Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sadel fra Heri
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 21:49

Jeg har lige købt sadel til min hest, det er en Spalding, men jeg synes den tipper bagover, eller vipper fortil??

Hvis jeg nu ikke kan få den til at ligge, kender i så en sadel der passer til lige ryg, god skulder, ikke kort hest, ??

Takker :-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel fra Heri.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 16:22

Hejsa.
Jeg og min eks har en del erfaring med salder fra Heri og de er bestemt ikke altid optimale.
Jeg vil dog stadig anbefale dig at tage kontakt til Jane og få din sadel undersøgt MEGET nøje om den er den rigtige til din hest og snarest muligt. Og så skal du holde hende op på at den skal kunne komme til at passe eller at i skal finde en anden sadel..... Hvis Jane har anbefalet den til din hest, læs: At du har valgt den til hesten og ikke nødvendigvis til dig selv :-), ja skal er Jane forpligtet til at hjælpe dig på vej med at finde den rigtige sadel..
Mit opråb til dig er egentligt, at du ikke skal give op, men fastholde at enten skal sadlen passe perfekt - UDEN silikone, specielle underlag osv. Eller også skal der findes en anden model...
Mvh. Morten

4
0
Svar på denne tråd
 
 Spalding er til heste med kurvet ryg
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 13:04

jeg har selv haft sådan en til min gamle let svajrygget hest....skøn sadel

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lige ryg....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 14:09

Min DV har bred, lige ryg, men bruger alm. str. (MW). Hans Albion SLK ligger sååå godt, og den er rigtig god at ride i.

 

Passier Optimum fik vi aldrig til at passe ham, selvom Jane anbefalede den. Jeg har derfor købt Albion andet sted.

 

www.lundegaard-sadelmager.dk/ default.html

 


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heri heri
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 22:42

Jane er ikke uddannet sadelmager og hun er efter min mening ikke særlig god til, at finde den rette sadel for hesten, men hun er til gengæld rigtig god til at sælge.

Mit bedste råd er, at få hende til at tage sadlen tilbage og brug pengene et andet sted, efter du har fundet ud af med en rigtig sadelmager hvilken sadel din hest skal bruge. Ved at prøve sig frem, kommer man hurtigt til, at bruge mange flere penge end hvad en sadelmager koster.

hun kasserede min dyre sadel, solgte mig en anden dyr sadel, voldstoppede den og den lå ALDRIG i nærheden af godt på min hest. Tog hesten til sadelmager, som kasserede sadlen og anbefalede den sadel som jeg havde inden jeg mødte Jane. Jane købte sadlen tilbage til en meget reduceret pris. Dyre lærepenge.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Øv bøv
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 22:44

Min nye sadel er også voldstoppet :-( og en SLK har jeg haft, elskede den sadel men den passer ikke til en hest med lige ryg.....


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig brug Heri
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 12:33

Jeg kan absolut ikke anbefale at bruge Heri til noget som helst hvad angår sadler.

Jeg brugte dem (desværre), da jeg skulle have omstoppet min gamle Kieffer Wien. I første omgang havde Avderød Rideudstyr omstoppet sadlen forkert og en af krogene inde i sadlen var faldet af og lå og pressede ned i ryggen på min hest. Det ville de ikke erkende, selvom man kunne se krogen som en bule under sadlen.

Jeg fik derfor Heri ud og se på min sadel og de sagde at de godt kunne fikse den og omstoppe den på ny. Min hest var på det tidspunkt meget muskelfattig og tynd og jeg lavede derfor en ny aftale med Heri om at de skulle komme ud igen og tage mål, når hesten var normalvægtig og havde sat muskler. I denne periode red jeg uden sadel.

De fik efter aftale nr. 2 sadlen med og jeg fik den først 6 uger efter. Jeg red i et lille års tid med sadlen inden jeg fik en hestemassør til at massere min hest og hun bemærkede at han var særlig spændt og øm over ryggen samt omkring skuldrene.

Det viste sig at sadlen (igen) lå helt forkert, og det værste af det hele - bommen var alt for smal, men det havde Heri ikke fortalt mig. På trods af at de havde taget mål af min hest OG sadlen, havde de åbenbart ikke "bemærket" at bommen var for smal. Den sadel ville aldrig komme til at passe min hest og det oplyste de ikke - men det er jo sevlvfølgelig også nemt tjente kr. 2.500 for dem, så hvorfor yde den service at fortælle kunden at den sadel hun har ikke passer hendes hest?!

 

Jeg fik derfor Peter Kragh fra Tattersall ud og købte en brugt Windsor Elite af ham, og den ligger fantastisk på min hest. :)

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Josephine...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 15:01

Josephine skrev: "De fik efter aftale nr. 2 sadlen med og jeg fik den først 6 uger efter. Jeg red i et lille års tid med sadlen inden jeg fik en hestemassør til at massere min hest og hun bemærkede at han var særlig spændt og øm over ryggen samt omkring skuldrene.

Det viste sig at sadlen (igen) lå helt forkert, og det værste af det hele - bommen var alt for smal, men det havde Heri ikke fortalt mig. På trods af at de havde taget mål af min hest OG sadlen, havde de åbenbart ikke "bemærket" at bommen var for smal."

 

Arh, nu skal fair også være fair her... Du rider med sadlen i knap et år. Hesten kan altså GODT nå at ændre sig en hel del på et år! Jeg får typisk tilpasset bomsadel hver 8.-10. måned (jeg sidder desværre en smule skævt, så det er drønvigtigt, at sadlen hele tiden ligger lige).

Et eksempel fra en stald jeg stod i:

sadel passer ikke hest (ligger for lavt og forkert bomtype (buet bom til lige ryg)). Sadel kasseres, ny (let brugt) indkøbes og tilpasses af uddannet sadelmager.

Der går 4-5 måneder, så klager ejer over, at hesten udviser ømhed overfor sadlen. Ved nærmere eftersyn, så har hesten tillagt mindst to centimeter muskulatur henover ryggen og mankestykket. Hesten stod altså ny med en væsentlig pænere overlinje end for fem måneder siden, hvor rygmusklerne blev "fastlåst" af den gamle sadel. Sadlen skulle derfor tilpasses på ny.

 

Kunne de være samme historie med din sadel??

 


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla (Hesteklip dk)
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 15:34

Nej, det er ikke samme historie med min sadel.

 

Mellem 1. og 2 aftale med Heri red jeg i 8 mdr. uden sadel eller med lammeskindssadel og trykfordelende underlag, netop for at min hest kunne sætte sine muskler uden at en sadel var i vejen. Heri havde i denne periode ikke min sadel, bare for at gøre det helt klart. Den fik de først med sig efter 2. besøg.

Jeg har tegningerne liggende derhjemme fra 1. og 2. gang Heri var på besøg. Min hest voksede 4 cm på hver side af ryggen over de 8 mdr. og var i normal foder- og muskelstand, da de efter 2. besøg fik min sadel med til omstopning sammen med de nyeste mål. Det var dem selv, der sagde at hesten var vokset 4 cm på hver side af ryggen, og jeg fik en kopi af tegningerne.

Jeg er udemærket klar over at hesten ændrer sig lidt henover et år, men når en uddannet sadelmager efterfølgende kan konkludere at sadlen aldrig har passet i bomstørrelsen, hvorfor er det så lige at Heri ikke har "opdaget" det?

De har jo haft mål på både sadel og hest, og når nu de tager sig betalt for at rådgive deres kunder om sadler, så forventer jeg altså også at de har kompetencerne til at fortælle mig at sadlen aldrig nogensinde har passet eller vil komme til at passe til min hest.

I stedet tog de som sagt kr. 2.500 for at omstoppe min sadel velvidende at den stadig ikke ville passe til min hest.

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det skal lige siges
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 15:40

Det skal lige siges, at jeg havde den efterfølgende sadelmager til at kigge på min Kieffer Wien, hesten og Heri's tegninger, og udfra det kunne han fortælle mig at bomstørrelsen stadig var for smal allerede på Heri's 1. tegning ved besøg 1.

Og deraf synes jeg at Heri har leveret en skuffende service. Hvis sadlen allerede var for smal til hesten ved deres 1. besøg - så er det da yderst dårlig service ikke at oplyse mig om det, og i stedet fortælle mig at den bare skal omstoppes


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 sjovt...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 12:01

jeg har brugt Heri/jane i flere år end jeg kan huske tilbage- og har altid været tilfreds med den sadeltilpasning der er lavet.

 

Sadlen er købt brugt og har nu ca 20 år på bagen- omstoppes ved hesteskift eller 1 x årligt.

 

 

Karina

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider