Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Viborg hesteforsikring og Skjellerup
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:28

Ja nu har jeg også modtaget den dejlige email fra first horse med forringelse i betingelser, og en meget stor prisstigning.

Derfor søger jeg efter noget andet.

Jeg faldt så over Viborg hesteforsikring og Skjellerup hesteforsikring.

Jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer med disse to selskaber. Herunder hvordan de er med hensyn til udbetaling af sygeforsikring. Jeg ved at de dækker 50% men det er så uden selvrisiko, og de ser meget billige ud.

Ved i hvad prisen er ved de to selskaber for henholdsvis livs plus sygeforsikring eller livs, uanvendelighed og sygeforsikring?

Mvh.

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 10:21

Vi brugte engang Skjellerup/Viborg hesteforsikring.

Så vidt jeg husker dækker Skjellerup kun for dyrlæge og død, hvor Viborg også haruanvendelighed med.

Prismæssigt synes jeg at kunne huske vi gav ca. 800 kr for død og dyrlæge for min ponyhoppe der var forsikret for 15.000 kr.

Og 1700 kr for min store vallak for død, dyrlæge og uanvendelighed for 25.000 kr. Men det er snart 8 år siden.

Skjellerup har vi aldrig haft problemer med, vi har dog også kun haft brug for dyrlæge-delen 3-4 gange over en længere periode, hvor vi hele iden har haft min. 2 heste forsikret.

Viborg gik vi over til med den ene hest efter han begyndte at gå LB dressur. Han var hjemmeavlet og uden afstamning. Han blev forsikret for 25.000 kr, efter deres anbefaling, da de så kun behøvede bøjeprøve.

De sendte selv en ud og lave bøjeprøve på Lasse, men pga usikkerhed over resultatet, forlangte de en dyrlæges udsagn (Lasse var da 8 år, og havde ofte korte perioder med let halthed, så han havde tendens til stivhed i det ene ben når han ikke var varmet op).

Vores dyrlæge godkendte bøjeprøven uden anmærkninger, og i følge forsikringen var det bare helt fint.

Da Lasse så 1 års tid efter går ned i benene, og dyrlægen siger aflivning, begynder der en kamp uden lige for at de dækker.

De påstår han ikke blev godkendt at deres "bøjeprøver" hvorfor han ikke kan forsikres på det ene bagben. Heldigvis har vi gemt det stykke papir hvorpå der står at såfremt en dyrlæge bøjeprøver ham uden anmærkninger, så er forsikringen tip-top.

For at gøre en længere historie kort, så kæmpende vores dyrlæge med dem i ½ år før de ville erkende deres "fejl" og dække Lasse's uanvendelighed.

Til info havde min dyrlæge på samme tidspunkt som vores Lasse, 3 andre sager af samme kaliber hos Viborg, som også var ca. ½ år om at dække.

En i min familie har også haft en uheldig oplevelse med selskabet, det var så Skjellerup. De kom en morgen ud til en død 9 årig hoppe, på marken. Kontakter dyrlæge for at undersøge årsagen og forsikringen i forhold til dækning. Dyrlæge siger tarmslyng, forsikring siger forgiftning (pga uhensigtsmæssigt hestehold - de mener der var mange giftige planter på marken, som ligger op ad en skov. 2 uvildige dyrlæger tjekkede marken og fandt ingen giftige planter). Det var også noget af en kamp for dem af få erstatningen.

De episoder jeg kender til er sket inden for 1½ år, hvilket jeg synes er mange uheldige episoder for et lille selskab.

Så selvom det er billige selskaber, vil jeg overveje nøje om det er de sparede penge værd, hvis uheldet skulle være ude!

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

"Familieforøgelse" midt i april - Unette skal igen være mor :-)

0
0
Svar på denne tråd

sygeforsikringen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 11:03

Det kan jeg godt se. Men er sådan set ligeglad med livs og uanvendelighed. Det er mere med hensyn til sygeforsikringen. Når han alligevel kun skal forsikres for 20000.

Jeg vil nemlig kunne aflive, når jeg finder det passende og ikke når forsikringen gør, så kommer nok aldrig til at få de penge udbetalt alligevel, når jeg ikke vil vente på en udredning fra forsikringen.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 11:07

valgte du at gå over til Viborg da hesten begyndte at gå LB dressur?

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 14:55

For at kunne få ham uanvendelighedsforsikret. Det tilbyder Skjellerup ikke, eller gjorde i hvert fald ikke dengang.

Skulle vi have en ny tilsvarende hest, efter Lasse, skulle vi op i en højere prisklasse end det opsparingen var til, derfor valgte vi at skifte over til en forsikring med uanvendelighed.

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

"Familieforøgelse" midt i april - Unette skal igen være mor :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider