Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Liv, uanvendelighed og sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 12:54

Jeg er i den situation at jeg er ved at købe en hest. Klog af skade skal den forsikres fra mule til hale. Det bliver altså den helt dyre løsning med liv, uanvendelighed og sygeforsikring.

Jeg har selvfølgelig kigget på hjemmesider for de forskellige selskaber, men jeg synes ikke det er så gennemskueligt. Topdanmark som ellers tit bliver anbefalet synes jeg har rigtig mange punkter de ikke dækker.

Så alle der har erfaringer høre jeg meget gerne fra. Jeg er primært ude efter bedste dækning, men prisen vil også have betydning.

Hesten skal forsikres for mellem 30. Og 40.000 og vil blive det før den fylder seks måneder.

Jeg håber I kan hjælpe



-hilsen Randi :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 13:37

Jeg er glad for dansk hesteforsikring. Her har jeg haft min forrige og min nuværende hest forsikret. Jeg oplever at de har en hurtig sagsbehandling og er tilgængelige, når man har brug for det.

 

Jeg er ikke sikker på, at de prismæssigt er de allerbilligste, når du er 'nede' i en forsikringssum på 30-40 tusind - de har en procentmodel der gør, at man får relativt mere rabat, jo dyrere forsikringen er.

 

Til min forrige hest blev sygeforsikringen udnyttet en del - altid uden bøvl - og erstatningen, da han blev aflivet var også problemfri.

 

MH Nana

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 08:24

Helt klart Tryg, de har heller ingen selvrisiko og har aldrig haft problemer med dem:-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 11:46

Jeg har indtil jeg købte vores nye hest intet haft at udsætte på Tryg og har været meget gald for dem. MEN ved sidste køb har de ikke forsikret et forben til trods for at dyrlægen i sin anmærkning skrev at den forhov, som var en anelse større end den anden ikke havde betydning. Jeg opdagede forbeholdet ved en tilfældighed, da regningen lå til betaling i BS. Der blev ikke forud for betalingen fremsendt/mailet en police, den var vedhæftet betalingen som bilag. DE havde én gang forsøgt at ringe til mig og da de ikke fik kontakt skete der ikke mere Desværre blev jeg opmærksom på forbeholdet så sent at jeg ikke kunne bruge et andet forsikringsselskab. De er ikke åbne overfor at revurdere forbeholdet, selvom hovene senere måske får samme størrelse. Så hvis du bruger Tryg skal du være meget opmæksom på om de har forbehold, også selvom dyrlægen ikke ser problemer i hesten. Jeg er selv ret ked af at stå med en hest jeg nok ikke havde købt hvis jeg havde vidst jeg ikke kunne få den 100% forsikret. Da hesten også havde en unghestevorte tog de også forbehold for både vorter og sarcomer. Så de strammer tilsyneladende voldsomt op i deres policer.

 

Mvh

 

Maj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg......
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 21:52

Jeg har Tryg og er godt tilfreds. Jeg er i gang med et langt sygdomsforløb og der har ingen problemer været ved at udbetale sygeforsikringen. Det går ikke vildt hurtigt, men efter omkring en måned ligger pengene der.

De er også rigtig flinke ved telefonspørgsmål.

Jeg har også haft hest i Kongeriget og det fungerede også fint.

Jeg ville holde mig fra First.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 16:06

Tryg, aldrig nogen andre for mig.

 

Søg efter kl 23. herinde og der er flere tråde om emnet hvor tryg også er en af de mest anbefalede. :)


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 01:57

Min hest er forsikret i Tryg - dog er han ikke længere sygeforsikret, da den er ophørt grundet alder(19 i juni).

Jeg har aldrig haft problemer med dem på trods af en hest, som har været en del syg/skadet gennem hele livet.
Der har været et par smuttere med udbetaling af enkelte ting på et par regninger, men det har simpelthen været fordi, at de har overset det.
Et enkelt tlf.opkald og penge blev udbetalt med det samme


Mvh

Gitte og Den Lille Grå

 

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009, 2012 & 2013

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011, 2012 & 2013

Distrikt 1 Championatsvinder Distance 2013

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider