Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 knækket stigebøjle
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 16:47

vil bare lige fortælle om en lidt uheldig oplevelse jeg havde men bøjler fra Danrider i sidste weekend.

Jeg var til stævne og ca 3 galopsping før en okser kommer der en knæklyd fra min venstre bøjle, jeg tænker "knak min bøjle der" og ja det gjorde den!

Det gjorde så at jeg mister fokus og hesti låber uden om springet, og jeg mister balancen og falder af, lander nogenlunde på benene men vrider desværre om i knæet, så humper lidt nu.

 

Nå men hvis du rider med plastik flex bøjle fra riders company/Danrider(distributør) så tag dig i agt.

mine var flækket i gummiet ved flexledet, og det led der sidder inden i er rustet over.

Jeg rider ude i alt slags vejr, men min sadel hænger i et tørt fyrrum når den ikke er i brug, så jeg synes faktisk ikke det er helt ok, jeg tipper bøjlerne til højst at være 2-2,5 år gamle.

Det hører også med til historien at jeg jo kun rider 1 hest om dagen og at jeg er forholdsvis lille med mine 62 kg.

 

Jeg har oplyst Danrider om episoden og venter på et svar fra dem, eller dvs. jeg forventer at få et svar fra dem, de har fået samme billeder som jeg lægger ind her.

Billede

 

Billede

 


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

2
1
Svar på denne tråd
 
 svar fra Danrider
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 10:57

Nu har jeg så fået et svar fra danrider.

 

De mener at stigebøjlen har hængt fugtigt, det passer så ikke.

de mener også at den har fået et meget kraftigt træk og er der ved blevet skadet, det passer heller ikke.

 

Hvorfor er det sådan at når man reklamere over noget i rideverden så er det altid forbrugeren der er forkert på den?

Jeg føler bare tit at kundepleje er et fremmedord når det handler om rideudstyr.

nu er det ikke første gang jeg har sendt en vare til reklamation ved Dan rider, og sidste gang påstod de også at jeg ikke havde passet på mine ting.

Det er bare en øv følelse at sidde med når jeg altis passer og plejer mit udstyr.

 

Jeg er ihvertfald færdig med Danrider, når deres produkter ikke holder mere end ½-1 år og jeg ikke bliver taget seriøst ved en henvendelse.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

6
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en ringe kundeservice!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 11:46

Det var da godt nok utrolig dårlig kundeservice, du har oplevet fra Danrider!

 

Det kan da aldrig nogensinde forsvares, at en stigbøjle på den måde kan gå i stykker. Den er jo sikkerhedsmæssig uforsvarlig, hvis de mener, det er helt normalt, at den kan knække, selv hvis den skulle have hængt fugtigt og have været udsat for kraftigt træk. En stigbøjle skal da netop kunne holde til både vind og vejr, fugtigt miljø i en stald, kraftige træk og belastning!

 

Én ting er, at der kan være en fejl på et produkt, så må producenten jo undskylde, beklage og erstatte varen. Men når de ligefrem bortforklarer skaden, så må det være et yderst dårligt og uholdbart produkt, de sælger!

 


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

5
0
Svar på denne tråd
 
 det er jo
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 13:05

lige præcis det jeg også mener og som jeg skrev til dem at hvis en stigebøjle ikke kan tåle vejr og vind, må de jo oplyse det på produktet.

Jeg ved ikke helt hvad jeg havde forventet af dem, for jeg er jo ikke interresseret i at få et par nye bøjler af samme slags, men jeg havde helt sikkert ikke forventet at få at vide at det var min egen skyld... og så tænker jeg en æske chokolade eller et gavekort er vel ikke for meget


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

1
0
Svar på denne tråd
 
 knækket bøjle
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 07:05

sikke da en øv oplevelse!!

og Danrider må da lige tage fingeren ud!Man kan vel ikke ungå en bøjle bliver fugtig og får træk?

For mange år siden red jeg rundt og pludselig forsvand mit ben bare, her var bunden på bøjlen knækket af.
Ca. samme sted som din - bare i begge sider.
Det var den almindelige klassiske stålstigebøjle.

Har ikke oplevet det hverken før eller efter, og har ikke hørt om andre det er sket for, så det må have været en fejl i den bøjle.
Men nøjh hvor var det ubehageligt!


Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

0
0
Svar på denne tråd
 
 katrine
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 07:26

jeg har heller aldrig hørt om andre der har oplevet det.

Du har ret det er en ret flad fornæmmelse...

 

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke vil have bøjle til undersøgelse, jeg har skrevet at de selfølgelig må få den jeg vil bare ikke betale porto....

Men de kan ikke gøre noget når jeg ikke har kvittering, men de ved at de ikke har haft bøjlen på markedet i ret mange år, så bare af almindelig interesse kunne de jo undersøge den.

 


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 ***************...**********
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 14:35

Hej TS

Jeg tror, Danrider holder kortene tæt på kroppen. Og folk gider generelt ikke klage, derfor hører man ikke en dyt om sådanne sager.


Godt du klagede og sikke et vattet svar de gav dig!!!

Jeg rider jagtridning og på en af jagterne var der en person der netop havde fået nogle stigbøjler lig dem du viser.

 

Ved du hvad? Den ene stigbøjle knækkede også!!!!!!!!!! Godt nok midt i en skridtpassage og altså ikke i en springserie, men der var da stadig noget af jagten tilbage.... Fantastisk. Tror, han tog bøjlen af og sænkede stigremmen og red jagten færdig.

 

Har efterfølgende ikke hørt hvad der er sket, men det kan bare ikke være første gang, de får klager. Tror de fejer det ind under gulvtæppet.

 

Britt

1
0
Svar på denne tråd
 
 stigbøjler
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 19:59
Ohh det er scary det der. Godt du ikke kom mere til skade. Danriders reaktion er sørgelig. Overvej at sende dem link til den her tråd.

Jeg har et par tussegamle stigbøjler til at ligge. De er over 30 år gamle men aldrig brugt. Gad vide om jeg tør bruge dem eller det er for risikabelt
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 07:11

input, og her troede jeg at jeg bare var Verdens mest uheldige...

Men tænk sig at de ikke tager det seriøst, når det nu gælder sikkerhed, jegkan ikke se hvad de får ud af det.

Med jeres historier gruger jeg da for den dag der er en der kommer rigtigt til skade med disse bøjler.

 

Jeg har faktisk overvejet om jeg skulle sende vores mailkorrospodance til forbrugerstyrelsen....


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 08:55

Hvad mener du da at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen skal gøre?

 

Det er nok nærmere Sikkerhedsstyrelsen, du skal have fat i. http://www.sik.dk/Forbruger

1
0
Svar på denne tråd
 
 tja.....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 10:30

Ja det kan der da være noget om, det vil jeg undersøge.

Jeg har også fundet ud af at forbrugerrådet ikke bahandler sager af varer til under 800,- og de kostede 500,- da jeg købte dem.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 10:58

Forbrugerklagenævnet, ikke Forbrugerrådet.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bøjler
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 06:57

Der er derfor man skal vælge kvalitetsbøjler. Der er nemlig et sikkerhedsaspekt. Jeg har Herman Sprenger bøjler, de ældste er 20 år gamle og de ligner nye når de lige får en klud. Ja, de er meget dyre, men faktisk ikke i længden. Hvis du skal have billigere bøjler ville jeg gå efter nogen med noget mere fleksibelt gummi i flexleddet.

 

Michelle

0
1
Svar på denne tråd
 
 dyrere bøjler
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 07:21

fint nok at jeg bare skulle have købt dyrere, det har jeg også gjort nu.

Men hvor dyre skal et par bøjler så være for at man kan forvente at de holder 3 år ved almindelig brug?

 

det jeg synes er træls det er at de ikke er ret gamle og at Danrider, påstår det er min egen skyld.

Hvor jeg, hvis jeg var Danrider, ville have taget sådan en henvendelse mere seriøst end umiddelbart gør.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 09:00

hvis bøjlerne er over 2 år gamle, så kan du vel ikke forvente mere?

 

De har kosten dig 18-19 kr pr. måned, hvilket jeg synes er billigt med en type bøjler der flexer og derved automatisk er svagere i led dene end helstøbte :)

 

Danrider kan ikke vide om du lyver (og tro mig, der er MANGE der snyder og lyver, du kan godt være ærlig, men det ødelægges af alle dem der ikke er det, det har jeg selv erfaret ved åbning af butik) og kan derfor kun give deres vurdering af sagen og hvad der er sket på baggrund af deres erfaringer.

 

Derudover er bøjlerne over 2 år gamle er du jo langt ud over det halve års garanti og de 2 års reklamationsret du har som kunde, så firmaet handler jo ikke forkert?

 

Jeg kan ikke forstå præcist hvor det er de handler så galt? Man KAN ikke forvente tingene holder evigt og jo billigere, jo dårligere holdbarhed, som regel :)

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
3
Svar på denne tråd
 
 det jeg synes
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 11:47

er træls er at de siger at grunden til de er gået i stykker er: at de har fået fugt, det har de fået fordi jeg også rider ude ligesom så mange andre andre.

Det jeg så synes de kunne have gjort anderledes, var at oplyse på produktet at det ikke kan tåle fugt.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden at kende
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 14:59

Det er også træls :) Jeg tænker dog stadig at de har taget sagen seriøst nok :)

 

Det kan folk så være nok så uenige i og jeg er klar over at det giver masser af tomler ned :)

 

Jeg mener bare stadigvæk at mange forbrugere forlanger det umulige i forhold til prisen på tingene. Og så ikke har forståelse for at holder tingene kun 2 år, ja så er det bare sådan det er desværre, for som forhandlere kan de jo ikke se hvorledes I behandler udstyret og så ville de komme til at tage mange reklamationer hvor det er forbrugerens egen skyld. Det ville i sidste ende betyde at de skulle lukke, fordi der ikke entydigt kan sættes præcis tid på sidste holdbarheds dato på ting der bruges.

 

Jeg havde nok selv bare valgt at sige: skidt pyt, jeg har haft dem over to år, JEG ved de ikke har hængt fugtigt og så er vi uenige. Derefter havde jeg købt nogle nye et andet sted og nok ikke anbefalet dem, istedet for at have gidet lave en "svine-tråd" over et firma, der reelt set ikke gør noget forkert i forhold til lovgivningen.

 

Det er så nemt at svine et firma til, men ret beset har de intet gjort galt.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 10:14

Uanset at du ikke er reklamationsberettiget, så forstår jeg godt at du er skuffet over deres håndtering. Det er jo en farlig situation, man er i, hvis ens stigbøjle pludselig knækker og det ville være rart at føle, at firmaet tog den del af problemet seriøst.

1
0
Svar på denne tråd
 
 mit budskab
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 13:39

er jo ikke kun at jeg er skuffet over tilbagemeldingen fra Danrider, men også at andre med disse bøjler passer på og skifter dem før deres går i stykker så de måske kommer til skade.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider