Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Wintec Isabell Werth - stigremme?
Forfatter:  Marianne (Ricko) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  13-07-2012 09:36

Hej med jer,

Jeg har endelig fået denne her skønne Wintec Isabell Werth dresursadel købt, som jeg længe har ønsket mig - og nu skal den jo udstyres med gjord, remme og bøjler, så jeg kan komme i den snart Der fulgte et par Webbers med, men de er for brede til at gå i mine nyindkøbte Stübben bøjler, og jeg er også lidt ærgerlig over ikke at kunne trække bøjlerne op, når jeg har redet, derfor søger jeg nu andre.

Men hvad remme har I andre i jeres?

Jeg har læst på Wintecs hjemmeside, at man ikke må bruge læderremme, da de kan ødelægge kunststofmaterialet, som sadlen er lavet af, så det vil jeg jo for alt i verden gerne undgå (her er Webbers vist også lidt farlige at bruge så?). Jeg har derfor kigget på Wintecs stigremme og kan se, der er flere forskellige slags - ud fra modellernes navn ihvertfald, men det er svært at se på billederne, hvad forskellen er på dem i virkeligheden. Jeg har prøvet i de lokale rideudstyreforretninger, men ingen har Wintecs stigremme hjemme, så der skulle nu gerne være et par Wintec Slimline Heavy Duty undervejs til mig - nu er jeg jo bare blevet i tvivl om, hvorvidt de er pæne i virkeligheden? Damen i forretningen kendte ingen af modellerne, men ville da umiddelbart tro, denne model var bedst, idet den skulle være ekstra slidstærk og dermed holde længere. Nogen erfaringer med den, eller hvad har I andre af remme i jeres sadel?

Kh. Marianne

Lykkelig bondefrau på Elmely - endelig med hestene hjemme!

0
0
Svar på denne tråd

remme....
Forfatter:  stinedecor (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-08-2012 23:24

Jeg bruger bare et par ganske almindelige læderremme på min Wintec Isabell, det er der ikke sket noget ved. Tror ærlig talt, det er et stunt fra Wintecs side for at sælge flere af deres egne bøjleremme......

Nu med Painters Aleks!

RIP

Another Decor

15/5-91 - 12/1-10

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

det kan der være noget om
Dato:  04-08-2012 11:14

Hej Stine,

Ja, det kan der vist godt være noget om - når jeg har spurgt efter "de rigtige" remme i rideudstyrsforretningerne, har ekspedienten også set noget overrasket ud over forklaringen på hvorfor fra Wintecs side

Kh. Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget stunt
Forfatter:  asb (Skriv besked)
Dato:  04-08-2012 18:17

Grunden til, at man ikke må bruge læder stigremme, er at man bruger læderfedt/olie på disse og dette kan matrerialet sadlen er lavet af ikke tåle , så skulle man være uheldig at der sker noget med sadlen, dækker garantien ikke .

så det er ikke noget stunt fra Wintec's side

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter:  oo2-Pirat (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-08-2012 21:52

hvorfor det er sådan skal jeg ikke kunne sige, men træls dem du fik med ikke passede til bøjlerne!

men hvis det er pga det behandling man nu giver sine læderting, så må man jo lade dem tørre godt og grundigt inden de kommer tilbage på sadlen :D

Men tillykke med din nye sadel, jeg syntes selv det er en super dejlig sadel, og håber og ber til den hest jeg ender med engang ville kunne passe både sådan en og min stübben springsadel. :P

..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

Hej Marianne
Forfatter:  Lene ♥Mikado♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  05-08-2012 18:19

Jeg har en wintec pro dressursadel som jo er lavet med samme overflade som isabellen.

Til den har jeg også købt Heavy duty slimline remme og de passer godt til sadlen da det stykke hvor hullerne er jo er beklædt med det samme "ruskinds" ligende materiale som sadlen.

Jeg synes de pæne og så fylder de minimalt under låret ved spændet, så glæd dig til de kommer, jeg er meget tilfredse med mine.

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

stigremme
Dato:  06-08-2012 08:56

Tusind tak for jeres svar!

Jeg må sige, jeg heller aldrig har hørt om nogen, der fik deres IW-sadel ødelagt af læderremme - men måske har jeg bare ikke været opmærksom på, at det ikke var læderstigremme de havde sat på den

Under alle omstændigheder skulle jeg jo bestille nye remme hjem, så jeg glæder mig over, at det er i det korrekte materiale - og Lene, det lyder bare rigtig godt med dine gode erfaringer med de samme! Jeg håber, de kommer i denne uge sammen med gjorden, så jeg langt om længe kan tage sadlen i brug

Tak for hjælpen!

Kh. Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Garanti
Forfatter:  Winniels (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-08-2012 18:16

Husk at hvis man bruger andre stigremme end wintec, så forsvinder garantien på sadlen. Det er jo lidt ærgerligt hvis der senere sker noget.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo