Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 HJÆLP med trense
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 21:58

Hej alle :-)

 

Jeg er gået hen og forelsket mig i en trense med hævet næsebånd, MEN kan kun finde den i kandarform (24ride.com/Pages/ Product.aspx?pid=183100-09- 850&pfid=RIKATRKATR0002&cid=2004) og det er jeg ikke interesseret i. Ved i om man kan få en trense andre steder med hævet næsebånd? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kandar...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 22:18

Du kan vel i teorien bare tage kandarremmen af trensen, så er det jo en helt alm. trense med engelsk næsebånd??


Sagde Ditte

Kun døde fisk svømmer med strømmen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hævet..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 22:55

Denne her f.eks?

 

riderbyhorse.dk/DK/Kentaur/ Trenser.aspx?accb0da0b...newsId=200

 

Jeg mener også, at Stübben har trenser med hævet næsebånd, så mon ikke de er til at finde, hvis bare du kigger dig lidt for???


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 23:10

på samme hjemmeside som du selv har sat ind er der faktisk 1 almindelig trenser med hævet næsebånd

 

24ride.com/Pages/ Product.aspx?pid=181258-04- 830&pfid=RITRETRE0008&cid=0010

 

samt måske denne

 

24ride.com/Pages/ Product.aspx?pid=181028-09- 840&pfid=RITRETRE0014&cid=0010

 

og så er der denne fra horze

www.horze.dk/trenser/horze-lormont- trense/10049.html

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 fandt lige en mere
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 23:16


0
0
Svar på denne tråd
 
 Takforjeressvar
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 08:20

Tak for alle jeres bud! Stübben ser ud til at have noget af det jeg søger :-)

Man kan da ikke tage kandarremmen af trensen uden at remmen vil sidde tilbage og stritte? Hvis det gav mening

 

 

Jeg kan nemlig godt lide det tynde næsebånd. Det kan man selvfølgelig skifte ud, det er bare mange penge, hvis man skal til at skifte tingene ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hævet næsebånd?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 09:52

Jeg undrer mig over at I kalder det Hævet næsebånd? Det er jo et ganske almindeligt Engelsk næsebånd.

 

Men et bud kunne være Kieffer Anja Beran, det har godt nok Aachner næserem, men der kan den nederste rem fjernes totalt.

kieffer.net/snaffle_bridles/anja- beran/?start=0/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 12:27

Hævet næsebånd? Hvad pokker er et hævet næsebånd?

 

Det folk linker til er jo helt alm. kombineret næsebånd? Blot fordi man tager den nederste rem af vil der stadig være den der "dut" på næsebåndet og det gør det ikke et engelsk næsebånd. Der skal dutten helt væk også.

 

Jeg rider nemlig selv kun med engelske næsebånd.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hævet..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 13:48

Muligvis har jeg misforstået noget (det sker ofte ) men som jeg har forstået det, er et hævet næsebånd ikke helt så "fladt" som almindelige næsebånd, men har ligesom en "forhøjning" som pynt.

 

Lidt ligesom på en kantsyet trense, hvor remmene er hævet lidt op på midten, i stedet for at være glatte som på en almindelig trense.

 

Gir det mening???


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forvirret
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 19:49

Jeg er selv blevet en smule forvirret. Det link jeg har linket, står der at næsebåndet er et hævet næsebånd. Jeg tror nemlig også at det er et anderledes næsebånd end det engelsk og kombineret næsebånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Hævet næsebånd"
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 13:16
Hej

Ibh har ret

"Hævet næsebånd" er en direkte oversættelse af "raised noseband". Der er bare er et næsebånd hvor oversiden er forhøjet/rundet som oftes ved at der er lagt noget ekstra materiale ind i mellem de to lag læder, som næsebåndet er lavet af. Det er rent kosmetisk og har ingen praktisk betydning for effekten af næsebåndet.

Mvh.

Marianne
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider