|
|
| First horse?? |
|
|
Hej  Jeg vil lige høre omkring forsikrings selskabet first horse.. Er der nogen af jer herinde somhar gode erfaringer med det  Står nemlig og skal skifte fra alm brand og syntes de her lyder meget fornuftige os med priser osv. Men kom glad og del dine oplevelser, os gerne med andre forsikringsselskaber 
Mvh. Kristine  Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Jeg er kunder der, og de har yderst fornuftige priser i forhold til hvor meget de ren faktisk dækker! Så vidt jeg læste mig frem til er det faktisk dem dr er de billigste, og dækker bedst! Nu har jeg idag sendt min første dyrlægeregning der ind, og så må tiden jo vise om de er gode, for det er jo typisk der det kan gå hend og blive træls!!!
Det at leve, er livet... Livet er det, at leve...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg er blevet frarådet at bruge dem af min dyrlæge (du kan evt. på navnet på PB) mod at bruge dem. Min dyrlæge har været/er en del af 3 sager hvor First Horse ikke vil udbetale forsikring. Så jeg ville ikke turde bruge dem! Held og lykke med at finde dig et forsikringsselvskab der paser til dine behov 
Hilsen Maria Nu med Enghavens Fiona <3
" Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede sjæleven Day-Light R.I.P & Min sorte skønhed Ridder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
FH har ændret deres dækning radikalt til det dårligere. Læs de NYE betingelser før du flytter. De havde en bedre dækning og var billigere end alle andre, men lavede det hele om her i foråret.. Jeg ser mig om efter et andet selskab pt.
Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
First Horse er sikkert fine nok lige indtil de en dag skal udbetale pengene for en hest til dig eller dække nogle af dine større udgifter (som de siger de dækker) Held og lykke. - vil råde dig til at lade vær!! Kig på Tryg, dem har jeg med stor, stor, stor tilfredshed.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og.... |
|
|
jeg har mine 2 heste i 2 forskellige forsikringer, hvori den ene er i first horse. selvom de er meget længere tid om at udbetale det de dækker på sygesikringen syntes jeg stadig de dækker bedre end det andet selskab jeg har. det store minus er at de har taget kiropraktorbehandling fra nu, desværre fordi folk førhen havde det med at bruge det forbyggende , men syntes istedet de kunne have lavet det sådan at var det pga skade og påkrævet af dyrelæge så dækker de og ellers ikke.
mvh sussie.. nu med ceduina ox..og jasmin. cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar og spørgsmål |
|
|
Jeg har selv First horse og det er jeg i ganske tilfreds med. Har aldrig oplevet problemer mht. at få kontakt, udbetalt penge etc. Eneste minus er, at de har ændret policen med virkning fra næste opkrævning, således at kiropraktik ikke længere er dækket. Jeg har derfor luret på at skifte til Alm. Brand, men nu skriver du jo, at du vil skrifte den anden vej. Det giver mig anledning til at spørge: Hvorfor ønsker du at skifte?
Smil til verden og den smiler til dig ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Sandra ♥Cashew♥ |
|
|
Hvorfor skriver du sådan om First Horse? Virker jo ikke som om, at du har personlig erfaring med dem. Må jeg være så fri at spørge, hvordan/hvorfor du kan/vil fraskrive dem? Der bliver jo ikke spurgt til f.eks. Tryg.
Smil til verden og den smiler til dig ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhhhhhhh |
|
|
Fordi jeg kender lige pt tre stks som har/har haft rigtig mange problemer med dem. De har trukket sagerne ud på over et ÅR. Det er lige så snart hestene fx er uanvendelige og skal aflives pga af en skade og dyrlægerne siger der er ikke mere at gøre. Så drager First Horse dem ud i at det skal der prøves. Så meget at jeg synes hesten kommer ud og skal lide for det. Det er ikke fair. Jeg nævner Tryg fordi det er min erfaring at de er gode Så kan TS evt undersøge dem hvis hun lyster.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjjjjjjjjjj |
|
|
Der udover skriver TS i sit startindlæg: Men kom glad og del dine oplevelser, os gerne med andre forsikringsselskaber  Ergo - nævner jeg Tryg fordi hun skriver man kan nævne andre forsikringsselskaber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| First Horse |
|
|
Min hest er i First Horse og det er jeg virkelig glad for - især da jeg fik brug for deres særlige kolikdækning her i Januar. Min hest fik tarmslyng og måtte opereres akut på Højgård Hestehospital og han var indlagt i 10 dage. De betalte for operationen, dyrlæge før og efter tarmslyng og det som kolikdækningen ikke tog, det tog sygedækningen. Min regning var samlet på 48.000 kr og de dækkede de 37.500 kr af regningen uden pjat og endda ret så hurtigt, da jeg ringede ind og talte med dem, jeg kunne jo ikke selv lægge ud for de store regninger jeg fik. Jeg må sige, at First Horse var med til at jeg kunne redde min hest, uden at tænke for meget på penge og det er jeg taknemmelig for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun gode erfaringer |
| Forfatter:  |
Love4horses (Skriv besked) |
| Dato:  |
19-06-2012 13:32 |
|
Jeg har kun gode erfaringer med first horse, jeg har ikke haft nogen problemer med at få udbetalt til min sygeforsikring. Mht. uanvendelighedssager, så er det jo samme problem hos ALLE selskaber; at de trækker den, at hesten skal i den og den behandling osv. Jeg synes også det er træls, at FH har forringet visse dele af forsikringerne. Nu bliver der indført selvrisiko på den billigste sygeforsikring, til gengæld sættes forsikringssummen op, så som sådan er det ikke forringelser - der er flere tusind kroner at hente, hvis man får en stor dyrlægeregning. Men for alle dem, som gerne vil have betalt de små og ubetydelige regninger, er det selvfølgelig et minus. Men hvis man ringer og spørger dem, så er forklaringen jo også netop, at det aldrig har været meningen, at forsikringen skulle dække små-besøg, men derimod de "rigtige" skader. Hvis der er nogen der kender et selskab, som giver samme dækning på liv- og sygeforsikring til samme pris, så hører jeg gerne om det. De selskaber, jeg har forespurgt, kan ikke tilnærmelsesvis tilbyde noget tilsvarende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville aldrig |
|
|
jeg ville aldrig bruge dem..
Har simpelthen ørt alt for mange dårlige ting om dem.. Jeg er med på hvad Sandra ♥Cashew♥ skriver.. TRYG de er dyrere JA men de dækker og jeg har ALDRIG ALDRIG haft problemer med dem tværdigmod de er virkelig søde og rare at snakke med hvis man har spørgsmål. Dækker kiropraktor så længe det er en dyrlæge og de dækker også regningen selvom du ikke har betalt endnu. Dvs. du kan få pengene til regningen før du betaler så du ikke skal lægge ud selv så længe du sender den tids nok..
Jeg står på nuværende tidspunkt opstaldet et sted med en pige der prøver og prøver med dyrlægen at få hendes hest rengående igen fordi FH siger de skal blive ved.. hun har prøvet alt og alligevel vil de stadigvæk ikke udbetale pengene og lade dyrlægen aflive. Det nyeste jeg har hørt fra hende, der havde FH rent faktisk sagt at da hestene kun var urengående i trav så kunne den da bare blive springhest i stedet for dressurhest for så er der jo ikke et problem med taktfejl?!!!!  har aldrig hørt noget lign.!!
Jeg skal aldrig bruge FH vil 100 gange hellere betale mere og så vide at forsikringen rent faktisk hjælper mig når der er brug for det. Det er jo det man har dem for. 
De bedste heste i verdenen er i mit liv <3 Le fleur, Gaston og Rexton I LOVE YOU <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville aldrig |
|
|
jeg ville aldrig bruge dem..
Har simpelthen ørt alt for mange dårlige ting om dem.. Jeg er med på hvad Sandra ♥Cashew♥ skriver.. TRYG de er dyrere JA men de dækker og jeg har ALDRIG ALDRIG haft problemer med dem tværdigmod de er virkelig søde og rare at snakke med hvis man har spørgsmål. Dækker kiropraktor så længe det er en dyrlæge og de dækker også regningen selvom du ikke har betalt endnu. Dvs. du kan få pengene til regningen før du betaler så du ikke skal lægge ud selv så længe du sender den tids nok..
Jeg står på nuværende tidspunkt opstaldet et sted med en pige der prøver og prøver med dyrlægen at få hendes hest rengående igen fordi FH siger de skal blive ved.. hun har prøvet alt og alligevel vil de stadigvæk ikke udbetale pengene og lade dyrlægen aflive. Det nyeste jeg har hørt fra hende, der havde FH rent faktisk sagt at da hestene kun var urengående i trav så kunne den da bare blive springhest i stedet for dressurhest for så er der jo ikke et problem med taktfejl?!!!!  har aldrig hørt noget lign.!!
Jeg skal aldrig bruge FH vil 100 gange hellere betale mere og så vide at forsikringen rent faktisk hjælper mig når der er brug for det. Det er jo det man har dem for. 
De bedste heste i verdenen er i mit liv <3 Le fleur, Gaston og Rexton I LOVE YOU <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tusinde tak for alle de godt svar i er kommet med  Grunden til at jeg ønsker at skifte er at de igen stiger (med ca 500 kr) og jeg har 7,9,13, heldigvis aldrig gjort brug af den i nogen form da mine dyrlæge besøg ikke har været over flere tusinde kroner. Syntes det er mange penge at bruge hvert år på noget som man ikke rigtig bruger og så dækker de ikke særlig meget i sidste ende (finder man ud af når man læser deres police)  Og har nemlig hørt meget godt om first horse og kun lidt dårligt, men det er rart med nogen kommentare fra folk som allerede er der og fortæller hvordan deres oplevelse med det er  Og til Sillepige: Hvilken syge forsikring har du når du os har den kolikdækning? Jeg vidste faktisk ikke at tryg os havde hesteforsikringer, det må li undersøges nærmere. Men kom gerne med flere godt/mindre gode historier om jeres forsikrings selvskaber Tager imod det med kyshånd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tryg.... |
|
|
har ikke erfaring med first horse , men har lidt både gode og dårlige erfaringer med tryg... men er det ikke sådan mere en smagssag hvem man har alle har vel både gode og dårlige erfaringer med de forskellige
Ryttermærkedommer "what if the one thing you feared most in life was the one thing that could set you free" 2 rigtigt lækre Kat I pintoer til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nejnejnej |
|
|
Lad være med at vælge first horse!! På trods af at jeg absolut ikke svælger i penge, nærmere det modsatte, har jeg opgivet at få penge ud af dem i to sager, begge to helt "almindelige akutte" dyrlægebesøg, som de skal dække. Jeg har simpelthen ikke energien og overskuddet til kampene hele tiden, og de regninger på sammenlagt ca. 8000 får jeg aldrig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Har haft first horse og gør det aldrig mere... til trods for at min dyrlæge incl deres egne dyrlæge ikke mente det var et problem at få udbetalt livsforskring på min hest der brækkede benet, ja så har jeg nu snart et år efter ikke fået mine penge.. og det er på trods for at jeg har prøvet at få fat på direktøren, både på tlf og mail samt deres advokat... men ikke engang mine mails reagere de på længere Min nye hest er dækket i Dansk heteforskring, dem er jeg yderst tilfreds med, mener også den dækker bedre end first horse og er kun meget lidt dyre... de dækker eks mus og ligne selvom der ikke forelægger røgten (hvis altså det er en hest til under 50.000 mener jeg det er) ellers operation, dertil hvis det kan fikses.. og ellers mener jeg egentlig de dækker det samme som firts horse.. da min anden hest brækkede benet, var der mange dyrlæger ind over og alle sagde at de ikke kunne anbefale first horse, set ud fra hvor mange sager de "render" fra eller sylter i det uendelige så snart der skal udbetales livs eller uanvendelighed... bare mine erfaringer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| First horse forsikring |
tripoli ♣tripoli♣ (Skriv besked) |
20-06-2012 02:28 |
|
Kan varmt anbefale Firsthorse hesteforsikring . 1. Selv om der er stigning , er de stadigvæk de billigste på markedet .' 2. Dækker stort set de samme ting / skader som alle andre forsikringsselskaber. 3. Ingen problemer ved tilbagebetaling af dyrlægeudgifter , hvis man husker at sende den dokumentation ind de behøver - ellers er det jo din egen skyld at det tager længere tid . 4. Har en gratis kolikdækning , som er incl. i livsforsikringen . 5. Hurtig ved telefonen/ mail og professionel sagsbehandling . Ved at læse denne tråd så.... husk at der altid er 2 sider af samme sag og noget nogen har hørt fra 3 mand eller i stalden med ½ øre. Det er sket før med andre sager der er taget op her på heste-nettet. Tag en vurdering og følg din mavefornemmelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår ikke |
Love4horses (Skriv besked) |
20-06-2012 08:56 |
|
Jeg forstår altså heller ikke kritikken. De gange jeg har haft fat i dem, har de taget telefonen, og jeg har fået god behandling. Jeg har fået over 30.000 kr. udbetalt på min sygeforsikring, uden at gøre andet end at sende regning, diagnose fra dyrlægen, policenummer og kontonummer, som de beder om. Jeg er enig med tripoli - denne slags tråde ville slet ikke opstå, hvis folk sætter sig ind i forsikringsbetingelserne. Og så tror jeg, at folk er hårdere til at sprede "det dårlige rygte" om FH, fordi de ER de billigste - for så kan de jo i hvert fald heller ikke være de bedste, og så skal folk rigtig høre, hvor ringe de er! Se bare her i tråden, forskellen på hvordan folk fortæller om en dårlig oplevelse med FH (som i øvrigt ofte er andenhånds, hvor folk jo ikke aner, hvad der rent faktisk er foregået), og hvordan andre, noget mere stille, fortæller om en dårlig oplevelse med Tryg. Det siger bare lidt, at man er så opsat på at sprede det dårlige ry, og det er også interessant, at de fleste af dem der skriver, ikke SELV har en erfaring. Men det er sådan set kun godt, at der er nogen der prøver at sprede et dårlig ry for FH, for de har så hulens travlt fordi de får så mange nye kunder, så det er da godt at der er nogen der vælger dem fra, ellers havde de nok ikke tid til at hjælpe os andre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sprede dår lig omtale |
|
|
Love4horses: Jeg bliver faktisk en anelse irriteret du antyder vi vil sprede dårlig omtale. Jeg synes faktisk det er meget relevant når man overvejer hvor man vil forsikre sin hest hvilker erfaringer folk har med diverse selvskaber. Jeg er ikke opsat på at sprede et årligt ry, det er folks eget valg hvem de vil bruge, men nu kender jeg 3 med heste som skal aflives, hvor de har stået længer end det er etisk forsvarligt... Det er fint du har gode oplevelser med dem, men derfor er det vel også iorden at vi andre må komme med dårlige oplevelser??? Jeg havde ringet og spurtg 1st. horse da jeg skulle ahve Fiona forsikret, men nu er det sådan at hun har en mus uden betydning i det ene ben, men 1.st horse ville så ikke forsikre det ben overhovedet, så hvis hun skulle ha dyrlæge på det ben = ingen sygedækning, faldt hun på folden og brækkede det ben = ingen forsikring... Derfor ønskede jeg ikke at bruge dem.. Men det er jo et valg. Jeg kender mange der er galde for dem, og det er jo super, men jeg ville personligt ikke turde når der er relativt mange sager om et så ungt selvskab. Men igen det er jo et valg. Jeg har personligt Tryg, son jeg lige har skiftet tilbage til fra Alm. Brand, som Fiona var forsikret ved da jeg købte hende, og jeg er så glad for Tryg. Men det er jo mit valg..
Hilsen Maria Nu med Enghavens Fiona <3
" Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede sjæleven Day-Light R.I.P & Min sorte skønhed Ridder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskriften |
Angela (Skriv besked) |
20-06-2012 13:27 |
|
Jeg er IKKE tilfreds med FH. Jeg har haft brug for sygeforsikringen ca 6 gange i de 2 år jeg har haft dem, og betalingerne tilbage til mig har alle taget 7-11 uger. Når jeg har forsøgt at kontakte dem, så har hende der sidder med min hest aldrig tid, har fri eller er syg - og så er der ingen andre der kan hjælpe. De svarer ikke på mail, eller ringer tilbage. Udover så er jeg så uheldig at min hest har pådraget sig en skade på det ene ben, det ses tydeligt på røntgen. Mirakuløst nok er hesten rentgående, og det er jo dejligt. MEN MEN MEN, jeg skulle have solgt hesten for 1 år siden, lige efter det med benet skete, men nej jeg kan ikke sælge hesten og lade en anden overtage forsikringen uden en ny dyrlægeundersøgelse. En ny undersøgelse kan hesten selvfølgelig ikke gå igennem anmærkninger på det ben, så jeg kan ikke sælge hesten som planen var og lade en ny overtage forsikringen, men hesten er ikke halt og rides dagligt, og når hesten er rentgående skal den jo ikke slås ned... suk. summa sumarum så har jeg en hest jeg ikke har tid til og så jeg har lånt ud, og jeg får seriøse problemer hvis den kommer tilbage til mig, for jeg har ikke tiden eller lysten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
også FH og har haft dem fra de startede op i DK. og er PT. super fint tilfreds. Ja der er lidt lang vente tid på udbetaling af sygedækningen, men de er hurtige ved tlf. og mail. og de er det eneste selskab hvor man rent faktisk kan betale sig fra at forsikre heste til +150.000 kr. på både liv og uanvendelihed. Angående justering af priser og police så måtte det jo komme når man lancerer sig som de har gjort med at være billige og bedst og tage alt, hvad kommer forbi som kunder, som de gjorde i starten. På et eller andet tidspunkt skal der balance i regnskabet og der er der så kommet nu. Min forsikring er stadig næsten 1/2 pris af hvad den ville være andre steder og ved ex. tryg og alm. brand kan jeg slet ikke få forsikret til den sum jeg har hos FH. Da min GP hest brækkede benet i feb. og blev nødslagtet en lørdag eftermiddag, ringede de personligt og udtrykte deres "medfølelse for mit tab" ugen efter og holdt mig løbende orrienteret og 10 dage efter indsendelse af attesten stod pengene på min konto og de dækkede endda de 5000 kr. det havde kostet at få vagt dyrlægen til at aflive hesten  Da jeg sidste gang skulle have ny hest forsikret tog det under 40 min fra attesterne var indsendt til der var en accept på min mail om at hesten nu var dækket hos dem  Og indtil videre har jeg ikke haft problemer med udbetalinger selv om jeg har har trukket en del på dem. Men ja de adskiller sig fra andre selskaber da de forlanger en Diagnose på fakturaen ikke bare halt HF eller lignende. Min dyrlæge siger det udspringer af at det er et amerikansk selskab hvor standarten for dokumentation er væsentlig højere og anderledes end hos danske selskaber derfor skal dyrlægerne have deres dokumentation i orden inden evt. sager bliver indsendt til dem, hun fraråder dem egentlig ikke men siger at man som kunde kan komme til at skulle betale dyrlægen ekstra fordi der er så meget dokumentation som skal være i orden, hvilket jeg egentlig ikke har det store problem med. Uanvendelighedsforsikringen er ikke en skraldespandeløsning, hvor man bare kan aflive hesten og få sine penge retur når man ikke gider mere. Siger ikke det er tilfældet i de beskrevne sager men har mødt flere, som bare tror de kan få dyrlægen til at stille en tilfældig diagnose på hesten når de er "trætte" af den og så kan de få deres penge af forsikringen. eller som tror de kan undgå og behandle en gaffelbåndsskade og få deres penge fordi de ikke gider vente 6 mdr., sådan hænger tingen bare ikke sammen i min verden. Om de er gode eller dårlige tja, jeg klager i hvertfald ikke, super service, flinke mennesker, men ja de er brøl travlt og derfor er der ventetid på at få pengene ud men opvejet med det andet genere det mig ikke så meget. Pøj pøj med det. Vh Gitte
GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KDH kan |
|
|
jeg anbefale. Jeg har aldrig haft problemer med dem, når jeg skulle have udbetalt livs- eller uanvendelighedsforsikringer. Igennem årene er det sket 4 gange. mvh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold dig langt væk |
|
|
kan kun sige hvis man får dæket sit føl inden den er en måned gammel er den dækket mod mus, hvilket jeg gjorde med min, nu står jeg så i den situation at hesten er 15 måneder og de skriver nye betingelser de dækker ik mus operationer medmindre hesten blir halt af det, i alle forsikirngs selvskaber kan man få dækket inden en måned men nu det jo så får sent for mig så nu har jeg ingen mulighed for at få dækket så nu kommer jeg selv til at slippe alle pengene på ca 12000 hvis han har det. jeg har dansk hesteforsikring nu og har jeg altid haft, indtil jeg desværre tog mig naivt til at prøve at spare nogle penge og så det de værst sparede penge længe for jeg taber mere med den operation. men jeg tilbage til dansk hesteforsikring, priserne er fornuftige og de altid til at tale med. mvh steph
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg siger 1000 gange tak for alle svarene herinde Min hest er netop blevet sundhedsundersøgt og gik igennem uden anmærkninger og med lidt snak frem og tilbage med min egen dyrlæge kunne hun anbefale First horse, men somm hun siger så skal man lige være lidt mere nøjagtig når man skriver papirene da de skal have diagnosen os  Jeg siger tusinde tak for alle de gode råd, og alle de historier som i hver isør er kommet med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold dig laaangt væk |
|
|
fra first horse. Min isdreng har været syg i et år med haltheder. Efter genoptræning som aldrig er nået længere end trav er den blevet halt igen. Sidste gang sagde min dyrlæge(hørsholm hestepraksis, hvor min dyrlæge i andre hestesager faktisk er first horses konsulent) at han havde ikke villet sige det sidst, men at hesten var færdig som ridehest, hvis den ikke kunne holde denne gang-hvilket den ikke kunne.(det er 8 gang den er halt pga ledbånd i knæet er revet over.) Så han skrev papirene. 3 dage senere får jeg svar fra forsikringen. de vuderer hesten skal stå 3 mdr. mere, "for kan jo være den blir rask, hvilket vel må være i alles interesse" og insinuere i telefonen, da jeg kontakter dem, at "folk presser dyrlægerne til at skrive attesterne, når de er trætte af deres hest og vil ha en ny", osv.(det sagde de lodret). Så de vil ha hesten skal stå 3 mdr. mere og så skal den til tjek igen. Skal siges hesten både har være Mr skannet hvor billederne blev sendt til usa hos professor, hesten er alm. skannet et utal af gange, den har været i røngten osv. den har stået stille flere mdr. før, uden at blive rask på trods af alle undersøgelser og behandlinger. Jeg elsker min hest usigelig højt og gør forbandet ondt at skulle sende den igennem 3 mdr. mere og flere dyrlægeundersøgelser, når jeg allerhelst vil give den fred. den har været min bedste ven i 3 1/2 år, og ville da helst beholde ham, hvis bare han var rask. Så nej ingen ros til first horse herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er |
|
|
de absolut ikke de eneste som kræver. Vi har haft en i stalden som ikke var ved FH som de forlangte skulle stå 6 mdr. med en gaffelbåndsskade og derefter genoptrænes. selv om det var hul i gaffelbåndet, faktisk på begge forben, og allerede ved første scanning formegentlig ikke blev ridehest igen, var det oddsene. så 6 mdr. på fold og 4 uger i genoptræning i skridt var hvad det blev til inden den blev halt igen, så blev den godkendt til aflivning. Så dette er FH ikke ene om, og det afspejler igen køb og smid væk mentaliteten som desværre er ret udbredt som du selv nævner, rigtig ærgeligt når man bliver fanget i dette og kun vil hesten det bedste, men det er nok den eneste måde skeskaberne kan sikre sig bare en lille smule. Gitte
GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| First horse |
|
|
Jeg har haft mine heste forsikret hos First Horse - alle med liv, ingen uanvendelighed. Jeg har haft gode erfaringer med dem - de er ikke de hurtigste til at udbetale sygeforsikringerstatning ved dyrlægeregninger, og jeg skulle virkelig vænne mig til at skulle sende en hel diagnose ind, istedet for blot regningen. Nu har jeg ikke flere sygeforsikret hos dem, og jeg ville heller ikke gøre det pga deres manglende dækning af kiropraktik. Men deres service i forhold til dækning af livsforsikring, er efter min opfattelse ret normal, og for mig god. Jeg havde en hoppe - livsforsikret, ikke dyrlægeforsikret, hun kom til skade samme dag som policen trådte i kraft. I første omgang var vi bange for brækket ben, og fik hende undersøgt, scanning og røngten - og der blev konstateret skad ei gaffelbåndsgrene på det ene bagben - den store tur med smertestillende, dyrlæger, boxro, gåture, genoptræning, løsdrift og ordentlig foldunderlag. Efter 6 mdr blev hun erklæret "overlevelses-egnet" -dvs hun kunne ifoles og gå videre som avlshoppe. Foråret blev hun ifolet, drægtig og 2 mdr efter ifoling, blev hun over en uge så dårlig, at hun dårligt kunne rejse sig på folden, og var halt. Jeg tog video af det, sendte via min dyrlæge en erklæring til FH og deres dyrlæge, og en uge efter lå godkendelse der til aflivning i henhold til dyreværnsloven. (Og Ja, hesten blev selvfølgelig i den uge medicineret smertefri.) Pengene kom så snart dødsattesten var indsendt). Så jeg har god oplevelse af FH, som iøvrigt beklagede mit tab. Nu er min nye hoppe også forsikret der med liv - da de er de eneste der ville ny-forsikre end 14 års avlshoppe, og tilbyder samtidig føl/foster-forsikring oveni.
Mvh Stine Qualified Saddler, Society of Master Saddlers (UK) Plads til 1-2 hopper på døgngræs ved køge tilbydes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg takker stadig for jeres mange svar Det er godt at se at der os er nogen med mange gode oplevelser med first horse  I må endelig gerne blive ved med at sende godt/mindre gode historier ind 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen erfaringer |
|
|
Jeg har ikke nogen særlige erfaringer med forsikringsselskaberne, da jeg endnu ikke har haft brug for at få en hest aflivet el. lignende, og har ingen af dem sygeforsikret. Det har 7-9-13 heller ikke kunnet svare sig for nogle af dem  Jeg har min ridehest livs- og uanvendelighedsforsikret for 30.000 hos Dansk Hesteforsikring. Og her har jeg lige fået brev om, at pga. stigende omkostninger til udbetalinger, så hæver de præmien. Min nuværende præmie har været på 2670,- - Den får så lige en stigning til 4050,-  Overvejer kraftigt om jeg skal finde et andet selskab - alternativet må være, at hun ikke skal være uanvendelighedsforsikret. Hun er lige blevet røntgenfotograferet for at finde ud af hendes "svagheder" uden resultat, så derfra skulle der ikke kunne komme noget (men der kan selvfølgelig komme meget andet) - Og så er hun i øvrigt en fremragende avlshoppe hvis det skulle være en mulighed... Så ved ikke rigtigt hvad jeg gør nu. Har spurgt efter tilbud fra andre selskaber. Kan se, at også Danske Forsikring nu tilbyder hesteforsikring via TopDanmark - men hvad det er for noget, har jeg endnu ikke sat mig ind i. Brevet fra Dansk Hesteforsikring kom lige i går.
Hilsen Tina www.knabstrupperavl.dk Dressuremner sælges: Hingst, f. 2012, forv. 162, Max Højgård/Xanthos Hingst, f. 2011, forv. 165, Sirdro Song/Xanthos Hoppe, f 2008, 168 cm, Conetti Lynghøj/S Bounty ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|