Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Bates Dressur Cair New
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 09:56

Hej med jer

Jeg er brændt varm på ovenstående sadel og kunne derfor godt tænke mig at høre folks erfaringer med den

www.heri.dk/product/bates-dressur- cair-new-1560/

 


"Det man gør bliver man god til" Citat Rasmus Bagger

0
1
Svar på denne tråd
 
 Den har jeg haft
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 11:59

Den sadel har jeg haft i ca 1,5 år - solgte den for nyligt.

Min erfaring er faktisk ikke den bedste.. Jeg kan godt lide noget dybde i mit sæde og det giver denne sadel ikke ligefrem. Dernæst synes jeg ikke at læderet har en særlig god kvalitet.. Min sadel blev ret grå på sadelklapperne (den var købt fra ny af), og jeg synes ikke at der skulle meget til at ridse læderet.

Selvom det er smart at man kan udskifte knæstøtten alt efter hvilken størrelse man foretrækker, synes jeg ikke at formen på knæstøtten er optimal. Vælger man den store støtte, er det også som om at den ikke passer helt til sadlen.

Dernæst ville jeg høre en sadelmager ad inden jeg valgte denne Bates sadel. Fordi man selv kan udskifte kopfjernet er det let at få sadlen til at se ud som om at den passer hesten godt, men i stedet kan sadlen ligge i bagvægt.. Min sadelmager siger at heste med lige ryg ikke kan bruge Bates, så den vil kun ligge optimalt hvis din hest har buet ryg..


- Louise med den dejlige Lo'moone!

1
0
Svar på denne tråd
 
 ikke her
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 13:19

jeg er hellerikke imponeret, isabel werth er langt bedre at sidde i...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bates....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 13:27

Jeg har Isabell werth modellen, og den er fantastisk! Har aldrig haft bedre sadel. Har prøvet new modellen, og den synes jeg ikke om. Men jeg er også ret glad for det dybe sæde.






Med venlig hilsen Pernille

Med de gyldne heste

Heimdals Happy Countess

Kjærgaards Blue Eyed Princess

Kjærgaards Golden Champ

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 16:09

Mange tak for responsen!

Hesten er selvfølgelig blevet tilset af en sadelmager og jeg har haft en fagperson ude og vurdere om den villle kunne ligge på hesten. Den lå rigtig fin på den, til trods for at den har en lidt kort lige ryg

Det der tiltaler mig ved sadlen er netop det åbne sæde, de knap så ekstreme knæstøtter, det brede kammer og at jeg ville kunne justere kopfjernet lidt, da der er tale om en unghest der meget gerne skulle komme til at fylde noget mere med tiden.

Jeg er godt klar over at den højst sandsynligt ikke vil kunne gå med den de næste mange år, men lige nu er det bestemt en af de bedre og det er jo det er tæller.

 

Minusserne skulle være at der er relativt få sadelmagere som gør i sadlerne med cair og så kvaliteten af læderet


"Det man gør bliver man god til" Citat Rasmus Bagger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er godkendt hos mig ;)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 19:19

Jeg har mæsten lige købt en Isabell werth new til min unge hest, som ikke er tilredet endnu.
Han er ret lige og kort i ryggen. Sadlen ligger rigtig godt på ham.

Tilgængæld har jeg prøvet at ligge den på min traver, som er lang med en let buede ryg og høj manke. Her lå sadlen ikke specielt godt - der skulle godt nok et mindre kopfjern i og den var ligeledes bagtung.

 

Jeg har prøvet at sidde i den uden bøjler og syntes jeg sidder rigtig godt i den, dog har jeg heller ikke det store sammenlignings grundlag da jeg er vant til at sidde i en hård, gammel hubertus sadel.

Jeg syntes at kvaliteten på sadlen virker lækker.

Den er købt pga af luftsystemet og at jeg kan skifte kopfjernet.

 

 

Jeg glæder mig til at sidde i den nye på min lille dreng når han er klar. :)


Hilsen Nathja

0
0
Svar på denne tråd
 
 isabel werth
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 21:46

den model før new er den bedste og i skrumpelæder som ikke er tilat slide op(iflg sadelmager)..... jeg har en helt ny mørkebrun tilsalg da jeg har mistet min hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Isabel Werth
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 23:52

Nathja og Alexandre:

I snakker ikke om samme sadel som TS ;) Den sadel der spørges til er Bates New Dressage, ikke Bates Isabel Werth New. De to sadler er meget forskellige, og jeg har også selv redet i Isabel Werth New, som er en rigtig lækker sadel (og ca dobbelt så dyr som New Dressage).

Bare så de to sadler ikke blandes sammen :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 17:14
Jeg har en bates dressage ( jeg mener da det er den model ;-)) til min traver og er meget glad for den. Men jeg kan også godt lide at jeg ikke sidder for fastspendt. Hvilken model der passer til en er jo lige så individuelt som et par sko.

er fint tilfreds med lædderkvaliteten. Det er da klart at man ikke kan forvente samme kvalitet som en saddel der er dobbelt så dyr.
Men den er fint blødt, smidigt og holder farven godt.der samme glæder for min bates springsaddel.

jeg stiller mig godt nok lidt undrene over at flere nævner at sadlen ligger i bagvægt. Nu er det jo ikke kun kophjernet der skal tilpasses men også selve puderne. Til dette bruges der specielle indlæg.
Når man skal have tilpasset sadlen skal man netop have fat i en der er uddannet til bates/wintec systemet og ikke "bare" en alm saddelmager der er vant til at arbejde med uld.

Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhh ja...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 22:58

Det har du da ret i Louise. Jeg syntes de sadler ligner meget hinanden, så derfor jeg har taget fejl.
Men kan godt se at den werth new har et dybere sæde end TS'. :)

 


Hilsen Nathja

0
0
Svar på denne tråd
 
 iw vs bates new
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 16:12

isabell werth har større muligheder for fyld bagtil- Bates new har mindre puder(jeg har dem begge)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider