Logo used for printing
Produkter og leverandører

OBS!! OBS!!
Forfatter:  linda ♥victoria♥ (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 13:23

dette er blot ment som en hjælp til folk som er kørt sur/tom i deres "problem" heste, se jer rigtig godt for, inden i la jer forblænde af ord som: Ute leehman, monty Roberts osv, dårlige byttehandler, eller triste historier som jeg har ingen penge at give for jeres problem heste men jeg er sikker på at jeg kan hjælpe din stakkels stressede hest, massere af ro og stille og rolig håndtering! få alt på skrift og hvis i er intereseret i jeres hest/pony så lav en klausul at i skal kontaktes inden videre salg da det ellers kan recikere at være en som har den godt og vel 2 1/2 uge og så sælger den videre som idiotsikker konehest med det ene formål at tjene nogle få hurtige penge uden omtanke for den stakkels hest som kommer til at blive kastet rundt hos gud ved hvor mange! selv hvis i ikke har lavet ejerskifte og man står som ejer stadig, kan en advokat ikke hjælpe fordi at det der er sagt er lige så bindene som en underskrift!! (hvis man altså kan bevise det)..

død træt af uærlige mennesker!

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Øøøøhhh
Forfatter:  kaffebønnensejer (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 17:34

Og hvad var det så lige præcist du ville med det indlæg der...

svar på spørgsmål?
Dato:  03-09-2010 17:59

prøve at advare andre imod det som skete for mig, tror næsten det siger sig selv. ved ikke hvad jeg skulle skrive under hvis det ikke skulle være ris eller ros! syntes det er træls at så mange slipper afsted med snøre andre med fine ord

overskrift
Forfatter:  tigaz (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 18:58

Af ren nysgerrig, hvem er det så specifikt du har haft denne dårlige oplevelse med?

Hvis man møder 3 idioter på én dag, så er det vist på tide, at gå hjem og se sig i spejlet.

Back on track gamasher købes

Bagvaskelse
Forfatter:  Diaz (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 21:42

Jeg synes, det er hen i hegnet at inkludere de navne, du har, i et indlæg, der handler om uærlighed.

Kan du ikke være mere specifik i din beklagelse, så du ikke sværter hestetrænere til på så lemfældig vis?

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

overskrift
Dato:  04-09-2010 08:18

Som jeg læser trådstarters indlæg, så handler det om, at hun har opgivet sin hest (uden der er oplyst om hvorfor dette konkret er hændt) og givet den en chance ved en person, som har tilkendegivet at kunne få hesten "brugbar" igen og så efterfølgende efter meget kort tid har solgt den videre uden sælger og køber har været enige om dette var en aftale??

Hvis man møder 3 idioter på én dag, så er det vist på tide, at gå hjem og se sig i spejlet.

OBS! OBS!
Dato:  04-09-2010 14:40

jeg sviner bestemt ikke trænere generelt, der er mange rigtigt dygtige trænere, beridere,og folk som virkelig har hesteforståelse. det er slet ikke dem jeg er efter, jeg syntes bare det er træls at de "brodne kar" gemmer sig imellem dem og "leger" hestehvisker. hende jeg snakker om har haft min hoppe i 2 1/2 uge jeg havde hende i 8 mrd og problemerne kom lidt efter lidt, en af gangene jeg red hende stejlede hun og gik bagover med mig, kun indimellem finde på at sparke osv men kun en gang imellem! derfor "gav" jeg hende væk til en jeg mente kunne hjælpe hende på rigtig kurs. men jeg mener ik at man kan "kurere" en hest så meget på 2 1/2 uge at man kan sælge den videre som idiotsikker hest

ret dårligt
Forfatter:  gurli michaelsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 19:36

det er ret dårligt efter min mening, jeg har selv fået en hest kvidt og frit med mundlig aftale, jeg havde i forvejen købt 3 heste ved dem. men jeg har altid overholdt vores aftaler, og jeg kunne aldrig finde på at sælge mine heste. det skal siges jeg har passet heste på en salgsstald og det gør bare ondt at se hvordan ens øjesten har fået det, når de har det dårligt og bliver behandlet som @!#$. her for 14 dage siden fik jeg en ny hest som jeg skal give et godt liv, jeg kunne ikke drømme om at bryde en mundlig aftale..

Hader virkelig uærlige mennesker

obs obs
Dato:  07-09-2010 09:50

det er rart at høre:-) og det er præcis et sted som dit jeg havde håbet på at finde til efina for sådanne steder med ægte hjertevarme, hvor hestens ve og vel og hvor et ord er et ord er i højsæde tror jeg desværre ikke der er så mange af men tak fordi du skrev

træls....
Forfatter:  Jane B (hms4life dk) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-09-2010 12:48

Træls for dig, men ærlig talt er det ikke særlig god stil at inkludere Ute Lehmann i dit indlæg medmindre det specifikt er hende du mener der har snydt dig.

Fremover når folk googler hendes navn vil denne tråd komme op og det er da ikke særlig fair.

Fint at du vil advare men ufint at inkludere navnet på en person der intet har med sagen at gøre. Hun er jo en person og ikke et koncept.

meget....
Forfatter:  MetteLodberg (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-09-2010 13:12

det her er altså en meget mærkelig tråd. Hvem er der tale om???

Linda og gurli, mon i er den samme???

Kan slet ikke finde hoved og hale i den her tråd

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Søger Jeres rideklub sponsor? Prøv TLRC.
 ikke samme
Dato:  08-09-2010 13:26

Næ NEj mette, jeg syntes lige du skal læse hvad jeg skriver ordentilgt...

Jeg giver kun ret i at det er for dårligt at folk bryder de mundtlige aftaler, da de ellers er lige så bindene som de skriftlige i hestehandeler..Men som jeg også fortalte Linda var der altså ærlige mennesker der ude..

Og efter hvad jeg kan forstå, har linda givet hendes hest væk på mundtlig aftale, og har fundet ud af den efter følgene er blevet sat tilsalg/soldt, hvor hun er blevet løjet noget så groft for...

Du skulle lige læse hendes indslag igen og mit, så spørge dig selv om, hvad du lige misforstod ved det... og hvorfor du tror vi er en og samme person, jeg bor altså i nordjylland og jeg ved ikke hvor Linda bor, men jeg ved en ting og det er ikke her...

forøvrigt
Dato:  08-09-2010 13:29

FORØVRIGT ER DER TALE OM DE MENNESKER SOM FIK LINDAS HEST.......

obs obs
Dato:  09-09-2010 11:19

nogen gange tror jeg folk trænger til noget at brokke sig over for de læser kun indlæg halvt og så brøler de op om ting og sager så er der det ene galt og så er der det andet galt..! jeg er vild med de trænere som jeg har nævnt til at starte med og derfor syntes jeg det er ærgeligt at mindre bemidlede hestefolk siger at det er deres metoder de bruger, det er da værre end at advare folk om at nogen bruger feje midler for at snøre folk så de kan sælge deres heste videre til højst bydene. kommer det her op når i søger den ene eller den anden træner så må i meget undskyld ulejligheden, men tror hvis man læser det der er skrevet, at man med lidt sund fornuft sagtens kan se at det ikke er kritik af de gode trænere.

hvor er det egentlig anstrengene at advare folk mod noget! jeg skal retfærdigøre meget mere end hende som snyder mærkeligt!

123456
Forfatter:  Anne ♥PG♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  09-09-2010 12:17

Nu har jeg læst tråden en del gange.

Prøver virkelig at forstå, men det der gør mig forvirret er den måde der er skrevet på.

Linda, jeg kan godt forstå at du er vred. Det lyder også meget usandsynligt at en så besværet hest kan blive "konehest" efter 2½ uge.

Sikke en kedelig oplevelse.

Det jeg så ikke forstå er:

Har denne pige som du gav hesten væk til påstået at arbejde med disse træneres metoder? - Er det derfor du nævner dem?

Forsvare eller angriber ingen, prøver bare at finde hoved og hale i det, da denne tråd ser meget forvirret og misforstået ud.

:)

Anne

PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
 overskrift
Dato:  09-09-2010 13:19

Nu har jeg gennem PB fået at vide hvem denne tråd handler om og jeg vil blot bakke Linda op, da jeg ved at denne person har videreformidlet nogle heste, som ville have haft bedst af at få fred.

trådstarter & Tigaz
Forfatter:  Nuller89 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  09-09-2010 19:08

Hvis denne kvinde er så upålidlig - er det så ikke med at få hendes navn frem ?

Der kunne jo muligvis være andre end trådstarter der er blevet snydt af hend - og hvis der er flere der står sammen, står de muligvis bedre i en eventuel sag ?

Samtidig synes jeg måske også det vil være passende at få hendes navn frem, så der ikke er andre der kommer til at stå i samme kedlige situation med en videresolgt hest - eller som snydt køber ?

\\ Pernille

overskrift
Dato:  10-09-2010 08:31

Da det ikke er mig der har startet tråden, så vil jeg lade det være op til trådstarter, hvor vidt hun vurderer, om denne kvindes navn skal frem i en tråd som denne, om hun hellere vil svare i PB eller om hun slet ikke har lyst til at fremkomme med flere oplysninger...

Nogle gange kan det jo skade en sag at ligge oplysninger ud i et åbent forum...

obs obs
Dato:  10-09-2010 10:29

som tigaz skriver kan det faktisk skade en sag at skrive for meget, jeg kunne sagtens som så mange skriver fortælle hvem det er og hvor hun bor men.. gør jeg det SKAL jeg kunne dokumentere alt og da hun er snedig nok til at ungå at skrive på sms, papire, utallige hestesider osv så bliver det lidt svært!!

det sjove ved denne tråd er at jeg bare generelt siger få alt på skrift da det mundtlige er lige så bindene som det skrevne hvis man altså kan bevise det! jeg har været i kontakt med advokat osv og der er ingen som vil/kan hjælpe derfor denne tråd så andre måske kan undgå det og så er det ligemeget hvad personen hedder.

grunden til at jeg henviser til forskellige gode og anerkendte trænere er at hende jeg havde kontakt med sagde at hun tog udgangspunkt i disse træneres metoder og det lod jeg mig forblænde af.

men det jeg mener er bare få alt på skrift, for jeres hestes skyld...

Linda...
Forfatter:  MaggieMay (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-09-2010 20:24

Det der er galt er jo at du nævner navne på trænere som derfor bliver sat i bås med denne fusker - ikke nødvendigvis af dig, det er nok mere af læserene.. Du formulerer dig ikke helt heldigt og dine indlæg er svære at læse pga manglende punktummer og store bogstaver efter de punktummer der så er. Alt sammen er med til at forvirre læseren og forringe muligheden for at læseren forstår det du MENER og ikke kun det der bliver læst.

Det havde unægteligt været en fordel om du i stedet havde skrevet horsemanship el.lin. Så var der ikke nogen enkeltpersoner der pludselig blev draget ind i det.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
 obs obs
Dato:  11-09-2010 18:48

ved i hvad bare glem det!!! jeg havde ikke lige regnet med at jeg sku stå så meget til regskab for stavefejl, punktummer kommaer osv osv osv jeg må bare erkende at vil man snyde i hesteverdenen, så kan man bare gøre det som man lyster på trods af hestepas, kontrol osv.

maggiemay jeg tror sagtens man kan forstå det som jeg har skrevet, hvis man vil, det er der da ihvertfald andre som har kunnet og hele ideen i at jeg skriver som jeg gør er jo for katten da at det er det som michelle skriver hende som alt dette handler om

jeps....
Dato:  11-09-2010 20:14

Kære LiNDA..

jeps du har ret, dette indlæg er fuldt forståligt også selv om der mangler nogle kommaer eller punktumer, problemet er bare at heste verden er et sted for sig selv og her misforstår folk altså alt også det der ikke kan misforståes .. Det har jeg lært igennem de 30 år jeg har haft med heste at gøre..

Det er bare ærgeligt at folk vælger at tage det som et personligt angreb på Ute Lehmann, men nu glemte de jo monty Roberts.. hovsa..

Syntes dit indslag er super, men jeg bliver nok nød til at give min mand ret...

Håber virkelig du får held i din Hestesag...

klem gurli

Jeg mener ikke
Dato:  13-09-2010 10:10

at du skal stå til regnskab for stave og grammatikfejl - jeg påpeger at de er med til at forringe læsevenligheden og dermed forståelsen af dit indlæg. Der er jo immervæk nogle stykker der har skrevet at de ikke helt kan finde hoved og hale i det og i begyndelsen kan man næsten tro at det er de navngivne trænere du hænger ud..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
 obs obs
Dato:  13-09-2010 10:25

maggiemay hvis du har et problem med denne tråd hvoffor finder du så ikke noget andet at kommentere!

OBS obs selv
Dato:  13-09-2010 11:48

fordi jeg gerne ville præcisere hvad jeg mente og det har jeg nu gjort..

I al almindelighed er det vist enhver bruger forundt at kommentere på tråde så længe vedkommende holder sig inden for retningslinjerne men heldigvis er det IKKE enhver trådstarter forundt at forbyde nogen at skrive i tråden - heller ikke selvom argumenterne slipper op og dte sidste man har at komme med er det "skrid"

VH,

MaggieMay

overskrift
Dato:  13-09-2010 13:06

Ja, nogen vil jo misforstå

Lina skriver jo egentlig bare, at hun anbefaler at man ALTID husker kontrakt og at få aftaler på skrift, da man ellers kan blive slemt skuffet over nogle personer.

I dette tilfælde er det så en person der benytter ord som Monty Roberts, Ute Lehmanns m.m. som træningsmetoder til problemheste, og andre tillokkende ting som åbenbart ikke levede op til virkeligheden.

Tag det dog som hvad det er: en reminder om altid at få betingelserne på skrift og ikke lade sig forblænde af salgstaler af den ene eller den anden art, men undersøg gerne om tingene nu også er, som de giver sig ud for.

obs obs
Dato:  15-09-2010 09:45

tak tigaz

maggiemay alle må gerne komme med et indlæg også dig men du har også kommet med et par stykker efterhånden og jeg har svaret men du bliver ved og det er i negative vendinger så ja der er nok snart nogen som er noget forvirret da de sidste mange svar jeg er kommet med har handlet om det du påpeger og det var ikke lige det der var meningen med dette

Hvor er det træls for dig
Forfatter:  jannej (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-09-2010 11:23

og hvor er det synd for din hest. Har du kontaktet de nye ejere af hesten?

Og jeg er enig, får kontrakt på alt mht træning af heste, jeg ahr set det gå galt mere end en gang :(

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

obs obs
Dato:  17-09-2010 08:13

tak jannej nej jeg har ikke haft kontakt med den nye ejer fik først afvide igår at hun var solgt videre men jeg har da tænkt mig at kontakte hende og høre hvad michelle har sagt om efina/channel i salgstalen!

linda ♥victoria♥
Forfatter:  Nuller89 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-09-2010 22:03

Nu skrev jeg ikke mit indlæg tidligere for at rette på dig - det jeg mente med det var at vi skulle få endnu en fusker frem i lyset. For du har hel ret, der er en masse svindlere der kun tænker på profit - men ikke på de heste de har påtaget sig ansvaret for.

Men da du ikke en gang har en sms fra kvinde, kan jeg godt se hvorfor du ikke vil frem med hendes navn offeligt, da det jo kan komme til at skade dig i sidste ende. Det er møgærgeligt, for det lyder jo som om du har hold i dine udsagn - Tigaz ved åbenbart hvem kvinden er, og kender hende åbenbart ikke for det bedre !!

Min eneste tanke med mit indlæg var som sagt at rede andre fra at stå i samme situation - desværre som du siger, skal man have ALT på skrift, for at folk ikke kan tage røven på en !

Håber du får kontakt til den nye ejer, og at alting løser sig !

\\ Pernille

obs obs
Dato:  21-09-2010 08:12

hej pernille

tak for din besked ja det er så irreterende at jeg intet har på skrift for så havde jeg ihvertfald skrevet alt hvad jeg ved om hende. men sådan er det øv øv

linda

Videresalg
Forfatter:  pipfugl (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-09-2010 22:20

Hende her handler da med heste, mon det er hende trådstarter mener ?

www.heste-nettet.dk/lodge/76658/

Hun har annonce her på HN og dba.

obs obs
Dato:  28-09-2010 09:02

hej pipfugl ja der er hende jeg har stiftet bekendtskab med..

Kynisk hestehandler
Forfatter:  pipfugl (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-10-2010 10:53

Jeg håber virkelig hun bliver stoppet, det er godt nok kynisk sådan at lokke gratis heste ud af folk på den måde og videresælge dem uden aftale og med falske forudsætninger.

:OBS!OBS!
Dato:  26-10-2010 08:34

ja jeg håber virkelig også at hun bliver stoppet eller i det mindste får noget sværere ved snyde sig til penge på den måde for det er da noget svineri. er det dig som også har skrevet på dba ?

er det sket mere i denne sag
Forfatter:  Morgan83 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-03-2011 10:37

Hej Linda

Jeg er nysgerrig efter at høre om der er sket yderligere i sagen, da jeg selv havde tænkt mig at sælge min hest billigt til en person som træner horsemanship??

KK

mig

Qarlos min smukke røde dreng.

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo