Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sikker opbinding af hønet?
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 23:41

Jeg står i den situation at min hest er nød til at få noget af sit hø i hønet da han simpelthen spise det for hurtigt og står resten af natten uden noget.

 

Han kan ikke få mere lige nu, da han grundet sandsynlig EMS er på kur.

 

Min bekymring går så på at han har sko på og jeg er så frygtelig bange for at han skal sidde fast i det.

 

Jeg tænker så at hvis jeg binder det i noget der giver efter hvis han skulle sidde fast,så vil hønettet stadig sidde i skoen, men han vil ikke ende i en situation hvor han hænger fast og ikke kan bevæge sig.

 

Jeg har lidt tænkt på en strips, men ved ikke om den for nemt knækker?

 

Findes der ikke nogen smarte ting til formålet i har gode erfaringer med?

 


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeederpose.
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 08:55

Jeg har set en høpose, hvor der er et slovfeedernet på ca. 30x30cm. nederst på forsiden. Resten er af kraftigt polyester. Den må alt andet mindste risikoen for en hov i nettet.

 

Husk at få hævet posen så meget du kan (nok mindst en meter over jorden), så den ikke rammes ved almindelig skraben med forben.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kasse om nettet
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 13:52

Jeg har set en løsning, hvor man bygger en kasse udenom det ophængte hønet, netop af hensyn til skoede heste. Det ser ret smart ud. Prøv evt. at se på denne side (nederst på siden):

slowfeeding.info/home/danmark/dan- new-solutions.html#shoed

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyr løsning
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 20:39

Der er også denne:http://www.slowfeeding.net/ optimal-complete-p-37.html. Synes dog prisen (så vidt jeg husker 995kr) for et par kroge, et net og et stykke stof er temmelig meget for høj . Og jeg har en, der med garanti vil bide det i stykker på ingen tid og måske også i arrigskab over ikke at kunne spise hurtigt nok kunne finde på at sætte forbenet op i det.

Strips ville jeg ikke være bange for knækkede, tværtimod. Måske velcro kan bruges?


0
0
Svar på denne tråd
 
 cccccccccccccc
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 20:59

Velcro var jeg faktisk også nået frem til....

 

Men så fandt jeg ved et tilfælde nogle tynde kæder med forskellige maxvægt.

Jeg valgte så en på 16 kg, så den kækker simpelhen his hesten sidder fast og den trækker til. :)


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 21:00

Undskylder for manglende bogstaver, mit tastatur er ikke helt rask idag :(


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 08:00

Enten ingen opbinding.. Altså slå en

knude på snoren i nettet og stop enderne ind i nettet. Det har jeg gjort flere gange - fordel naturlig æde position for hesten og større tidsforbruget ( nettet bevæger sig) ulempe:Mine bokse er uden tremmer og det er sket at et net er landet på staldgangen. Forurening af hø/wrap, tror at det er mest teoretisk.. Nettet ender i toilet hjørnet af boksen. Tror dog at nettet er så nemt at flytte så det gør hesten selv.

 

opbinding i en gammeldags halmstrik, som nemt knækker ved belastning.

 


 

 

Kristina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høpose med net
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 10:08

Høpose fra Horseguard har jeg brugt i nogle måneder:

 

hyldahlshop.dk/produkter/158- tilbehoer-stald/435-horseguard- hoepose/

 

Brugt nogle alm. stropper til fastgørelse på tremmer. Den kan med lidt god vilje indeholde 3 kg hø.

 



KatrineH

Optimalsadel.dk - for optimal bevægelse
- salg af bomløse sadler
Omhyggelig rådgivning !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Høposer
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 19:48

Jeg bruger Høposerne fra biltema, og så har jeg dem til at hænge oppe i hovedhøjde, og har ikke haft uheld med at de har haft fødderne i dem..

Hvis du bruger net kan du evt. lukke snoren med en karabinhage af de mindste .. De kan ikke klare presset hvis hesten "hænger" i nettet og den vil enten knække eller åbne sig


Mette Stelmach


med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow


*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider