Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 "bøjle" til at rette ryggen ved ridning
Forfatter: 
Dato:  31-08-2012 23:48

Kan det passe man kan købe en slags "bøjle" man kan "tage på" om armene såå man får en rank holdning når man rider. jeg ved man før brugte en pisk i armhulerne. syntes det lyder interessant m bøjlen

Kan nogen hjælpe?

1
0
Svar på denne tråd
 
 har aldrig hørt om
Forfatter: 
Dato:  01-09-2012 07:49

det har jeg godt nok aldrig hørt om, og jeg tror nu også jeg ville betakke mig for at skulle ride med sådan en tingest.

 

Hvis du ikke kan holde ryggen, så handler det de fleste gange om træning og undervisning, med mindre det handler om en fysiske umulighed og så hjælper sådan en bøjle, en piske osv. intet.

 

jette

2
1
Svar på denne tråd
 
 Sådan en fætter
Forfatter: 
Dato:  01-09-2012 08:12

kan man købe ja - men hvad gør du hvis hesten trækker i tøjlen? Eller du mister balancen? Eller du skal række armene frem for at give efter på tøjlen? Eller hvis i styrter eller der sker noget andet uforudset?

 

Det kan jeg hurtigt fortælle dig: *SLAM!!*

 

Alt hvad der hedder bevægelsesfrihed ryger med sådan en da dine arme bliver låst fast.

 

Hvis du vil gøre noget godt for din ryg så gå til pilates fx. Det træner din kropskerne så den bliver både stærk og smidig. (y)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

 

Lækker tilridningsklar palomino-vallak sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indspændingstøjle
Forfatter: 
Dato:  01-09-2012 11:47

Altså jeg synes det er synmpatisk at ryttere også udsætter sig selv for tvangsmidler til at afstive holdningen, sådan som vi kritiserer nogle ryttere for at udsætte hestene for.

 

Når det nu er sagt, så er det da smart nok lige at få strukket sin positur lidt i den modsatte retning af hvad HN gør (computernakke).

 

Men jeg synes det lyder for farligt at indskrænke sin bevægelsesfrihed under ridning. Måske meget godt foran HN.

 

I stedet vil jeg da anbefale at lave lidt yoga, pilates eller helt alm. rygøvelser. Så får man også en flottere holdning i sin hverdag. Jeg er især til yoga, fordi det strækker nogle muskler, så på alm. computernørder har trukket sig helt sammen. Man bliver simpelthen så flot når man har rodet rundt på gulvet i bagvendt rollkur.


Medlem af Bullerklubben


1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2012 19:07

Jeg har nået en alder og har nogle skavanker efterhånden, som gør, at jeg godt kan bruge lidt hjælp til at holde ryggen rank.

 

Og så stødte jeg på den her i en rideudstyrsbutik i Reykjavik fornylig. Et rygskjold til motorcyklister. Det er super fleksibelt, men holder alligevel ryggen rank. Fuld fleksibilitet.

 

Jeg har redet med den en gang, og der havde jeg kun det ene problem, at jeg er kortere end den, så jeg skal lige have skåret lidt væk i nakken. Men det kan nemt gøres.

 

Faktisk kommer jeg nok til at bruge den mere foran computeren, da det er her, jeg hænger mest i ryggen. :-D Men bare at tage den på er en kæmpe lettelse og kan faktisk fjerne smerter, som jeg ellers har måttet tage piller mod.

 

Ja, helt klart lav nogle øvelser osv., bestemt, men jeg kan nu anbefale sådan en fætter her også. :-)

 

Det er den, der er afbildet øverst i det lyseblå felt:

www.jml.dk/jml/grafik/sider/pdf/ forcefield_rygskjold.pdf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haffen
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 12:20

Den ser da vildt smart ud! Selv har jeg ikke problemer med at sidde rankt på hesteryg - faktisk er det det eneste tidspunkt, hvor jeg ikke har tendens til at runde skuldrene, men foran computeren er det da en super god ide!

 

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøjle til ryg/arm
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 14:05

 

 

Jeg har også set sådan en og har søgt og søgt men ikke fundet den.

 

Trine T - veddu evt. hvor man kan købe sådan en "fætter" ?

 

På forhånd tak for hjælpen :-)

 

 

Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallöj
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 20:50

Perfect sit of Sweden har en del forskellige produkter for at hjälpe rytteren til en bedre opstilling.

 

Her er den böjle du leder efter: shop.psofsweden.se/sv/produkter/ perfect-sit.html

 

Hvor de kan fåes/om de kan fåes i DK ved jeg dog ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldigvis
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 08:02

vidste jeg ikke noget om hvor man kunne finde den slags før ovenstående link kom på bordet - og havde jeg vidst det så havde jeg såmen alligevel valgt at holde min mund.

 

I mine øjne er den bøjle livsfarlig!

 

Ikke nok med det - men så længe man bruger mekanik til at holde ryggen på plads så træner man ikke de muskler der skal holde ryggen korrekt Og hvad er det så værd?

 

Der ER ingen nemme varige løsninger på holdningsproblemer uanset om vi taler stående, gående, siddende, ridende holdning...


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

 

Lækker tilridningsklar palomino-vallak sælges.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 opstilling
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 09:12

mit tilgrundlæggende problem er et skævt korsben der gør at jeg ikke kan strække mit højre ben ud da det er låst. det forplanter sig så jeg svajer i ryggen. jeg har brugt tusinde vis af kroner på kiropraktor kun m marginal effekt. har forsøgt bow-tech, kraniosakral behandling, zoneterapi uden store effekt.

mit store store ønske ville være at kunne få det korsben rettet ud men har endnu ikke mødt den behandler der formår det. foreslag modtages m kyshånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 10:33

Et mere sikkert alternativ er en sikkerhedsvest af den 'gode', gammeldags, stive og rustningsagtige type - hver gang jeg har min på, minder det mig om, at jeg skal huske at sidde ret i torsoen (jeg har en dum tendens til at falde sammen i hoften på volter og i hjørner), og jeg synes også, den hjælper som en påmindelse til holde ryggen rank.

 

Det er jo ikke fordi, den erstatter muskelstyrke, den fortæller bare en, når man kommer ud over yderpunkterne.

 

Kan du ikke bruge sådan én? Du kan evt. komme noget polstring i, der hvor problemområdet er, hvis du forstår, hvad jeg mener...

 

 

Trille 4:

 

 

 

 


Sød og nem ponyplag lånes ud med forkøbsret. Se HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rolfing
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 08:54

Marie: Jeg har haft leddegigt i mange mange år og prøve meget forskelligt behandling.

 

Noget af det bedste jeg har gjort for mig selv er Rolfing. Det har givet mig rigtig meget bevægelig i leddene tilbage, som jeg ellers troede jeg aldrig kunne få. Mange af mine led har været stive i 10-15 år og alligevel har den behandling kunne løsne det.

 

Du kan finde en behandler på Rolfing.dk og tag gerne een som har den udvidede uddannelse, der er ikke så mange i DK. Jeg er ret sikker på at det kan hjælpe på dit korsben. Nu kan jeg selvføglelig kun sige at hende jeg bruger i Nyborg er super, jeg kender jo ikke de andre.


- Hilsen Micro -

 

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til nøjsomme heste

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skriver
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 18:06

om behandlinger - ikke om træning - hvilke træningsformer har du forsøgt dig med? ;)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

 

Lækker tilridningsklar palomino-vallak sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 18:50
Trine: Jeg svare meget specifik på TS sidste spørgsmål, for det kan hun næppe træne sig ud af det.

Rolfing er bindevævsmassage og hvis TS får løsnet op for sit korsben, så kan hun nemmere træne sig til resten.

- Hilsen Micro -

 

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til nøjsomme heste

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 19:47

Træning er super fint, men der ER altså ting, man ikke bare kan træne sig ud af. Det ville være dejligt, hvis alting var så enkelt. :-D

 

Jeg kan godt lide min dims, fordi den netop ikke erstatter musklerne. Det er svært at forklare, men den holder ens ryg rank, samtidigt med at man stadig bruger sine muskler til at gøre det.

 

Med en traditionel sikkerhedsvest synes jeg netop, at jeg mister muskler, fordi den holder mig oppe, så at sige. Men det skal man prøve sig frem med, for der har Kirstine jo den stik modsatte erfaring, så det er forskelligt fra person til person. Og sikkert også fra vest til vest, vil jeg tro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sportstape
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 18:56

brug sportstape lav et kryds på ryggen med en firkant henover når du står ret så strammer tapen når du faldre sammen. Så træner man at rette kroppen samtidig med at man hele tiden bliver opmærksom på det...For falder man af med den bøjle brækker man enten en arm i heldige tilfælde ellers er det ryggen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 perfeckt fit
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 18:36

www.psofsweden.se/sv/for-ryttaren/

har to slags og de kan helt klart anbefaldes :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 den bøjle jeg vil anbefale
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 15:10

for rank ryg - og korrekt sæde:

 

SMID bøjlerne i et halvt år.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
2
Svar på denne tråd
 
 Perfect sit of sweden.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 20:30

Fandt du nogle hjælpemidler som kunne hjælpe dig?

Jeg kan ihvertfald varmt anbefale Perfect sit of Swedens bøjle :)


Overdreven brug af pisk og spore, kendetegner ikke rytteren den store.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider