Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Forbedre immunforsvar?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:37

Nogen ideer til hvad man kan give en hest for at booste dens immunforsvar?

0
0
Svar på denne tråd
 
 immunforsvar
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 18:22

Jeg plejer at bruge equimun/hippomun fra st. hippolyt til mine hvis de skranter en smule mere end jeg synes de burde.

Det anbefales at man giver dem 7 dage i måneden, men hvis det blot er en hest der for en kort tid er mere forkølet etc ned normalt, bruger jeg det kun i en enkelt periode.

 

Det havde især en helt utrolig effekt på min gamle hoppe, som altid døjede voldsomt med muk om vinteren, en vinter med tilskuddet fast og mukken var væk resten af hendes levetid.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 20:48

Jeg giver Rød Solhat :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 ssssssss
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 20:50

Hov, den postede lige uden at jeg var færdig :) Undskyld.

 

Som sagt; Jeg giver Rød Solhat i en periode på 7 dage hvis hesten skranter lidt. Det plejer at hjælpe.

 

Er det energimæssigt hesten virker lidt flad fx giver jeg en Microvital kur fra Hippolyt :)

 

Min dressurhest får en Microvital kur en gang om året (typisk vinterperioden)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 HippoMun
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 11:05

Nu har jeg prøvet at google HippoMun, og det kunne godt se ud som om det er det vi skal prøve.

 

Problemet er vorter alle mulige forskellige steder, og jeg kan se at Hippolyt faktisk anbefaler det mod netop vorter, så det er absolut et forsøg værd. Jeg har tidligere faktisk succes med andre af deres produkter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 EquiOil
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 21:17

Jeg vil anbefale denne olie - vi bruger den både til dem med luftvejsproblemer, sart hud, kløe osv.

 

EquiOil Omega 3+6+9 fra Equidan og den fåes både i 1 og 5 liters.


Spalding Brittanica sælges

17", mørkebrun, mediumbred bom


Böckmann Jakke med logo sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 00:06

Hippomun (tidligere Equimun), Microvital og Zink+ alt fra St. Hippolyt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen olie
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 07:53

Olie tør jeg ikke give ham, han er lidt af en mandagsmodel og et af hans største problemer har været diarre, så meget at han har endt med at ligne skind og ben. Det har vi ved hjælp af foder fået styr på, men jeg tør ikke prøve at give ham olie, da jeg frygter at det ville kunne fremprovokere det igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svækket immunforsvar...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 12:37

Sandsynligvis kan mennesker og heste ikke sammenlignes, men - ifb. min egen immundefekt, tager jeg Selen, Vit E, Vit B i stor dosis, Vit A, Zink, Omega 3 - men IKKE 6, Vit D, samt flere andre ting .

 

En anden tanke: Olie/Omega3 vil nok hjælpe, men forstår udemærket, at det ikke skal i ham. Kunne han få omega 3 i fast form med Linustar eller Linamix?

 

En parantes: Jeg har erfaret, at det frarådes at mennesker tager ekstra Omega 6. Jeg har derfor skiftet fra 3-6-9 til Hippolinol (linolie giver beste Omega 3). Til hesten altså .

 

God bedring med ham

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 00:11

for 11 år siden blev min hoppe sparket i hovedet, fik hul ind til bihulen mm

og der skulle gå 3-4 mdr inden jeg viste om hun overlevede, netop pga bihulen

 

her valgte jeg simplenhen at give hende den der kur fra st. hippolyt - da hed den noget andet. valgte at give hende hele bøtten i stedet for bare en kur

i dag er jeg 100 på at det var den som vendte det hele. for hun overlevede helt uden men. Selv dyrlægen var overrasket - fortalte hun mig et par år efter. hun var simpelhen overbevist om at min hest ikke ville overleve det spark.

 

men jeg har hende stadig i dag, en dame på 13 år



1
0
Svar på denne tråd
 
 Til jer der bruger equimun/hippomun
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 14:32

Til jer der bruger: equimun/hippomun.

 

Hvornår starter I op, eks. ved staldskifte eller lignende?

Hvor længe før starter i med at give equimun/hippomun, inden selve hændelsen finder sted?

 


Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstart
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 19:51

ved min gamle hoppe startede vi det op første gang fordi vi ville se om det kunne hjælpe på mukken da medicin fra dyrlægen ikke rigtig hjalp, så det var midt i hændelsen. Derefter fik hun det fra de kom på stald og hele vinteren igennem - 1 uge hver måned.

 

Til de andre, jamen har de været snottet lidt for længe så får de gerne en omgang i en uges tid og så ellers en opfølger 3 uger efter og så slut, har jeg en som virker slatten dereftr fortsætter vi i en længere periode, mens al foder mm gåes igennem for en evt mangel.

 

 

mvh

mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 20:16

"Rødtoppen"
Jeg giver en Hippomun kur 2-3 gange om året.
Min hest lider en del af muk og gammelt arvæv efter muk. Når jeg kan se at der begynder, at komme flere skorper eller han har fået nogle skrammer, der kræver heling mere end et par dage, så får han en kur.

Microvital får han mere eller mindre fast. Ligeså snart jeg stopper eller holder pause med det, bryder mukken ud.

Zink+ får han som kur 4-5 gange om året.

De forskellige mineraler og sporstoffer komplimenterer hinanden og hjælper til heling og forbedring af immunforsvaret.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 12:32

hvidløg :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Immunforsvar er mange ting
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 00:15

Jeg ved ikke om dette er noget der rammer det du søger men der er ingen tvivl om at der er noget der skal rettes op på.

Håber det er noget du kan bruge for det hjælper på mange forskellige ting som du selv kan læse om.

lhsp.dk/ peakhorse?catalogue_se...173#596054

1
0
Svar på denne tråd
 
 alternativt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 12:52

jeg tænkte på om du skal have fat i en kambuchasvamp.. og lige dyrke den lidt.. ifølge nogle kan det kurrere alt.. det er vel lidt som aloe vera, hvidløg mv.. nogle gange virker det andre gange ikke,..

 

Min svamp kommer faktisk fra Sjælland, så det må være muligt at finde en derover.. det eneste den kræver er lidt the og sukker og et glas, så laver den en fin cider, man evt. selv kan drikke også


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vita Biosa
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:50

Hej Charlotte

 

Ville helt klart give et tilskud af Biosa hver dag, du får både boostet imunforsvaret samt 100% styr på alle tarmproblemerne.

 

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider