Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilket Olympus PEN skal jeg købe?!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 18:46

Jeg har virkelig brug for nogle kloge hoveder her..

jeg har længe drømt om et super skarpt kamera. har et sommerferie job som jeg nu er begyndt på i weekenderne og får snart råd til drømmekameraet

MEN.. hvilket skal det være?!

er rimelig forelsket i Olympus PEN serien. jeg er ikke en ørn i det område, så hvilket kamera det skal være, ANER jeg ikke :(

her er link: www.olympus.dk/consumer/ 21693_22348.htm

er der nogle der har erfaringer med dem? (også selvom mange siger olympus er noget værre l*rt!) jeg gider ikke bruge penge på et Nikon eller Canon spejlrefleks de er så store...

det skal bruges til at tage billeder af min hest og så bare lidt ved lejligheder.

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke hvem der
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 19:38

siger Oly er noget skidt? Det er de ikke, tværtimod - og alle fabrikanter klovner i det ind i mellem, f.eks slap Canons nye topmodel falsk lys ind.

Selv ville jeg vælge E-P3 udelukkende pga faconen - objektivet er i midten, og man kan støtte kameraet med begge hænder. Desuden ligner det et rigtig (altså gammeldaws) kamera :) Men det er så lidt større end de andre PEN'er.

Kvaliteten og egenskaberne er der ikke så store forskelle på, modellerne i mellem, så køb hvad du har lyst til.

0
0
Svar på denne tråd

priserne
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 20:16

så i princippet kan jeg barekøbe det billigste og få det samme med??

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

hjælpp
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 22:31

hjææææælp! :(

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

Du skal købe
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:19

det du bliver mest glad for.

Start med at finde ud af om du vil have fast brændvidde eller zoom, og i givet fald i hvilket område. Find så ud af hvor lysstærkt og skarpt objektivet skal være. Kig herefter på priser, få et chok, juster drømmen lidt, og find ud af hvor meget du vil give og hvad du kan få.

Herefter betyder det ikke alverden om du køber et ældre eller nyere PEN, sensoren er vistnok den samme, men features i kameraet bliver lidt bedre jo nyere model du vælger. De skulle efter sigende ikke være helt så gode i mørke som de nyeste Panasonic, men det undrer mig lidt, og stemmer ikke med mine Panasonic-erfaringer.

Men fut på biblioteket og sæt dig ind i tingene. Tænk på hvor mange timer man skal arbejde for at tjene til et kamera og et objektiv eller to -- og hvor få ekstra timer det lige tager at læse et par artikler eller 5 i nogle fotoblade, og se hvad de mener om de forskellige kameraer og objektiver du har i tankerne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider