Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Anbefalin af NT-Dry hovpleje.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 12:04

Jeg har i lidt tid haft en hest med sur stråle. ikke noget stort og alvorligt....

Jeg har som så mange andre prøvet alle mulige husråd, og købt sig fattig i tilskud pg produkter.

- Jeg ved godt at miljøet spiller en stor rolle, så som boksen, strøelsen og ikke mindst folden den får på. Det er dog ikke lige det der skal debateres eller fokuseres på her...

 

Jeg prøvede et forholdsvis nyt produkt her på det danske marked, nemlig:

NT- Dry.

 

Jeg købte det igennem Hovfokus.dk over nettet.

 

Jeg er faktisk ret ked af jeg ikke har taget før/efterbilleder af mulens fusser, for det er helt fantastisk så god en effekt det har haft på hans sur ståle!

 

strålen er lukket pænt på begge baghove, og forhovene er ved at lukke sig så småt. Det er nemt at bruge, og da det skal dosseres i strålen i tør tilstand, er man fri for at stå med våde finger, håndlæder og vandpjaskeri, som man ofte skal hos mange (ikke alle) produkter.

 

Jeg gjore følgende:

  • renset hoven som jeg plejer før og efter jeg skal/har redet, og børstet det værste væk. Skulle han gå på sandbane eller på tur, ventet jeg til efter jeg havde redet (så er hovene mere "rene").
  • indeholdet er pulver basseret, så jeg gjore det jeg drysset lidt ned i reven i selve strålen, og proppet det ned med en rund - men tynd - pincetskaft jeg havde liggende. En Ispind eller ligende kan nok også gøre det... dette gjore jeg 1 x dagligt.
  • lukket hesten på fold. færdig, slut, prut!...

- Jeg bruger det stadig i dag til forhovene, men ikke til baghovene. Efter ca. en uges brug, kunne jeg se en forskel på baghovene, ved at selve revnens dybde, var blevet reduceret kraftigt.

 

måske har jeg bare købt en gang "glorificeret" staldrens det er måske meget muligt, men jeg kan se det virker, og ikke kommer igen!...

Så iden er med denne tråd af det er en tip til andre der har heste som også døjer med sur stråle, at her er eprodukt jeg har haft gode resultater med, og håber andre måske kan drage nytte af det...


"Et godt hestemenneske hør når hans hest Taler til ham...

Et stor hestemenneske høre når hans hest hvisker til ham....

- men et dårligt hestemenneske hør ikke engang når hans hest skriger til ham!"

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider