Jeg har haft min gang på Gråpilevej igennem 14 år, og jeg har både haft part og senere min egen hest i dette område. Dog er det 10-12 år siden jeg sagde farvel til området - og min hest var i de seneste år opstaldet hos Keppie i Hit aktiv.
Jeg tror ikke længere at der er heste i den gamle stald midt på gråpilevej, men den var også ved at falde sammen. Forleden gik jeg forbi med mine hunde, og det ser ikke ud som om stalden og ej heller folden omkring gården bliver brugt længere. Dog ser det ud som om at de gamle sommergræsfolde langs med gråpilevej er blever indrettet som en løsdrift med et læskur oppe bagved. Måske er der en mulighed her.
Ridebanen er elendig, og består af gammelt sandkassesand fra legepladser som er kørt ud på et jævnt græsareal. Al pasning er op til lejerne og for deres egen regning. Der er et pænt stykke at ride til Hareskoven, men der er dog lige blevet etableret ridestier i mosen som er skøn at ride i.
Længere nede af Gråpilevej ligger en selvbygget træstald - der er vand men ingen strøm. Jeg ved ikke om der går heste mere. Det ser ud som om at der går heste i perioder, men stalden trænger til noget vendligehold. Der er jo ingen der bor v. denne stald og den ligger øde hen om aftenen og natten. Med beliggenhed så tæt på Værebroparken ville jeg ikke være tryg ved at efterlade min hest der. Det var en af grundene til at jeg flyttede derfra. Der gik i perioder rygter om at nogle drenge ville sætte ild til stalden - så medmindre man har is i maven så ville jeg ikke sætte min hest her.
Det er de 2 steder der ligger langs gråpilevej.
Prøv at kør en tur i området - evt. ligge en seddel eller et brev i løsdriftskuret, eller måske er du heldig at møde nogen derude.
Der ligger flere andre steder, også langs ring 4 og ud mod Ballerup og Ledøje, eller sæt evt. en annonce op under "opstaldning søges".
Held og lykke