Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Billigste fyringsolie - hvor henne ?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 11:47

Jeg skal snart have fyldt olie på mit fyr, og kendte engang en hjemmeside som var opdaterert hver dag hvor man kunne se en liste over den absolut billigste olieleverandør.

Men nu kan jeg ikke huske/finde siden, mon nogen herinde kender den ?

Eller ved nogen herinde mon hvad der er den billigste olieleverandør ?

Nogle af de enkelte firmaer jeg har været inde på, der ser det ud til der er en masse forskellige typer fyringsolie.

Jeg skal have 1.000 liter på (1.200 liters tank).

 

Er det lovligt at fylde diesel på sit fyr ? Har hørt at diesel er nøjagtig det samme, så tænkte det måske var billigere at hente det i dunke ?

 

Jeg vil ikke have automatisk levering, det har jeg prøvet og det er ikke den billigste løsning.

 


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, men ikke omvendt
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 12:08

Ja, du må gerne komme diesel på dit fyr, men du må ikke kommer fyringsolie på din bil. Vi har gjort det i et par år, da man nemt kan finde det billigere end fyringsolien, fx kostede det 9,24 her til mprgen. Vi har investeret i en lille pumpe til at sætte på en boremaskine og så 2 stumper slange, så er det nemt at fylde fra dunken og op i tanken. Pumpen er reelt set kun til vand, så den holder ikke mere end 1-2 sæsoner, så går pakningerne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dengang...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 15:27

... jeg havde oliefyr, holdt jeg øje med dagsprisen - og når den var lav nok, smuttede jeg til DK benzin hvor jeg kunne låne en fyringsolietrailer og selv køre 3-400 liter hjem.

Der er en pumpe på traileren og det var rimeligt ukompliceret. Var fyringsolien dyrere end dieslen, købte jeg kun 100 liter fyringsolie hos DK og smuttede forbi en anden tank på vej hjem og fyldte efter med diesel.

Det fungerede fint for mig i flere år - og krævede kun at jeg lige havde tiden til at køre selv - og at jeg havde et beløb stående hvor jeg kunne betale det hele på en gang, frem for en månedlig rate, som man jo kan få når man får leveret.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fyringsolie
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 07:29

Mon ikke det er denne side, du leder efter?

 

http://fyringsolie-online.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de gode råd.
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 09:55

Jeg tror jeg tager løsningen med at hente olie i en lånt trailer.

Havde slet ikke tænkt på det før, og det ville jo være 100 gange lettere end at hente i dunke.

Men Lisbeth, ved du, må man ikke fylde diesel på de der trailere man kan låne ? Er diesel ikke farvet med en anden farve end fyrringsolie så de kan se hvis der har været diesel i den ?

Hvad skal man minimun købe i liter før man kan låne traileren og koster det noget at låne den ?

 

Googled et lige og fandt en side som desværre skriver det er ulovligt selv at hente/køre med fyrringsolie.

Den siger dog både for og imod, at hvis det er over 80 liter skal man have farligt gods bevis osv for at måtte køre med det.

www.fyringsoliepris.dk/fyringsolie- trailer/


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 DK benzin
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 10:15

Jeg har kun set de trailere til at køre med fyringsolie hos DK benzin, og der skal man købe minimum 200L. Jeg mener man betaler et depositum for at leje traileren.

 

Jeg mener ikke almindelig diesel ar farvet, heller ikke med anden farve end fyringsolie eller afgiftsfri dieselolie til fx landbrug.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 20:30

... om der er ændret på loven siden jeg gjorde det.

Fyringsolien er vist farvet - så man ikke kan hælde den på bilen (for det er ulovligt). Men den anden vej er det ikke ulovligt - og jeg har ingen problemer haft med det dengang jeg gjorde det.

 

Men må man kun køre med 80 liter, er det selvfølgelig noget besværligt - så skal der køres mange gange.

 

DK tog vist depositum for traileren - men det får man jo igen.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fyrringsolie - forsikring ved udslip!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 14:27

Prøv at google "Olieforureningsforsikring".

Det kan blive en bekostelig affære at hente olie selv, da man så ikke er dækket af denne forsikring.

Ved et evt. olieudslip kan det nemt rende op i et millionbeløb for at rense grunden i henhold til myndighedernes påbud.

 

Ved ikke hvor mange der tænker over denne forsikring, men jeg vidste ikke den eksisterede, før jeg fik brug for den. Her har det kostet ca.1.400.000kr +moms at sikre inde- og udemiljø, så der ikke er fare for hverken grundvandet eller indeklima. Men her er ikke renset 100%, da man så var nødt til at vælte huset -og forsikringen dækker ikke genopførelsen!

 

Total oprensning blev skønnet til at ville koste 1.800.000kr +moms og jeg ville så stå med en ren grund -men ikke noget hus! (koster ca.1.300.000kr at bygge et hus i tilsvarende str. som det der var (og stadig er).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 AT (Yesto)
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 08:44

Hvor mange liter blev der spildt hos jer ?

Hvad gjorde olieleverandørengalt siden de kom til at spilde ?

Eller var det jeres egen tank som var utæt så det var løbet ud ?

 

Jeg havde engang automatisk levering fra uno-x.

Der var engang en chauffør som vist havde for meget hastighed på slangen. Jeg så det ikke mens det skete, men da han var ved at rulle slangen væk, så kunne jeg se der var løbet noget ned af væggen omme ved den tap hvor han fylder på.

Det mente han ikke var noget problem, men jeg ringede ind og brokkede mig gevaldigt, og efter meget lang snak sendte de en ISS mand ud tror jeg det var.

Han tog bare et par spadestik med en skovl, og vaskede væggen af.

Mere kom der ikke ud af det.


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 olieudslip
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 09:37

Her har der højst sandsynligt været en mindre venlig sjæl forbi og pille slangen ind til oliefyret af tanken... Resultat: ca 700L olie rendt ud og ned i jorden. Grundvandet førte det ind under huset...

 

Da sådan en "lille sag" naturligvis hører under politiets bagatelgrænse, får jeg aldrig be- eller afkræftet min mistanke. Ved blot at olietyve tager de dyre dråber med sig!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Olie..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 12:53

Pas på med at putte diesel på fyret.

Det diesel man køber på tanken, er tilsat ca 5% bio ethanol og det kan binde vand.

Så hvis du ikke bruger olien relativt hurtigt kan du ricikerer diesel pest.

Det så jeg en del gange da jeg arbejdede hod Statoil med olie salg.

Lene

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bauke.
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 17:52

Jeg var på OK i dag for at forhøre mig omkring det at låne en olietrailer og hvad det kostede osv.

Hun siger det ikke koster noget at låne traileren, og der ikke var noget minimumskøb man skulle købe for at låne den.

MEN så siger hun at jeg IKKE måtte putte diesel på den.

Hun sagde: "der er puttet noget i vores diesel, som de nye fyr ikke kan tåle, jeg ved ikke hvad det er men vi har haft en seddel om det".

Jeg siger så, mit fyr er oldgammelt, det er nok 30-40 år, men brænderen er ikke mere end 5-6 år.

Jeg siger så at hvis jeg tankede diesel hos dem i den der trailer, så fylder jeg det jo kun på mit eget fyr og jeg tømmer jo traileren, jeg vil da ikke købe noget brændstof og efterlade nogle dråber. Men hun sagde meget tydeligt der ikke måtte komme diesel på den for der kunne jo være nogle rester som ikke kom med op.

 

Hvad betyder det at det kan binde vand ? Hvor skulle det vand komme fra ? Og binder det ikke vand hvis man bruger olien hurtigt ? Hvad er hurtigt ? Hvad er diesel pest ?

 

Det skal lige siges, at jeg bor ikke til leje, det er mit eget hus, så kun mig selv det går udover hvis fyret står af.

Men det er noget oldgammelt skrammel det hele, så jeg ved ikke om det har nogen betydning at bruge diesel.

Det kører faktisk på diesel nu, men det var en bekendt (jeg ikke kan få fat i mere) der fyldte det på for mig.

 

Jeg får lavet det lopvpligtige årlige eftersyn på det hvert eneste år, og den vvsér der gør det har aldrig sagt der var noget galt.

Sidste eftersyn var i september, så det er ikke så længe siden.

 


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider