Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hestehandlere - fusker?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 11:22

Hej.

Jeg har politianmeldt en hestehandler, som har solgt en 1er Pony.

Hestehandleren sagde efter handlen, at den var solgt for 15.000 og at hun havde betalt en vacination på 1.250.

Derfor skulle sælgeren have 13750 af hende.

 

Ponyen blev solgt i april måned og sælgeren fik først 8900 af pengene i slutningen af juli måned.

 

Samtidig kontaktede Jeg køberen og han fortalte at han havde givet 25.000 for ponyen. Han sendte kontrakten til os, hvor vi kunne se at den var solgt for 25.000 og der var fratrukket en vacination til 1.200 kr.


Synes det er utroligt at man bliver nød til at anmelde en hestehandler.

Når dommen er faldet, vil jeg naturligvis fortælle hvem hestehandleren er, da man er uskyldig til man er dømt.

 

Hvis du har oplevet noget lignede, må du gerne kontakte mig, da jeg tror det ikke er første gang hun har snydt en sælger.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ???????
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 18:31

Jeg fatter ikke rigtig hvad du skriver

 

Hvorfor er prisen vigtig?

 

Er ponyen en der skal sendes retur?

 

Hvorfor blev kun en lille del af beløbet betalt?

 

Hvilken interesseret har du i ponyen og sagen?

 

Jeg læser det som du er 3. mand


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommission
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 18:35

Jeg gætter på at det er en person der har haft ponyen i kommission og som har solgt ponyen til en pris og opgivet en mindre pris til sælger. Det har jeg desværre hørt om flere gange de seneste år.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 19:16

Det tror jeg du har ret i


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 19:50

Fuldstændig korrekt Charlotte.


Køberen betalte 23800 (25.000 - 1200) og sælger fik at vide at den var solgt for 15.000 - 1250 til en vacination.
Dermed forsvandt 10.050 kr lige ned i hestehandlerens lomme.

 

Hvis nogen kender til sådan sager, må I rigtig gerne skrive til mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 19:53

Jeg er 3. mand, da sælgeren bor i sydkorea og derfor ville det være nemmere at jeg sørgere for at ordne sagen herhjemme.

Ponyen var hans datters og da hun stoppede med at ride, skulle den sælges.
Jeg er så stedfar til hans datter.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 cdvxbcn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 13:04

TS hvad med at komme ud af busken,du har ingen præsentetion,

og personer der skjuler sig bag en (skriv besked) giver jeg ikke meget for,og de bør derfor heller ikke svares.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
14
Svar på denne tråd
 
 Anonymitet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 13:48

Det er da ligegyldigt at trådstarter er anonym. Han advarer jo blot andre om at være opmærksomme på ikke at komme i samme situation. Og han hænger jo ingen ud ved navns nævnelse eller nævner oplysninger så nogen kan regne ud, hvem det er.

 

Der er ingen regler her på HN om at man ikke må være anonym. I dette konkrete tilfælde vil jeg endda sige, at det af juridiske årsager er ganske fornuftigt at være anonym.

 

Det er da utrolig vigtigt, at man kan have tillid til de personer, som har ens hest i kommission. Jeg læser det som at hestehandleren ikke har holdt den aftale som er indgået om hans/hendes økonomiske rolle i sagen.


10
1
Svar på denne tråd
 
 Kommission
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 18:09

Men jeg er da egentligt lidt undrende overfor at hestehandleren ikke skulle have betaling for at sælge hesten?


3
0
Svar på denne tråd
 
 Trine 9
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 20:07

Ikke rigtigt. Sælgeren betalte 6000 om måneden for at have den i salgsstald. Den stod i salgsstald i godt 6 mdr.
Tidligere havde hestehandleren fået en 1. pony som tidligere var købt hos hestehandleren for 85.000.
Så hestehandleren ville gøre det som en vennetjeneste.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det er set før.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 19:30

Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 speget sag
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 07:42

hvis ponyen ikke var en dyr en af slagsen- hvorfor så betale 6000 pr mdr for at have den i ridning ? som jeg ser det går sælger i minus uanset om prisen er 15 el 25 for ponyen mht salgspris når den har været i rdining 6 mdr a 6.000 dkk.

 

men jo i hesteverdenen er der maage der tjener "kommission" på handler uden det opgives- flere tager procenter fra både køber og sælger.

 

Hånden på hjertet så har sælger været lidt naiv hvis de tror en salgsstald gør en tjesten uden at tjene noget/vennetjeneste

 

 

Karina

1
3
Svar på denne tråd
 
 Avance
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:23

Der er da ikke nogen der kan drive forretning uden fortjeneste... Jeg forstår ikke indlægget eller vreden over at en hestehandler køber en hest for et beløb og sælger den for et højere beløb, det er vel det det drejer sig om? Ligesom hos alle andre forhandlere af alt muligt.

 

Rikke


Part søges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/316023/

 

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature ...

1
2
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 10:55

Rikke som jeg læser det har hesten været i kommission så er det noget andet og hestehandleren burde så IKKE lyve om prisen det er nogen andet hvis det er som du skriver køber og sælger


hilsen jeanett

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke TP.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:23

Jeg læser det også som, at ponyen har stået i kommission.

 

Så er den solgt for et (større) beløb, men sælger har fået oplyst, at den er solgt til et andet (mindre) beløb.

 

Beløbsforskellen (+ kommission) har hestehandleren så stoppet direkte i lommen - udenom sælger.

 

Hvis det er rent køb og salg mellem privat og hestehandler, så tager hestehandler jo næppe noget ind, som de ikke kan hente en avance på. Det gør bilforhandlerne jo heller ikke med brugte biler. Og nej... så kan man som sælger ikke tillade sig at have ondt nogen steder over det.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 xzzxcvbn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:59

Hvis ikke at der er plat i det,må man undre sig over at jeg har fået 10 tumps down,fordi jeg ikke tror på den historie som TS disker op med.

Hvis at der var kød på den,hvorfor er der så så mange som tvivler på den???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
7
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 14:35

Jeg forstår ikke helt hvad der er utroværdigt ved historien? Jeg tænker den slags nemt forekommer og tilfældet ikke er enestående.

 

TS hænger ikke nogen ud osv. så kan ikke se noget galt i at være anonym. Tværtimod var TS ikke anonym ville vi sikkert hurtigt vide hvem de implicerede parter er, så jeg synes faktisk det er meget sobert hvad TS gør

4
1
Svar på denne tråd
 
 Historien
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 22:09

Historien er da ganske troværdig i mine øjne/ører. At man betaler 6000 kr om måneden for at have ponyen i kommission, selvom salgsprisen ikke kan bære det, kan måske skyldes at man bare gerne vil have ponyen "godt i vej" fordi man var glad for den...??

Derfor skal man da ikke snydes for en stor procentdel af salgsprisen.

 

Engang i middelalderen, da jeg arbejdede i en salgsstald, havde ponyer og heste da også en kommissionspris, som blev sat sammen med sælgerne. Så var der prisen, som evt. købere blev præsenteret for. Så udover den månedlige kommissionsbetaling, scorede stalden også en bid af salgsprisen. Argumentet var, at sælgerne jo havde lavet en aftale de var tilfredse med - så kom resten vel ikke dem ved. "Det man ikke ved...osv..."

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 22:57

Det kan jo også tænkes man regnede med at få betydeligt mere for ponyen. Hvis den har været til salg i 6 mdr er man måske gået lidt på kompromis med prisen i sidste ende

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider