Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hestetrailer Tyskland..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2015 15:39

Jeg vil meget gerne købe en hestetrailer i Tyskland.

Hvem kan anbefale hjemmesider?

Og hvordan fungerer det mht "hjemtransport"; her tænker jeg på det papirmæssige, prøveplader etc?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2015 02:36

Har lige selv været i gang med at undersøge det, det virker enkelt.

 

Som jeg forstår det, ka du få nogle forhandlere til at aflevere ved grænsen (hvis du køber i nærheden)

Men du får fat i en prøveplade, så kør du til synshal, for den ska synes inden den ka få plade på.

Når det er klart, kør du hjem.

Syneshallen klare papirene, vil jeg tro og prøveplader ka man låne/købe på motorkontor, synshal eller mekaniker.

 

Jeg søgte på et bestemt mærke (som self osse er i DK, ellers blir det noget bøvl)

Men har ik fundet forhandler, så det har jeg ik lige nogle links til.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køb i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 09:48

Det vigtige her er at huske: Hvis du henter den i Tyskland, skal den have en Tysk nummerplade/prøveplade på og ved grænsen skal du skifte til en Dansk prøveplade. Du kan mig bekendt ikke købe prøveplade klistermærker via Skat´s hjemmeside, da det kræver informationer vedr. traileren som du ikke selv kan fremskaffe... Så du er henvist til at leje nogle traditionelle prøveplader til den.
Og det allervigtigste er at du køber dig en trailermodel som også sælges i DK, og endnu bedre at forhandleren fremskaffer en DK typeattest til traileren, du kan fremvise i synshallen.
Der er ingen problemer med at få synet Bøckmann DUO Esprit og Comfort trailere i DK :-)(med eller uden DK typpeattest)

 

Mvh.

Morten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg købte for en
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 15:00

en del år siden en pæn Böckmann Classic brugt privat i Tyskland.

Den blev leveret på min adresse, og så tog køber pladerne med hjem.

 

Efterfølgende lånte jeg prøveplader og fik uden prob synet. Du skal dog selv klæbe vægtangivelser på. De kan være anderledes end danske. Min står med en egenvægt på kun 680 kg. taget ud fra den tyske reg.att.

 

Der var 2 mindre ting, som jeg ikke havde tænkt på.

Nr. pladeholderen er til tyske plader, som er kvadratiske. Det kan man ikke få i DK. Vi skruede nr. pladen på på vangerne på bagklappen istedet, og det har ikke givet problemer, heller ikke ved færdselskontrol.

El-stikket passede heller ikke, men en adapter til billig penge løste det.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftal med sælger...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 06:43

...at han leverer trailer og dens tyske papirer direkte til en synshal tæt ved grænsen, som du har lavet en aftale med forinden. Så slipper du for alt bøvlet med prøveplader og kan køre direkte derfra med DK-plader på .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøveplader...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 06:56

Hejsa

 

Jeg har lige hentet en Bøckmann hjem i efteråret, det er rigtigt at du skal have fat i tyske prøveplader, men du skal ikke skifte til danske når du kommer hjem.

 

Det fungerer således: Du skriver til sælger og beder ham få fat i et par prøveplader. Tyske prøveplader, sælges af en privat virksomhed og selvom det er en metal plade som en rigtig nr plade, så er det engangsplader, dvs. når du er færdig med at bruge dem, skal de bare smides væk, de skal ikke returneres. Nr pladen trykkes på stedet og der bliver sat et mærkat på som fortæller at de gælder 4 dage (så vidt jeg husker), dvs. når du kommer hjem, så har du fire dage til at køre til syn med traileren. For at få prøvepladerne skal sælger bruge dit navn, adresse og kørekortnummer. Prøveplader i Tyskland er noget dyere end herhjemme, mener vi gav 1100 kr., syn og plader herhjemme, mener jeg var ca. 800 kr., hvis du har den originale tyske registreringsattest med trailerens vægtoplysninger, skal du ikke betale for vejning. Sørg for at køre til en mekanikker og få justeret og tjekket bremser inden syn ellers bliver den kasseret, de er hysteriske med at den bremser lige og selv om bremserne er i orden, vil en trailer efter ½-1 år altid begynde at bremse en smule uens. Mener det kostede mig ca. 1500 kr. og få gjort ved mekanikkeren:-)

 

Held og lykke og go tur:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billigere?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 14:11

af ren nysgerrighed, er det billigere at købe bestetrailer i Tyskland end i Danmark? Skal der er ikke betales noget told-skat af dem når de skal have danske plader på? Eller hvordan funger det?


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Købere uden moms-nr.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 20:50

Kan spare lidt ved at købe i Tyskland, da momssats på trailere er 19 %. Til gengæld kan det være noget vanskeligere med evt. reklamationer, pga. af sprogvanskeligheder og (ofte) længere afstand. Ofte er der også forskel hvad der er standard- og ekstraudstyr, så man skal se sig godt for.

 

Ikke alle trailere er billigere i Tyskland, da mange udenlandske producenter giver den danske importør en ekstra rabat, netop for at opveje momsdifferencen.

 

Prøv mobile.de - den tyske pendant til bilbasen. De har masser, både nye og brugte.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk moms
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 21:13
Skal man ikke betale dansk moms ved indregistrering af traileren i Danmark?

Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke så svært
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 23:55

Min mand og jeg købte for 1½ år siden en Humbaur Hestetrailer v. Paisen anhängercentrum, tror jeg de hed.

De snakker ikke dansk, men priserne de opererer med er lavere end de priser man finder på humbaurs hjemmeside når man for sjov "bestiller" den trailer man ønsker sig, med det ønskede ekstraudstyr og indretning.

Vi sparede omkring 20.000 danske kroner i forhold til de danske priser, trods det var prisen på en allerede udstillet trailer hos Kongeåen og vi deraf følgende fik en rabat på traileren.

 

Vi fik leveret traileren ved synshallen i Padborg, hvortil de havde kørt traileren (en tysker må nemlig gerne på deres prøveplader køre i Danmark).

Alle data på traileren fik vi med, blandt andet også det dokument der medførte at vi kunne få den synet til tempo 100 km på tyske motorveje, incl. skilet der også koster, hvis man skal modtage det ved synshallen.

 

Super service, super trailer, kan kun varmt anbefales.

Ønsker man derimod en brugt trailer i Tyskland, så er det mere omstændeligt, men priserne er stadig en del lavere end i DK.

 

LB bilsyn Padborg importerede tidligere også Böckmann trailere hjem fra Tyskland, således at al handel foregår på Dansk og han står for importen. Om han kan være med i konkurrencen om prisen på det tyske marked, ved jeg ikke, men det kan jo nemt undersøges.

 

Held og lykke med jagten.


Venlig hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk moms
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 00:19
Og I betalte ikke differencen i Danmark på momsen? Det er der nemlig nogen der siger man skal da det ikke er lovligt kun at betale den tyske moms

Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke dansk moms
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 07:59

...når man køber i Tyskland med tysk moms.

 

Hvis man har købt uden moms (ved at fremvise sit SE-nr.), skal man opkræve dansk moms ved videresalg.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 EU lande
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 08:01

ved import fra EU lande skal der ike betales andet moms end i det land man handler. men ved køb uden for EU skal der tillægges 25% DK moms

 

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk moms
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 17:00

For lige at få det skåret heeeelt ud i pap...

 

SÅ har jeg lige et spørgsmål:

 

Hvis man vil købe en hestetrailer til 7.000 euro (50.000 kr.)men koster 5000 euro(40.000 kr.) UDEN MOMS - alle tal er cirka tal...

Så spare man jo hurtigt 10.000 kr hvis man køber uden mons.

 

Men når den så kommer til danmark, skal man så betale momsen eller hvordan fungerer det ??

 

Håber i kan forstå spørgsmålet ?

 

Venligst Kristina Rasmussen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moms eller ej
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 11:40

Hvis du køber trailer uden moms, så skal du være momsregistreret. Det er i dette tilfælde ikke nogen fordel, da importmomsen der efterfølgende skal betales i Danmark er 25%. Køb i stedet i f.eks. Tyskland og betal momsen dernede på 19%. Så har man sparet 6% alene i momsen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider