Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Opstaldning omkring KBH med fold
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 20:53

Hej alle

Jeg skal i august flytte fra Sønderjylland til København.

Jeg skal bo på Vesterbro og arbejde i Vanløse.

 

Selvfølgelig skal jeg have min hest med og mangler nu at finde det helt perfekte sted til den.

Jeg har selv tænkt i Ballerup området da jeg så vil tage direkte fra arbejde og ud til hesten. Derudover kan jeg læse mig frem til at der er gode foldmuligheder samt skov at ride i.

 

Men det kunne jo være I har nogle(andre)forslag?

Jeg er meget flexibel og har egen bil. Vil gerne køre omkring de 20min. +/- hver vej for det rette sted.

Generelt er jeg interesseret i et sted med fuldpas og det skal helst ikke være en rideskole men en privat hestepension.

 

Mine krav:

  • MEGET foldtid - gerne fra om morgenen til eftermiddag, og ikke på en frimærkefold!
  • Hvis det er jordfold SKAL der gives noget at spise på folden, hvis det er mange timer på fold
  • Ud- og indlukning alle ugens dage
  • Fodring alle ugens dage (helst 3 gange om dagen, men afhænger af foldtid)
  • Wrap/hø - helst ad libitum - især hvis hestene står på andet en halm som strøelse.
  • Det er ok at jeg selv skal muge ud
  • Minimum en udendørs ridebane - jeg vil gerne ride til hal
  • Luksuskrav: Masser af plads til sit udstyr, da jeg ikke har kælderum el. lign. til opbevaring af mit rideudstyr. :)
  • Pris: Jeg tænker max 3500kr - men har lidt svært ved at bedømme priserne og om man reelt får hvad man betaler for i KBH-området.

 


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til Vanløse!
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:46

Med egen bil kan du komme vidt omkring med Vanløse som udgangspunkt.

 

Nu havner du så i ud-af-by-trafik i myldretiden, men jeg bor i Vanløse og kan komme helt ud til min islænder på 25 minutter - i Roskilde! Jeg kører jo så modsat af trafikken: ud om morgenen og ind om aftenen.

 

Mht. pris er du ganske realistisk. Jo længere nordpå, jo dyrere (topper mellem Lyngby og Fredensborg), så der kravler du hurtigt over 3500kr.

 

Vestskoven kan du også komme hurtigt til.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalal
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 21:50

Kig på stald koniK :) ligger i Ballerup


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

Mor til endnu en smuk dreng <3' 22.05.2014

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

1
0
Svar på denne tråd
 
 ikke alt for langt væk
Forfatter: 
Dato:  30-06-2014 14:54

Mange tak for jeres forslag

 

Helt i Roskilde er nok for langt væk, da der så bliver en del kørsel i weekenderne når jeg skal køre helt inde fra Vesterbro.

 

Det kommende sted behøves ikke at tage udgangspunkt fra Vanløse. Det kan også være fra mit hjem på Vesterbro, så Amager og steder syd for byen vil også være relevant.

 

varmblod ?Er vejen frem? har du et link til det sted du nævner? Jeg kan ikke rigtig finde frem til det når jeg søger på google.

 


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 19:39

Jeg tror Varmblod mener Stald König i Værløse :-) der ville jeg ikke stå, har haft ridehuskort dertil og jeg kan personligt hverken med ejer eller opstaldere derude. Hvis du vil høre mere, så skriv privat til mig :-)

 

Jeg vil anbefale Ballerup Rideklub, jeg ved dog ikke hvordan deres foldtider er. Ellers så tag ud til Smørum/Vestskoven. Se under fagbog, der er en masse steder og jeg synes faktisk de er alle mere eller mindre det værd. Lige hurtigt opsummeret tænker jeg på Ledøje/Smørum rideklub, Brydegaarden etc. Har dog ikke personlig erfaring med dem. Tænker også du kan tage ned syd på Vestegnen omkring Vallensbæk og Ishøj? Der er masser af steder :-) mit yndlingssted er dog ude omkring Hareskoven!


- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vesterbro
Forfatter: 
Dato:  01-07-2014 20:56

Velkommen til København!

 

Jeg vil lige tilføje, at Roskilde faktisk er ganske tæt på Vesterbro. Motervej 21 går direkte til valby - så Roskilde når du på 25 minutter fra centralt vesterbro.

 

Jeg rider på Amager. Det tager 20-25 minutter fra Vesterbro, lidt afhængig af trafikken. Det, der tager halvdelen af tiden, er kørslen fra motorvejen og ud ad små veje til stalden. Så det spiller også ind.

 

Jeg ville ikke vælge Amager, når du skal køre fra vanløse til daglig - det ville betyde at du enten skal igennem byen eller via O2 (eller O3) i myldretiden - det er dødens pølse. Vælg noget, der ligger ude af den udfalds, der ligger tættest på dit arbejde. Det er mit absolut bedste råd :)

 

 

I

3
0
Svar på denne tråd
 
 konkrete forslag
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 09:56

Mange tak for jeres bud og vinkler :)

 

Min plan er at vælge nogle steder ud og så tage ud at se det i løbet af august og derefter flytte hesten omkring 1/9.

 

Amager er nok en god ide at udelukke, når jeg skal igennem byen først.

 

Jeg har kigget lidt på Ballerup Rideklub, men jeg synes, at det bliver for dyrt og vil helst undgå at stå på en rideklub.

 

Sascha (Fame): Har du nogle præcise navne på steder i de områder du nævner? Så vil jeg google mig lidt frem på dem og læse om dem.

Og har du et navn på dit yndlings sted? :)


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Postnr
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 12:23

 

Kan I evt hjælpe med hvilke postnr jeg skal søge på/klikke ind på når jeg går ind på fagbogen her på heste-nettet?

 

Jeg er blevet foreslået sted i Greve, hvilket er ca 20 kørsel fra min arbejdssplads.

 

Men har ingen anelse, hvilke postnr der ellers er relevante for mig :)

 

Ja.. det er en ægte jyde der skal til storbyen.. :D


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 13:12

vi står på et dejligt sted jeg klart kan anbefale, tog går næsten til døren, det ligger i ølstykke, poppelhøjgård. store folde, ridebane, to stalde, en med større bokse og en med mindre bokse, fuldpension halm i boks og fantastiske mennesker som har stedet. skriv besked hvis du vil have tlf


 


western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 20:25

Jeg har min hest stående her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=1...sc&e=0

 

Ingen rideskole, gode folde, godt foder, gode ridemuligheder og søde folk :-)

 

Mvh Alette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vest for København
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 15:50

Velkommen til Sjælland

 

Jeg har min hest opstallet her

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=16419...y=desc&e=0

 

Er så glad for det.

 

Jeg bor selv i Taastrup, men arbejder i Lyngby og jeg bruger ca. 35 min om eftermiddagen på at komme fra Lyngby og derud.

 

På stedet er der plads til alle og der er en fantasktk ro omkring hestene.

 

Kom og få en fremvisning, det er den bedste måde at opleve stedet på.

 

Hilsen Katrine

1
2
Svar på denne tråd
 
 Riisengården
Forfatter: 
Dato:  07-07-2014 13:58

Kig evt på Riisengården.

 

Seriøse mennesker. Nyanlagt 20X60 dressur bane, velholdt 20X40 ridehus og springbane.

Mulighed for undervisning.

Ingen rideskole.

Fold fra morgen til eftermiddag i mindre flokke.

Hestene bliver fodret med kvalitetsfoder og wrap.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for hjælp!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 22:58

Hvor er det fedt med alle de forskellige forslag I er kommet med - både her i tråden og jer der har taget kontakt på PB.

 

Jeg vil kigge nærmere på de relevante steder og så tage ud og se dem. Så kan jeg også få et indblik i transporten tiden.

 

Hvis der er flere konkrete steder omkring Ballerup, må I meget gerne give et navn på stedet :)

 


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trollemosen
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 22:51

Hej,

Jeg har mine i Allerød på Trollemosen, og det lever vist op til dine forskellige krav. Pigerne derude er virkelig søde, hestene går ude i små flokke i mange timer (8-18), foldene er nogenlunde store, wrap på foldene, når der ikke er græs, de får lækkert foder, træpiller, masser af wrap, foder tre gange + ind/udluk er med i prisen (3300), og udmugning kan du betale dig fra.

 

Der er stor ridebane, lille ridehus og springbane. Et lille stykke til skoven, men det er rolige veje.

 

Lige ved Hillerødmotorvejen, så det er nemt.

 

Jeg er selv vildt glad for at være der! Især pga. de søde og meget fornuftige mennesker derude + foldforholdene :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 20:33

Jeg er efterhånden ved at have valgt nogle steder ud, som jeg gerne vil ud at se i løbet af næste uge.

Er oppe på 8 stk som jeg har valgt ud efter jeres anbefalinger og PB'er jeg har fået ind.

Det er skønt med al den hjælp man kan få her :)(y) !!!

 

Jeg har lige et par steder, som jeg selv har fundet og vil høre, om der er nogle af jer, som har erfaringer - gode som dårlige - med dem.

 

Det drejer sig om følgende:

 

Stenbjerggård (Tåstrup)

Hedegårdens Heste (Hede Enge, Smørum)

Rideklubben Strøgården (Greve)

 


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hedegården
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 18:18

Så vidt jeg ved, så er der ikke længere hestepension på Hedegården, selvom deres hjemmeside stadig eksisterer.

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl....

Så ring inden du kører derud ;-)


Nu med ny hest, en ægte rundkørsel....

Meen rigtig hest er indtil videre stadig en oldenborger

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hedegården
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 18:20

S og S: Tak for informationen! Du er ikke den første der nævner det, så der er nok noget om snakken! :)

 


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 22:31

Hm, ikke rigtig, da jeg ikke selv har personlig erfaring med stederne. Mit yndlingsted er pt i 3600 Frederikssund, som jo er helt den gale vej. ;-)

 

Men ift postnumre, så gå i alt fra 2600 - 3550. Trollemosen har jeg også stået på før det skiftede ejere og det var skønt sted (Y) Strøgården har jeg kun hørt godt om (Y)


- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider