så kører den bare og jeg er superglad for den! :-)

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er glad....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 11:02

Jeg er glad for min humbauer pegasus.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Blomert
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 20:28

jeg har en Blomert Diamant fra 1994. Den er jeg rigtig glad for, det er en glasfibertrailer. Jeg har haft den i to år.

den har fået nye dæk, ventiler og er blevet smurt nogle gange :)


Sagde Julie

Med Sing a Long xx og Portsmouth

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.

-Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden

***********************

0
0
Svar på denne tråd
 
 glasfiber trailer
Forfatter: 
Dato:  15-02-2016 07:29

mit råd er at købe en glasfiber trailer- eneste vedlighold på denne er bremser, og det er der på alle trailere og det kan værksteder laver for dig.

 

Mht totalvægt er 1200 kg for lidt. traileren selv vejer jo 7-900 kg, dvs så må du kun laste 400 kg ? mener du ikke at lasteevnen skal være 1200 kg ?

 

Min Mustang hedder 2400 kg totalvægt- egenvægt 775 kg. Så den kan lovligt laste 2 DV a 500 kg pr hest + udstyr i sadelrum + garderobe (hurtigt 100kg)

 

god trailer jagt. Husk den skal være godkendt til dyretransport

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle-de-her-overvejelser
Forfatter: 
Dato:  15-02-2016 08:14

Tak for jeres input.

Karina: Jeg mente også at den skal kunne laste 1200kg. De fleste jeg har set på har en tilladt totalvægt på omkring 2000 kg og en egenvægt omkring 750. Det vil passe mig godt.

Ved I noget om hvilket materiale bunden helst skal være?

0
0
Svar på denne tråd
 
 støbt alu bund
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 08:25

jeg ville gå uden om trailere med træbund og løs gummimåtte. Bunden vil med sikkerhed rådne og den er dyr og besværlig at få skiftet

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Brugt trailer
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 08:56

JEg har selv undersøgt ALT omkring køb af brugt trailer, det være sig konsrtuktion, bund, galvanisering og svejsninger. Min konklussion er klart uanset om du køber ny el brugt, Böckmann.

 

Kort fortalt, så selvom mange af de andre Ifor, Humbauer, Cheval Liberty mfl., ser lækre ud og umidelbart har forskellige ting som forhandleren mener er en fordel, så er der så mange andre ting, som er noget være hø! Deres galvanisering er for dårlig, har lige haft samme problemetik med min kusine der mener hun har verdens højeste hest (176 cm) og en i stalden og en forhandler, mente den kun kunne gå ind i en Humbaur som er 4-5 cm højere end Bøckmann, personligt mener jeg ikke hesten selv ved det! Men hun mente ikke jeg havde forstand på et, suuk! og købte en spritny Humbauer, den største model til 92.000 kr. Det var i oktober, et lille halt år siden, den er flot, men den er allerede begyndt at ruste i galvaniseringen! Inden i danner den mugpletter i glasfiberen. Alle traileren vil til tider stå med lidt kondensvand indvendigt, afhængig af vejret, det gør min også, men den har aldrig dannet mug i glasfiberen og den er 14 år gl.. Altså er deres glasfiber også for dårligt og ærgeligt med en 3 år gl. trailer.

De fleste mærker, har kopieret Bøckmanns sandwich konstrution af bunden og deres støddæmpere, men der er stadig forskel på kvaliteten.

JEg kender flere der har købt Cheval Liberty, hvor lakken skallede af efter få år, de har haft problemer med holdbarheden af bommene indvendig, som har givet sig og er blevet bøjet, dette må IKKE ske, hvis de skal kunne holde til en hest.

Det værste er når bunden rådner, eler de ruster i svejsningerne pga. dårlig galvanisering.

Så selvom der er mange flotte trailere på markedet, med alskens finurligheder og små i producentens øjne, vigtige detaljer, så kan jeg kun anbefale 2 trailere som kvalitetsmæssigt holder i det lange løb og det er Bøckmann eller hvis penge pungen tillader det en Mustang.

 

Held og lykke:-)

 

Mvh. Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 Brugt trailer
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 09:12

Ps. det gik lidt hurtigt med at skrive, fik skrevet at min kusines trailer er 3 år gl., den er kun et halvt år gl. og er allerede rustet i galvaniseringen, og danner mugpletter indvendigt i glasfiberen, ærgeligt og synd for hende:-(

 

Jeg købte selv en brugt Bøkmann forrige år, hentede den i Tyskland, da jeg ikke ku finde den jeg ville have herhjemme. Den er en lidt specielmodel afderes Classic, som kun vejer 600 kg., men må tage 2000 total. Den er ydert veholdt, ligger godt på vejen og selv den i år er 15 år gl., er lakken fin og skinner, alt virker som det skal, fik bare justeret bremser på den, nyt bremsekabel og nyt koblingshoved, det kostede mig ialt 2.000 kr. og 3-500 til syn. Når man har en trailer, som grundlæggende har en høj kvalitet, er der ikke det store vedligehold, andet end en vask og polering i ny og næ, samt en tur til mekanikeren ind imellem (vil mene ca hvert 2. år) og få justeret bremser og tjekket lys.

 

Mvh. Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 Vi....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2016 16:39

...startede ud med en Bøckmann Comfort, fabriksny. Den blev leveret skæv ved rampen og blev ordnet på garantien. Efter få år begyndte glasfiberen at revne. Det var ellers en lækker trailer, som jeg ejede sammen med min søster. Den blev solgt, da hun ønskede sig ud af sin halvpart.

 

Anden trailer var en Humbaur Rapid, som jeg købte næsten ny - ca. 1 år gammel. En ualmindelig kedelig trailer at se på, men den lå fantastisk bag bilen - og jeg brugte den flittigt igennem flere år, før den blev solgt. Den holdt en meget fin brugtpris.

 

Hvor mine to første trailere havde træbund, har den sidste, en Humbaur Pegasus, alubund. Den blev købt sidste år og er ubetinget den bedste, vi har haft. Stabil, solid og kører fantastisk.

 

Vi så også på Mustang trailere, men brugtpriserne er høje og modsvarede ikke standen. Mange var deciderede hærgede. Det har ellers altid været lidt en favorit pga. rummeligheden kombineret med en spiselig egenvægt.

 

Min erfaring med brugte hestetrailere er, at man typisk skal op i ca. kr. 30.000 og opefter, hvis man skal have noget, som kan holde og ikke kræver for meget vedligeholdelse. Hestetrailere belastes voldsomt og sikkerheden skal bare være i orden. Det er en god ide med noget sagkyndig bistand - og så kan det godt svare sig at købe privat. Kongeåen har fx et meget stort udvalg, men deres brugtpriser er skyhøje.

 

Begge mine Humbaur blev købt privat. Min kæreste er lastbilmekaniker og kan lave det meste, men reservedele kan være meget dyre - og nogen reparationer kan faktisk ikke svare sig. At justere bremser er også en specialist opgave, som vi får klaret ude i byen.

 

Jeg er måske en anelse fanatisk omkring standen på mine trailere, men jeg har også set heste med alvorlige transportskader - og en enkelt Brenderup, hvor taget simpelthen blæste af (en trailer, jeg selv tidligere havde lejet).


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 rrrrrrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 08:43

Kvalitet/ træbund / ikke træbund / glasfiber ec ec alt sammen kommer and på hvordan den er holdt.

For 2 år siden solgte vi vores Dan trailer, den vejede 575 kg og havde en totalvægt på 2000 kg. den solgte vi efter 13 års brug, kun fordi vi skulle bruge en med saddelrum.

Traileren fejlede intet, og den blev brugt gennemsnitelig på de 13 år , 3 gange om ugen i alle årene. den havde fået skiftet støddæmperen på krækkrogen 1 gang ( jeg bakker meget med traileren, så den belastes meget ) elleres har jeg ingen udgifter haft på den, Nå jo 4 nye dæk.

Jeg havde offeret en aluplade, som var fuld limet i bunden af traileren, for at undgå at der nogle sinde vil blive mistanke om "blød" bund.

Traileren stod ude i de 13 år jeg havde den, den blev jævntlig vasket med højtryksspuler.

Og ved salg gik den igennem syn uden anmærkninger, og hvis jeg skulle havde beholdt den ville jeg nok offer en gang dækmaling for at beskytte overfladen, efter mange års vask. men den var synlig pæn stadig.

Prisen på traileren var ½ pris fra hvad jeg havde betalt fra ny.

Jeg ved traileren stadig er i brug jævntlig af ny ejer.

 

Jeg havde også tanken om at købe en ny trailer i glasfiber fordi den ikke kan rådne ! men jeg fandt aldrig en trailer der kunne leve op til mine krav.

For ofte er de en del tunger end træ trailer, og har desværre erfaring med at flere modeller har problemer med galvaniseringen, desværre. Så nu står der en Brenderup XT hjemme i laden, den har træbund men er fuldsvejset med gummi i bunden. Og den er vi yderest tilfreds med. Købt som fabriks ny.

 


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider