Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Dyr nyindkøbt sadel der ikke passer
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 19:33

Hej Alle.

Jeg håber de er nogle andre der har erfaringer med at blive snydt af sadelmagere, som kan hjælpe mig i min uheldige situation!

 

I marts måned fik jeg en ny hest. Jeg fik "sadelmager" ud, som sagde at det kun var én bestemt sadel, der kunne ligge på min hest. Jeg køber sadlen af vedkommende, som fortæller, at der går 6 uger før jeg får den hjem. Jeg får den så hjem 8 uger efter, hvor den ikke passer. Jeg får personen ud og kigge på det igen, hvor personen kun er der i et halvt minut, hvorefter han siger at han nok skal ordne sadlen. Jeg får den hjem et par uger efter, hvor de har lavet en bomudvidelse. Efter et par uger begynder jeg så at ride i den. Efter 3 måneders ridning, har min hest tabt rygmuskler og min træner pointerer, at sadlen måske ligger forkert, da der er nogle ting der driller lidt i træningen.

 

Denne gang kører jeg ud til en rigtig sadelmager, som mener at sadlen er helt forkert, og bommen er for bred. Han siger også, at der er risiko for at bommen går i stykker, hvis den bliver justeret igen. Altså kan min nye sadel ikke komme til at passe. Jeg kontakter den først "sadelmager" igen, og farklerer problemet. Personen kommer dagen efter, og siger lidt noget andet. Nu kommer det!:Han har et papir med, hvorpå der er tegnet to streger, som han påstår, var hestens bredde da han var ude til den anden gang. Han siger så, at bommen er for bred, fordi hesten har ændret form. Jeg VED at han ikke tegnede den tegning da han var ude anden gang, og jeg tænker, at han lige har tegnet den inden han kom, da jeg jo havde forklaret problemet.

Der er flere ting, hvor jeg føler jeg bliver snydt af den første sadelmager. Min hest har været i samme forderstand og træning hele tiden, og den tabte rygmusklerne efter jeg begyndte at ride med den sadel.

 

Jeg står lidt i klemme nu, da jeg ikke har tillid til den første "sadelmager", men de mener ikke, at de har lavet en fejl.

 

Er der andre som har stået i en situation, hvor sadelmageren har lavet en fejl, og ikke vil erkende det? Og hvordan håndterede I det? Hvis historien endte lykkeligt for Jer, hvad gjorde I?

 

Hvis nogen kender til ting man kan gøre for at få dem til at erkende sin fejl og tage sadlen retur, vil jeg meget gerne høre om det!

 

Hesten er tjekket med dyrlæge, kiropraktor og anden rigtig sadelmager,som alle kan skrive under på, at sadlen ikke passer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12245543
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 20:45

Øv det er bwre træls, en ny sadel er jo ikke lige en billig anskaffelse og man vil jo gerne have tillid til, at man ikke forvolder sin hest skade.

 

Jeg ville prøve at forhøre mig ved forbrugerklagenævnet:http:// www.forbrug.dk/?SC_itemid=fd025099- 8f16-4e8f-9969-213d2d39875d

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forbrugerklagenævnet.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:08

Forbrugerklagenævnet behandler desværre ikke sager om heste og tilbehør til samme :-(

 

Det er MEGA svært at påvise, at det papir ikke har været lavet og MEGA svært at påstå, at hesten ikke har ændret form i mellemtiden (bare rolig - jeg tror på dig).

 

Derfor er mit bedste bud, at du evt. laver et indlæg om vedkommende og forholder dig så fagligt som muligt og adviserer den pågældende sadelmager om det. Så får du lidt "afløb", men det løser med garanti ikke dit problem og mindsker din chance for at få løst problemet med den samme person. Eller... den bliver faktisk nul.

 

Alternativt, så prøv at indgå et kompromis? Vil vedkommende købe sadlen retur til reduceret pris? Så er du af med sadlen.

 

Eller sælg din sadel. Der er en anden i Danmark, der kan bruge den. Det vil koste dig nogen penge. Piv-ærgerligt, jeg ved det...

 

Vælg din næste fagmand med stor omhu. Spørg ind til de dyre erfaringer, som du nu har gjort dig og vælg en, der som det mindste kan stå ved, hvis vedkommende laver en fejl.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 rettens vej
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:24

Du skal forlange at sadlen kan bruges som den er købt til , kan den ikke det skal du skriftligt forlange dine penge retur , sørg for at du har dokumentation for alt ..
hvis de ikke vil give pengene tilbage eller kan ordne sadlen så kontakt retskredsen i det område sadelmageren bor i , få påpirer på småretssager under 50000 , skriv kort og præcist om din sag , der er vejledning på deres hjemmeside , betal 500 kr , du skal forlange at hvis du får medhold skal du have refunderet de 500 kr og renter af de penge du har udestående ..
Men vigtigt at du først rykker dem skrifligt mener det er to gange i et anbefalet brev ...


Nej tak til hestetransporter !!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Retshjælpen...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 21:20

Prøv at forelægge dem sagen, og skriv og noter og dokumenter mest muligt til dem...

Held og lykke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 18:13

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med dit problem, men jeg skal snart selv have fat i en sadlemager og håber derfor at jeg kan få navnet på den sadelmager du har været så uheldig at rende ind i i en privat besked. Jeg er også rigtig interesseret i navnet på den anden hvis du var tilfreds med ham?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 21:10

Mange tak for alle Jeres svar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må man få
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 13:07

navnet på den ukompetente sadelmager så man ikke selv havner ved så useriøs en butik

0
0
Svar på denne tråd
 
 tænkte nok det var samme
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 12:34

butik eller sadelmager der igen havde lavet samme stunt.....kunne genkende hele historien fra hvad andre som dig har været ude for...

 

 

lærer de aldrig at behandle deres kunder ordentligt og omvendt til jer der skal købe sadel.....

 

læs grundigt på nettet inden i ligger jeres penge i den butik

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 13:34

Hvilken Butik?


Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?


*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd
 
 3333333
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 07:13

Jeg vil meget gerne have en pb , om hvem sadelmager er


islandsk hest er en fest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget uheldigt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 19:16

Jeg skal have sadelmager ud i dec, så vil også meget gerne bede om begge navne, så jeg kan være forberedt hvis det er en jeg skal bruge. Skal nemlig have ny sadelmager ud denne gang, som jeg ikke kender.

 

øv for dig, håber du finder en løsning. Man bør næsten have videoovervåget stalden så man kan bevise hvad de gør/ ikke gør - f.eks. det du skriver om de streger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 22:15

TS, hvorfor ikke bare skrive navnet på sadelmageren herinde. Deta er jo netop pointen med dette forum du har skrevet på mht dårlige oplevelser og ros.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 det er en som maaaange gange har
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 18:14

været omtalt her på hn i forbindelse med at sælge dyre sadler med ventetid der så ikke passer enten når de ankommer eller kort tid efter og derefter prøve at hive i nu flere penge ud af hesteejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan jeg så
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 19:55

Stadig ikke bruge til noget.

I kunne i det mindste skrive område, så man ved om man skal være særlig på vagt eller ej.


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 20:39

Kan du ikke bare skrive navnet? Seriøst, hvorfor skal vi gætte os til det?


Mærkeligt noget altså.

 

Jeg gætter på:

Heri eller Ingdams


Har jeg gættet rigtigt???


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej alle.
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 21:57

Jeg havde ikke lige set at der var så mange flere der havde skrevet, derfor jeg ikke svaret.

 

Det er Ingdams jeg har været så dum at handle med! J

2
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke,,,
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 15:01

... for det får du brug for

 

Lad mig gætte: du står med en Passier Optimum i hænderne nu?

 

Min erfaring med dem og speciallavede ting har heldigvis ikke kostet mig ret meget, men de var hverken til at hugge eller stikke i og de er umulige at få til at vedkende, at de har lavet en fejl.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 15:28

Hvor er det synd for dig. Det er da utroligt at den sadelmager kan blive ved med at ende i kløerne på flok som han kan snyde :(


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dog ikke
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 17:33

Det er dog ikke en Passier optimum de har solgt mig, men en Clincher. Det er ikke en model der står på deres hjemmeside, og da det er deres eget mærke, er det faktisk ikke til at finde information om den nogen steder. Det vil sige, at lige meget hvilket pris de sagde, havde jeg ikke noget at sammenligne med, og måtte bare acceptere prisen.

 

Den anden sadelmager jeg var hos, sagde at det var en fin sadel, men at de havde tjent RIGTIG godt på den... Suk...

 

Jeg burde virkelig have undersøgt noget mere om dem på forhånd! Jeg føler mig så dum. Til min gamle hest brugte jeg sadelmager Stine Julø, og var virkelig glad for at bruge hende. Men fordi hun har fået lidt længere ventetid efter hun er startet på uddannelse, og det kan være lidt besværligt at finde sadel eftersom hun ikke sælger sadler, tænkte jeg, at jeg ville prøve Ingdams, for det virkede jo så nemt. Det fortryder jeg godt nok bittert nu! :(

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 21:05

haft lidt samme problem.

Jeg havde en ældre Passier sadel, som ikke passede min hest. Jeg havde en sadelmager ude, som solgte mig en anden sadel, som aldrig nogensinde kom til at ligge ordentligt på trods af flere forsøg på tilpasning. Efter ½ år gik sadlen i stykker i læderet, så jeg endte med at reklamere og fik sadelmageren til at returnere sadlen og jeg tabte nogle penge på det.

Derefter købte jeg en Passier sadel, da jeg havde gode erfaringer med dette mærke fra tidligere. Denne sadel lå heller ikke helt godt på min hest... problemet var både med den og tidligere sadler, at de kom for langt ned fortil og trykkede hesten fortil. Ved begge sadelmagere spurgte jeg, om det kunne skyldes, at hesten skulle have en smallere bom - nej var svaret.

Til sidst opgav jeg og fik Dahlmann ud og de sagde med det samme, at min hest ikke skulle have en bred bom men kun en mellem, de kunne heldigvis skifte bommen i min Passier saddel og efterfølgende har sadlen ligget perfekt!

Jeg synes, at det er skræmmende, at man kan få en ud, som er uddannet sadelmager og ligefrem spørge, om bommen skal være minde og alligevel kan vedkommende ikke se, at bommen er alt for bred og at en smallere bom kan løse problemet.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadler...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 22:32

Øv, hvor er det træls for dig :-( Jeg har netop købt en brugt Passier Optimum som oprindeligt var købt hos Ingdams. Jeg overvejede at få dem til at stå for omstopningen, men jeg er glad for advarslen.

Min veninde står desværre i samme situation som dig. Hun har lige købt en sprit ny sadel hos dem til 25000 kr., men efter hun fik den hjem (efter lang ventetid) passede den overhovedet ikke. Så hun står ligeledes med håret i postkassen :-( Hvor er det bare grotesk...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme historie..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 11:18

Passier sadel købt til min dengang 4 års...omstoppet og bomændret hos Ingdams to gange. Hesten fik efter kort tid ondt i ryggen. Beskeden fra Ingdams var at min hest havde nærmest over natten fuldstændig havde ændret facon for de kunne sjovt nok godt anderkende, at sadlen ikke lå optimalt på hesten. Anden sadelmager fortalte mig at denne sadel aldrig ville ligge 100 på denne hest og nok heller aldrig havde gjort det. Løsningen var en kentaur til sølle 7500.

Handler aldrig i den butik igen.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Yderligere
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 11:21

ventede jeg også langt længere tid på sadlen end først fortalt, mener det var over 1 måned.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingdams
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 11:09

Jeg vil bare lige blande mig i denne debat.......

jeg har brugt Ingdams i al den tid de har eksisteret og har ALDRIG været utilfreds, Olof har altid lavet mine sadler ordentlig, en gang er min sadel stoppet hvor den ikke passede, Olof kom med det samme for selvfølgelig skulle det laves om, uden beregning, det var første gang i over 20 år det var gået galt med stopningen, det er jo menneskeligt at fejle.

så inden i laver denne HETZ mod Ingdams så husk lige at det er mennesker der har gjort dette i MANGE år og ved hvad de taler om, hvis de ikke gjorde var firmaet jo nok lukket for LÆÆÆÆNGE siden.

 

3
2
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 20:41

Jeg har hørt meget om Ingdams, men besluttede alligevel i foråret at købe sadel ved Ingdams. Som så mange andre oplevede jeg væsentlig længere ventetid på sadlen end jeg blev lovet 12 uger i stedet for 8. Ingdams var fair og gav mig stigremme med uden ekstra betaling. Desværre viste det sig at sadlen ikke rigtig passede mig eller hesten. Olof var ude og rette sadlen til flere gange, men det viste sig at det ikke kunne lykkes. I efteråret besluttede Olof at jeg skulle prøve en anden sadel, en prestige. Den kom efter lang ventetid igen. Heldigvis var denne sadel helt klar værd at vente på, sadlen er både hesten og jeg meget glade for og jeg har oplevet at min hest har meget nemmere ved alt i dressuren.

Så når alt kommer til alt har Ingdams virkelig været gode og brugt tiden på at finde den helt rigtige løsning til mig. Jeg oplevede hele tiden forståelse fra Olof omkring hvorfor den første sadel ikke virkede og blev taget meget seriøst når jeg klagede over problemerne.

Tusind tak til Olof og Ingdams.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ingdams
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 16:37

Jeg har for en del år siden også fået prakket en Clincher på fra Ingdams og den kom heller aldrig til at passe hverken mig eller hesten. Sadlen var for bred og gled hele tiden frem, blev omstoppet (igen) og kom til at ligge meget i bagvægt og lige meget hvad der blev gjort, ville sadlen aldrig komme til at passe hesten da selve opbygningen slet ikke duede til hestens bygning. Det blev nogle dyre lærepenge og jeg blev sidenhen klar over at jeg godt kunne stille større krav til at sadel også gerne må passe rytter, såvel som hest.

Jeg skal ihvertfald aldrig lægge penge hos dem igen!

 

Man skal huske på at der er gode og mindre gode erfaringer med alle fagfolk indenfor hesteverdenen, om det så er smede, behandlere, sadelmagere osv. og at det nok er nær umuligt at gøre alle tilfredse, da disse faggrupper ofte arbejder med meget små marginaler og en "kunde der ikke kan tale". Derfor vil jeg mene at man skal være yderst varsom med at skrive dårlige ting om et firma, da der jo ofte er flere sider af samme sag. Men nu er der desværre skræmmende mange der har haft dårlig erfaring med Ingdam´s og de har været ude i en hård modvind pga utilfredse kunder, så troede faktisk at de havde ændret deres metoder. Åbenbart ikke.


Næsten ny Wintec Pro med garanti -3800 kr!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=56&i=3459&t=3459

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider