Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 18:48

Søger lidt info omkring eksemdækkener...

 

Min ene hest kan slet ikke have mitter, det er galt v/haleroden og manen..ikke andre steder

Jeg søger derfor et eksemdækkem men de fleste har bare en hals uden velcrostrip til at sætte i grimen.

Min erfaring er at uden den strip falder halsen ned eller bliver ikke oppe og der blottes noget af manen..og det er jo her min hest angribes så derfor duer det ikke....

Når jeg spørger i forretningerne siger de alle at "halsen skal nok blive oppe når det er eksemdækken"...meenn jeg ved ikke helt om jeg stoler på dette...

Jeg har derfor kig på eksemdækken der skal ud over ørerne....

Har nogen erfaring med sådan et dækken ?

Syntes at det er svært at vælge....det skal bare dække halsen uden at falde ned og så skal det sidde godt

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 15:39

jeg har desværre ikke nogen erfaring med eksemdækner men ville også selv vælge noget som sad fast i noget.

kan se at de fleste ridedækner bliver sat fast i trensen - men fandt lige et par stykker som jeg selv nok ville vælge

 

www.avderod-ridesport.dk/pi/ WeatherBeeta-Shield-Sweet-itch- Combo- eksemd%C3%A6kken_177674_7683.aspx

 

tikarideudstyr.dk/4horses- eksemdaekken

 

tikarideudstyr.dk/eskadron- fluedaekken-zipneck

 

www.horze.dk/insektd%C3%A6kken/ horze-eczema-d%C3%A6kken/ 24812.html?color=G



0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksem dækken
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 17:47

Jeg har et Ljori dækken fra RSH og det bliver fint siddende oppe, selvom det ikke er spændt fast i grimen. Det kan spændes ind ved elastikken bagved ørerne.

Billede

 

Billede

 

Det jeg godt kan lide ved RSH, er at det sidder godt og så er der dækning på hele halsen , mellem forbenene og hele vejen under maven, som er der hvor mitterne er mest efter Chanell. Dækkenet skal trækkes over hovedet på hesten, så der er ingen velcroåbninger under halsen/på bringen, hvor mitterne kan komme ind. Chanell vænnede sig lynhurtigt til at få dækkenet trukket over hovedet.

 

Der findes flere forskellige modeller og der er også nogen med en "hood" i, så du er helt sikker på, at dækkenet ikke glider ned af halsen.

 

www.rsh-eksemdaekken.dk/9187244

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buzz off rain
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 11:30

Jeg bruger selv Buzz Off Rain til min eksemhest.
www.bucas.com/products/buzz-off- rain/

 

Det vandtætte stof dækker lige netop de kritiske områder ved hals og hale og mitterne kan ikke stikke igennem det vandtætte stof.
Net-delen af dækkenet er ret tætvævet og har kunnet holde mitterne væk hos min hest.
Og han bliver ikke varm under det selv på meget varme dage, da stoffet er sølvfarvet og reflekterer solen. Hesten er sort, så den er faktisk mere kølig MED dækken end UDEN.
Og skulle der komme en sommerbyge, står han ikke og bliver kold i et gennemblødt dækken, hvilket er ulempen ved de alm strikkede eksemdækkener. Ikke alle har jo mulighed for at fare hen og skifte dækken i tide og utide.

Halsen er pga regnstoffet så "stiv" af den bliver på sin plads uanset om hesten har hovedet op eller ned (jeg valgte en hals et nummer større end normalt, for at være sikker på, at den blev lang nok, når hesten har mulen i græsset)
Desuden er der en elastikstrop foroven i halsen som man kan sætte onkring ørerne som et pandebånd eller sætte i grimen eller evt fluemaske.

Modellen er endda udvidet med en zebrastribet udgave, kan jeg se.
Zebrastriberne skulle efter sigende holde fluerne på afstand.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Insektdækken
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 11:08

Har ingen erfaringer med eksemdækkener, men her er lige et link hvor de første to modeller i hvert fald ikke ser ud til at kunne glide ned ad halsen.

 

www.premierequine.co.uk/ PBSCCatalog.asp?CatID=2015812

 

generelt synes jeg PE laver super udstyr, der bare sidder hvor det skal. Så mon ikke det også er gældende for deres insektdækkener.

 

Der er også sådan en stay dry model og det er da godt nok en god pointe det der med at hesten kan holde sig tør i en sommerbyge.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider