Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Opstaldning i Århus omegnen
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 20:00

Kære Heste-nettet.


Da jeg indenfor den nærmeste fremtid står og skal flytte til Århus, søger jeg derfor et opstaldningsted til min hest.


Jeg er rimelig oritenteret om hvad der ligger i Århus, så derfor søger jeg de mere private steder i Århus omegen.


Jeg har følgende krav:

Store, lyse og luftige bokse

Foldordning med ind og udluk minimum ugens hverdage

Fodring minimum 3 gange dagligt

Udmugning

Wrap/Hø gives eller kan købes og gives selv

Ridehal med en god bund (20*40 som minimum, men helst 20*60)

Mulighed for selv at køre ud og få undervisning eller få en underviser ud


Jeg vil være rigtig glad hvis der var skridtbånd/skridtmaskine, udendørsbane, gode tur forhold, solarie, varmt vand og opvarmet sadelrum.


Prisen er også underordnet.


Jeg er mest interesseret i stederne omkring Silkeborg, men Horsens, Randers, Hadsten osv. har også interesse.


Jeg har googlet lidt, men kan kun finde rideskoler og jeg søger primært de private steder.


Så kom frit frem med alle de gode steder I kan anbefale og steder I ikke kan anbefale.


0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 03:19


-Stephanie

Stol altid på din intuition, selv en uddannet kan overse det indlysende

- Get a second opinion!!


Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirstinelund...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 10:53

Kan jeg da godt fortælle lidt insiderviden om.


Af dine krav lever det op til de fleste;

-Lækre store bokse - flere staldafsnit med hver deres fordel.

-fordring 3xdagligt

-foldordning i hverdagene

-hø/wrap kan købes og gives selv


men du skal selv muge ud.



Turmulighederne omkring stedet er ikke fantastiske, men da det ligger på landet kan man selvfølgelig komme langt hvis hesten er trafiksikker. Skridtsti findes omkring ejendommen.


Der er ridehal samt udedørs bane på 20x60 - begge med næsten ny skøn fiberbund.


Du er velkommen til at køre ud og få undervsning, der er også dressurunderviser og springunderviser tilknyttet fast, og en enkelt dag om ugen hvor man frit kan få egen underviser til at komme blot det er noteret på tavle i hallen.


Som der også skrives er der Skridtmaskine + bånd, derudover 2 solarier og 2 vaskepladser, dog kun koldt vand.


Et SKØNT sted hvor tingene er i orden! God stemning blandt rytterne.


Lotte og Bissedyret...:-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilflytter til Århus
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 11:35

Steph88 - Ja jeg ved godt det er et rimelig bredt område, men søger så bredt som overhovedet muligt, da jeg er villig til at køre forholdsvist langt for det rette sted.


Tak for alle linksene, dem vil jeg kigge på.

Jeg faldt specielt for Kristinekjaerj - men er det ikke meget springorienteret? Jeg mener, kan man risikere der står spring i ridehallen hele tiden uden det er varslet?

Må man køre ud og modtage undervisning?


LotteE - Ok Kristinelund har jeg hørt lidt om.. Hvad fodre de med? Kan man betale sig fra udmugning?

Hvordan er foldene? Mudret eller tørre? Sand eller lerjord?

Kan man betale sig fra at få den på bånd og få gamacher og dækkenskift?


Jeg har hørt lidt om at rytterne som står

har meget travlt med hinanden, dvs. der foregår en del snak omkring hinanden. Har du lagt mærke til det? Jeg vil helst bare passe mig selv og min ridning - selvfølgelig vil jeg gerne indgå i det sociale, men gider ikke diskutere hvis ridemetode der er god eller dårlig.


Andre med bud eller nogen som kan byde ind med erfaringer?


Søger Back on track staldgamacher str. L. Skriv hvis du har nogle til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Favrskov
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 13:59

Prøv at se dette her sted: http://www.aagaarden-dressur.dk/


Held og lykke med at få alle dine prioteringer til at gå op i en højere enhed ;-)


/Randi


Kvalitets dressurhest købes
4-7 år, ca. 50.000 kr.
Godt temperament vægtes højt

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 14:58

Har du tjekket fagbogen her på HN? Jeg søger omkring Hammel-Hadsten, og der er da nogle gode links, når man er på bar bund :)


Og hestegalleri har også en del annoncer.




Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 17:46

jeg ved ikke rigtigt noget om kirstine kjaer. men har selv kigget på det da det ser super lækkert ud! :)

ring og hør dem ad ;) så får du også hurtigt et indtryk af folk...



-Stephanie

Stol altid på din intuition, selv en uddannet kan overse det indlysende

- Get a second opinion!!


Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning nær Århus
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 17:59

Hejsa.


Ved der ligger et super lækkert sted omkring Hadsten.. De har stort set alt hvad du søger. Foder og hø 3 gange dagligt, ene folde, ud og indluk, skridtbånd og stor hal med fiber bund. Min veninde står derude og ved hun har fået sat sin hest på skridtbånd samt lagt gamasher og dækkener på..


Det er virkeligt et dejligt sted, har selv overvejet og stå derude men havde desværre bare for langt.


Mener hun hedder Lotte Nygaard hende der har stedet, men ved ikke om hun har en hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aagaarden
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 20:20

Det er Lotte Nygaard, som har 'Aagaarden' - se mit link højere oppe på siden ;-)


/Randi


Kvalitets dressurhest købes
4-7 år, ca. 50.000 kr.
Godt temperament vægtes højt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Å.....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 19:22

Ved I, hvad prislejet er på Ågården?


Har i øvrigt set, der er to bokse ledige i Fårvang, ved Silkeborg. Søgården, der er info om stedet på HNs fagbog, og hestegalleri.



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris mm
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 20:15

Jeg har fundet denne annonce oprettet af Lotte på Aagaarden:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=14637...y=desc&e=0


Umiddelbart koster det 2300 kr for opstaldning + 150 kr for foldordning.


Det er et rigtigt lækker sted, synes jeg.


/Randi


Kvalitets dressurhest købes
4-7 år, ca. 50.000 kr.
Godt temperament vægtes højt

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak.....
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 11:18

Tak :) Og kan se, det gik for stærkt for mig, stalden hedder Søballegård. *S*



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdiduuuum
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 14:26

Der fodres med hel havre og müsli - vi har lige skiftet, mener det er fra Brogården


udmugningen - ved ikke om du kan finde en der vil gøre det mod betaling, der er ingen ordning umiddelbart.


Foldene er desværre lidt triste jordfolde på denne tid - nogle med jord/mudder, andre mere sandprægede - alt efter hvor man har fold på arealet.


Dækkenskift i forbindelse med udlukning plejer man godt at kunne få klaret


Bånd - så skal man vist lave en individuel aftale med en anden opstalder - tror ikke der er fast aftale omkring det. Jeg fik min på bånd sidste vinter pga. skade og boksro - men tror det var en lidt særaftale jeg fik lavet da han ik kom ud.


Jeg synes der er en MEGET afslappet stemning imellem rytterne!! - og synes egentlig folk rider meget forskelligt, som som de selv vil - uden at andre løfter pegefingre.



Lotte og Bissedyret...:-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirstinelund....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 18:35

Kirstinelund Ridecenter er et fantastisk sted!! Og hvis du ikke er bleg for at komme til at betale for tingene, så kan du jo sagtens få glæde af en del ekstragoder :) Her tænker jeg på ind- og udlukning, dækken af og på, osv...


Jeg var i en "privat" ind- og udlukningsordning, som fungerede rigtig godt! Og folk er fantastiske til at hjælpe hinanden! Jeg var ufattelig glad for at være derude og ville virkelig ønske at jeg kunne komme tilbage dertil!! Desværre måtte jeg flytte pga arbejde og lign. fordi afstanden desværre blev for stor :(


Men jeg vil helt klart anbefale stedet!! Og mht. snakkeriet... Der snakkes OVERALT! Det slipper man aldrig udenom, men jeg synes selv det er tankevækkende at jeg så sent som idag, sad og tænke tilbage på den fantastiske stemning og de dejlige mennesker derude!! (Det er lidt over et år siden at jeg desværre flyttede derfra)...


Lotte: Jeg savner jer :) Hils de andre!! [Den lille hyp er helt ok igen :)]


Gitte, Lucky og Charmartin
Den magiske trio
:-D

Man skal ikke skue hesten på hårene...Den kunne jo gå hen og blive klippet...

;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 20:50

veninde som har hest opstaldet på Aagården og hun er super glad for det...jeg synes rigtig godt om at deres staldpersonale er uddannet (har gået på skole med hende som er der nu) og, så vidt jeg ved, er der styr på tingene...


Lotte underviser selv og det er ikke muligt at få undervisere udefra...og så kommer hestene kun på fold 4 timer om dagen...


Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og hvis jeg..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 15:01

tror Aagården er det sted jeg tror.. Så SKAL man ride undervisning ved Lotte for at have hest på stedet.. Man kan ingengang slippe med bare at betale..








Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 kender....
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 12:51

Hvad kender I ellers ved Hammel/Hadsten/Hinnerup/Thorsø? Håber at jeg har fundet et sted, men har ikke fået svar på, hvornår jeg kan flytte derud, og nu er jeg snart stresset.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider