Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

ALDRIG Børges hestetransport
Forfatter:  Louise ♥Al Watino♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-01-2011 11:14

Vil bare lige fortælle min oplevelse om Børges hestetransport, kan ikke anbefale ham til nogle der har heste der ikke vil gå i trailer på under 5 min ! Min 3 årige araber skulle hentes i weekenden og en af hans chafføre kommer ud. Min hest er ikke så glad for at blive læsset og det havde jeg informeret om. Da han kommer, prøver pigerne at få ham op i traileren, men han er rigtig bange, manden som er chaffør tager hårdt fat i ham og hiver alt hvad han kan, hvilket resultere i han stejler og falder bagover og han er skadet i forvejen. Han begynder at snakke om at binde ham fast, men det siger de nej til. Han siger at han virkelig ikke har tid til det her og at han kommer tilbage senere med noget bedøvelse ! Jeg blev tosset ! Hvordan kan man tillade sig det.. Han kørte igen efter et kvarter og jeg har INTET hørt fra Børges hestetransport. Det mindste man kunne gøre var at give besked om han ikke blev læsset. Jeg måtte desuden ringe flere gange og tjekke op på om han kunne hente ham og bad ham give besked når han vidste hvornår han blev hentet så jeg kunne give folk besked, men hørte heller ingen ting! Synes Børge virkede som en flik, lidt ustabil mand, men han har tydeligvis ikke ansat nogle professionelle chafføre som har forstand på heste! Så ville bare advare andre, så de ikke bliver udsat for noget ligende hvis de har en hest som ikke er tryg ved at køre i trailer.. Min hest fik desværre bare en endnu værre oplevelse han slet ikke havde brug for og som kunne have været undgået.. :/

Med venlig Hilsen

Louise

0
0
Svar på denne tråd

og......
Forfatter:  Poivre ♥MM♥ (Skriv besked)
Dato:  31-01-2011 13:07

Og det er Børge fra Mellerup? Havde engang en Børge ude fra Hadsten, som var syg i kasketten. Jeg kom ned at ligge, og fik mast min arm mod muren, fordi hesten "bare var fræk".

Til gengæld da jeg havde en meget ROLIG westernrytter til at køre hende (kan ikke huske navnet), gik hun lige op, fordi han ikke skabte forvirring i hende.

Opstaldning boks/løsdrift ledig i stald ved Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233

Gratis shetter-hingsteplag til godt hjem! Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

børges hestetransport
Forfatter:  cocoa (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-01-2011 14:20

Jeg har også hørt dårlige ting om ham - hvis det er ham fra Randers?

Han knækkede en kost over ryggen på en unghest som var bange for traileren...

Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd

PUHA....
Forfatter:  Leandra 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-01-2011 18:04

da jeg skulle have flyttet minj dejlige dreng fra Hadsund til Århus ledte jeg efter en vognmand der kunne transportere ham trygt, ringede jeg faktisk til ham Børge, ved ikke om han bor i randers men ham vognmand børge der i området i nordjylland. min søster sagde heldigvis til mig at hun kendte en anden, gudskelov for det, det var anden gang min dreng skulle på tur så ville være ked af hvis det havde været en dum vognmand. ( ville jeg faktisk lige meget om han havde prøvet at køre tusind gange) men hvis han bliver sur over den ikke går op med det samme, havde det da været hel forfærdeligt :(

Godt du deler ud af din viden til andre.. :)

VH Leandra

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

ja......
Dato:  31-01-2011 20:17

Det er ham fra Randers/Hadsten.. Så er jeg vidst ikk den eneste der har oplevet noget dårligt med ham, gid man havde vidst det inden :/ Men håber bare jeg kan nå at "redde" nogle ved at ligge det herind.. Jeg var helt i chok.. Stakkels heste!! Jeg var gået helt amok hvis jeg havde været tilstede og havde set min hest falde bagover og hvad sker der for han siger han vil komme tilbage og bedøve hesten?!! Er da kun dyrlæger der må gøre det, gad vide om det er normal rutine ved dem!! Han burde jo ikke have sådan et firma.. Ö

0
0
Svar på denne tråd

Dit eget ansvar...
Forfatter:  Lnilsson (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-01-2011 22:38

Kan ikke udtale mig om Børges Hestetransport da jeg ikke har benyttet ham. Men jeg bliver lidt harm over et indlæg som dette, idet du selv til dels har skyld i at sitationen blev som den blev.

Vi som hesteejere har et ansvar for at lære vores heste at blive læsset. Det er altså ikke vognmandsfirmaet der skal bruge tid på at gøre vores heste trygge ved situationen, men dig der skal gøre et indledende arbejde. Desuden mener jeg også at hvis man ejer en hest man i forvejen ved er svær at læsse, så er det mindste man kan gøre da at være tilstede ved selve læsningen.

0
0
Svar på denne tråd

djfdlfd
Dato:  01-02-2011 11:12

Man betaler i dyre domme for at få sin hest med en transporter, så det mindste de kan gøre er at have tålmodighed med hesten! Den lære det hvertfald ikke ved at få tæsk af vognmanden.. Om han skulle stå der i fem timer giver det ham ingen ret til at slå hesten, så må han finde et andet job.... !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er meget
Forfatter:  JLH ♥Wannamus♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-02-2011 11:41

enig med Lnilsson

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Temmelig
Forfatter:  Vassen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-02-2011 13:27

Temmelig enig med Lnilsson.

@Leandra1: Jeg er ret sikker på, at fik vognmanden betaling for at stå der 5 timer, så ville det ikke være et problem, men når der betales en fast pris (som man som regel gør), så var jeg nok også kørt igen, hvis jeg var vognmanden. Selvfølgelig skal han ikke slå hesten, selvom min holdning nu er, at et enkelt, godt rap i røven er bedre end at stå og hive og slide i flere timer i hovedet af dyret.

Har så i øvrigt selv kun gode oplevelser med Børges Hestetransport... Men der har det været Børge selv der har kørt... kender ikke hans chauffører.

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

ødføkkkdf
Dato:  01-02-2011 19:36

så må han da sige at han ikke gider når den er svær at læsse, at slå en unghest over ryggen på den måde som beskrevet er slet ikke iorden, så må han sku sige at de skal få styr på det før han gider køre med den... kan slet ikke være enig i at det er i orden at slå en hest for at få den ind, det kan godt være det bare er mig, men det er MIN holdning..

der ud over ved jeg ikke hvordan og hvad man sådan betaler for hos børge, men da jeg skulle flytte min hest var det time løn...

Og så gik det kun ud over min penge pung hvis hesten ikke ville ind.

Fint at i har haft gode oplevelser med Børge selv, men synes det er fair at Trådstarter siger ud om sin dårlige oplevelse med hans chauffører.

0
0
Svar på denne tråd

jaaa men
Dato:  01-02-2011 20:26

Jeg oplyste Børge om at min hest ikke er helt tryg ved trailer, så kunne han hvertfald i det mindste sige de ikke vil bruge deres tid på det eller oplyse det ville koste ekstra, jeg ville skam godt have betalt for at min hest havde fået en god oplevelse.. Og de kunne i DET MINDSTE give mig besked bagefter om de var kørt igen. Han er blevet flyttet med Horsetravel flere gange uden problemer, det jeg bliver sur over er han kan se min hest er bange og han bare tager hårdt fat i den og hiver. Jeg havde ikke selv mulighed for at være der, men havde 2 dygtige hestepiger til at læsse ham, men de var helt i chok over hans opførsel! Der er INGEN der skal binde min hest til en trailer og han skal slet ikke tale om at bedøve ham.. Det jeg vil med dette inlæg er kun at advare andre der måske har en hest som ikke er helt tryg ved en trailer og måske vil tage mere end 5min at læsse, som skal have transporteret deres hest, så skal de nok ikk lige vælge Børge hestetransport.. Havde jeg bare vidst det, så havde jeg haft chancen for at finde ud af noget andet og min hest havde undgået den dårlig oplevelse :/ Synes det lyder helt grotesk at han eller en af hans chafføre har slået en hest.. Så burde man altså ikke arbejde med dyr..

0
0
Svar på denne tråd

også nej til Børge
Forfatter:  NIJINSKY (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-02-2011 16:15

vi brugte ham børge en gang da vi havde købt en hest i jylland som skulle til sjælland. vi betalte ekstra for hun skulle komme hurtiger frem og stå i en lastbil. da der var gået 4 1/2 time var hun stadig ikke kommet som aftalt. hun kom efter 8 timer og stod i en trailer som var sat på deres lille lastbil.

DET BARE HELLER IKKE I ORDEN..... så ham vil jeg heller ikke anbefale.

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffffffff
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  02-02-2011 16:26

Det lyder sku rigtig, rigtig trist.

Kan simpelthen ikke forstå hvorfor der ikke er flere folk der har Flack abb. Jeg har været SUPER glad for mit. Betaler omkring 800kr om året for at have det.

Man ringer til falck og siger hvornår man skal bruge en trailer og vognmand. De kommer på aftalte tidspunkt, chafføren er sød og snakkesaglige. De er rolige - os med heste der ikke vil læsses. Og jo, min hest plejer skam at gå direkte i trailer, det gjorde han os derud og hjem. Men vi skulle der op næste dag os og DER vidste dyret ski da godt hvad han skulle. Så han nægtede simpelthen at gå derop igen. Men med tålmodighed og ros fra både mig og falck manden fik vi ham roligt op i løbet af en halv times tid.

Han blev endda og ventede på os på klinikken så vi kunne komme hjem igen med det samme og ikke skulle vente på en anden chaffur (y)

Det virkelig pengene værd, super god service (y)

De har desuden både trailere og transporterer og du bestemmer selv hvad du vil have ud.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

enig..........
Forfatter:  jeanettlar (monique) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-02-2011 19:01

jeg er sååå enig med Lnilsson

Hvis man ved ens hest ikke kan læsses let er man der selv

kan godt forstå han kørte

(men det er selvfølgelig ikk i orden at tæske heste o lign )

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

sandra..
Forfatter:  LimeLight (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-02-2011 19:32

falck er jo kun til sygebesøg, det kan ikke bruges til at køre heste land og rige rundt fordi ejeren vil flytte eller andet.

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være

Bitches
have more fun

-Bomløs Trekker Master - ny model sælges billigt.

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd

tja... ..
Forfatter:  Team Rahmberg (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-02-2011 22:57

Jeg er også nødt til at sige jeg er enig med Lnilsson

Jeg mener bestemt også at hesteejere har et ansvar for at deres heste kan læsses, lige som jeg mener de har et ansvar for at hesten kan beskæres eller skoes.

Det kan aldrig blive andres ansvar at gøre ens hest vant til det man vil byde den som feks en tur ud at køre.

Og så kan jeg kun sige jeg er enig med Sandra, men som en anden nævner så er falck til transport af syge dyr, eller til genoptræning, eller anden dyrlæge relateret transport.

Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår

Super All Round hest på 10 år, 168 stg.
La spring på distriktsplan & Mb niveau i dressur sælges.
Pris.: 65.000.-

Sort 17" Caprilli Bates Dressur byttes til anden dressursadel,

0
0
Svar på denne tråd

en to tre
Forfatter:  jjj (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-02-2011 14:00

Ja jeg har tidligere ejet en hoppe som slet ikke var bange men som kunne være rigtig svær at læsse. Hun gik altid op men ville ikke altid hjem... Derfor havde jeg altid noget plegicil med i bilen så hun ikke skulle bo på stævnepladsen. Det var sjældent at det var nødvendigt men gav os en sikkerhed for at vi fik hende med hjem igen:)

Vi trænede rigtig meget med hende og hun blev rigtig god til sidst. Men igen så krævede det at de to som læssede hende vidste præcis hvad der skulle gøres for at hun gik op og ingen nervøsitet eller slinger i valsen, for så gik hun ikke op.

Så jeg er helt enig i at man selv må være der, hvis man har en hest som ikke vil op, man kan ikke forvente at man kan bruge timer på at få en hest op. Hvis man ved at den er bange hvad gør det så at give den noget beroligende så rejsen bliver bedre for alle parter? Det gør man med heste som ikke vil klippes eller hunde som er bange ved nytår?

Nu har hoppen heldigvis et super hjem og jeg har overtaget en hest som man selv kan læsse. Det er så rart på div. stævnepladser når mange andre står og bakser at han bare går op hver gang:)

Men igen er han også blevet opdraget godt og har altid rejst meget i sit tidligere liv som galophest i ENGLAND SAMT DK..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter:  Zigmas (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-02-2011 17:47

Kan ikke udtale mig om Børges Hestetransport da jeg ikke har benyttet ham. Men jeg bliver lidt harm over et indlæg som dette, idet du selv til dels har skyld i at sitationen blev som den blev.

Vi som hesteejere har et ansvar for at lære vores heste at blive læsset. Det er altså ikke vognmandsfirmaet der skal bruge tid på at gøre vores heste trygge ved situationen, men dig der skal gøre et indledende arbejde. Desuden mener jeg også at hvis man ejer en hest man i forvejen ved er svær at læsse, så er det mindste man kan gøre da at være tilstede ved selve læsningen.

Er helt enig i hvad der står beskrevet, og mener absolut at du som ejer af en hest der er utryg ved at blive læsset burde være der!

Vil aldrig lade andre folk stå og bøvle med min hest uden jeg var der, det er da det mindste man kan gøre hvis man ikke har opdraget sin hest godt nok til at gå lige op.

0
0
Svar på denne tråd

hullubulu
Forfatter:  jibas (Margit) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-02-2011 19:48

Jeg ville aldrig lade andre stå alene med min hest, uanset om den går op eller ej!

For jeg ville ikke kunne tilgive dem der stod med den, hvis den kom til skade!

Og så syntes jeg faktisk ikke det er særlig ansvarligt at lade andre tage ansvaret for sin egen hest.

jeg ville slet ikke have nerver til at blive væk ved sådan en læsning, og da slet ikke hvis jeg vidste den var svær at læsse!

Det eneste jeg er enig med dig i, er at man ikke slår hesten!

Men går heller ikke ud fra du nogensinde overlader sådan en situation til andre igen?

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Falck.....
Forfatter:  Pia H (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-02-2011 20:38

Falck abonnementet MÅ KUN BRUGES VED SYGDOM og altså ikke når hesten skal til og fra sommergræs, opstaldningssted, stævne osv.

Dernæst må jeg give flere af de andre ret. Det er IKKE vognmandens opgave at træne folks heste i at gå op, med mindre vognmanden er blevet bestilt specifikt til trailertræning.

I trådstarters indlæg lyder det umiddelbart som om der er tale om en lejlighedstransport, dvs. en transport hvor der også skal læsses andre heste af og på, det er derfor også urimeligt hvis der skal bruges meget mere end 10 min. på læsning pr. hest, da de andre heste i bilen også bliver urolige + at der altså står folk og heste rundt omkring og venter på at bilen skal komme og læsse deres hest af eller på.

Hvis man har en problemhest må man i det mindste selv være til stede ligesom man bør vælge en anden løsning end en lejlighedstransport hvis man har en problemhest...

Pia

www.dyretaxi.dk

...................

TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES
(den er stjålet natten til den 23/9)
Se mere på min præsentation under billeder

0
0
Svar på denne tråd

Transport
Forfatter:  madsg (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2011 06:49

Som tidligere skrevet. Heste ejer har ansvaret,vi bruger meget tid på vores dyr. Hvorfor så ikke bruge tid,på det mest basale træning. Er det ikke iriterende. Når den ikke vil løfte ben,stå stille eller læsses. Det er nogle af de ting der skal være styr på. Inden man begynder at ridde. Det gir så mange dårlige oplevelser for både hest og rytter. Mange forsømer desværre den del af træningen. Som er meget vigtig

www.youtube.com/watch?v=ME98O4Uo5g0

Med lidt træning virker det.

Mads

www.horzeman.dk

0
0
Svar på denne tråd

Børges Hestetransport
Forfatter:  athorsecare (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2011 14:04

Har brugt Børges hestetransport flere gange og altid været super tilfreds !

Børge er yderst kompetent og har en engels tålmodighed når det gælder læsning af heste.

Trist din hest har haft den oplevelse, men som flere skriver er det vel også vores ansvar som hesteejere at de er til at læsse og selfølgelig beklageligt at du ikke var til stede ved læsningen.

Har prøvet at stå med skadet hest som skulle videre til genoptræning ( svømning ) og der må jeg sige Børges tålmodig og viden var nyttig.

En super top tunet hest efter boxro i 8 uger fik Børge lusket op i bilen uden drama af nogen art og det skal siges at hesten nærmest var explosiv af indestængt energi.

Har også brugt Børges Hestetransport til udlandsture og aldrig problemer.

Så herfra STOR ROS TIL BØRGE.

Horseware - Rambo - Rhino - Amigo

alle de nye varer fra Horseware

Alt foder afhentet i butikken - 10%

0
0
Svar på denne tråd

Børges Hestetransport
Forfatter:  Cali-Sand (Skriv besked)
Dato:  04-02-2011 15:15

Hej Louise,

Har du prøvet at kontakte Børge og få en snak, inden du kritiserer ham til på nettet/offentligt? Det synes jeg ville være det mest anstændige at gøre!

Iøvrigt er jeg enig med flertallet i, at hesteejere selv har ansvaret for, at deres hest kan læsses inden de bestiller transport.

0
0
Svar på denne tråd

Nu har ejer...
Forfatter:  tennafan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2011 17:04

jo oplyst ved henvendelse at hesten kan være svær at læsse og så må man sige man ikke gider bøvlet, eller at det er ok, men koster extra!

Ved der er mange der tager fast pris for kørsel og så afsætter maks 30 min til læsning, hvis de bruger længere tid koster det pr.½ time, og det er jo ganske fair!

Har selv set Børge læsse og var noget overrasket og skuffet, da ejer også her havde fortalt hesten kunne være svær, ikke noget problem havde Børge sagt, han var vant til det og det skulle nok gå!

Men ellers tak siger jeg bare, for den skulle også bare ha nogle smæk, for den var bare dum og stædig!

Han fortalte også lige han tilbød trailertræning hjemme, og så bakkede han bare ned til en væg og stalddør, jo tak, så kan hestene rigtig komme galt afsted hvis de stejler og kaster sig!

Så ham vil jeg nu heller ikke anbefale.

Mvh Ditte.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter:  Dandi (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2011 21:57

Kan slet ikke kende det billede af det rare ældre mand som var herude og hente mine travere i onsdags.

Han skulle kører dem til Ree Dyrepark til aflivning. Han læssede selv hestene hvilket foregik med rolige bevægelser og rolig stemme.

Vi kørte efter ham hele vejen til Ree og han kørte bare så pænt med dem. Sænkede farten ved hvert sving og tog bump med forsigtighed. Kan være det var derfor det tog så lang tid at kører til sjællend eller hvor det nu var, netop fordi han kører så pænt...

Da mine heste skulle aflives var det ham som tilbød at stå med hestene når de blev skudt. Dette gjorde han uden ekstra betaling....

Var dybt medfølende med min mor og jeg og forstod hvorfor vi græd og var kede af det. Hvis han var sådan en som mange beskriver var han nok bare kørt, men nej han hjalp os til ende.

Mine heste blev kørt deres sidste rejse af en mand som ved hvad han har med at gøre. Kan godt forstå han ikke gider og stå og makke med andres problemheste. Det kan være det er derfor han tilbyder læsse-træning idag.

Børges hestetransport vil jeg til hver en tid anbefale til folk som skal have flyttet deres heste.

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Gården er sat tilsalg det samme er den gamle.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter:  Nina E (Skriv besked)
Dato:  05-02-2011 15:24

Hvor ville verden dog være nem at leve i, hvis alting var sort og hvidt.

- ingen børn der skriger, når de skal til lægen og vaccineres - de har jo lært at det ikke er farligt at være hos lægen.

- ingen hunde der stikker af fra haven og parrer naboens tæve i forbifarten - de har jo lært at de skal blive på matriklen.

- ingen der stjæler min cykel, når de skal hjem fra bytur - de har jo lært at man ikke må stjæle.

- ingen vrede kunder i Bilka lige inden lukketid fordi mælken er udsolgt - de har jo lært at tale ordentligt til andre uanset stressniveau.

- ingen heste der panikker, når de skal læsses i trailer - de har jo lært at blive læsset i god ro og orden.

Ja jeg kunne blive ved og ved og ved og ved. Faktum er, at verden faktisk er lidt grågrumset med masser af forhindringer. Så puds lige glorien, når I dunker trådstarter oven i hovedet, fordi hendes hest ikke lige har lært at være helt tryg ved læsning i trailer. Jeg tror nemlig ikke på, at jeres verden er mere sort og hvid end alle vi andres. Men måske tager jeg fejl...............?? :-)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter:  MCK (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  05-02-2011 19:28

Nina E - Hvor har du ret!

MCK

...

http://minkpinks.blogspot.com/

"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter:  angel ♥JollyJumper♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-02-2011 11:00

Nina E - Kunne vidst ikke have sagt det bedre selv!!

Nu findes der jo et hav af heste som bare har bestemt at de er BANGE for at blive læsset i trailer.....og at træne sådan en hest er da ikke så lige til som det lyder, præcis DERFOR får man en professionel til at læsse/ hente/ bringe ens hest.....

Havde jeg oplevet det trådsterter har oplevet var jeg godtnok også blevet godt og grundig sur. Firmaet HAR jo netop fået at vide at hesten kan være lidt svær at læsse, og i mine ører lyder det absolut ikke til at de har været professionelle i deres håntering af sagen. . . . . . OG desuden får hun ikke engang at vide at hesten ikke er blevet læsset, det er da fuldstændig uacceptabelt!

Har ikke selv nogen erfaringer med Børges Hestetransport, men har gentagne gange stødt på folks dårlige oplevelser med firmaet her på nettet, og selvfølgelig er det iorden at advare andre når man har haft en dårlig oplevelse....

Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

Seje billige strømper på

www.thissocks.dk

0
0
Svar på denne tråd

kender Børge!
Forfatter:  Tine85 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-02-2011 12:40

Jeg kender godt ham Børge, hvordan hans ansatte håndtere hestene kan jeg ikke udtale mig om - men de gange jeg har set ham selv læsse heste har mit indtryg af børge være en meget stille og rolig mand.

Hhar enda været inde i hans eget hjem op til flere gange! Og har haft lånt en af hans heste i en periode!
Børge er dog en mand med sine egne meninger og holdninger og man skal helst ikke diskutere med ham ;) Men han kan godt tåle kritik!

Jeg vil anbefale trådstarter at ringe til Børge og fortælle at hun er utilfreds med behandlingen af hendes hest - om de vil komme til enighed skal jeg ikke kunne sige!

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

hestetransport
Forfatter:  Annemai (Stald Cabo) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-02-2011 17:47

Jeg har også brugt Børge til at køre en ung hingst fra sjælland til jylland.

Jeg var fuld ud tilfreds og vil ikke være bange for at bruge ham igen

Med venlig hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Også tilfreds kunde
Forfatter:  Fru Linco (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-02-2011 18:40

Jeg har brugt Børge flere gange når jeg har skulle have heste fra Jylland til sjælland, og har altid fået en fornem service, og kan godt lide der ikke er så mange heste på bilen.

Jeg vil altid bruge Børge - udover at være en god chauffør har han et rigtig godt heste kendskab og kører dagligt mange unge heste.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  kaffebønnensejer (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-02-2011 21:57

Ja det lyde rjo ikke til I har været helt enige om hvordan tingene skulle foregå! Og god kommunikation kræver 2 parter. Og hvis man har en hest som man ved er bange for at blive læsset, så er man der altså selv!

Jeg har lige flyttet min, som også er svær at læsse. Pga. flytning og is og frost var det ikke muligt at få trænet som jeg gerne ville. Det gik dog okay, selvom min veninde desværre fik hånden i klemme. Men jeg vil vove at påstå at grunden til at det gik ok, var at jeg var der, mig der kender hende bedst. I min verden er der INGEN undskyldning for ikke at være der selv...

0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget vrøvl
Forfatter:  melei (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-06-2011 01:12

Min unghest, på 3 skulle til Mols i juli md.

Jeg reserverer så Børge til at stå for transporten.

Så godt så langt.

Hun bliver ikke hentet den aftalte dag, men vi aftaler næste dato. Nåh, det kan jo ske til hvem som HELST. IKKE????

Ja, det kunne det. Afhentningen blev skubbet endnu nogle dage frem,...

Tredje gang er lykkens gang, Børge møder op.

Jeg trækker hoppen op, som går direkte ind - ingen dikke darer. Det er hendes første gang i transporten.

ÅRETS VARMESTE DAG. OG SE, NU BLIVER DET SJOVT.

Hoppen har været i transporten over 8 timer, inden jeg begynder være en lille smule urolig.

9 timer, ingen lyd fra Børge.

10 timer, ingen lyd fra Børge.

Jeg har fået fat på opstaldningstedet på Mols, som fortæller, at det her er ikke noget specielt; Nogle gange overnatter hestene undervejs, selvom der er aftalt direkte kørsel. OG DE KENDER HAM GODT.OG AT TRANSPORTEN HAVDE IKKE VÆRET SÅ LÆNGE UNDERVEJS I SÅDAN EN VARM DAG.

Efter 11,5 timer er hun endelig fremme. Opstaldningstedet fortæller, at de har har fortalt Børge, at fremgangsmåden ikke er helt i orden.

Tror I at jeg hører fra ham, Børge, igen? Nada, ikke en lyd, selvom om jeg ringede til ham så at tlf. glødede.

Da min unghest kom hjem igen om et år senere, var det s***** ikke Børge, der stod for transporten. En anden, som GAV tillbagemeldinger undervejs. F.ex. at de var forsinket en halv time.

Børge - ja, vær så god. Jeg skal aldrig nogen sinde brug ham igen,.... Jo, som spyutteklude.'

Der skal meget til inden jeg bliver sur, men det har Børge klaret med bravur,............................

0
0
Svar på denne tråd

børge..
Forfatter:  Trine N (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2011 11:33
Jeg har brugt børge 2 gange med stor tilfredshed. Den ene gang skulle.min nye hest fra hobro til københavn og da vi senere flyttede til sverige var det ham som flyttede den hertil . Han ringede løbende foe at sige hvor han var. Min hest løber så nærmest selv op i lastbilen. Jeg har ingen betænkelighedee ved ar bruge børge igen. Mvh trine

Mine dejlige koldblodstravere

Kidos Josefine

&

Lill Einar P.

0
0
Svar på denne tråd

min erfaring
Forfatter:  lefab98 (Lene Farving) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  09-06-2011 11:27

jeg har en gang kontaktet Børge, da han skulle til dyrskue og jeg ringede og spurgte om han kunne tage mit "pattebarn" med.. ja da.. jeg oplyser at kræet ikke har været læsset siden føl og hun har klaustrofi i meget stor stil.. ja ja siger børge og vil komme i god tid..

han bliver desværre noget forsinket (hvilket har stresset mig = ikke godt). og starter med at diskutere hvordan han vil holde.. nå men han tager en ud for at gøre plads til min (super service), hun kommer ud og er straks meget vågen.,. men hun går nærmest lige op i lastbilen.. her begynder der så en at skrabe i bunden, så det runger og i løbet af meget kort tid eksploderer min hest i lastbilen (Børge har ikke nået at binde hende) og stormer ud af lastbilen i fuld galop..

Børge eksploderer på mig og siger mange uhensigtsmæssige ting(ja jeg ved han var blevet forskrækket) og uansvarlig osv..

og så kørte han i arrigskab..

"pattebarnet" har efterfølgende været i trailertræning (og været kørt med EN gang men vil så ikke det mere)... men hun har 3 gange kørt i 3 forskellige lastbiler UDEN problemer..

Torben Andersen kommer i næste uge og så skal hun altså ha overvundet hendes klaus...

MEN Børge er altså nok ikke den vognmand jeg lige ringer til igen..

(det vil jeg så til gengæld til Peters hestetransport han kunne læsse hende på 10 min og køre en hest hjem, der stod knastør og afslappet)

hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Heller ikke her
Forfatter:  gsims (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-06-2011 23:52

var Børge en succes.

Jeg brugte ham efter et mislykket forsøg på at hente en hest, jeg havde købt for 4½ år siden.

Vi læssede hende selv i første omgang, da sælger gerne ville have hende hentet ret hurtigt. Hun røg dog over forbommen efter et par km og blev så trukket hjem igen og jeg ringede til to selskaber; Poul Anker og Børge, som jeg endte med at bruge. Det skulle jeg bare aldrig have gjort.

Poul Ankers tilbud lød på 800+moms, og Børges Hestetransport oplyste en pris på 700+moms.

Børge kørte med min vallak, da han blev solgt til Sjælland det forrige efterår, og dengang talte køber meget varmt om ham... Det gør jeg ikke kan jeg kun sige.

Dels blev prisen lige pludselig til 1250 + moms. Om det er fordi Børge havde glemt, at det var en lejlighedstransport, jeg havde bedt om og ikke en særtransport, er ikke til at vide, og det er heller ikke mit problem, egentlig. Men jeg håber da, at det er dét der er problemet, for ellers er han da både en svindler og en fusker.

Desuden påstod han faktisk at jeg ikke havde oplyst ham om vores oplevelse med forbommen, hvilket jeg er 100% sikker på, at jeg havde gjort. Hvad ville jeg dog kunne vinde ved ikke at sige noget om det? Havde hesten splittet sig selv ad, ja, så var det måske hans forsikring der skulle have betalt; men hvorfor dog betale for at få den kørt i en lastbil hvis den alligevel skulle stå alene (det var netop det, der var problemet i traileren)?

Han sagde også, at jeg ikke havde kunnet bestemme mig for, om han skulle køre med den eller ej - at han havde været bestilt og afbestilt ad flere omgange, hvilket også er forkert. Han blev nemlig først kontaktet efter vi selv havde forsøgt at køre med hende, og hun blev leveret en lille uge senere, og faktisk nåede han at brænde os af til den første aftale, vi havde lavet to dage tidligere.

Under vores diskussion om prisen, blev Børge ved med at henvise til en ordrebog, hvor alle aftaler om priser, afhentning osv. stod - men fremvise den kunne han mærkeligt nok ikke, da jeg bad ham om det... tsk tsk.

Hele denne diskussion foregik foran halvdelen af rideskolen, så jeg er da glad for, at folk derude kender mig og ved, hvad jeg står for - ellers havde det godt nok været meget ubehageligt. Nu var det så bare dårlig reklame for hans eget firma - måske var det dét, han indså.

I hvert fald fik jeg da transporten til den aftalte pris - 700 kroner plus moms - jeg fik dog ingen kvittering.

Skal man mon så selv oplyse det til skattemyndighederne for at vide sig sikker på, at den moms, jeg har betalt, ender det rette sted?

Så hvis man vil bruge Børge, er det nok en rigtig god idé at have den aftalte pris og de aftalte vilkår på skrift.

_______

Dejlig 5½ års vallak på 168 cm i stg. til salg

Se præsentation for yderligere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Har også brugt
Forfatter:  Jsarik (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  14-06-2011 10:02

Børge til at bringe en pony fra Sjælland til Jylland.

Der var ingen problemer overhovedet...Han var lidt forsinket, men ringede og fortalte, hvornår vi kunne forvente han var her.

Jeg har ikke problemer med at sende en hest med ham en anden gang :)

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig i livet Børge igen,....
Forfatter:  melei (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-05-2012 13:52

Sommeren 2009 sendte jeg min unghest mod Mols.

Børge ændrede afhentningsdagen mindst 2 gange.

Ventede hele dagen, fik besked først om ændringen sent til aften.

Han kom og hentede hesten kl 6,30, jeg gik selv ind med unghoppen - ingen problemer med læsning her.

Det skulle blive rigtig varmt den dag og derfor var jeg glad for at hesten skulle køres om morgenen. Troede jeg,....

Kl. 14 ringer jeg, ville høre om de var kommet godt frem. Inget svar, fint nok. Prøver igen kl 15, 16, inget svar. Ringer til det kommende opstaldningsted, hesten var ikke kommet frem endnu. Opstalderen kendte Børge godt, fortalte, at nogle gang overnattede hestene undervejs selvom aftalen var direkte transport.

På det tidspunkt begyndte jeg at svede, ikke kun pga. det var så forfærdelig varmt, men også af tanken af min lille hesteprut i en bageovn uden at vide, hvornår hun vil få vand eller holde pause.

Kl 17, 18 Børge svarer ikke. Kl. 18,30 ringer opstalderen, fortæller at hesten var kommet frem.

Og hun havde ladet Børge høre, at det ikke var anstændigt i sådan en varm dag.

Så jeg kan ikke anbefale ham, til nogen.

Hoppen kom hjem med heste-ekspressen. Han overholdte tiden, ringede ovenikøbet undervejs og spurgte, om jeg nu stod klar til at modtage hesten.

Og prisen var det samme for begge transporter, så ikke engang Børges priser giver ham ret til at være lidt løssluppen med sine tider.

0
0
Svar på denne tråd

ang transport
Forfatter:  estella105 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-05-2012 15:04

ja det er træls at hest og ejer skal ha sådanne dårlige oplevelser med transport af deres heste..

det er samtidig meget vigtigt at trailertræne med vores heste inden..men hvad så med os der ingen trailer eller bil har og heller ik har mulighed for at låne en trailer til at træne med hesten inden..

hvad syns i vi skal gøre????jeg har ikke begge dele og derfor har jeg en unghest der ikke er så god til det med trailer. ville ønske dette var anderledes men desværre er folk jeg kender ikke så glade for at ligge trailer til lidt træning selvom jeg gerne vil betale lidt for det...så det bare at si man jo kan træne med hesten inden den skal ud på en længere tur ja det er ikke så nemt hvis man har det som mig hvor folk der alligevel har spændt den bagved deres trailer ikke li vil ha min hest til at betræde deres dyrebare trailer..

hvis jeg havde muligheden og trailer ville jeg ikke se det store problem i det hvis det var så rolig en unghest som min..men sådan er vi forsekllige..så ja jeg kan godt forstå det er trælst for ts at det ik sådan med hendes hest..

men når det så er sagt vil jeg altid selv være tilstede hvis ikke jeg kender personen som skal hente hesten i forvejen..da jeg vil være sikker på at personen ved hvornår man skal presse hesten og hvornår man skal stoppe...det er ok at man beder hesten om at opføre sig ordentlig men ikke hvis man brækker eller pisker hesten op...hm

0
0
Svar på denne tråd

Har fået transporteret
Forfatter:  Lillian (Balingo) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-05-2012 08:12

heste af Børges hestetransport for mange år tilbage - og ganske uden problemer. Ja jeg har faktisk benyttet mange af de kendte transporter og har aldrig haft bøvl med nogen af dem. Min favorit er nok Davids hestetransport men han stoppede jo og så må man jo finde andre gode. Så gennem anbefaling fra andre lykkedes det jo altid.

Min seneste transport oplevelse har også været super positiv. Vi har haft en hoppe opstaldet fra føl og nu bliver hun 3 år og skulle derfor hjem til sin ejer for at blive ridehest.

Da hun altid har været et pjok og meget ængstelig overfor fremmede, så var det af uhyr vigtighed, at transporten kom til at forløbe stille og roligt. Transporten havde afsat rigelig tid til læsning og hoppemusen havde fået en lille coctail af doktor dyr, for at være mere afslappet omkring opgaven.

Hun blev læsset på ½ time, skridt for skridt og helt uden ballade eller bøvl af nogen art. Transporten var super professionel, rolig og rar og med den fornødne forståelse for, at opgaven skulle løses i ro og mag. Vi var kun chaufføren og jeg.

Så har du brug for en transport, hvor du vil være sikker på succes - ja så kan jeg varmt anbefale Magic hestetransport

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Lillian....
Forfatter:  Pia H (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-05-2012 23:46

David kører nu altså stadig for gamle kunder, samt i akut tilfælde (sygetransporter m.v) - tjek hans hjemmeside www.hestetransporten.dk der kan du læse det hele på forsiden

Pia

www.dyretaxi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pia H ;o)
Forfatter:  Lillian (Balingo) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 07:01

tak for info

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Børges hestetransport
Forfatter:  chris ♥grock♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-05-2012 19:24

Jeg havde en hest på prøve jeg skulle have købt fra Skårup overgård, vi hentede den selv i trailer, men det brød den på ingen måder sig om, vi var fem om at læsse den. Det viser sig så at hesten er tosset i hovedet og skal selvfølgelig retur. Da jeg havde dårlige arbejdstider og ikke var interesseret i at læsse den i trailer igen, fik vi anbefalet Børge. Min mand tog over for at være der når den blev sendt afsted og for at give ham adressen hvor hesten skulle lande. Min mand ringede til mig på job og sagde at det var gået lidt volds for sig, men han var kommet afsted omkring kl 13.00. Så får jeg en opringning omkring spisetid fra Skårup overgård, om hvad jeg lige havde gjort ved hesten!!!! åh nej hvad nu, ja de havde så ikke modtaget den endnu, hvilket hun de synes var mærkeligt, for det tager ca en time fra mig og ned til dem. Jeg ringer så til Børge for lige som at høre om han har været nede med hesten og spørger min mand om han gav ham den rigtige adresse, ja siger min mand for han kodede adressen ind mens jeg stod der og han sagde at det var jo heldigvis ikk helt inde i skanderborg. Børge siger til mig at han lige må ringe til hans chauffør som har kørt den, han har så læsset hesten af i lystrup på Skårupgård så han er kan uden tvivl ikk finde ud af at læse en gps, han er uden tvivl blevet for gammel til at køre hesten rundt....

Behandel din hest ordentlig og med respekt, det er dig der har valgt den, og ikke omvendt!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Undres lige
Forfatter:  tennafan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-05-2012 08:12

Hvordan kan det lade sig gøre at læsse hesten af det forkerte sted???

Ellers kan jeg også tilslutte mig de neget negative oplevelser med Børge selv!

Det eneste der er i hans hoved er at komme afsted hurtigst muligt, så han kan køre så mange som muligt.

Absolut ikke heste venlig, selv om han selv påstår det!

Har oplevet det 2 forskellige gange, hvor andre fra opstaldnings steder skulle flytte heste, selv om de havde fortalt på forhånd at hesten var svær at læsse og han skulle tage sig tid, og de gerne betalte for extra tid!

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaaalt for gammel
Forfatter:  chris ♥grock♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-05-2012 12:45

Ja det må du nok spørge om, men jeg tror problemet er at Børge er ved at være for gammel og det er hans chauffør også. Det er bare rigtig ærgeligt at han fortsætter, da det jo i længden kommer til at gå ud over rigtig mange heste, som måske i forvejen ikke kan lide at blive læsset, og det er så ejerne af hestene der kommer til at døje bagefter. Håber da at han snart indser at han skal slutte :-)

Behandel din hest ordentlig og med respekt, det er dig der har valgt den, og ikke omvendt!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Kørsel.
Forfatter:  Shagya (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-05-2012 18:22

Jeg er så en af dem der mener at TS har handlet korrekt når hun oplyser at hesten er svær at læsse.

Når man skal have fragtet noget fra A til B og firmaet tager opgaven, så er den behandling TS har fået slet ikke i orden! Firmaet kan sige nej tak til turen. At TS så ikke er til stede er vel op til TS selv! Når man bestiller en et kompetent firma, som acceptere ordren, så bør man da også kunne vide sig sikker på at opgaven løses ordentlig!

Lad os nu sige at det var en Islænder som skulle fragtes fra Island til Århus skulle ejer så stå på Island og overvåge læsningen og tilsvarende i Århus for at modtage kræet??? Nope. God service er god reklame, men der er vi ikke her på siden.. .

Sidder så også og siger til mig selv om der er, eller har været 2 som hed Børge og transporterede heste?? Der er Børge i Mellerup, ved Randers, men mener også at der er eller har været en anden med samme navn og erhverv. Det vil så også kunne forklare at der er nogle som er meget tilfredse og nogle som er meget lidt tilfredse. .

Jeg har sendt heste med flere forskellige trantportfirmaer og der var Børge en af dem som gjorde det OK. Søholms hestetrantport fik nær ødelagt en unghingst (meget samme oplevelse som TS) chaufføren "spillede med musklerne" og hesten (araber) var slet IKKE vant til sådan en hårdhændet behandling... . Var han blevet i førehuset så havde jeg nok trukket krikken op alene uden ballade. Heste kan jo også blive bange for nogle personer! Jeg havde forøvrigt en gang en dejlig hest som var så bange for smeden, at jeg måtte bede ham gå ud af stalden, mens hesten blev trukket ud på staldgangen...!

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Mangler en ridehest!

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo