Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 BoT hasbandage
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 13:17

Jeg kan se, der findes 2 typer hasbandager fra back on track. En model med hul i hasen og en uden.

 

Hvordan vælger jeg mellem disse? Hvis hesten generes af hævelse i leddet, vil bandagen med hul i, så ikke tvinge hævelsen mod hullet?

 

Mvh Louise



Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hasegamashe
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 15:57

Jeg har i foråret købt en BoT hasegamasche til min hest.

Hun var i december kommet til skade på folden ved et spark som havde givet et sår. Hun kom på penicilin og såret helede af sig selv.

 

Efterfølgende hævede hasen en del op. Og er stadig lidt større end den anden. Det var især de 2,5 md på græsfold/ferie der har gjort at hævelsen er faldet.

 

Men inden da så stod hun med hasegamashen både i boks og havde den på ud på fold. Det tog noget af hævelsen, men ikke så meget som jeg havde håbet.

Jeg har den med hul i fordi min tanke var at det gav mere bevægelsesfrihed og mindst gene. Jeg oplevede ikke at hævelsen flyttede sig mod hullet.


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hasegamashe
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 12:24

Jeg har dem med hul til hasen. Jeg tvivler på at det vil flytte hævelsen mod hullet, men ved det ikke. Til gengæld er det mit indtryk (efter hvad jeg har hørt fra andre), at den med hullet sidder bedre fast, så de kan bevæge sig mere, uden den glider ned.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 BOT haseband
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 10:42

Undskyld Louise - jeg låner lige din tråd til et spørgsmål

 

Vil en BOT hasebandage evt have nogen virkning mod skade på gaffelbåndet?

 

Hesten har aldrig være hævet i ben eller omkring hasen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gaffelbånd
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 11:50

Det kommer an på om skaden sidder så højt, at den dækkes af gamachen. Ummidelbart vil jeg tro, du vil have mere glæde af et badageunderlag i BOT. Ideen er jo at materialet i BOT skaber en øget blodgennemstrømning som skulle hjælpe på opheling.

 

Birgitte


1
0
Svar på denne tråd
 
 Gaffelbånd
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 12:44

Tak for svar Birgitte

 

Kan faktisk ikke huske hvor skaderne er placeret og hun står pt med staldgamacherne, men dem vil jeg ikke lade hende gå på fold med, derfor tænkte jeg lidt på BOT til hasen, men er i tvivl om hvorvidt det ville have en gavnlig effekt på lige gaffelbåndet som jo reelt sidder længere nede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 20:51
Tak for svar.

Umiddelbart tænkte jeg også selv at en bandage med hul ville sidde mere stabilt, men som sagt: Min hest er ret hævet og jeg ville være ked af at forværre det.

Nu må vi se hvad dyrlægen siger i næste uge og ellers må jeg jo investere i en gamache :)

Mvh Louise


Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider