Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Pulsur med GPS Distance
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 21:57

Hvilket pulsur med gps bruger du til distanceridning?

Jeg tænker at det er rimelig relevant at det kan vise gns hastighed eller??


Jeg er novice i distance, men kan se fordelen i at holde øje med hestens puls (har virkelig ingen ide om dens nuværende form), samtidig vil det være rigtig rart at kunne se hvor mange km man har redet og tiden.


Kan man på en måde sætte pulsmåleren fast på hesten, så man ikke skal hoppe af og måle?

Så hvilket ur vil du anbefale??


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


Er din hest Headshaker?

KST kan hjælpe.

Kontakt mig og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Garmin 305
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 22:04

Hej


De fleste bruger det, der hedder Garmin 305. Der er ikke elektroder til hesten med (nogle sætter dog ekstra elastik i selve bæltet til mennesker), men de kan købes for 300 kr eller noget i den dur...


Prøv at gå ind på distanceridning.dk og ind på deres forum.


Du kan søge på pulsur og se, hvad de skriver derinde..


Der er en masse anbefalinger m.m.


Men som sagt, så er det mit indtryk, at de fleste anvender Garmin 305..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 07:30

Jeps Garmin 305 er godt egnet til formålet. Jeg sætter sensoren under gjorden i hestens venstre side. Jeg har bare sat en elastik i hver ende af sensoren som jeg sætter rundt om gjorden. Det fungerer fint, og hvis den skulle smutte ud under gjorden taber man den ikke.


Man kan selv bestemme hvad der skal vises på skærmen, jeg plejer at få vist puls, gennemsnitshastighed, hvor mange km vi har redet og hvor lang tid vi har redet. Derudover kan man gemme data og senere analysere dem, hvis man vil følge udviklingen af ens træning.



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Polar Equine RS800G3
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 18:02

Det er den model jeg har kig på, den kan i hvert fald det hele og er beregnet til brug på hesten. Den er bare lidt pebret i pris.

Lige nu bruger jeg selv den billige polar equine inzone til puls
og en GPS-logger, som udregner længde, gennemsnitshastighed og max hastighed. Men det er helt klart nemmere at have det hele i et.


Venlig hilsen

Kathrine


med de to skønne røde tøser Chess og Saga


En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 21:42

Jeg bruger garmin 405, mange funktioner og let at bruge..


>> Fønix <<

Hesten de kaldte damp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bilka..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 17:48

Prøv at se i Bilka reklamen som gælder fra d. 8. aug. Der er et pulsur mv. i. Det lyder ret ok, men om det er ok, har jeg ikke forstand på.



(o:Heidi:o)


Hesteboks/udeboks udlejes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis det skal
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 20:19

være et puls ur fra garmin ville jeg vælge forerunner 305 og ikke 405 da 405'erne er mere følsomt over for vand støv osv. pga den trykfølsomme ring der er på det


og jeg ved at der er en norsk distance rytter som har lavet en 305 om så den kan bruges til heste også


men kan ikke lige huske den hjemmeside hvor hun viser hvordan hun går det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Waldhorn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 21:15

Nu har jeg kigget Bilka reklamen igennem flere gange og kan ikke se et pulsur??


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


Er din hest Headshaker?

KST kan hjælpe.

Kontakt mig og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netto....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 23:09

Jeg har set et gps/pulsur i reklamen fra netto. Mon det er den Waldhorn mener?

viewer.zmags.com/publication/ 0de11b67#/0de11b67/32


Tror I den kan bruges?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 00:06

Tja.. Det kan det vel.


men kan man ikke få pulsdelen til at sidde på hesten, ved jeg ikke, hvad man så gør.


Det er ikke kun en norsk distancerytter, der har lavet sin 305 om til heste .. Det gør rigtig mange distanceryttere herhjemme.. De køber som sagt løse elektroder og sætter på...


Hvis jeg var dig, ville jeg spørge til råds på distanceridning.dk... Der er nok flere distanceryttere end her, og måske har nogle kendskab til det pågældende pulsur..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 07:41

Undskyld


Det er i Netto der er et på tilbud, og ikke Bilka.


Det er ikke lige sådan at holde styr på alle de reklamer



(o:Heidi:o)


Hesteboks/udeboks udlejes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 15:28

Ok prøver lige en gang til at forklare .


Hvis man f.eks. har en Garmin forerunner 305 så tager man pulsbæltet (den del man selv ville spænde rundt om brystkassen) tager elastikbæltet af og monterer to almindelige elastikker i hver ende. Så tager man måleren og sætter fast på gjorden i venstre side, og vupti så kan man målehestens puls under ridning - den er hamrende ligeglad om det er et menneskes eller en hests puls der måles på .


Nogle vælger at anskaffe sig nogle elektroder som der ogå monteres under sadlen, istedet for den måler som følger med uret, men det er udelukkende en smagssag.


Så uanset hvilken pulsmåler man har, så burde den også kunne anvendes til hesten, men hvis man vil se mere end bare puls, så er det en fordel at anskaffe sig et ur som også har gps.




Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 15:31

Ps. har lige kigget på nettoreklamen, og det GPS ur de har i næste uge, ser umiddelbart ud til at det sagtens kan bruges til en hest også, men har dog aldrig hørt om mærket. Til gengæld er det ret billigt, ved ikke hvad Garmin forerunner 305 kan købes for idag, men tror ikke at man skal regne med at finde den til under 1500 kr.



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Pulsur...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 16:28

Tak Louise

Det var lige det der med om selv pulsmåleren kunne monteres på gjorden jeg var i tvivl om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 20:07

Velbekomme I starten skal man lige prøve sig frem, hvor den skal sidde for at kunne måle. Derudover kan det godt være lidt svært hvis hesten er langhåret, men om sommeren har jeg aldrig problemer, og så snart det begynder at knibe så gør jeg lige hesten våd der hvor måleren skal sidde så der er god kontakt. Ellers har jeg hørt at elektrode gel også skulle være fint.



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 20:09

Garmin 305 kan købes til under 1500 herhjemme. Har lige været ved at undersøge det.



Hilsen LouiseN



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ur fra Netto
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 16:06

Så fik jeg købt det ur fra Netto fordi det var billigt. Umiddelbart kan det det samme som Garmin 305, det er bare i en mere plastik-agtig kvalitet. Det er endda vandtæt..


Nu er jeg spændt på at få taget det i brug og se om jeg kan finde ud af det


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


Er din hest Headshaker?

KST kan hjælpe.

Kontakt mig og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 19:51

Julie, kan ejg få dig til at opdatere herinde når du har prøvet det? Ligemeget hvad jeg ender med/om jeg ender med noget, vil jeg gerne vide hvordan det virker

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 22:28

Nu har manden hele aftenen rendt rundt på grunden og indstillet og afprøvet - umiddelbart virker det helt efter hensigten. JEg håber at jeg i morgen får afprøvet det på hesten, dog er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal spænde pulsføleren fast på hesten..


Jeg skal nok opdatere når det er afprøvet på hesten


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


Er din hest Headshaker?

KST kan hjælpe.

Kontakt mig og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Garmin Forerunner 305
Forfatter: 
Dato:  10-08-2010 12:32

fåes til 1200 kroner herhjemme.


Desuden kan man logge den på computeren hjemme og overføre data fra den, rigtig smart når man gerne vil kigge på om ens træning bliver forbedret.


Prøv evt. pricerunner før I køber.


Jeg bruger selv Garmin 305, da jeg er langdistanceløber og ikke på hest ;-)


Beagle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 same same
Forfatter: 
Dato:  10-08-2010 12:52

Ventus uret (fra Netto) har fuldstændig samme egenskaber som Garmin 305 - man kan også logge sine ruter og fx se dem på Google Eath


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


Er din hest Headshaker?

KST kan hjælpe.

Kontakt mig og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd
 
 I tvivl om pulsmåler
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 15:08

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte pulsmåleren fast på hesten, så den rent faktisk KAN måle pulsen. Den ligger ligesom ikke tæt nok til.


Er der nogen der vil sætte et billed ind af hvordan de har sat en "menneske"måler fast på hest???


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


5års vallak søger erfaren rytter, mulighed for halv- eller helpart evt. udlån www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/250617/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virker stadig ikke
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 11:22

Jeg kan stadig ikke få måleren til at måle pulsen på hesten, det virker fint på mig selv og hvis jeg holder den på hesten, men jeg kan ikke få den spændt fast så det virker... Nogle der vil tage et billede af hvordan de sætter den fast?


Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk


5års vallak søger erfaren rytter, mulighed for halv- eller helpart evt. udlån www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/250617/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider