Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ny bil - hvilken?
Forfatter:  Lingemann (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 10:39

Hej med jer ;)

Jeg tænker at købe en anden bil der kan trække heste - gerne to af gangen - og som samtidig er forholdsvis fornuftig økonomisk - både km/l samt vægtafgift osv.. Faktisk også gerne ret så driftsikker ;)

Er der nogle af jer der har nogle gode erfaringer med hvilken model osv?

Herlige hilsner

Lasse

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  GitteL (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 11:01

Hvor mange penge forventer du at ville bruge i indkøb ?

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

Knapstrupper vallak 5 år sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ vallak/annonce/15994157- knapstrupp ...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter:  gozone (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 11:12

Økonomisk, driftssikker, OG samtidig kunne trække 2 heste ad gangen??..

Lyder temmelig svært, ;)

Min fars er en Lexus RX 300.. Den kan fint trække, og er driftssikker, men langt fra økonomisk at køre i....

Min egen er en Carina E.. Nogenlunde økonomisk og MEGET driftssikker, men til gengæld kán den kun køre med 1 hest ad gangen, og har jo ikke 4wd..

Stod jeg selv og skulle skifte bil nu, og havde nogenlunde de samme kriterier opstillet, så ville jeg gå efter enten en Toyota Land Cruiser, eller en Hilux 4x4.. Nogle af disse modeller kan fås med ret store motorer, men det er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med stort forbrug, da en mindre motor jo skal arbejde VÆSENTLIGT hårdere med læs på end en stor motor skal...

Suzuki, SsangYong og den slags ville jeg ikke engang gide at overveje, og heller ikke noget fra Frankrig ville komme med i selv de yderste overvejelser....

Var kørselsøkonomien underordnet, gad jeg godt se nærmere på feks. Chevrolet Tahoe, Dodge Ram eller Ford F 350 Super Duty, dog er jeg rimeligt overbevist om at noget af den bedste driftssikkerhed fås i en Toyota. :) (Det er ihvertfald den personlige erfaring, koblet sammen med andres input, der har haft nogle af de andre nævnte køretøjer)...

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke smart - bare praktisk!
Forfatter:  Birgit (F) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 11:46

En Toyota Sportsvan (Avensis Verso) ville være mit bud! Det er jo ikke kun et spørgsmål om motorens størrelse, men om bilens egenvægt - og den "gamle" model af Sportsvanen er der rigtig mange på brugtmarkedet af, fordi de har været meget populære som firmabiler - bla. grundet det lave omkostningsniveau ved at holde dem på vejene.

www.stutteri-freden.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster

- 2 særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

Ford S-max
Forfatter:  nannaj *Teglvang* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 13:03

Hvis det ikke skal være en 4x4.

Vi har en Ford C-max som jeg er rigtig glad for at køre i.

Vi har også børn, og jeg har 30 km. til arbejde hver dag. Så vi ledte efter en bil både til børn og heste med en OK økonomi.

En C-max må trække 1500 kg. på krogen, dvs at jeg ikke må trække to store heste, men det er også sjældent det er nødvendigt. Den kører en 14-16 km. på literen og ca. 12 med trailer og lille hest + pony

C-Max har en storebror; S-max. Den er en tak større og må trække to store heste. Tænker at den økonomisk kun er en smule dyrere at køre i end en C-max.

Den er dog noget dyrere i indkøb.... havde vi haft råd, havde vi købt en S-Max ;-)

MVH Nanna

Stald Teglvang

Medlem af Erfagruppen DALLAS: www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fabriksnye biler?
Forfatter:  NinaSt (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 15:01

Mazda CX5 må trække op til 2.000 kg og alt efter hvilken model, der vælges, og om der skal være 4WD eller ej, ligger den i energiklasse A eller B (angivet til mellem 18,2 og 21,7 km/l v. blandet kørsel).

Ulempen ved denne bil er dog at der er rigtig lang leveringstid - kan først leveres omkring marts eller april 2013.

VW Tiguan må også trække 2.000 kg og kan alt efter model fås i energiklasse B eller C, hvis der vælges blue motion technology. Leveringsstid ca. 4 måneder.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

angivne
Forfatter:  nannaj *Teglvang* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 17:05

Ja, undskyld men det angivne km tal/l. giver jeg ikke meget for.

C-Max'ens angivne km./l. er 17,1, men det er ikke særlig realistisk med mindre man kører rigtig langt HVER gang man starter bilen.

MVH Nanna

Stald Teglvang

Medlem af Erfagruppen DALLAS: www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Carnival
Forfatter:  Lingemann (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  09-08-2012 08:49

Tak for de gode input, jeg har også kigget på Kia Carnival - den er dog ret dyr i vægtafgift. Min mekaniker foreslog en ford mondeo - ældre model og det er sådan set ligemeget om den er ældre bortset fra den nok bliver mindre driftikker og koster mere i kørsel- men den kan jeg jøbe kontant...

Kan man tænke sig at købe en større liftbil altså en 3500 kg og lave ladrummet om til hestetransport eller bliver det besværligt rent papirmæssigt til staten?

;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo