Hej med jer,
Jeg har endelig fået denne her skønne Wintec Isabell Werth dresursadel købt, som jeg længe har ønsket mig - og nu skal den jo udstyres med gjord, remme og bøjler, så jeg kan komme i den snart
Der fulgte et par Webbers med, men de er for brede til at gå i mine nyindkøbte Stübben bøjler, og jeg er også lidt ærgerlig over ikke at kunne trække bøjlerne op, når jeg har redet, derfor søger jeg nu andre.
Men hvad remme har I andre i jeres?
Jeg har læst på Wintecs hjemmeside, at man ikke må bruge læderremme, da de kan ødelægge kunststofmaterialet, som sadlen er lavet af, så det vil jeg jo for alt i verden gerne undgå (her er Webbers vist også lidt farlige at bruge så?). Jeg har derfor kigget på Wintecs stigremme og kan se, der er flere forskellige slags - ud fra modellernes navn ihvertfald, men det er svært at se på billederne, hvad forskellen er på dem i virkeligheden. Jeg har prøvet i de lokale rideudstyreforretninger, men ingen har Wintecs stigremme hjemme, så der skulle nu gerne være et par Wintec Slimline Heavy Duty undervejs til mig - nu er jeg jo bare blevet i tvivl om, hvorvidt de er pæne i virkeligheden?
Damen i forretningen kendte ingen af modellerne, men ville da umiddelbart tro, denne model var bedst, idet den skulle være ekstra slidstærk og dermed holde længere. Nogen erfaringer med den, eller hvad har I andre af remme i jeres sadel?
Kh. Marianne