Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Transport fra Holland
Forfatter:  Birgit (F) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-05-2012 11:09

Er der nogen der har erfaring med transport hjem fra Holland?

Har I en idé om hvem der kører og til hvilke priser (ponyføl)??

www.allergivenlig-hund.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

Hestetransportfirmaer
Forfatter:  DJensen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-05-2012 09:17

..kører hver uge til Holland. De annoncerer i fagbladene.

En anden mulighed er nogen af de handlere der handler med heste fra Holland/Belgien. De findes en hel dem af dem i Jylland. De kører også hele tiden og er noget billigere end de andre. De tager vel 1.000-1.500,- kr.

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Den eneste..
Forfatter:  LineG (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-05-2012 10:23

jeg kender til er JM Horses, der ofte henter heste i Holland til salgsstald - sådan en kunne du måske kontakte og høre, om man kunne få en hest med i transporten - eller også kender han garanteret en anden :-)

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

Money matters :o/
Dato:  23-05-2012 13:39

Tak begge to :)

DJensen, - kan du pege mig i retning af de "hestehandlere", måske?

Jeg vil jo gerne ha det skal være så billigt som muligt - hvis selvfølgelig de bahandler hestene ordentligt!

0
0
Svar på denne tråd

Vær OBS
Forfatter:  Mallings (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-05-2012 21:04

på at hestehandlere ikke har vognmandstilladelse og dermed reelt set ikke må flytte din hest mod betaling.. Og du kan dermed risikere at du selv skal hente hesten, hvis de ryger i en kontrol..

Mette

Hestetransport udføres.

Hestebussen.dk

Nu med Prinsesse i huset

0
0
Svar på denne tråd

Peger..
Dato:  23-05-2012 22:22

...også på JM Horses. Derudover er der bl.a. RC Horses, Stald88, Liza Würtz, Laursen i Tjele. Der er sikkert en hel del flere - det er bare lige dem jeg kan komme i tanke om.

Det med vognmandstilladelsen behøver du ikke bekymre dig om - alle erfarne handlere ved da hvordan man kringler den og selvfølgelig kommer du ikke til at hente din hest selv .

0
0
Svar på denne tråd

I er en stor hjælp! :o)
Dato:  24-05-2012 14:50

OK :) Føllet, som jeg MÅSKE skal købe, kommer først til verden med termin 21/6 - og skal jo så liiige være 6 måneder også ;) Men rart at have en fornemmelse af omkostningerne, før man springer til i sådan en handel :)

0
0
Svar på denne tråd

DET MED
Dato:  24-05-2012 17:21

vognmandstilladelsen kkringler de bare!!!!!!!!!!!!!!

Tror du at det er for sjov at man tager et kursus og betaler forsikring og revisor for at have tingene i orden..

Ja Undskyld.. er selv vognmand og den indstilling kan jeg ikke acceptere..

Vi er proffesionelle folk som lever af at transportere folks heste.. Og så bliver vi sjoflet på den måde..

Jeg kunne godt give trådstarter et tilbud på transport, men har endnu ikke så stort en kundegrundlag der bruger udenlandsk transport.. Men derfor vil jeg da håbe at hun er fornuftig nok til at bruge en med papirerne i orden..

Men TS: du kan sende mig en mail med bynavne og jeg vil gerne sende dig en pris.. For det kan jo være at vi sidst på året har mere gang i udenlandstransport end lige nu..

Mette

info@hestebussen.dk

Hestetransport udføres.

Hestebussen.dk

Nu med Prinsesse i huset

0
0
Svar på denne tråd

ikke vognmandstilladelsen...
Dato:  24-05-2012 20:09

...det var selvfølgelig hestens papirer/ejerforhold jeg mente. De lader da bare som om at det er en hest de har købt med hjem til sig selv. Den skal jo først ejerskiftes noget tid efter købet

0
0
Svar på denne tråd

hest/Holland
Forfatter:  piaskott (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 20:18

Hvorfor skal du have en hest fra Holland?

Hvorfor ikke købe en i Danmark?

0
0
Svar på denne tråd

Belgien ....
Forfatter:  Kay ♥rawa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 23:37

vi fik vores hest bragt hjem fra Belgien .

Det kostede 7500kr med Horsetravel .

www.rawasport.dk

lækre sportsponyer sælges fra 0-6 år

udd. hestemassør

NU MED SPH 208 RAWA´S MOJITO

0
0
Svar på denne tråd

Nogle hestehandlere har faktisk..
Forfatter:  David (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-05-2012 00:40

Nogle hestehandlere har faktisk vognmandstilladelse, Jens Frederiksen har ihvertfald.

Derudover er jeg enig i Mallings indlæg, der er faktisk lagt op til i godskørselsloven at transportkøbere bør tjekke om transporten foretages lovligt. Og at transporte der overtæder godskørselsloven ikke får lov til at køre videre..

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er sjællent enig med Mallings...
Forfatter:  David (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-05-2012 01:02

DJensen.. Jeg er sjællent enig med Mallings, men i det her tilfælde så er jeg faktisk. Du opfordre direkte til snyd og lovovertrædelser. Der er ingen der vil kunne drive noget der minder om en reel og fornuftig forretning hvis de køre til priser der minder om 1000 - 1500 pr. hest fra holland.

Men forklar os da endelig også hvordan man bedst muligt snyder i skat, undgår at betale moms og meget gerne hvordan man slipper af sted med at have østeuropæiske landbrugsmedhjælpere til 30 kr i timen..

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Jow jow.. *s*
Dato:  25-05-2012 10:51

Forfatter: piaskott (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 24-05-2012 20:18

Hvorfor skal du have en hest fra Holland?

Hvorfor ikke købe en i Danmark?

Øøøøeh... Jow ser du, - fordi det er der den står, den jeg vil ha *gg*

Og til jer andre; jeg går ud fra at enhver der tilbyder transport af andres heste har styr på det der nu skal være styr på - som en selvfølge. Men det kan garanteret godt betale sig at få et par referencer fra andre kunder ;)

0
0
Svar på denne tråd

En hest...
Dato:  25-05-2012 14:18

...der lige er handlet er ikke ejerskiftet - derfor kan den sagtens og endda med god sandsynlighed tilhøre vognmanden el. handleren, da denne jo også har papirerne med - rent teknisk gør den det faktisk også, indtil der er afregnet for køreturen. INGEN myndighed vil eller kan anfægte dette., så jeg har svært ved at se noget galt i det.

Mht. moms og skat kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Der er jævnligt sager der omtales i pressen, når der er faldet dom - prøv at kontakte nogen af dem - navneforbuddet ophæves som regel når en dom er endelig. Qua disse sager, skal du dog nok afsætte betydelige midler og opspare lidt ekstra ferie, når der (som regel) til sidst skal afregnes, hvis du da ikke er indstillet på livslangt eksil i et 3. land .

Østarbejdere får du bl.a. via landbrugsbladene. De koster dog omkring 80 kr/timen. De 30 kr. du har læst om er den løn som det udenlandske firma du hyrer dem fra betaler dem, når de har fratrukket deres egen omkostninger, logi, forsikringer, m.m. Husk i øvrigt at de ikke må udføre arbejde for dig privat, men kun i forbindelse med din bedrift. Der er en hel del regler, så det er en rigtig god idé at kontakte SKAT eller din landbrugsrådgivning inden du går i gang.

0
0
Svar på denne tråd

Hest Holland
Forfatter:  piaskott (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-05-2012 18:32

Grunden til jeg spurgte hvorfor du skulle have hest fra Holland er at du også spørger til pris. Så er mit spørgsmål : hvorfor kontakter du ikke bare de professionelle der annoncere i div. hestemagasiner?

og får en pris? Det er jo ikke altid det billigste er det bedste.

0
0
Svar på denne tråd

Hallo, hér!!
Dato:  26-05-2012 09:37

Selvfølgelig spørger jeg til pris - det er vel det sådan et forum som dette er til for ;)

Når jeg spørger her, går jeg så ud fra det er de professionelle jeg får priser på!

I min verden findes (fandtes) der faktisk ikke andet. Og hestehandlerne som kører turene og tager en hest med hjem til andre, er vel også professionelle.

Blandt ALLE professionelle - om de er læger, advokater eller hestekræmmere - findes der så brådne kar - og når jeg beder om anbefalinger er det jo også med henblik på at undgå dem.

DJensen?????

Hvor i al videste verden kommer hele den lire om moms, skat og østarbejdere fra???

Er du sikker på det er den rigtige tråd?

0
0
Svar på denne tråd

Opfør jer ordentligt!
Dato:  26-05-2012 09:43

Årh, - kom lige til at se indlægget længere oppe.

Men kan I to ikke bare lave en helt egen tråd at skændes i??!

Mit spørgsmål var vel meget reelt - og hæderligt - så kan ikke se hvorfor I behøver køre det helt af sporet *tsk tsk*

0
0
Svar på denne tråd

Mit svar...
Dato:  26-05-2012 20:59

...var stilet til en bruger længere oppe der tilsyneladende ønsker at spare på moms, skat og lønudgifter, beklager .

Tilbage til dit spørgsmål, så er de nævnte handlere selvfølgelig helt på linie med "professionelle" transportører mht. komfort under turen og har lige så meget styr på diverse papirer, blot er prisen anderledes spiselig, idet de jo kører nærmest faste ture med fuldt læs, hvilket ikke er muligt for et transportfirma, der ofte kun har få heste i en stor, tørstig lastbil. Handleres omkostninger er derfor helt anderledes lavere og i modsætning til transportfirmaet kører de turen alligevel, hvilket du med fordel kan benytte dig af. Har selv gjort det flere gange, både med heste til dyrlæge, stævner, inseminering og købte/solgte heste og der har aldrig været problemer.

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Dato:  27-05-2012 08:36

er jo svær at give da du bare skriver Holland - Danmark..

som skrevt tidligere, så send mig en mail eller PB med destinationer og jeg vil give dig et tilbud.. Prisen er jo i den grad afhængig af turens længde...

Mette

Hestebussen

Hestetransport udføres.

Hestebussen.dk

Nu med Prinsesse i huset

0
0
Svar på denne tråd

Styr på optioner *s*
Dato:  27-05-2012 08:49

He heh - det var bedre ;) :D

Og tak, begge!

For nu har jeg fået de svar jeg ledte efter - og en idé om, hvordan jeg griber det an når tiden kommer - hvis det bliver aktuelt.

Kan sagtens være jeg sender dig en mail til den tid, Mette - men nu skal jeg lige finde ud af om jeg skal købe føllet; det afhænger nemlig af, om min egen hoppe herhjemme fra et hoppe- eller hingsteføl.

Jeg har før fået føl hjem fra England med Owen Jones, - som nogen sikkert kender. Han er også et bud (kører en hel del til Holland/Skandinavien), men han er ikke så billig som han har været..

Og så er jeg i øvrigt udstyret med transportlicens og kursusbevis selv, så kunne i princippet selv kaste mig ud i automobilet.. Men det koster en del tid, oven i pengene.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo