Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Halmpillesmuld
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 21:51

Nogen der ved om man kan få halmpillesmuld - ligesom man kan få træpillesmuld?

 

Har søgt - men synes ikke jeg finder noget brugbart?

 

Jeg har mine til at stå på halmpiller, og er egentlig godtnok tilfreds - men synes bare der ryger lidt for mange hele piller med ud ved udmugning...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 22:43

Har du prøvet at vande toplaget lidt, så det øverste lag opløses?

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanding
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 15:54

Jeps - det er forsøgt, men jeg synes godtnok der skal meget vand til før alle piller er opløst - og dels er det lidt imod min logiske sans at skulle vande noget der skal være tørt , og dels gider jeg ikke bruge hverken penge på vand eller tid på at vande hvis der var et fornuftigt alternativ - dovenskaben længe leve

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 halm vs spåner
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 17:37

Hvordan er økonomien i halmpiller vs træpiller/spåner? Og giver halmpillerne en mere varm bund end træ? Og en bund hvor det måske ikke gør så meget, der bliver blandet lidt alm (spise)halm i?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Økonomi
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 19:57

Jeg kan ikke mærke den store forskel på tegnebogens tykkelse (eller mangel på samme ) om jeg bruger spåner eller halmpiller.

 

Grunden til at jeg skiftede spånerne ud var at jeg synes de var for bøvlede, fyldte meget, trælse at muge ud i, sad i ALT både haler, dækner og mine fleecetrøjer og så sugede de bare ikke godtnok.

 

Halmpillerne er jeg SUPER glad for, de suger rigtig godt, de støver ikke og er kun der hvor de skal være Umiddelbart virker bunden også "løsere" i toppen end de træpillebunde jeg har set rundt om - om det er fordi folk sparer for meget eller jeg "fråser" ved jeg ikke...

 

Eneste minus er som sagt "dem der ikke bliver opløst" og derfor tænkte jeg at smuld kunne være en idé...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Knuste halmpiller
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 11:50

Jeg har fundet knuste halmpiller her hoejgaardhalmpiller.dk/ ?page=smuldre men hestestrøelse bliver ikke nævnt som anvendelse. Og det er modsat træpiller dyrere som smuld end som piller. Hvor køber du dine?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere....
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 11:58

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halmgranulat
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 14:22

Det findes - jeg har været ude at se på opstaldning et sted, hvor de strøede med halmgranulat - som netop var knuste halmpiller. De fik det i big bags.

 

Så prøv måske at søge efter halmgranulat?


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 ARHMEN...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 18:58

...så dygtige HN´ænderne er til at hjælpe

 

"Knuste" var så nok et af de eneste ord jeg IKKE har søgt på

 

Så har jeg lidt ide om hvordan jeg skal søge til næste år - 1000 tak for hjælpen!

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider