Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Købe hest af Charlotte Makholm
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 01:11

Hej alle.

Jeg står og skal måske købe en rigtig fin unghingst af Charlotte (Kristensen ?) Makholm og René Holbæk Pedersen.

Jeg har dog efter at have googlet hendes navn læst om en del, der har haft dårlige erfaringer med hende mht at sende heste i ridning hos hende. Jeg har netop måtte sende en hest reutr til anden sælger grundet en skjult røntgenfejl, og jeg vil ikke ud for at blive taget ved næsen igen, jeg tør simpelthen ikke tage nogen chancer!

Derfor, hvis der er nogen herinde der kender hende eller vil dele erfaringer mht handel af hest med hende, må i meget gerne skrive til mig, også gerne privat.

 

Jeg er på ingen måde ude på at hænge nogen ud og jeg vil heller ikke være fordømmende på nogen måde, men jeg tør virkelig ikke at tage en chance igen, da jeg meget let stoler på folk ellers, og det altså er en dyr hest, der skal handles.

 

Hvis i evt. kender til hende, er hesten ham her:

www.dropbox.com/sh/65sh6w46xtd24p3/ UTdxB7pNz_

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 charlotte
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 14:25

Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 14:29

Har du læst disse 2 tråde. Denne og den jeg linker til oven over. www.heste-nettet.dk/forum/6/212571/ 212571/


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lonnie
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 14:35

Ja, jeg har læst de to tråde, men det var mere fordi der ikke stod så meget om køb men mere om heste der blev sendt i ridning hos hende. Den hest jeg havde i tankerne at købe er rå, og hun har papirene i orden på den, men jeg har haft skrevet med en anden som også fraråder mig dette, selvom det er køb og ikke en hest der sendes til hende. Det er bare virkelig ærgerligt, når man nu har forelsket sig i en hest, men vil selvfølgelig ikke stå i en situation, hvor jeg netop ikke kan levere tilbage, hvis hesten har en fejl, eller betale penge og aldrig få hesten.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Sørg for...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 22:31

...at du først betaler, når du har både pas, ejercertifikat og en underskrevet købsaftale i hånden - så får du også hesten. Dette gælder ikke kun i dit tilfælde, men sådan helt generelt når man handler hest.

 

Derimod skal du næppe regne med at handlen kan gå tilbage sådan bare lige, hvis der opstår problemer. Igen; det gælder ikke specifikt den omtalte person, men er et ret hyppigt problem i hestebranchen og skyldes at en hel del sælgere/formidlere ikke er likvide, dvs. ikke har økonomisk råderum til at tage en dyr(ere)hest retur og betale penge tilbage, da penge som regel er brugt eller afleveret til en anden og de selv intet ejer af værdi.

 

Vil man undgå at havne i en sådan situation, bør man, udover at undersøge hesten grundigt, også kigge nærmere på sælger/formidlers økonomiske forhold inden man handler. Udover at læse om andres erfaringer med den pågældende, findes der flere steder på nettet, hvor man kan trække firmaoplysninger, enten gratis eller for et meget lille beløb .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

5
0
Svar på denne tråd
 
 DJensen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 22:34

Det er da et supergodt råd, tak for det! Har du et link et steder hvor man kan dette? Ellers kan jeg selvfølgelig søge på det, for det lyder til at være meget brugbart! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste køb
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 12:59

Nu skal I huske at det er en levende genstand i køber og i principet svar det til at købe brugt bil da hest jo er brugt, så der nsten altid noget, som en sagde den anden dag, hvis dyrlægen ikke finder noget har han overset noget.

Få det lyder som om i mener at alle avler og sæger af heste kun er ude på at snyde jer.

Sonja

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 00:02

Hvis du har tænkt dig at kasterere den inden for den nærmeste fremtid,ville jeg bede om hun gjorde det inden handlen, for kasterere du den så er muligheden for at returnere den væk, da hun sælger en hingst og du laver den til vallak er ego kan du ikke levere den samme vare tilbage..


MVH Karin


Slåning og Wapballepresning mini big tilbydes i område omkring 4190 munkebjergby
Pony sælges
kat. 1 148cm 11år Opklasset til hest pt, går LB(110cm) på C-plan

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare et godt råd
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 08:16

hold dig langt væk fra hende.

jeg har haft hest ved hende - hun har et godt snakketøj - du må overhovedet ikke betale hende en krone uden at du har pas/ejercertifikat i hånden - og sørg for hvis hun vil have pengene i forvejen at de sættes ind på en spærret konto indtil du har alle papier i hånden - først derefter frigiver du pengene, og sørg for en god handelsundersøgelse med røngten.

Stedet på videoerne minder overhovedet ikke om de steder hvor jeg har set hende have hest.

Hun har bevistligt forfalsket papier på en hest hun hævder at sogt til usa, så hun kom til at stå som opdrætter.

 

Så jeg vil holde mig langt væk.


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 svindler !
Forfatter: 
Dato:  28-01-2019 12:01

Og hun svindler stadig ! Nu især med hestetransport under Ørstedlund hestetransport.

utroligt hun kan fortsætte ! Har I ikke meldt hende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte
Forfatter: 
Dato:  02-02-2019 21:56

Det er utroligt hun kan blive ved. Første gang jeg mødte hende var hun ikke ældre end hun red pony. Nok omkring konfirmations alderen, allerede dengang blev hun kaldt lyve Charlotte.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 PSSSTT...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2019 13:29

Tråden er fra 2014, så det er jo trods alt ikke sikkert, at vedkommende stadig opererer...

 

/Dorte

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider