Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Kieffer experter: HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 16:52

Jeg har kig på 2 Kieffer sadler, en Action og en Lech med store, udvendige knæstøtter, men er i tvivl om, hvilken vil passe til mig.

 

Jeg er ret kortbenet og har problemer med at nå knæstøtten ordentligt i de fleste dressursadler. Jeg har brug for stor knæstøtte, hvilket begge sadler har, men hvilken af dem passer bedst til korte ben???

 

Jeg hælder mest til Lechén, da den er med Excellent sæde, hvilket jeg har hørt skulle være super behageligt at ride i. Hvad syntes i om Excellent sæde kontra almindeligt sæde?

 

Ville helst prøve at ride i begge, før jeg beslutter mig, men den ene af sadlerne befinder sig desværre for langt væk til at det sådan lige kan lade sig gøre.

 

Håber at høre en masse erfaringer om disse sadler og Excellent sædet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 22:30

Kender kun til Action, har den selv.

Den passer helt perfekt til mine ben, jeg er 180cm.

 

Den hest jeg engang passede, havde osse sån en sadel.

Men ejeren kunne ik ride i den, hun er kortbenet, ca 160 høj.

Hun fik skavemærker.

En anden der prøvede at ride i den, hun havde lange ben, men meget store lår, hun kunne heller ik med dem.

 

 

Så min erfaring er, at korte ben og tykke lår, har svært ved at ride i den.

 

Excellent sæde er altid godt, synes jeg, men jeg har osse dårlig lænd:)

 

Ville altid anbefale at prøve, men ik altid muligt:)

 

Håber du ka bruge det....


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

 

 

Rambo Wug 155cm med 370g sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 19:07

Tak for svar

 

Jeg har valgt Lech, dels pga Excellent bommen, som min sadelmager siger er bedre for hesten end den almindelige bom og jeg har selv dårlig ryg, hvilket den også skulle være bedre for.

 

Derudover tror jeg knæstøtten i Lech passer bedre til mig end Action. Jeg har korte og slanke ben og det ser ud til, at støtten går længere tilbage i Lech, så jeg bedre vil kunne nå den.

 

Yderligere opdagede jeg, at Action har et meget dybt sæde. Jeg har haft en Ulla Salzgeber Rusty med ligeså dybt sæde og det var alt for dybt til min smag.

 

Har kun redet i min springsadel i lang tid nu, så glææææder mig til at ride i den nye dressursadel i morgen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider