Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Boett eksemdækken erfaringer
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:17

Kan I anbefale dette dækken til en meget insektplaget pony? Hun bliver primært spist på undersiden af halsen og mellem forbenene. Jeg synes, jeg kan ane et stykke stof mellem forbenene på de salgsbilleder jeg har kunnet finde. Kan nogen svare på om mit syn er ok eller om jeg skal bestille tid ved optikeren med det samme?

 

Jeg er meget i tvivl om deres størrelsesinddeling. Hvilken størrelse skal man vælge til en helt almindelig bygget pony på 142 cm i stg?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 12:58

Du skal lige være OBS på at Boett ikke går helt op til ørerne, hvilket var et. Stort problem her, da min kløede man/ører...

Og her havde Boett meget dårlig pasform.

 

Jeg bruger selv Rambo Sweet Itch, men det dækker ikke mellem forbenene.


Mette

 

Elbækgaards Roma Nova

 

Sælges:

Ponyvallak kat 1, 6 år

DV hoppe (e. Aljano), 165, 6 år

DV hoppeføl efter Sezuan/Romanov født 10/3-2014

 

RIP Højvangs Lumina 28/8-2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at spørge...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 21:24

... inde på Joras.dk. Det er islænderforum, hvor der jo (desværre), er en del erfaringer med sommereksem og de tilhørende dækkener.

 

Af hvad jeg har opfattet, så er Boett og RSH de førende modeller med den bedste pasform. Du kan godt regne med, at de begge dækker ned mellem forbenene, da dækkenerne (eller hedder det dæknerne?) jo helst skal være så lukkede som muligt (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 21:51

Tak for svar begge to(Camilla, dig kan man sgu altid regne med for gode råd ).

 

Efter lidt søgen på google om info og erfaringer, har jeg bestilt et RSH dækken.

 

Jeg ved ikke, om Chanell decideret lider af sommereksem, men efter vi har fået hende hjem at gå i en ådal, er hun i hvert fald fuldstændig ædt på undersiden af halsen, mellem forbenene og hele vejen under maven hen til brysterne. Hun klør og klør og klør, så et eller andet skal der gøres. Håber at dækkenet virker, selvom jeg synes, det er træls at hun skal gå med "bodystocking" om sommeren


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altid til tjeneste!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 14:46

Af hvad jeg har lyttet og læst mig til, så tror jeg, at du har gjort et godt køb i RSH-dækkenet (y)

 

Eksem eller ej - så dur det du nævner jo bare ikke. Et par islændere ude ved min går også med eksemdækken. Et af dem sneg jeg lige en hånd ind under dækkenet på en af de virkelig hede-sommer-dage - og ponyen var faktisk rigtig behagelig under dækkenet! Faktisk køligere end de mørke ponyer (y)

 

Ps. En veninde var i en svensk butikskæde, der vist hedder Eko. Der fandt hun Absorbine UltraShield på tilbud - stor var min glæde! Og to flasker rigere var jeg


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 14:56

Jeg bruger det fra hooks, minder en del om Boett. Det har holdt lige så længe som Boett, hvis det vel og mærket lægges på tidligt nok, ingen af den kan tåle at min shetlænder klør sig med dem.


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider