Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 De bedste vandtætte vinterstøvler
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 21:55

Jeg er på jagt efter et par vinterstøvler til brug i stalden som skal være varme, vandtætte, åndbar og høje nok til at kunne klare en mudret fold.


Hvad har i og hvad kan i anbefale?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Muckboots/Dubarry !!
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 10:24

Jeg har et par Muckboots - de varme, høje, kan også rides i, og vandtætte.

Man kan dog godt blive fugtig om fødderne, så helt åndbare vil jeg ikke mene de er..... Men supernemme og holde rene, bare et skyl med vandslangen !!

Fås både i sorte og brune.


Derudover har jeg et par Dubarry - de er til gengæld fuldt åndbare, vandtætte, høje, kan rides i, og kan faktisk tåle en mudderfold, men jeg nænner altså ikke og gå derud i dem - prisen taget i betragtning !!!


Venlig hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 10:34

Jeg har et par lacrosse (de klassiske med rågummi fod, ruskind op ad benet og tyk indersok). De er helt vandtætte, rimelig ånsbare og super varme. Jeg rider også i dem (særligt når det er virkelig koldt og/ eller jeg ikke gider at skifte), men de kan godt være lidt klodsede at ride i.

Til gengæld fryser jeg aldrig mine tæer og selvom det er ret dyre støvler (omkring 1000 kr.) er de hårdføre så man kan sagtens tage dem på ud på en mudret fold.


Det smarte er også at man kan tage indersokken ud og vaske den, hvilket jeg synes er ganske rart. Vinterstøvler kan godt blive ret ulækre indvendigt ellers.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 11:01

Mange tak for svaret bagge to.


Jeg har fundet de her sider

Muckboot: www.muckbootcompany.com/Pages/ default.aspx

durberry: http://www.dubarry.com/index.cfm

lacross: http://www.lacrossefootwear.com/


En fra stalden har et par durberry, og roser dem til skyerne, men jeg syntes det er lidt mange penge.


Muckboots ser smarte ud, men er lidt i tvivl ang lægvidden om den er bred nok til mig


Tusindfryd, er dine lacross også vandtætte oppe ved snørrebåndene? eller er det kun i gummifoden?


Kom endelig med flere forslag. Det sidste par 100% vandtætte støvler jeg købte holdte ikke til en 10 min gåtur ud over dugvåd græs så havde jeg våde tær, så jeg er ved at være ret hut på at få et par støvler der kan klare vinteren....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil anbefale dig....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 11:28

.. et par gode gummistøvler til staldbrug - og så et par varme vinterstøvler til rideturen ;)


Problemet med alle de smarte (og dyre) outdoor-støvler er, at de IKKE er produceret til staldbrug - de har altså ingen modstandskraft overfor "husdyrgødning", og derfor holder de sjældent ret længe.


Bekina har lavet en række gode, varme støvler (med og uden foer) som er beregnet til opgaven. Jeg har et par til staldbrug, og jeg ELSKER mine støvler. De er nok snart 10 år gamle, og jeg har skiftet indlægssåler et par gange, men støvlerne fejler intet. De er tilmed så gode at gå i, at jeg snildt kan gå tur med hunden i dem.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 11:48

De lacrosse støvler jeg har er denne model: www.huntershouse.dk/kat213- Fodt%C3%B8j-oversigt/side1542- LaCrosse-Ridgetop.html


De sælges i rideudstyrsbutikker og er absolut velegnende og holdbare til staldbrug. Jeg bruger dem dagligt 2-3 timer (inkl. staldarbejde) og har netop taget dem i brug på 2. år og deser stadig ud som nye hvis man fjerner snavset.


Jeg har givet mine støvler den anbefalede impregnering (dvs. rågummispray på foden og skindspray på den øverste del) og jeg har til dato ikke oplevet at få våde tæer. Og vi har folde med temmelig dyb mudder om vinteren.

Jeg tror da at hvis du tog til stranden og gik i vandet med støvlerne, så ville vandet begynde at trænge ind i støvlernes øverste del efter lidt tid, men til almindeligt udendørs brug med vandpytter, mudder o.lign er det helt vandtætte.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Muckboots
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 11:58

Jeg har et par Muckboots som gummistøvler og et par i ridestøvlemodellen. Min lægvidde er 45-46 cm. og jeg kan uden problemer være i dem, da neoprenet udvider sig efter læggen.


Jeg kan varmt anbefale dem - de er lækre at have på og er dejligt varme:-)


Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 21:00

Med det jeg har googlet mig frem til er jeg godt nok blevet lidt forelsket i de der muckboots! Er der nogen der ved hvor de bliver forhandlet i vestsjælland, eller kender en god internet butik der sælger dem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trigger Støvler
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 10:31

jeg bruger Trigger termo støvler til stald- og foldbrug. De eneste støvler jeg kan holde varmen i og så er de jo 100% vandtætte. Smarte er de ikke - men dælme praktiske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muckboots
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 12:39

Kan i hvert fald købes hos Horze - og der er da rimeligt mange butikker rundt omkring !


Mange hilsner fra Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 15:59

Jeg faldt over et par muckboots ridestøvler på tilbud på nettet, så nu venter jeg bare spændt på at de kommer så jeg kan finde ud af om de levet op til mine forventninger


Mange tak for hjælpen allesammen, jeg vidste jeg kunne regne med HN




0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 10:06

Wuhu!! Så er mine Muckboots Tyne (ridestøvlerne) kommet! På trods at mine ret høje forventninger er jeg langt fra blevet skuffet! De sidder lige som de skal sidde, passer perfekt i højden, dejlige stødabsorberende og så virker de varme. jeg får dem ikke testet i stalden før imorgen, men så skal jeg nok skrive igen.


Jeg købte dem herfra www.indud.com/ product.asp?product=328 billige, virkelig hurtig levering og så lå der endda en pose blomsterfrø i kassen


Jeg er en meget lykkelig tøs lige nu, mange tak for jeres råd





0
0
Svar på denne tråd
 
 Låner lige
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 22:13

tråden


Har forelsket mig i de Lacrosse støvler som tusindfryd linker til, men synes kun jeg kan finde dem på nethandel.


Nogen som kender nogle butikker der forhandler dem ?




Mvh Janni


Nu med kastrat :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 09:01

Jeg har købt mine i LH foder i Lading. Typisk har de dem også i butikker der sælger fritidsudstyr (jagt, fiskeri, spejder ting osv.). Sidste år havde de dem også i Salling.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lacrosse:)
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 17:45

Hej

Lacrosse fås, som der står i ovenstående, i mange friluftsbutikker. Bl.a. www.friluftslageret.dk, som har fysisk butik i Odense, muligvis også andre steder:-)


Bare til info er det fantastiske støvler!!:) Og jeg vil faktisk gå så vidt som at kalde dem 100 % vandtætte hele vejen op:) Vi kan have MEGET våde folde, med vandpytter (uden mudder), og jeg kan vade lige igennem dem! No problem. Og så er de super varme! De eneste støvler jeg aldrig fryser i! På papiret går de ned til minus 40 grader;)


Mvh Anja


Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg




0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 21:07

Så har jeg været i stalden i 4 timer i mine nye støvler, og jeg er stadig lige forelsket i dem


Jeg kan få gnavsår af sutsko, men intet med dem her. Mine fødder var dejlig lune men ikke det mindste fugtige.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 21:32

Hej Anino


Har du prøvet at ride i dem endnu? Hvis man kan ride dressur i dem uden at det bliver for klodset, tror jeg sgu også jeg er interesseret.

Kan man sende dem retur, hvis størrelsen alligevel ikke passer?


Astatine


Erfaring er en åbenbaring

0
0
Svar på denne tråd
 
 Store i størrelserne
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 21:33

Hov....lige et spørgsmål mere. Virker de til at være store eller små i størrelsen?


Erfaring er en åbenbaring

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 22:34

Hejsa Astatine


Jeg syntes på ingen måde de virker klodset. De er selvfølgelig størrer end alm læderstøvler, men ikke meget og slet ikke sammenlignet med de gammeldags termostøvler.


Jeg læste et sted at ligger man imellem to størrelser skal man vælge den store. Jeg svinger lige fra 37 til 42, men normalt bruger jeg 39, jeg valgte dog størrelse 41 da det var de mindste de havde på den side jeg linker til, og jeg kunne ikke rigtig sige nej til at spare så mange penge. De er lidt lange i tåen, men ikke noget der gør noget, og ellers så sidder de rigtig godt


Jeg ved ikke hvordan og hvorledes med at retunere, men skriv og spørg



0
0
Svar på denne tråd
 
 Udsolgt
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 11:30

Ja, der var jeg vist ikke helt hurtigt nok ude. Jeg bruger nemlig str 38-39, og den mindste tilbage er nu str 42, så det er nok lige i overkanten ;-). De ser ellers ud som lige det jeg mangler!


Erfaring er en åbenbaring

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider