Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 hestefornuft, v Linette
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 19:47

Hejsa er der nogle der har erfaringer med hende?

Jeg så hende fremvise en hest i weekenden og må sige at jeg havde forventet noget helt andet, blev ret skuffet, men måske det bare har været uheldigt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 16:31

Hvad havde du forventet da?
Jeg kan nok ikke hjælpe dig med at svare på erfaringer, men jeg kan da svare på dine spørgsmål. :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tra la la la lulalej
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 18:15

Nu er hun jo bare en helt almindelig person med en passion, ikke uddannet eller noget, så jeg ville ikke forvente det store :)

 

Men jeg ville så hellere ikke selv bruge hende til noget og slet ikke betale for det :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

2
0
Svar på denne tråd
 
 Passion
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:33

Personligt har jeg lært en masse af helt almindelige mennesker med en passion :-)

Hendes hjemmeside, som for øvrigt virker fornuftig, har haft en halv mil.+ besøg. Hvis bare 1% har lært noget, har hun hjulpet 5 tusinde almindelige mennesker, uden uddanelse. Respekt for det!

Om hun er pengene værd, afhænger vel af ens eget udgangspunkt.

Jeg kender ikke hestefornuft.dk og har ingen erfaringer med hende men det er dejligt at se en ung kvinde forsøge sig som selvstændig. Det er hvad DK har brug for :-)


 

NYD VEJRET... Så længe du kan trække det.

 

http://www.hestewrap.com

 

 

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Tra la la la lulalej
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 10:13

Simba

 

jeg siger slet ikke det er dårligt det hun gør :) det er da dejligt folk prøver at lave en levevej/indkomst ud af deres passion, jeg siger egentlig bare man skal tage det som det er - en pige med en passion, jeg ved hun er meget kendt på bla. Hestegalleri så Kehlet gætter på mange besøg osv kommer derfra :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Linette
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 17:36

Jamen jeg vil da gerne fortælle hvad jeg var skuffet over.

 

Jeg har fulgt din træninig med Kenzo på facebook, ( gennem knap 1 år) og du har altid skrevet hvor godt det gik, så jeg havde forventet at se en veltrænet hest, med fokus på dig, og ikke en hest du efter min mening slet ikke havde styr på.

 

At du så oven i købet skriver på din side det gik godt og han var bedre and mange af de andre, er da helt hen i vejret, han var nærmest den værste, og der var mange blandt publikum, der kommenterede manglen på kontrol.

 

Han kunne slet ikke stå stille, og maste dig, og du måtte flittigt bruge hingstekæden i biddet, en ting jeg slet ikke havde ventet fra din side, der for skuffelsen.

 

Som du beskriver din træning er det med fokus på ro og samarbejde, og efter knap 1 års træning, så skulle det vel gerne fungerer?

Og det er nu nemt at have mange fans, når kommenterer som ikke passer ejeren af siden slettes...
Så nemli der var en kommentar ang kåringen, som gav et mere realistisk billed, af hvad jeg også så, men det blev slettet efter et par dage, ved ikke hvem der havde skrevet det, men det var nok generalt sådan de fleste blandt publikum så fremvisningen!

 

Mvh Ditte

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 18:24

Nu er jeg realist, og du kan ikke forvente andet af en 3 års hingst der er i byen for første gang, og til sådan en hyggearrangement var det kun for at have ham med ude og prøve det. At han tog det pænere end andre var mere hele arrangementet han tog pænere, for der var hingste der stod lodret op af deres ejere, hingste der slap fri og hingste der søgte de andre for at sparke ud. Der opførte han sig eksemplarisk, og jeg havde ikke forventet mere af ham. Andet ville slet heller ikke være realistisk, men for folk der ikke ved hvad det vil sige at have en ung hingst med i byen for første gang, ja så virker det måske lidt voldsomt. Hvis du tjekker video fra træning af ham så ved du jo også godt at han er trænet i alt og slet ikke med hingstekæde samt meget få gram i tøjlen. :-)

 

Og så vil jeg gerne lige tilføje at jeg er i gang med uddannelse på Center for Dyreterapi, samt at jeg lever af det her og har gjort det med kun det som indkomst siden jeg blev student sommer 2013 :-)

1
5
Svar på denne tråd
 
 Ikke at det
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 13:46

Skal blive en debat, men jeg har både haft 2,3 og ældre års hingste med i byen.

Alt fra dyrlægebesøg over fremvisninger til konkurrencer/stævner.

Jeg har aldrig oplevet at hingste kræver en særlig form for træning for at opføre sig godt ude?

 

I min min verden er det faktisk mere hopperne, hvis vi nu endelig skal opdele dem i køn.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

9
0
Svar på denne tråd
 
 Linette...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 14:07

Jeg er slet ikke enig med dig, i at man ikke kan forvente andet, når hesten uanset køn er med i byen, jeg mener bestemt at gør man forarbejdet godt nok, så virker det også når man tager hesten med i byen!

 

Jeg har selv arbejdet med kåringer og træning af hingste, bla inden for araber, og når man træner opbygger man jo et godt forhold til hesten, som gerne skal virke uanset situationen, ellers er det arbejde bare ikke godt nok!

 

Og at du så oven i skal brune voldsommere håndtering, som hingstekæde og bid (ved bid er oblikatorisk)så vidner det bare i mine øjne om det er forarbejdet der ikke har været godt nok!

 

Og som du beskriver hingstedagen, så skulle man ikke tro det var det samme sted vi havde været, for ja enkelte hingste 2-3 stykker, opførte sig ikke så fornuftigt, men resten var meget flinke og nemt håndterlige, og faktisk var det de mindste der opførte sig værst, ikke de store.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tra la la la lulalej
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 11:45

Dårlig reklame for dit firma linette, en forholder sig kritisk til din tilgang og så angriber du og hentyder faktisk at vedkommende er udviden.

 

En anden ting er også det er frygtelig grimt at hævde sig sådan på andre vegne og her mener jeg at du lige skal reklamere med at din var så meget bedre end de andres.

 

Selv hændelse er en grim ting.


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

4
0
Svar på denne tråd
 
 hestefornuft
Forfatter: 
Dato:  09-05-2014 14:08

Or jeg bliver nødt til at blande mig på et lidt andet niveau. Jeg kender intet til hverken hingsten, ejeren, men jeg ved at heste er lige så forskellige som mennesker.

Vi kan ikke tillade os ubetinget at kritsere personer, der har deres hest med i byen, med udtalelsen at hesten er dårligt opdraget.

Der vil altid være heste der "kravler på væggene" og heste som er lige modsat og det er ikke altid, muligt at kunne programmere en hest til at være velopdragen.

P.t. har jeg selv en utroligt velopdragen, sød og tillidsvækkende hest, der opfører sig eksemplarisk når vi er i byen.

Men den forrige jeg havde, kunne ikke stå stille, var rastløs og skulle helst have lidt afstand til den andre heste/mennesker. Guderne skal vide at jeg forsøgte i 5 år at få den til at være "rolig" men selv som 18 års var det ikke muligt.
Min eks.´s hest er fuldstændigt magen til, totalt urolig og kan ikke stå stille og vi har prøvet både på den pæne og mindre pæne måe at løse det uden held - Vi lever og forholder os til det!

 

Mvh. Morten

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider