Logo used for printing
Produkter og leverandører

aldrig brug give ejstrupholm
Forfatter:  vildcatten ♥anita og lulleϖ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 17:33

dyrlæger. min hest havde en dødsdom hængende over hovedet pga dyrlæge elisabeth ravnavand jensen der men nu er hun rask igen

Mvh.

Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06 og prinsen Nicklas 20-01-09

En stjerne fødes på himlen, men vil hellere ha dig hos mig mor

12 sept 2007 sov godt.

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Er du sød....
Forfatter:  morgan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 17:35

Er du sød at beskrive hvilke fejl der skulle være sket ?

MVh Charlotte

Hvad??
Forfatter:  Annemettems (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 17:42

Jeg vil også gerne høre mere specifikt, hvad der er sket.

Bor selv tæt på Give men har dog aldrig brugt den dyrlæge klinik, du skriver om.

Anne Mette

Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang
Glemte at vågne 25-10-09

Nu med Markus, Olde med snert af Fjord

A woman needs 2 animals

The horse of her dreams and a jackass to pay for it

okay.......
Dato:  02-09-2010 18:00

okay here goes

jeg tilkalder dyrlægen fordi jeg har mistanke om kissing spines og vil have hende røntgen fotograftereti ryg og ben pga gentagen halthed og sadel vægring så jeg bestiller dem fra give da ansager har mega travlt og nu vil jeg altså bare gerne have vished og ja så var give billigere.

Jeg sagde til elisabeth at jeg ville betale hvad det kostede for at finde ud af h vad der skete med min lille hyp. hun mærkede på ryg og konstaterede ømhed og så så hun hjende i longe og ku konstatere at hun trækkede helt vildt på højre bagben og vi snakkede længe om hvad der var galt. på baggrund af lulles karriere på travbane sagde hun at hun havde slidgigt i slem grad i højre has og ridningen gjorde hende øm i ryggen fordi det gav smerter hele vejen op i lænden. hun sagde det ik var nødvendigt med billeder og beordrede hende på cortavet. og hun måtte ik rides på i næsten 3 måneder. okay jeg gjorde som dyrlæge sagde og cortavet virkede og hun trådte mere igennem men det var imidlertid kun pga det smertestillende der også er i og tilsidst var det altså ik nok mere og hun gik med back on track has bandage og ville faktisk kun gå med den til sidst. den sidste gang jeg havde dyrlæge ud til kontrol check var det helt slemt. lulle var ved at vælte i longe og dyrlæge mente hun nu slet ik måtte rides mere og jeg sku ik være sikker på at have hende efter folingen næste år.. for ja hun tillod at der blev lagt føl i lulle... dyrlægen gik på ferie og vi sku se tiden an 2 uger men så langt nåede vi ikke. 5 dage senere ku jeg simpelthen ik mere og ringede til ansager. hun stod bare og hang i sit skur hele dagen. gik ik længere ud for at spise og var en meget trist hest. kunnår hun så mig lyste hun op i øjnene. ansager sendte hende akut i røntgen selvom de havde ferie og de havde faktisk afskrevet hende og jeg tudede hele vejen med hende og min kæreste sagde at hvis hun har så ondt om det så ik var bedre at lade hende få fred... snøft bare tanken lige nu ;(

der gik længe efter de havde taget billederne og jeg tænkte bare det her er ik godt og så kom hun endelig ud.. der var absolut INTET PÅ BILLEDER. HVERKEN SPAT GIGT MUS ELLLER LIGN og de tog alle 4 ben hele vejen op. de havde aldrig set så stærke ben på en 16 årig ´men som hun havde det lige der mente de ik at de ku garantere hun ku gå tiden ud med føl og tiden var kort da hun var knap 70 dage henne og vi blev enige om at aprøjte så hun smed føllet for at redde hende.

hun var så kommet af det skide cortavet og havde det allerede meget bedre dagen efter og de kaldte hende virkelig en fighter og nu ku de se forandring i ben og hun ville ku holde tiol føl så vi reddede det. hun fik lagt smerte blokader og binyrebarkomon i og blev helt rengående. hun havde ledbetændelse i begge bagben og havde udviklet galle i forben pga hun havde aflastet sig selv så længe. hun er rask nu og ridehest igen og fik et 3 ugers genoptræningsophold på karmdal

overvejer at fortælle min historie til equipage

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Øv da......
Forfatter:  morgan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 19:48

Sikke en træls historie

Jeg har lært af erfaring med andre skadede heste, at fortsætter hesten med at være dårlig/halte e.l., og dyrlægen ikke kommer op med bedre ideer end fred og ro - så skal man altid få en second opnion fra en anden dyrlæge.

Godt din hest er kommet sig.

MVh Charlotte

overskrift
Dato:  03-09-2010 08:46

pga deres fejl ringede jeg til give dyrlæge og de lovede at de ik ville stille sig på bagben og gå ind og dække regning i ansager som lyder på 9000 kr. men nej nu har de trækket det tilbage og siger det er min egen skyld fordi jeg ik KRÆVEDE røntgen dengang.. hvem er lige dyrlæge.. ik mig. det er da dyrlægens ansvar og hun bliver ved med at hårdnakket at påstå at hun har slidgigt pga hendes bane fortid.. arrgh jeg er bare så gal og har meldt hende til dyrlæge ankenævn og har sat erstatnings krav på 27000. det er de penge jeg har brugt på hendes fejlbehandling efterfølgende og hun skal gå med 4 special sko der skal skiftes hver 8 uge fremover og det er fordi hun lod hende gå så længe at hun skal aflastes nu. de skrev til mig igår at de gerne vil se på sagen så kryds fingre for mig alle sammen

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Hmm...
Dato:  03-09-2010 14:41

Ja det lyder da som et rigtig trælt forløb, at have været igennem for dig og din hest.

Men: Hvis du ikke har krævet røntgen dengang, så kunne dyrlægen vel ikke gøre så meget mere, hva det angår?!

Ja hun er dyrlæge og ikke dig, men du er hestens ejer og siger du nej til røntgen/ikke forlanger det, så bliver de jo ikke taget.

Det vil jo et eller andet sted, ende med dyrlæger bliver nød til, at tage røntgen for egen regning, bare for at være sikre, selv om ejer ikke beder om det. Det vil sige udgifter uden dækning for dyrlægen, og det kan man vist ikke forlange af nogen.

Kan du forstå hvad jeg mener??

Anne Mette

Glemte at vågne 25-10-09

A woman needs 2 animals

røntgen
Dato:  03-09-2010 15:33

du har vist ik læst det hele igennem kan jeg høre.. hun var bestilt til røntgen men hun sagde det ik var nødvendigt og ville ik tage billeder da hun var helt 100 på at det var slidgigt..

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Anne Mette
Forfatter:  stella 2 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 16:30

hvis ejer ønsker røntgen, og dyrlæge siger det ikke er nødvendigt, da dyrlæge er 100% sikker på sin diagnose, er man som ejer så ikke nødt til at stole på fagkundskaben?

.

Har læst
Dato:  03-09-2010 18:05

Jeg har faktisk læst det hele.

Jo man burde kunne stole på fagkundskaben, men vi ved vel også allesammen at dyrlæger og for den sagt skyld, alle andre slags læger, trods alt er mennesker som du og jeg.

Det er jo desværre ikke et nyt fænomen, at der sker fejl diagnoser ved både mennesker og dyr.

Det er jo derfor man kender til begrebet second opinion.

Jeg siger ikke at det er din egen skyld, så hvis du føler jeg skriver det, så er det altså ikke meningen.

Prøvede bare at se overordnet på, at man ikke altid skal regne med at dyrlæger ved alt.

Jeg kan skam også sagtens forstå, at du gerne ville have nogle af dine penge tilbage.

Anne Mette

Glemte at vågne 25-10-09

A woman needs 2 animals

Bagvaskelse, pas på med det.
Forfatter:  Viva La Vida ♣Baby♣ (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 01:35

Jeg vil bare lige komme med en kedelig, juridisk detalje. Når man offentligt hænger nogen ud ved navns nævnelse, så kan man altså godt få en sag på halsen om bagvaskelse. Og de er hverken sjove, billige, eller nemme at komme ud af. For du kommer højst sansynligt til at stå med bevisbyrden. Dvs. at du skal finde beviserne for, at dyrlægen har handlet uagtsomt, uansvarligt eller andet.

Og uanset hvor forkert dyrlægen har handlet, så overvej lige konsekvenserne for både hende og hendes familie. Ting, der skrives på nettet forsvinder aldrig igen. De vil altid kunne genfindes. Også selvom denne tråd slettes på et tidspunkt.

Det ville være noget andet hvis hun allerede var dømt. Så ville handlingen være fakta og dokumenteret. Men så længe det ikke er tilfældet, skal man træde varsomt i fht. at hænge nogen ud med navns nævnelse.

Og her tager jeg ikke nogens side. Jeg opfordrer bare til at tænke på konsekvenserne for jer selv og dem, der bliver hængt ud offentligt, uden at der foreligger en konkret sag med domsafsigelse. Og for dig der skal føre sagen mod dyrlægen, så kan dette faktisk få dig til at stå svagere, hvis hun tager sagen i retten. Også selvom det i første omgang har været en velmenende handling, for at andre ikke skulle stå i samme situation som dig.

overskrift
Dato:  04-09-2010 14:41

har bedt dem om at slette tråd

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

viva la vida
Forfatter:  stella 2 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 15:32

så kan HN jo ligeså godt lukke den del at forum der hedder "Ris" og kun kalde den "produkter og leverandører - ros"

Det er svært at uddele ris uden navne, men ved godt du juridisk set har ret.

Det er bare ærgeligt at vi andre så går glip af advarsler, synes faktisk der gennem tiden har været flere gode af slagsen.

Anita - håber det bedste for dig og mulen.

.

overskrift
Dato:  06-09-2010 17:58

de vil ik slette tråden så det må jo være lovligt nok . også juridisk set. så allesammen. kryds fingre for at vi får vores erstatning og hun blir frataget dyrelæge licensen!

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Er ikke sikker på
Forfatter:  MaggieMay (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-09-2010 18:39

at HN har ansvar for at det der er på hjemmesiden ikke er bagvaskelse eller injurier.. De kan selvfølgelig skulle slette det hvis en evt dom godtgør at det du har skrevet ER ulovligt men det er jo ikke HNs holdning, det er din..

I brugerreglerne kan du desuden se at det er YDERST sjældent at de sletter en tråd med mindre den overtræder deres egne adfærdsregler eller der er et klart juridisk problem f.eks dengang der blev samlet penge ind for at en HN'er kunne få en TWH til Danmark. Den tråd blev slettet fordi det er ulovligt at lave en indsamling der ikke er godkendt af politiet. Tråden hvor Anita lagde billeder ud af Michael Søgaards ridning til et arrangement i Albertslund Rideklub blev UNDTAGELSESVIST sletttet fordi det var ved at få voldsomme konsekvenser for Anita.

Ellers er jeg faktisk ret sikker på at HN ikke ville slette en tråd med mindre den kom på tværs af HN selv. Derimod mener jeg at have læst at HÅRD kritik skal kunne dokumenteres - hvad der er hård kritik kan jo så selvfølgelig igen diskuteres.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
 okay.......
Dato:  06-09-2010 18:41

jeg har dokumentation...

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

overskrift
Dato:  06-09-2010 20:32

det er fuldt ud tilladt det jeg gør... er noget andet hvis det var en privatperson

Saglig og velbegrundet kritik af erhvervsdrivende er fuldt ud tilladt i følge gældende dansk lovgivning. Det er ikke injurier at skrive sit hændelsesforløb med et firma/anden erhvervsdrivende ned, og samtidig nævnet navn og sted. Det er injurier at kalde erhvervsdrivende ting som "dyremishandler" "syg i bøtten" "tyv" og deslige negative ytringer, medmindre der foreligger en dom for, at den erhvervsdrivende/firmaet er dyremishandler, har knald i låget osv.

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

så er det tid..
Dato:  14-12-2010 10:03

sagen kommer for nævnet en af de nærmeste dage så kryds fingre alle sammen for at lulle får sin retfærdighed

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

fælger spændt
Forfatter:  steph85 ♥Lantana tremhuse♥ (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  14-12-2010 14:26

følger med og glæder mig til at høre afslutningen.

mvh steph

Jeg kan fuldt
Forfatter:  Vicky02 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  14-12-2010 14:38

ud forstå, at du er vred og kræver erstatning.

Jeg havde gjort det samme!

Men at håbe på hun mister sin bestaltning, syntes jeg er noget overdrevet.

Så det punkt støtter jeg dig på ingen måde op i.

Erstatning og en næse, burde være rimeligt.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

overskrift
Forfatter:  Berit ♥wanessa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  14-12-2010 23:28

Som en anden sagde, så er dyrlæger mennesker ligesom alle os andre, og nogen gange er det bare svært at stille diagnoser på heste fordi, at der kan være så meget, især når det gælder benene. Men hvis du kræver røngtenbilleder, så får du dem også!

Jeg synes virkelig, at det er synd for Elisabeth, at hun skal hænges sådan ud, som du har gjort her med det fulde navn osv. Hun er faktisk en rigtig dygtig dyrlæge, og hun tager sig tid til tingene! Jeg har ihvertfald været fuldt ud tilfreds med hendes arbejde.

Hermed er det dog ikke sagt, at jeg tager hendes side af sagen, for jeg havde måske nok gjort det samme med at søge erstatning om at få dækket dyrlægeregningen af dem, eftersom at de kom med en fejldiagnose, som har kostet dig dyrt.

Men at hænge en person sådan ud og tilmed håbe på, at hun mister hendes bestaltning er simpelthen ikke rimeligt, for vi er andre, der er/har været fuldt ud tilfreds med hendes behandlinger af vores heste. Og ALLE dyrlæger har lavet fejldiagnoser og har såkaldte "dødssager" hængende på nakken, men igen ALLE kan lave en fejl, og det gør dem ikke nødvendigvis til en dårlige dyrlæger.

overskrift
Dato:  15-12-2010 07:50

folk skal advares mod hendes fusk og så er den bare ik længere

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Røntgen
Forfatter:  Lisbeth ♥Figorina♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-12-2010 09:59

Selv om du havde fået taget røntgenbilleder i første omgang, havde det ikke stillet dig bedre, da ledbetændelse ikke kan ses på røntgen medmindre det er så udviklet, at det har dannet forandringer i leddet.

Men som i alle andre tilfælde af haltheder, så vil jeg altid pointere, at man først som sidst, ligeså godt kan tage til en klinik med hesten, hvor de har alle muligheder for at finde ud af, hvad der præcist er galt med hesten. Lige netop haltheder har den lokale dyrlæge sjældent en chance for at diagnosticere korrekt, da de ikke har det rette udstyr.

Personligt syntes jeg det er usmageligt at hænge en dyrlæge ud offentligt, og jeg mener at man kan ordne tingene i mindelighed sammen. Jeg har altid haft et godt forhold til mine dyrlæger og taget snakken med dem, hvis ikke jeg er tilfreds med noget. Mine dyrlæger har så også altid taget mig alvorligt, når jeg har haft noget på hjerte og reageret på det. Jeg har også ofte insisteret på, at jeg ville have foretaget en bestemt undersøgelse, selvom min dyrlæge ikke mente det var nødvendigt. Men hver gang har jeg haft ret og dyrlægen har gang på gang rost mig for at jeg kender mine heste så godt, at jeg kan mærke præcist hvor der er noget galt.

Jeg har netop haft en sag, hvor min hoppe fik en seneskade på den dybe bøjesene i koden. Skaden brød op igen i genoptræningen, og pga. flytning tilså en anden dyrlæge så hesten. Det vidste sig så, at skaden rent faktisk sad i hoven og ikke i koden, så genoptræningen var startet for tidligt, så hesten blev ikke ridehest igen. Skaden ville kun kunne ses på en MR scanning. Jeg har dog på ingen måde et ondt ord til overs for min dyrlæge, for han gjorde hvad han kunne med IRAP, scanninger osv., så istedet informerede jeg ham om hvad den nye dyrlæge havde sagt, så han kunne lære af det. Vi fik en fin snak omkring forløbet, og jeg er meget tilfreds med ham som dyrlæge og han har handlet ud fra de forudsætninger og udstyr han har haft. Skulle jeg have anmeldt ham for fejlbehandling???

Nej, vel..... Jeg forstår slet ikke den mentalitet med, at folk absolut skal have erstatning, afslag og alt muligt for den mindste fejl/uheld. Det jo ved at være amerikanske tilstande....

I mine øjne skal du istedet være glad for, at du har en ridehest igen, som ikke fejler noget alvorligt.

Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

overskrift
Dato:  18-12-2010 10:30

havde hun taget de røntgen billeder havde hun kunne se at det ikke var slidgigt i svær grad og at det ik skyldtes hun var slidt op fra travbanen som hun sagde..'

Hun må jo selv mene at det havde hjulpet eftersom hun har sendt røntgen billeder ind der ik tilhører min hest...

og dette er jeg MILDT SAGT RASENDEN OVER OG DERFOR MENER JEG IK DET KAN VÆRE RIGTIG HUN SKAL SLIPPE AFSTED MED DET

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Dyrlægefejl...
Forfatter:  Mette (Fjolle) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-12-2010 12:23

...er ikke så ualmindelige. Min fjordhoppe fik konstateret spat ved en klinisk undersøgelse. Hun gik derefter længe, indtil jeg besluttede mig for at tage hende i røgten på Ansager.

- Og nej, hun havde ikke spat - det var smedearbejdet, det var galt med - men symptomerne var de samme. En anden skoning - og hesten var rengående. Hun kom aldrig i røgten - en blokade af hovene gjorde udslaget.

Min veninde tog sin hest med på Ansager, som satte en forkert diagnose. Først for sent blev det opdaget, at problemet sad et andet sted - og da var det for sent. Højgaard forsøgte at behandle, men hesten er aldrig siden blevet ridehest.

En anden opstalder havde en hoppe, hvor dyrlægen overså, at den var akut forfangen. Igen blev hesten fejlbehandlet. Det blev aldrig rigtigt godt med den efterfølgende og den er i dag aflivet.

Det er noget skod, men din dyrlæge er ikke alene om at begå fejl. Jeg kan sagtens følge dig i, at du ønsker, at de bærer en del af de meromkostninger, du har haft - men at kræve, at dyrlægen mister sin ret til at praktisere er nok lige voldsomt nok.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

Dyrlæge
Forfatter:  stinebrkr (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-12-2010 12:58

Jeg er så rigtig, rigtig glad for Elisabeth, og jeg har altid fået god og korrekt behandlig af hende, så jeg håber bestemt ikke, hun mister sin bestalling. Det tror jeg ærlig talt heller ikke, hun gør, da det - som andre også skriver - er menneskeligt at begå en fejl.

Jeg forstår dog godt, at du er rasende, for man holder jo af sine dyr og vil dem det bedste.

Men Elisabeth, hende bliver jeg nu ved med at bruge!

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Tremmeseng, puslebord og bæresele bortgives - skal afhentes!

overskrift
Dato:  18-12-2010 13:50

jeg forlanger ik hun mister sin bestalling men at hun pådrager sig ansvaret og ik render fra sine fejl og retter ting til sin egen fordel

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

Dyrlæger
Forfatter:  Rigi (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-12-2010 14:34

Nu er dyrlæger, som alle vi andre, kun ganske almindelige mennesker og kan selvfølgelig lave fejl.

Er helt enig i, at det ikke bør ske, men det sker desværre.

Undre mig over, at du skriver her over;

jeg forlanger ik hun mister sin bestalling men at hun pådrager sig ansvaret og ik render fra sine fejl og retter ting til sin egen fordel

Men længere oppe skriver: kryds fingre for at vi får vores erstatning og hun blir frataget dyrelæge licensen!

Jeg synes helt klart også, at hun skal have en næse/påtale og du skal have din erstatning, men at hun ligefrem skal miste sin licens er måske lidt overdrevet....

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

Vestegnens Rideklub

rigi....
Dato:  18-12-2010 16:52

nu er der jo forskel på hvad jeg har skrevet herinde og hvad jeg har skrevet til ankenævn og der nævner jeg ik at hun skal fratages licensen

jeg håber bare på at hun ik får lov at gøre dette svineri overfor andre og at de kan se det i ankenævn også

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

heeeeej
Forfatter:  sticke (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-12-2010 21:03

jeg håber du for din erstatning.

Men vil gerne tilføje, at alle dyrlæger har en eller anden rigtig slem ting som følger dem.

En dyrlæge mente engang en hest bare var pylret og ridningen skulle forsætte, det viste sig den havde brækket forbenet og skulle aflives.

Ansager mente engang en hest med stive led havde det ene og det andet og skulle straks aflives, heldigvis blev den det modsatte nemlig sat i genoptræning, og fungere rigtig godt den dag i dag.

midt vest mente engang at en hest havde ondt i maven ( af en mærkelig årsag jeg ikke kan huske) og den skulle have 2 kg kraftfodder med det samme for at få det bedre.

hesten havde koldbrand i 4 meter tarm og kunne være reddet hvis ikke den blev fodret. dyrlægen krævede stadig penge og hestejeren tabte sagen.

Så tror uanset hvor du søger dyrlæger, vil der være nogle bummerter.

Man må bare håbe de lærer af deres fejl og så kunne de i øvrigt godt tage at erstatte de fatale fejl der bliver begået.

Hesteprust fra Sticke

at lave fejl
Forfatter:  Loula (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-12-2010 08:31

Jeg kan godt forstå at trådstarter er bitter og vred over forløbet. Men ligefrem at beskylde dyrlægen for fusk er vel at overdrive. Dyrlægen har vel næppe med vilje stillet en forkert diagnose for egen vindings skyld? Altså med vilje handlet mod bedre vidende?

Alle kan tage fejl eller lave fejl. Det kan vi også i vores 'almindelige' job. Og det kan dyrlæger. Det er rigtig ærgerligt når det sker og ja, det bør have konsekvenser, så det er fint at der bliver klaget over sagens forløb. Håber det får en ok afslutning for trådstarter.

I historien fremgår det nu også at en anden klinik stillede en 'forkert' diagnose og mente føllet skulle kastes. Det var så tid (og held) der gjorde at det ikke blev tilfældet alligevel. Rigtig dejligt - men det kunne også være gået anderledes.

Jeg synes kort sagt at man skal passe på med at tillægge en dyrlæge ondsindede motiver. De handler (som regel) i god tro og gør det bedste de kan. Nogle gange er det ikke godt nok. Det er svært at have ret hele tiden.

ang dyrlæger
Forfatter:  estella105 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-12-2010 15:26

tja jeg er så en af dem der har været ude for at skulle aflive min dressurhoppe pga en sådan fejl...det skal lige siges det IKKE er pga omtalte dyrlæge...jeg kender hende ikke og bor ikke i nærheden af denne dyrlæge..men min dressurhoppe måtte lade livet pga de årlige gødningsprøver og de årlige ormekure ikke havde tjekket og behandlet for blodorm i tide som hun desværre viste sig at have haft og fået skader efter...det var der så desværre ingen der fortalte mig der ikke blev gjort i de 6 år og 3 mdr jeg havde hende selvom jeg var meget påpasselig med at få indsendt og givet ormekure for netop at undgå dette problem(også i de sidste 2 år inden hun blev syg selvom pågældene dyrlæge sagde hun ikke havde behov for det ifølge gødningsprøverne)...min hestes historie som strakte sig over næsten et helt år er at læse i ridehesten for 2009 juni mdr side 52..jeg nåede at skifte dyrlæge 5 gange før min nye og super dyrlæge fandt ud af denne "FEJL" som i mine øjne kunne være undgået og jeg så havde haft denne hest stadigvæk...bitter ja det er jeg og ville ønske jeg havde gjort noget ved sagen dengang via et sagsanlæg da en sådan fejl i mine øjne IKKE burde ske..så jo jeg kan godt forstå bitterheden trådstarter føler.men hun skal nu være glad for hun fik lov til at beholde sin hest og ikke måtte aflive pga "fejlen""...

sagen..
Dato:  27-12-2010 16:56

jeg er mere end glad for at lulle er i gode hænder og vi ser begge frem til at følle kommer til verden men sagen tabte vi pga de rettelser dyrlægen lavede til sin egen fordel i jornal og sendte røntgen ind som der altså ikke var fra min hests ben.. jeg vil fortsat advare alt og alle om hende, det kan hun være sikker på

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

estella...
Dato:  27-12-2010 16:57

estella: det gør mig forfærdelig ondt med din hest. det burde bare slet ikke kunne ske

Mvh.

12 sept 2007 sov godt.

ang dyrlæge
Forfatter:  estella105 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-12-2010 17:15

nej det burde ikke kunne ske men desværre er jeg ikke den første der har en hest der bliver mere og mere syg uden man finder en forklaring før til sidst hvor det så er for sent..jeg har undersøgt det da det gik op for mig sidst i forløbet at det var det der kunne være galt at alle de mennesker og dyrlæger jeg har talt om det siden sir næh det gør man ikke opmærksom på og det er IKKE en regel mere en undtagelse at der bliver undersøgt for disse orm ved ormekure og gødningsprøver...man undersøger først ang dette hvis det har været et problem i den stald man står i og det er sjældent at dette gives som årsag til små koliktilfælde,tendens til tynd mave,hesten taber sig,har svært ved at tage på osv.inden da kan man som jeg have en hest der skal aflives og man har brugt utrolige summer i dyrlægeregninger på...man kan kun finde ud af dette via en larvedyrkning...DET ER EFTER MIN BEDSTE OVERBEVISNING REN OG SKÆR SJUSK.... et lille plaster på såret er at jeg nu igen er hesteejer til en lille super dressurvallak på 3 år som jeg regner med bliver lige så god og endnu bedre end min hoppe..men ærgeligt at måtte af med hende som jeg kom det og jeg nu skal starte forefra..jeg var nået til de indledene øvelser til changementer..men uanset hvor langt jeg var nået er der ingen hest der fortjener at gå igennem det hun måtte igennem af smerter..jeg havde dyrlæge hver 10 dag...samt der blev ekpermenteret med alt det der kunne..stor tak til min nye dyrlæge som er en super grundig og tålmodig mand...ham holder jeg fast i...

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo