Jeg vil prøve at svare dig så godt jeg kan:
Ja, jeg mener det danske vejr er en udfordring mht. hele konceptet, og det omhander faktisk også stråfoder.
Jeg fodre hvor jeg synes det er mest hensigtsmessigt - og i min verden er en slowfeeder bare endnu et stk. ekstraudstyr der godt kan undværes - er det varmt i vejret får de lidt mindre wrap og mere halm er det koldt får de mere wrap og mindre halm - ganske enkelt.
i min verden skal heste der går ude hele året have fri adgang til stråfoder i ordentlige mængder hele tiden og det er fuldstændig ligegyldigt om de er i en slowfeeder eller ej, men jeg synes det er nemmest at udfodre i bunker, så kan jeg også fordele efter temperament osv.
og nej jeg har ikke gps på mine heste og vil heller ikke have det.
Jeg har bokse til alle heste, det er vist mere for min egen skyld.
Hestene går i løsdrift i blandet flok, men jeg har mulighed for at tage dem ind fx. ved fodertid, hvis der er problemer med at nå at spise, ved smed, ved dyrlæge osv. og selvfølgelige også ved sygdom.
samtidig kan jeg godt lige at jeg ved at hestene kan komme på boks, hvis vejret er ekstremt og jeg må indrømme at det er sjældent jeg tager fejl når hele flokken står inde i den løsdrift der har adgang til boksene, så kan jeg love dig for at de kan komme hurtigt i boks når jeg åbner lågen.
mht. mudder så kan det bare ikke undgås, lige meget hvad man gør, hvis man vel at mærke ønsker naturlige folde - vi har både sandbakker, områder med store runde sten, en jordbakke (kan ikke holdes med græs for hestene elsker den) et stort græs om råde og små "rum" på folden. Vi fylder altid grus foran løsdriftstaldene og laver "vandafledning", men nogle gange er der altså mudder.
hvis du ser på paradis paddock konceptet, så er det skabt i et helt andet klima, med helt andre bundforhold og vejrforhold end vi har her i dk.
udover denne fold har vi heste på helt normale vilkår, boks om natten og fold om dagen i alle de lyse timer.
Du er selvfølgelige velkommen til at stille alle de spørgsmål du har og jeg skal gerne forsøge at svare så godt jeg kan.