Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Placering til Daka
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 09:23

Hej.

 

jeg står og skal have aflivet min hest pga. gigt.

 

Derfor er jeg jo så ved at planlægge aftagning af sko osv. Har været inde og tjekke på Dakas hjemmeside, hvor der står at hesten skal ligge max 3 m. fra vej.

 

Hvor strikse er de med det?

Jeg kan næsten ikke bære, at hun skal ligge så tæt på vejen. Vi har indkørsel med fast vej, hvor man kan køre hele vejen rundt, og jeg havde tænkt, at hun skulle ligge på græsset udenfor stalden, hvor de nemt kan få fat i hende fra vores vej.

 

Men det er længere væk fra vores indkørsel.

Nogen der har nogle erfaringer?

 

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 placering til daka
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 11:39

De gange hvor jeg har fået hentet heste af daka, har de ligget ved vores ejendom.

Bare lastbilen kan køre frem til stedet hvor dyret ligger og der er fri så de kan tage dyret med tangen, plejer der kke at være problemer.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 11:50
Hej, er ked af at høre du skal af med din din bedste ven.

Min lå ca 100 meter fra fast vej, jeg var tilfældigvis tilstede ved afhentning og kunne guide. Hos mig kunne han køre hele vejen rundt om dyret, nogle siger de skal kunne holde på venstre side, jeg ved det ikke. Bare du sørger for der er rigeligt med plads rundt om. Jeg havde en utrolig venlig chauffør. De tager plastikken af med kranen. Kan faktisk ikke huske om han var ude af bilen eller de kan styre det hele indenfra.

Jeg ringede kl 07.01 og hesten blev hentet samme dag kl 11.30 ca.

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afhentning
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 11:55

Da min hest blev hentet af DAKA, var kravet bare at de skulle kunne køre på fast underlag og kunne vende med lastbilen. Så det blev på marken langs vores grusvej.

De måtte endda løfte hende over nogle små nyplantede træer. Ingen problemer, og de de gjorde det pænt og ordentlig. (y)

 

Venlig hilsen

Mia F.


Opstaldnig tilbydes ved 7321 Gadbjerg i lille lækker privat stald. Mange foldtimer m. læskur og fri wrap.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 afhentning
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 16:00

håber du får en god afsked med din ven, jeg skal selv igennem det samme snart også pga gigt :(

 

Den fast vej skal blot være asfalt eller grusvej, så har i grusvej rundt kan det være ganske fint, blot hesten så ligger tæt på denne.

 

Vores har altid lagt bag vores ejendom, vi har grusvej bagom og den er fast så der kan køres lastbil den vej rundt og der har aldrig været problemer, udover den ene gang hvor rævene var smuttet med fåret om natten inden daka-bilen kom, vi fandt kun lige øremærket og så ellers uldtotter hele vejen op i skoven :)

 

Min bliver lagt omme bagved igen denne gang også, vi kan ikke ligge dem ved asfalt vejen der er en stor grøft ned og så går der skole børn forbi flere gange dagligt på vej til/fra skole og det skal de altså ikke udsættes for.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ellers ring til DAKA
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 10:36

Jeg oplevede ingen problemer, da min gamle vallak blev hentet.. og det var endda op af en grusvej, dog kun 5-6 meter, og så skulle de bakke retur..

Jeg ringede og talte med en rigtig sød dame, forklarede hende vejen, og spurgte, om det var et problem.. og hun beroligede mig og sagde, at når det var heste, de hentede, var de gerne lidt mere large, idet de godt ved, at det er vores kæledyr, og ikke en landmand, der skal have hentet en død ko eller gris.. :)

 

Så bare giv dem et kald.. så kan du også få helt styr på tidspunkt etc... :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Daka...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 14:55

1000 tak for jeres svar.

 

Nu skal jeg lige have taget mig sammen til at kontakte dem.... ;-(

 

Vi har en rigtig god vej hele vejen rundt om stald og hus, så hun kan blive lagt i en lille græslagune, hvor de nemt kan få fat i hende....

 

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider