Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Akton gelpad-med eller uden overtræk?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 11:06

Hej :)


Jeg har lige købt et akton geleunderlag fordi hesten er gået hen og blevet lidt tyk her til sommer men jeg er lidt i tvivl om man skal ride ed det hvide overtræk over, eller man kan bruge det uden?


Håber det er nogen der er kloge på det







? Rendsborggaards´Oliver, Tanholms Bugatti & Vindegårdens Shining Safir ?

? Bøgedals Corynia ? sov stille ind den 11. Januar 2007.
Hvil i fred min skat
0
0
Svar på denne tråd
 
 uden/med
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 00:32

Jeg købte sådan et tilbage i 1992.


Jeg er primært brugt det med overtræk, men også uden og lagt dobbelt. Det fungerer stadig super og har ikke mistet sin gel-effekt.


Jeg vil da klart anbefale at bruge betræk, hvis det blot er til under sadlen. Om ikke andet skåner betrækket den skrøbelige plastic.


Cirkelinemus


Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:23

Forklar gerne hvorfor du mener dette er godt fordi din hest er blevet tyk. Det kan jeg ikke lige gennemskue


Det var også tilbage i 90érne jeg brugte dette underlag. Enten uden overtræk lagt direkte mod hestens ryg, eller med overtræk ml sadel+underlag.


Idag synes jeg alle vælger lammeskind og ikke gel underlag. Ja, jeg er springrytter


Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 sadelproblemer
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:42

karinae: Sadlen er blevet omstoppet omkring 5-6 gange i de sidste 2 måneder fordi der har været problemer med den (unghest der ændre sig) og samtidig er den blev godt tyk af græsset hvilket gør at sadlen glider frem. Nu er den opstoppet så den passer men vores sadelmager anbefalede at jeg benyttede dette underlag hvis den stadig glider frem.







? Rendsborggaards´Oliver, Tanholms Bugatti & Vindegårdens Shining Safir ?

? Bøgedals Corynia ? sov stille ind den 11. Januar 2007.
Hvil i fred min skat
0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder spøjst
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:48

ja undskyld mig meget, men dette underlag kan ikke gøre at sadlen ikke glider frem. Det er et trykabsorbende underlag.


Glider en sadel frem er den dårligt tilpasset.....eller en forkert model til dyret.


Er hesten for tyk skal der en halerem til at holde sadlen tilbage..... men så er den godt nok også tyk hvis dette er nødvendigt

Alternativt måske en stopgjord.



Må man spørge hvilken sadelmager du har brugt? (vi bor jo få km fra hinanden)


Karina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Glide frem
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 18:07

Det kan sådan et gel-underlag nu godt forhindre.


Og hvis sadelmagerne anbefaler det, så ville jeg da også benytte det.


Gel-underlaget kan også gøre, at hesten får lidt rum tilat udvikle sig i, og så er sadlen ikke fast i stopningen, når gel-underlaget fjernes efterfølgende.


Det er ekstremt belastende med det sadlehalløj - jeg kan godt huske, hvordan det var .


Cirkelinemus


Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spøjst....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 06:58

jeg har godt nok aldrig hørt om nogen der bruger gelunderlag for at hindre sadel glider frem. De sælges også kun som trykabsorb.



Selvfølgelig er det værd at afprøve for trådstarter.

Men en dyr investering hvis det ikke afhjælper problemet.....



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Antiglid
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 07:50

Du har da ret i, at et gel-underlag ikke sælges som antiglid.


En sadel vil glide frem, hvis den er for stor foran. Eller hvis sadlen ligger i bagvægt, kan puderne foran ikke komme rigtig ned og få fat i hesten.


Er sadlen lidt stor foran, vil gel-pad fylde hele vejen under sadlen, og derved hjælpe sadlen til at få fat i hesten. Man skal bare være obs på, at sadlen ikke kommer i bagvægt.


Cirkelinemus


Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider